Det betyder IPIC-aftalen for Real Madrid

11 år 9 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid indgik i går en omfattende sponsor-aftale med IPIC, som Florentino Pérez efterfølgende roste og omtalte som værende afgørende for, at Real Madrid også i fremtiden kan være verdens mægtigste klub.

Umiddelbart har det været svært at gennemskue de præcise tal bag aftalen, men første del af sponsoraftalen lyder angiveligt på 5 år, hvor IPIC betaler 3 millioner  € om året, men når det nye Estadio Santiago Bernabéu står færdigt, stiger det beløb til 20 millioner €.

Det lyder som udgangspunkt meget beskedent, men der skal også være indgået aftale om, at IPIC vil betale en stor del af summen for renoveringen af Estadio Santiago Bernabéu, som er budgetteret til mere end 400 millioner €, hvilket indebærer, at man skal inkludere IPICs navn, eventuelt via spanske CEPSA, som er datterselskab til IPIC.

Herudover menes IPIC også at ville finansiere Real Madrid Resort Island, hvor Real Madrid efterfølgende er sikret en procentdel af overskuddet og dermed ikke direkte har udgifter til projektet.

Og så er der afledte indtægter i form af det strategiske samarbejde, som alt andet lige vil forstærke Real Madrids brand på andre kontinenter, blandt andet via de mere end 350 nye fodboldskoler, som man planlægger at opføre via Fundación Real Madrid.

Real Madrid og IPIC var på gårsdagens pressemøde særdeles sparsomme med oplysningerne om økonomien bag projekterne og det skyldes angiveligt, at man afventer EU-kommissionens undersøgelse om ulovlig stats-støtte, inden man vil fortælle mere detaljeret om blandt andet stadion-projektet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 9 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Jeg synes umiddelbart, at det lyder som en god og omfattende aftale. Selve sponsorkontrakten er ikke stor, men man slipper for en masse udgifter, mens man har udsigt til at hæve indtægts-niveauet betragteligt.

11 år 9 måneder siden #3 af Siempre Madrid

11 år 9 måneder siden #4 af Siempre Madrid

11 år 9 måneder siden #5 af Daniel
Det er i min verden en glimrende aftale; hvorfor altid fokusere på det økonomiske udbytte?

Nej, det glædeligt, at aftalen også indebærer flere fodboldskoler rundt omkring på kloden, der er med til at styrke Real Madrids i forvejen positive brand jf. Fundación Madrids smukke arbejde. Det kan man kun bifalde. Det er smukt, i min verden!
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, andreashn

11 år 9 måneder siden #6 af raul7=kongen

Siempre Madrid skrev: Jeg synes umiddelbart, at det lyder som en god og omfattende aftale. Selve sponsorkontrakten er ikke stor, men man slipper for en masse udgifter, mens man har udsigt til at hæve indtægts-niveauet betragteligt.

Hvad jeg kan læse blandt journalister fra det spanske, så er der også ret bred enighed om, at selve aftalen er ganske god for Real Madrid. Interessant er det dog, at alle har svært ved præcis at gennemskue den. På mange måder er det meget 'Perezskt', økonomisk har han altid haft en evne til at tænke ud af boksen og få de ypperste aftaler på plads.

11 år 9 måneder siden #7 af Siempre Madrid

raul7=kongen skrev:

Siempre Madrid skrev: Jeg synes umiddelbart, at det lyder som en god og omfattende aftale. Selve sponsorkontrakten er ikke stor, men man slipper for en masse udgifter, mens man har udsigt til at hæve indtægts-niveauet betragteligt.

Hvad jeg kan læse blandt journalister fra det spanske, så er der også ret bred enighed om, at selve aftalen er ganske god for Real Madrid. Interessant er det dog, at alle har svært ved præcis at gennemskue den. På mange måder er det meget 'Perezskt', økonomisk har han altid haft en evne til at tænke ud af boksen og få de ypperste aftaler på plads.

At den er svær at gennemskue, skyldes nok at man holder kortene tæt ind til kroppen, indtil EU-kommissionen har undersøgt sagen om ulovlig stats-støtte.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #8 af Storken
Besvaret af Storken på emne Det betyder IPIC-aftalen for Real Madrid

raul7=kongen skrev:

Sponsoraftalerne med BWIN og Emirates er nogle af de dårligste jeg endnu har set i topfodbold. Real Madrid blev underbetalt i stor stil. Aftalen med Emirates er ret ny, men giver alligevel kun cirka halvdelen af hvad Manchester United får med Chevrolet. Selvom Barcas aftale med Qatar Airways er nogle år gammel, så giver den ligeledes mere end Real Madrids. Man kan rose Perez for mange ting, men sponsoraftalerne er ikke en af dem.

11 år 9 måneder siden #9 af Kassow-Rossing
Storken du har ret i at Barcelona får mere fra deres trøjesponsor, men de får ikke mere for alle deres trøjeaftaler.

Trøjefabrikant:
1. United: 94 mio Euro (Adidas)
2. Real Madrid: 40 mio Euro (Adidas)
3. Arsenal: 37 mio Euro (Puma)
4. Chelsea: 37 mio Euro (Adidas)
5. Liverpool: 31,5 mio Euro (Warrior)
6. Barcelona: 30 mio Euro (Nike)
7. Bayern M: 29 mio Euro (Adidas)
Derefter følger: Juventus -> PSG -> Inter -> Milan -> Alle andre

Trøjesponsor:
1. United: 60 mio Euro (Chevrolet)
2. City: 49 mio Euro (Etihad)
3. Arsenal: 36,5 mio Euro (Emirates)
4. Barcelona: 34 mio Euro (Qatar Airways)
5. Bayern M: 30,4 mio Euro (T-Mobile)
6. Real Madrid: 30 mio Euro (Fly Emirates)
7. Liverpool: 25 mio Euro (Standard Chartered)
Derefter følger: Chelsea -> Milan -> Alle andre.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Kassow-Rossing.

11 år 9 måneder siden #10 af asp3200
Vi kan lære noget af United, utroligt vi sovser rundt helt dernede..
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 9 måneder siden #11 af JimmyBroe

asp3200 skrev: Vi kan lære noget af United, utroligt vi sovser rundt helt dernede..

Ja, jeg undres. Hvad er det United kan rent brand-mæssigt som vi lagger så langt efter? Er de virkelig så meget større i Asien, at de kan hive en kontrakt hjem som sammenlagt er 84 mio Euro større end vores om året??:O

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved JimmyBroe.

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #12 af Don J
Besvaret af Don J på emne Det betyder IPIC-aftalen for Real Madrid
Uden at være helt velorienteret:

Har det ikke noget at gøre med, at United stort set lige har forhandlet pågældende sponsorat på plads, mens vores egen aftale er betydeligt ældre?
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Don J. Begrundelse: rettelse

Leveret af Kunena Forum