Optakt: Tyvstart på Copa del Rey-forsvar
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
I aften tyvstarter Real Madrid på første skridt mod forsvaret af Copa del Rey-titlen. I første omgang skal upåagtede U. E. Cornellá fra Segunda B's gruppe 3 besejres, i et opgør, som er rykket en måned frem, grundet Real Madrids deltagelse i VM for klubhold.
Lodtrækningen har som bekendt ikke tilsmilet Real Madrid, hvorfor man allerede i næste runde(ottendedelsfinalerne) forventes at stå overfor Atletico Madrid, inden FC Barcelona venter i kvartfinalerne, såfremt holdene kommer så langt.
Selvom man skal have respekt for aftenens modstander, må det også anses for en skuffelse af 'Alcorconske' proportioner, hvis Kongeklubben ikke gør kort proces, i de to opgør mod det Katalanske mandskab.
Noget utraditionelt har Carlo Ancelotti da også meldt aftenens startopstilling ud allerede her til formiddag, og helt som forventet er der pause til en række af de faste spillere. Således er kun Dani Carvajal, James Rodriguez, Isco og Karim Benzema med fra den opstilling, som lørdag aften satte Barcelona eftertrykkeligt på plads på Bernabeu.
Dermed får spillere som Keylor Navas, Nacho, Illarra og Chicharito en gylden chance for at vise deres værd og spille sig tættere på startopstillingen. Ligeledes er Sami Khedira tilbage i startopstillingen, hvor han ellers ikke har optrådt siden Champions League-finalen i sidste sæson.
Aftenens modstander Cornella er på nuværende tidspunkt på syvendepladsen i Segunda B's gruppe tre, hvor det er blevet til fire sejre, tre uafgjorte og tre nederlag i ti kampe. Holdet har blot scoret elleve mål i de ti kampe, så det er ikke ligefrem et offensivt sprudlende mandskab.
Holdet består primært af spillere, som ikke er slået igennem i andre klubbers reservehold og derfor er endt i de lavere rækker. Mest kendte spiller i Cornellas historie er Jordi Alba, der var i klubben i et par år inden skiftet til Valencia.
Returkampen spilles d. 2. december på Bernabeu.
Kampen fløjtes i gang kl. 20.00 i Katalonien og kan ses på Canal 9.
Real Madrids hold: Keylor Navas, Arbeloa, Varane, Nacho, Carvajal; James, Khedira, Illarra, Isco; Chicharito, Benzema
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er her stadig XOXO
Boom, Varane i Ramos' fravær, banker et hjørne ind på hovedet. Smukt.
Nej, det er ikke en fejl^^
Han gør det super godt jo. Hvor er det fedt at se Isco og James være så spillelystende.
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev: Hvor jeg dog håber at vi får set lidt til Navas idag.
Fik du set noget til Navas, da Cornella scorede? Det eneste jeg kunne se, var en mand, som forsøgte at undgå bolden.
Varane er konge.
BBB skrev:
JimmyBroe skrev: Hvor jeg dog håber at vi får set lidt til Navas idag.
Fik du handlet ind idag babsemand, i Fakta eller Føtex? Det eneste jeg vil ha' at spise, er en burger fra en bar i Karise.
Jimmy er sej.
Ja jeg så det godt, og han gjorde det fremragende, han var slet ikke i nærheden af, at blive ramt af den. Meget flot:P
Varane er pæææs ligeglad med Katalonien.
Jeg er her stadig XOXO
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Jeg syntes han var en af holdets bedste i aften med flere fine ting fremad banen
henrikcomn skrev: Hvordan i alverden kan Arbeloa få det laveste karaktergennemsnit??
Jeg syntes han var en af holdets bedste i aften med flere fine ting fremad banen
Hans aflevering i dybden til Isco var i hvert fald virkelig høj klasse. Ærgerligt at der ikke kom noget ud af den situation.
Hans forsvar ved scoringen var dog mangelfuldt.