Cornellá-utilfredshed med Marcelos fejring af mål

11 år 9 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Cornellás Oscar Muñoz var gårsdagens helt for hjemmeholdet, idet han fik lov til at score mod selveste Real Madrid.

Det var han efterfølgende naturligvis stolt over, men han var samtidig slemt utilfreds med Marcelos opførsel i forbindelse med scoringen til 1-4. Til spansk presse sagde han efter kampen:

- Vi er spillere fra La Segunda B og vi var bagud med 1-3, derfor har jeg det skidt med at Marcelo begynder at lave saltomortaler. Jeg kan godt forstå, at han fejrer det, men man skal også have lidt forståelse for at gøre det. Jeg tænker, at vi ikke er folk, som tjener ret mange penge og vi nød kampen.

Det er ikke første gang, at en Real Madrid-spiller kritiseres for at fejre sin scoring overdrevent. Senest var det Cristiano Ronaldos straffesparks-scoring i CL-finalen mod Atlético Madrid, som var udsat for voldsom kritik.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 8 måneder siden #2 af BBB
... Kom over det.

Det bliver kedeligt, hvis spillere ikke må fejre deres triumfer, bare fordi de er bedre end andre.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Real HWL, JimmyBroe, andreashn

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #3 af Storken
Jeg siger ikke Marcelo gjorde noget forkert, men i Spanien ser man ned på den slags. De bryder sig ikke om, at man ydmyger modstanderen. Det er okay, at man er bedst og vinder stort, men man skal gøre det med respekt. Hvis du ser på hvilke spillere, der ikke følger disse uskrevne regler, så er det oftest udlændinge. Det er især brasilianere som Marcelo, Alves og Neymar.

Man kan synes det er åndssvagt, men det er kulturen i Spanien. Vi har eksempelvis janteloven i Danmark.

11 år 8 måneder siden #4 af FranciscoISCO

Storken skrev: Jeg siger ikke Marcelo gjorde noget forkert, men i Spanien ser man ned på den slags. De bryder sig ikke om, at man ydmyger modstanderen. Det er okay, at man er bedst og vinder stort, men man skal gøre det med respekt. Hvis du ser på hvilke spillere, der ikke følger disse uskrevne regler, så er det oftest udlændinge. Det er især brasilianere som Marcelo, Alves og Neymar.

Man kan synes det er åndssvagt, men det er kulturen i Spanien. Vi har eksempelvis janteloven i Danmark.

Lige netop janteloven kunne jeg ikke lade være med at tænke på her; selvom jeg er dansker så synes jeg da også denne er åndsvag (på trods af at den på sin vis skal have en del af æren for vores velfærdssystem).

Men det er jo efterhånden ikke bare i Spanien at man ser denne slags ømhed i numsen; denne tendens er da ved at være en integreret del af fodbold-kulturen, hvilket jeg i den grad synes er en skam da sporten på den måde mister en smule kulør. Der skal være forskel på at vinde og tabe, være dygtig og knap så dygtig, og det skal da kunne ses? Så længe man holder glæden og jublen for sig selv og i sin egen kreds (altså uden decideret hovering direkte overfor modstanderen eller dennes fans), så kan jeg simpelthen ikke se problemet og så synes jeg det er komplet åndsvagt at give straffe for at man eksempelvis smider trøjen eller lign. glædesudtryk.

Altid Real Madrid.

11 år 8 måneder siden #5 af Daniel
Marcelo gjorde alt rigtigt; landingen var måske lidt vaklende, men udførelsen var til et 9-tal.

Hvad er fodbold i virkeligheden? Hvorfor kan mange af verdens største klubhold mønstre store tilskuertal? Jeg tror, at det hele handler om underholdningsværdien, og her er jubelscenen ved et mål og forløsningen ved en scoring en del af dette cirkus spillerne vel sagtens er en stor del af. Om den spanske befolkning vil det eller ej.

Det ville da være sørgeligt, hvis der ligeledes skulle laves restriktioner herom. Minoriteterne må jo lade være med at gå på stadion eller i sidste instans undlade at stille op til kamp, hvis disse ikke kan håndtere det uundgåelige..... ydmygelse!

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #6 af Storken

FranciscoISCO skrev: Lige netop janteloven kunne jeg ikke lade være med at tænke på her; selvom jeg er dansker så synes jeg da også denne er åndsvag (på trods af at den på sin vis skal have en del af æren for vores velfærdssystem).

Janteloven er ikke så åndssvag som den nogle gange bliver gjort til. Janteloven er mange ting, men den fremmer bestemte egenskaber i et individ. Det er meget få steder i verden, at ydmyghed ikke er en dyd. Selv amerikanerne, der ikke er kendt for deres ydmyghed, værdsætter denne egenskab.

Det kan selvfølgelig være befriende at se en dansker med enorm selvtillid, der ikke skjuler sine bedrifter, men jeg vil alle dage foretrække Christian Eriksens attitude fremfor Bendtners. Michael Laudrup er et eksempel på en person, der har fundet balancegangen. Han praler aldrig, men han fortæller åbent og ærligt, når han bliver spurgt om sine bedrifter.

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #7 af Don J
...Puha, det er godt, at spillerne snart skal i aktion igen.. :-)

11 år 8 måneder siden #8 af FranciscoISCO

Storken skrev:

FranciscoISCO skrev: Lige netop janteloven kunne jeg ikke lade være med at tænke på her; selvom jeg er dansker så synes jeg da også denne er åndsvag (på trods af at den på sin vis skal have en del af æren for vores velfærdssystem).

Janteloven er ikke så åndssvag som den nogle gange bliver gjort til. Janteloven er mange ting, men den fremmer bestemte egenskaber i et individ. Det er meget få steder i verden, at ydmyghed ikke er en dyd. Selv amerikanerne, der ikke er kendt for deres ydmyghed, værdsætter denne egenskab.

Det kan selvfølgelig være befriende at se en dansker med enorm selvtillid, der ikke skjuler sine bedrifter, men jeg vil alle dage foretrække Christian Eriksens attitude fremfor Bendtners. Michael Laudrup er et eksempel på en person, der har fundet balancegangen. Han praler aldrig, men han fortæller åbent og ærligt, når han bliver spurgt om sine bedrifter.

Nej janteloven er ikke udelukkende åndsvag, det er jeg såmænd enig i, i sær ikke fra et samfundsmæssigt og socialt perspektiv. Men hver ting til hver sin arena; i fodbolden synes jeg den er mere eller mindre malplaceret i løbet af de 90 min. underholdning kampene tager. Hvis det går hen og bliver udelukket at udvise sine følelser i løbet af en kamp, så er det næsten lige før jeg lige så godt kunne se noget Golf - det liv en fodboldkamp rummer er netop en af de ting der for mig gør sporten spændende.

Ift. sportsmanden udenfor banen så vil jeg nok mene at Bendtner er et noget ekstremt eksempel (han er generelt bare ekstremt særegen) ;) Lad os nu se hvordan det går med dem, men spillere som Fischer og Højbjerg synes jeg er et par gode eksempler på nogle som har den helt rigtige mængde selvtillid; en mængde som man ikke typisk ser i samme grad hos de unge i vores hjemmelige liga, og de ser da også ud til at kunne (mistænksomt vha. udenlandsk påvirkningen) føre det længere.

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum