Real Madrid halvejs videre

13 år 6 måneder siden #1 af Administrationen

Med en sikker 2-0 sejr tilspillede Real Madrid sig et fornemt udgangspunkt forud for næste uges returkamp i Copa del Rey kvartfinalen, og meget skal gå galt, hvis ikke holdet booker billet til semifinalerne.

Fraregnet samlet 15 minutters fodbold stod der Los Blancos på det hele. Scoringer af Benzema og Guardado – sidstnævnte i eget net – var hovedårsagerne til, at Real Madrid kan rejse til Valencia med et fint udgangspunkt i sportstasken.

De sortklædte gæster fra Valencia havde det tydeligt svært på Bernabéu, hvor man kun i enkelte tilfælde var tæt på at liste bolden i nettet bag en generelt velspillende Iker Casillas.

Udover glæden ved Real Madrid sejren fik de fremmødte fans også en livlig fodboldkamp i højt temp, hvor det var helt tydeligt, at begge hold hellere jagtede en scoring end at forsøge at dæmme op for modstanderens offensiv. Samtidig bød opgøret hele vejen igennem på høj intensitet og masser af fine dueller på banens midte.

Den intense affære blev endda krydret med genkomsten af den livsglade snurretop Marcelo, som fik 45 minutters fodbold i pokalkvartfinalen. Backen har i den grad været savnet på Real Madrids venstre back, men trods en stribe højdepunkter, var det let at se, at Marcelo mangler kamptræning. Uanset dette, så er der ingen tvivl om, at venstre backen snart igen bliver et vigtigt aktiv for træner José Mourinho.

Netop Mourinho kunne notere glæde sig over sin trænerkarrieres kamp nummer 600. Et fornemt jubilæum af en træner, der med sine knap 50 år stadig hører med til trænerverdenens yngre generation.

Og han kunne altså juble over en sejr på den runde dag, hvor to scoringer var med til at gøre det hele lidt lysere. 1-0 målet et fint lille eksempel på Real Madrids frygtede kontravåben, hvor særligt Essien og Sami Khedira med et par kloge pasninger fik sat Karim Benzema helt fri position, og derfra svigtede franskmanden på ingen måde.

Knap så meget swung var der over målet, der gav Real Madrid de befriende 2-0 cifre. Egentligt startede det hele som et fint opspil med indskifterne Coentrão og di María som hovedaktører, men inde foran kassen gik det helt galt for Guaita og Guardado, der i fællesskab fik listet bolden i eget net. Ikke kønt. Men dejligt forløsende – og det tæller trods alt også i det store regnskab.

Egentligt burde der havde været flere mål i hjemmeholdets pose, men særligt Cristiano Ronaldo var storsynder foran Vicente Guaita, der dog også må krediteres for et par fine redninger.

Særligt store roser bør der i øvrigt også falde til Sami Khedira, der udover at være involveret i 1-0 målet leverede en fremragende indsats på banens midte. Det virker som om, at tyskeren over de seneste par måneder kun er blevet bedre og bedre.

Det bør samtidig også bemærkes, at César Muníz Fernandéz krydrede sin aften ved at bortvise Valencia træner Ernesto Valverde, som formentlig ikke kan være med på bænken, når hans hold skal forsøge at vende den truende exit til avancement i returopgøret.

Den kamp spilles den onsdag den 23. januar på Mestalla i Valencia, men inden da mødes de to hold på samme stadion, når 20. runde af Liga BBVA afvikles i weekenden.

Real Madrid – Valencia 2-0 (1-0)

1-0 Benzema (37. min), 2-0 Guardado (73. min, selvmål)

Advarsler:

Real Madrid: Raul Albiol, Xabi Alonso, Khedira
Valencia: Tino Costa, Víctor Ruiz, Roberto Soldado

Dommer: Muñiz Fernández

Real Madrid: Casillas – Marcelo (45. min., Coentrão), Albiol, Carvalho, Essien – Xabi Alonso, Khedira, Modric (62. min., Ángel dí María) – Cristiano, Özil – Benzema (69. min., Higuaín)

Valencia: Guaita – Guardado, Rami, Víctor Ruiz (75. min., Costa), Pereira – Tino Costa, Banega (84. min., Valdez) – Piatti, Jonas, Parejo – Soldado

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Tobiasillas
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #2 af Tobiasillas
Besvaret af Tobiasillas på emne Real Madrid halvejs videre
Super
Hvis vi sikre os Ch l og cupa så er sæsonen godkendt, og ansættelsen af Mourinho ikke så galt alligevel
2 cupa del Rey
1 liga
1 Ch L
En supercup
5 titler på 3 år er mere end godkendt, vi skal bare stoppe med at måle os med Barcelona for det er næsten umuligt guardiola vandt 16 titler på 4 år det kan Mourinho ikke punktum

13 år 6 måneder siden #3 af Holm90
Besvaret af Holm90 på emne Real Madrid halvejs videre
Rimelig heldigt for Real at Casillas var nær sit bedste, og endnu mere heldig at Valencia bare ikke var mere effektive i gældende situationer. Ikke et ufortjent resultat, men synes ikke at man kan påstå at Valencia havde det svært, ej heller at det var en nemt vundet kamp.

Havde Ronaldo gjort det til 3-0 i bare én af sine to kæmpechancer i anden halvleg, kunne man godt have dømt Real videre. Med 2-0 er de helt klart favoritter, men intet er afgjort endnu.

Leveret af Kunena Forum