Referat: Madrids maskine ruller videre
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Selv på en aften, hvor alt ikke klikkede, imponerede Real Madrid endnu engang på Bernabeu med en storsejr i aftenens lokalopgør mod Rayo Vallecano.
I kampens indledning var de rødklædte fra Vallecas således spildominerende, i en del af kampen, som ifølge 6'eren ikke var værd at vise. En beslutning, som man kun kan have hovedrysten tilovers for.
Rayos gode indledning til trods, og fine intentioner gennem det meste af kampen, var Kongeklubben dog en for stor mundfuld. Bale indledte med at glide bolden i mål, efter Kroos' sublime oplæg og slutningen af første halvleg gjorde Ramos det til 2-0 efter et hjørnespark. Indimellem virkede de hvidklædte ligeglade og levede mest på omstillinger, men det er man til gengæld også verdensmestre i.
Var det ikke for James' hjerneblødning op til pausen, ville der aldrig have været tvivl om sejren. Alberto Bueno udnyttede knivskarpt den dårlige tilbagespilning og dermed fik det tidligere Real Madrid-talent endelig scoret på Bernabeu.
Fra starten af 2. halvleg var marginalerne med Ancelottis tropper, som på aftenen bød på overraskelser både i forsvaret, hvor Nacho startede og i målet, var Keylor Navas foretrukket over Iker Casillas. Kort inde i halvlegen fik Rayo et udlignende mål underkendt for en tvivlsom offside. I næste angreb rullede Real Madrids maskine, da Cristiano Ronaldo fik prikket bolden videre til Kroos, der med kirurgisk præcision sendte bolden ind i Rayos mål.
Herfra var det reelt blot et spørgsmål om sejrens størrelse. Uden at spille sig helt ud scorede Benzema fra tæt under mål, i en situation, hvor franskmanden lå yderst tæt på offisde-grænsen. Senere fik Cristiano Ronaldo så lov at udbygge føringen på topscorerlisten, omend det krævede et målmandsdrop.
Dermed kan Real Madrid-spillerne nu drage til landskamppause på førstepladsen i La Liga, efter en periode, hvor holdet har spillet noget af det bedste fodbold man længe har set.
Kampfakta
Real Madrid 5-1(2-1) Rayo Vallecano
1-0, Gareth Bale(8')
2-0, Ramos(40')
2-1, Bueno(44')
3-1, Kroos(57')
4-1, Benzema(59')
5-1, Cristiano Ronaldo(83')
Gule kort: Fatau, Tito, Lica, Quini (Rayo) - Ingen (Real Madrid)
Røde kort: Ingen
Real Madrid: Keylor; Nacho, Pepe, Ramos, Marcelo; Kroos, Mordric, James(68' Isco); Bale(85' Chicharito), Cristiano Ronaldo; Benzema(85' Medran)
Rayo Vallecano: Alvarez; Tito, Ze Castro, Abdoulaye, Insua(25' Quini); Fatau, Trashorras(61' Jozabed), Lica, Bueno, Kakuta; Leo
Kampens spiller: Toni Kroos, endnu en sublim indsats af tyskeren.
Kampens badebold: Normalt peger vi på en spiller, i dag kan det kun være én bestemt person. SBS, nærmere betegnet 6'erens programplanlægger!
Kampens detalje: Kroos' afslutning og første scoring i den hvide trøje.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FigoJensen
- Gæst
-
Programplanlægger på 6'eren bestemmer næppe hvornår kampene spilles. De viser en engelsk kamp, og det er naturligvis helt fair de viser den til ende. Selvfølgelig skal de da det. Men fandme provokerende at det skal gå ud over den spanske kamp, i det her tilfælde Real Madrids. Kan de ikke vise en hel kamp, så skal de sku lade være med at vise den. De burde have flyttet den til en anden kanal eller have ladet Canal9 om at sende den, når de nu ikke selv kan finde ordentlig plads til den. Men det er jo ikke første gang de laver det stunt og heller ikke sidste. Det er og bliver bare en skodkanal på det punkt :-) Men altså igen - helt fair de viste den engelske kamp færdig, ellers havde det da været helt hul i hovedet.
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
FigoJensen skrev: Kampens badebold er naturligvis James, når man laver sådan en hjernedød aktion. Jeg tror ikke en gang selv han kan forklare, hvad han havde gang i der :-)
Programplanlægger på 6'eren bestemmer næppe hvornår kampene spilles. De viser en engelsk kamp, og det er naturligvis helt fair de viser den til ende. Selvfølgelig skal de da det. Men fandme provokerende at det skal gå ud over den spanske kamp, i det her tilfælde Real Madrids. Kan de ikke vise en hel kamp, så skal de sku lade være med at vise den. De burde have flyttet den til en anden kanal eller have ladet Canal9 om at sende den, når de nu ikke selv kan finde ordentlig plads til den. Men det er jo ikke første gang de laver det stunt og heller ikke sidste. Det er og bliver bare en skodkanal på det punkt :-) Men altså igen - helt fair de viste den engelske kamp færdig, ellers havde det da været helt hul i hovedet.
QPR-City blev samtidig vist på 3+. Vil man insistere på at vise den, så må man sende de første 25 minutter på 7'eren, 8'eren eller 9'eren. Alt andet er uacceptabelt og en decideret ommer. Der er ingen undskyldninger. End of story.
- FigoJensen
- Gæst
-
raul7=kongen skrev: QPR-City blev samtidig vist på 3+. Vil man insistere på at vise den, så må man sende de første 25 minutter på 7'eren, 8'eren eller 9'eren. Alt andet er uacceptabelt og en decideret ommer. Der er ingen undskyldninger. End of story.
Viasat og SBS sender stort set altid de samme PL kampe, hvilket virker komplet åndssvagt - i hvert fald for dem af os som har begge kanaler (3+ er ikke en standard kanal, så derfor er der måske en mening med galskaben alligevel)... Men de er jo konkurrenter, så fordi 3+ viser en kamp, så tager 6'eren den nok ikke bare sådan af programmet... Jeg synes også, det er uacceptabelt at vise en halv kamp, hvorfor jeg skriver, at de så hellere skal lade være med at vise den, fordi man bliver så fortørnet over, at de laver det der nummer. Det er klart, hvis de kunne finde plads på en af deres søsterkanaler, så havde det været fint, men det skulle så ikke være tilfældet i dag.
Jeg stemmer sådan set bare for, at 6'eren afholder sig helt fra spansk fodbold. De formår at fucke det grundigt op - hvis ikke de først viser fra midt inde i en kamp, så viser de reklamebreaks der er så dårligt timet, at de som regel aldrig er tilbage igen til kickoff.. Også tilfældet i dag. Der var spillet knap to minutter af anden halvleg, da de var færdige med at vise deres rådne reklamer.. Canal9 formår af en eller anden årsag meget bedre at styre det der. Aldrig nogen problemer der, så det er bare dem som skal vise alle Reals kampe. Basta. I øvrigt så sidder man jo altid og føler, at kanal 6 enten er kæmpe PL fans siden dette altid prioriteres højest og hvis de sender spansk, så er de Barcelona fans...
Jeg kan købe argumentet for at spille Isco + James (og ingen Bale) mod Barca, men det er så også KUN i den kamp. I alle andre kampe, hvor vi så også får mere plads, der vil jeg til hver en tid have vores eksplosive waliser, der også løber rundt med en venstreskøjte, som jeg for et øjeblik havde glemt.
Isco vs. James? Den er svær, men jeg vil faktisk sige, at James er mit relativt klare valg. Han er mere dynamisk/eksplosiv og vigtigst af alt, så har han det fandens langskud, som er så vigtig en trussel. Iscos boldkontrol er ubehagelig god, men han bør virkelig forbedre sit spil på sidste tredjedel af banen.
- Don J
- Gæst
-
Vi får tværtimod mere plads i kampene mod Barcelona. Her er Bale ofte en ideel spiller i omstillingsfasen.
Vi har derimod mindre plads at spille på, når vi møder lavere rangerede hold, der står kompakt.
Her kan der så være nogle små taktiske overvejelser forbundet med valget:
Bale vs. Isco/James
- Fantastisk indsats af Bale [har været en del efter ham siden sæson start], sikke et elegant og vidunderligt første mål af Toni Kroos og ikke mindst hans assist, teknik af højeste hylde, kan ikke sige det for mange gange - genial signing!
Florentino Pérez
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Sebberg skrev: Skal da lige love for, at Bale fik sat halvdelen af Madridista.dk på plads i dag.
Jeg kan købe argumentet for at spille Isco + James (og ingen Bale) mod Barca, men det er så også KUN i den kamp. I alle andre kampe, hvor vi så også får mere plads, der vil jeg til hver en tid have vores eksplosive waliser, der også løber rundt med en venstreskøjte, som jeg for et øjeblik havde glemt.
Isco vs. James? Den er svær, men jeg vil faktisk sige, at James er mit relativt klare valg. Han er mere dynamisk/eksplosiv og vigtigst af alt, så har han det fandens langskud, som er så vigtig en trussel. Iscos boldkontrol er ubehagelig god, men han bør virkelig forbedre sit spil på sidste tredjedel af banen.
Bale sætter da bestemt ikke nogle på plads med hans præstation i aften; hvem har benægtet hans kvaliteter?
Jeg er da selv glad for, at han ser ud til at komme hurtigt igang igen. Rigtig flot kamp af ham i aften. Til gengæld er jeg ikke rigtig imponeret over det generelle indtryk holdet efterlader. Indstillingen var sådan lidt halvsløset, der bliver lavet nogle ret dumme fejl og så endte boldbesiddelsen på ca. 50/50! På en ret så nonchalant aften, ender vi alligevel med at lave fem mål - omend i hvert fald to af disse var ret heldige - hvilket vidner om klasse i sig selv.
Jeg kan slet ikke se hvorfor Bale, baseret på i aften, skulle have lukket debatten om startformationen. Det er ikke noget nyt vi vinder med fire mål i den her slags kampe, det har vi såmænd også gjort på det seneste, i aften gjorde vi det bare i højere grad på omstillinger end vi har set på det sidste, samt et par 'heldige' mål.
Som sagt: jeg tror ikke vi kommer til at vinde færre kampe med Bale, jeg tror bare ikke holdspillet bliver ligeså seværdigt. Som den fantastiske individualist Bale er, vil han være en vigtig del af enhver trup - derfor godt at få ham igang - men han er altså stadig ikke en del af min bedste Real-opstilling.
I kampen mod Barca fik vi jo netop meget plads, en kamp hvor Isco blev betragtet, som en af de bedste. Jeg er dog enig i Don J, som påpeger at en Bale her vil have sine styrker og på den måde er det da, til syvende og sidst, dejligt at vi har så mange strenge at spille på.
Altid Real Madrid.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Med Bale på bænken, James og Isco inde, så havde boldbesiddelsen også endt på 50/50, uden tvivl. Det er det samme hold som havde bolden 51 procent af tiden mod Barca sidste sæson.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Don J skrev: Rystende forkert ;-)
Vi får tværtimod mere plads i kampene mod Barcelona. Her er Bale ofte en ideel spiller i omstillingsfasen.
Vi har derimod mindre plads at spille på, når vi møder lavere rangerede hold, der står kompakt.
Her kan der så være nogle små taktiske overvejelser forbundet med valget:
Bale vs. Isco/James
Kan du ikke prøve at fralægge dig den der nedladende og arrogante facon, du har? På forhånd tak.
Du har desværre ikke ret i dit indlæg. Det er korrekt, at vi på den sidste tredjedel af banen har mindre plads mod et kompakt hold (det er Vallecano så ikke), men mod Barca, der nemlig praktiserer et enormt boldpres, så har vi brug for en boldkontrollerende midtbanespiller fremfor Bale. Så nej, vi får som udgangspunkt ikke mere plads mod Barcelona. Jo, når vi har spillet os ud af deres pres, hvilket vi formåede at gøre helt fantastisk i sidste Clasicó (NETOP pga. den boldkontrollerende midtbane), så har vi masser af plads!
Folk misforstår også Bale, når de udelukkende sidestiller ham med kontrabold. Han har jo et fremragende overblik for medspillere (vanvittig aflevering til Ronaldo i dag) og kan altså også drible, selvom det ikke er en motorvej, der er foran ham.
FranciscoISCO skrev:
Sebberg skrev: Skal da lige love for, at Bale fik sat halvdelen af Madridista.dk på plads i dag.
Bale sætter da bestemt ikke nogle på plads med hans præstation i aften; hvem har benægtet hans kvaliteter?
Jeg er da selv glad for, at han ser ud til at komme hurtigt igang igen. Rigtig flot kamp af ham i aften. Til gengæld er jeg ikke rigtig imponeret over det generelle indtryk holdet efterlader. Indstillingen var sådan lidt halvsløset, der bliver lavet nogle ret dumme fejl og så endte boldbesiddelsen på ca. 50/50! På en ret så nonchalant aften, ender vi alligevel med at lave fem mål - omend i hvert fald to af disse var ret heldige - hvilket vidner om klasse i sig selv.
Jeg kan slet ikke se hvorfor Bale, baseret på i aften, skulle have lukket debatten om startformationen. Det er ikke noget nyt vi vinder med fire mål i den her slags kampe, det har vi såmænd også gjort på det seneste, i aften gjorde vi det bare i højere grad på omstillinger end vi har set på det sidste, samt et par 'heldige' mål.
Som sagt: jeg tror ikke vi kommer til at vinde færre kampe med Bale, jeg tror bare ikke holdspillet bliver ligeså seværdigt. Som den fantastiske individualist Bale er, vil han være en vigtig del af enhver trup - derfor godt at få ham igang - men han er altså stadig ikke en del af min bedste Real-opstilling.
I kampen mod Barca fik vi jo netop meget plads, en kamp hvor Isco blev betragtet, som en af de bedste. Jeg er dog enig i Don J, som påpeger at en Bale her vil have sine styrker og på den måde er det da, til syvende og sidst, dejligt at vi har så mange strenge at spille på.
Jeg vil gentage mig selv igen. Mod kampen mod Barca fik vi plads, ja. Det var pga. den midtbane vi havde. Derfor er det ikke korrekt at sige, at Bale ville kunne have brugt sine styrker der, da Bale af gode grunde ville have entreret banen på bekostning af en af de midtbanespillere, der skabte den famøse plads.
- Hierro 2.0
- Ekspert bruger
-
- Fernando Ruiz Hierro
3 point og videre.. Startede lidt sløvt men godkendt anden halvleg :-)...
Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!