Modric-skade måske værre end først antaget

11 år 8 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Rygterne om Luka Modric´ skade bliver værre og værre og nu går de seneste historier på, at han er ude af spillet i de kommende 4 måneder, hvilket vil sige at han tidligst er tilbage i marts måned.

Dermed mister han mere end 20 kampe for Real Madrid og alene i 2014 vil det dreje sig om Liga BBVA-kampene mod Eibar, Málaga, Celta, Almería og Sevilla, mens CL-kampene mod Basel og Ludogorets også er afskrevet. Endelig er der Copa del Rey-returkampen mod Cornellá og naturligvis det kommende klub-VM.

I 2015 kan han være ude af spillet i 8 liga-kampe, mens Copa del Rey-ottendedelsfinalerne mod sandsynligvis Atlético Madrid også er umulige for kroaten, ligesom kvartfinalerne (sandsynligvis mod Barcelona) bliver uden Modric.

De mest optimistiske rapporter taler fortsat om 3 måneders pause og dermed vil han med lidt held være klar til de første kampe i Champions League i det nye år. De spilles midt i februar.

Real Madrid kan iøvrigt se frem til et lille plaster på såret i form af en økonomisk kompensation fra FIFA, som vil udbetale op til 1,7 millioner €, såfremt Modric er ude i 4 måneder.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 8 måneder siden #2 af Salix7
Dette er den perfekte begrundelse for, hvorfor jeg er virkelig træt af landskampspauser - ikke nok med at man skal undvære klubfodbold i længere perioder. Men når det kommer til skader, så slår disse pauser næsten aldrig fejl :(
Jeg krydser fingre for, at vi ikke får flere skader i denne omgang, og så håber jeg at Madrids lægestab kan udføre lidt magic, så Modric er tilbage allerede i starten af det nye år :)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Chamartin, guti-madrid

11 år 8 måneder siden #3 af SR4

Salix7 skrev: Dette er den perfekte begrundelse for, hvorfor jeg er virkelig træt af landskampspauser - ikke nok med at man skal undvære klubfodbold i længere perioder. Men når det kommer til skader, så slår disse pauser næsten aldrig fejl :(
Jeg krydser fingre for, at vi ikke får flere skader i denne omgang, og så håber jeg at Madrids lægestab kan udføre lidt magic, så Modric er tilbage allerede i starten af det nye år :)

Omkring samme periode vi mistede Khedira et halv år pga lanholdspause

11 år 8 måneder siden #4 af Chamartin

SR4 skrev:

Salix7 skrev: Dette er den perfekte begrundelse for, hvorfor jeg er virkelig træt af landskampspauser - ikke nok med at man skal undvære klubfodbold i længere perioder. Men når det kommer til skader, så slår disse pauser næsten aldrig fejl :(

Omkring samme periode vi mistede Khedira et halv år pga lanholdspause

Det var på samme stadion på næsten selvsamme dato sidste år :-/

11 år 8 måneder siden #5 af Daniel
Men ikke samme skade. Heldigvis! Det er selvfølgelig ærgerligt, at Modric pådrog sig en skade, men Real Madrid er altså garderet; klubben er konkurrencedygtig, også uden Modric.

Jeg er ikke videre nervøs. Og tror ikke på, at Real Madrid smider det hele på gulvet pga. én skade, selvom Modric er vigtig.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 8 måneder siden #6 af ChrillRM14
Det edermame en af de dårligste nyheder, jeg har fået, og det er ikke just det, jeg ønsker mig i en måned, hvor vinterdepressionen så småt begynder at indfinde sig....

Så skal Khedira og Illara til at finde de støvede støvler ned fra hylden! Jeg ser, at Illara måske godt kunne overraske noget så positivt i den kommende tid nu! Hans seneste kampe (kan slet ikke huske, hvornår de var) var slet ikke så dårlige :)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 8 måneder siden #7 af asp3200
Håber på to måneder, så er det en god periode mht de hold vi skal møde. Men det er sku typisk, nu jinzer jeg den og forudser kroos går sammen imod Spanien. Så betaler vi prisen for ikke at have hvilet modric og kroos i mange af opgør mod modstandere som var trumfet. Har nævnt det utallige gange at det er tåbeligt at hive dem ud ved 85 min, tag dem da ud ved 65 min.

Rammer os direkte i asen, så må vi håbe khedira og lllarra tager sig sammen.

11 år 8 måneder siden #8 af El Rojo
Uenig med forummets brugere på to punkter.

1 - harmen over landsholdspauserne. Stop dog det selvynk, det er lige vilkår for ALLE hold, og hvad er jeres alternativ? At man fjerner landskampe? Jeg synes da også at landsholdspauser er kedelige, men det er mere fordi, at der ikke er klubfodbold, end fordi Real risikerer skader. Come on - det der er sket med Luka kunne være sket når som helst. Også til træning.

2 - at man skulle have sparet spillerne, for at mindske risiko for skader. Det er vel ikke en overbelastningsskade? Altså, man kan blive skadet på hvilket som helst tidspunkt. Udhvilet eller ej. Om Modric havde spillet 65 i stedet for 85 i samtlige kampe i sæsonen, så tror jeg stadig han var blevet skadet.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, MMM

• guti-madrid
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #9 af guti-madrid
Besvaret af guti-madrid på emne Modric-skade måske værre end først antaget
Jeg er enig et vidst sted.
1. fordi det virkede som om at de fleste Real Madrid, havde ytret overfor de forskellige landshold, at man så spillerne højst spille en halvleg, når det var venskabskamp, hvor Modric heller ikke deltog overhovedet, Ronaldo fik kun en halvleg, Ramos spillede ikke osv.

På den anden side synes jeg sagtens man kan sætte spørgsmålstegn ved om der er nogen god grund til at ligge en venskabskamp så kort tid efter, eller før en kval-kamp. Det havde ikke noget at gøre med modric´s skade, men det forlænger rejserne, og på den måde er det en faktor i forhold til træthed, og var desuden medvirkende til Samir´s skade.

Så jeg ser ikke den store nødvendighed i at spille venskabskampe, for mig er det mere og mere et økonomisk spørgsmål. Tag Portugal-Argentina. fuldstendig unødvendigt.. To umotiveret hold bliver linet up på Old Trafford, til ingen verdens nøtte

Leveret af Kunena Forum