Real Madrid har de mest trofaste fans i Europa

11 år 8 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid kan glæde sig over at have haft de mest trofaste fans i Europa i sæsonen 2013/14.

Således kunne Estadio Santiago Bernabéu melde 90% af pladserne besat til hjemmekampene i sidste sæson og det svarer til, at der i sinit mødte 72.877 tilskuere op til hver kamp. Og tendensen ser ud til at fortsætte i denne sæson, hvor der ikke er problemer med at lokke folk ind og se de forsvarende CL-vindere, som samtidig spiller Europas måske mest seværdige fodbold i øjeblikket.

Til sammenligning kunne eksempelvis Barcelona kun fylde 71,5% af Nou Camp i sidste sæson.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #2 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Real Madrid har de mest trofaste fans i Europa
Når overskriften er den det er til denne artikel, burde I så ikke i det mindste indrage bare en troværdig kilde?

Desuden tror jeg også, at Dortmund har "mere trofaste fans" end Real Madrid, hvis det er tilskuer gennemsnittet og andelen af sæder der er besat, der er afgørende for, hvor trofast en fan skare man har.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #3 af Storken
Besvaret af Storken på emne Real Madrid har de mest trofaste fans i Europa
Jeg vil gerne garantere, at Bayern München har udsolgt hver eneste kamp. Det kan man ikke sige er tilfældet med Real Madrid.

11 år 8 måneder siden #4 af asp3200

Storken skrev: Jeg vil gerne garantere, at Bayern München har udsolgt hver eneste kamp. Det kan man ikke sige er tilfældet med Real Madrid.

Men hvor mange er der plads til på Bayerns arena?

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #5 af Storken
Besvaret af Storken på emne Real Madrid har de mest trofaste fans i Europa

asp3200 skrev:

Storken skrev: Jeg vil gerne garantere, at Bayern München har udsolgt hver eneste kamp. Det kan man ikke sige er tilfældet med Real Madrid.

Der er forskel på største fanbase og den mest trofaste. Bayern München har fulde huse uanset hvem de møder, hvor Real Madrids svinger fra uge til uge. I mine øjne er spanske tilskuere langt mindre trofaste end de tyske.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #6 af Inspektøren

asp3200 skrev:

75.024 til liga kampe og 69.344.

Men det er heller ikke Bayern München men derimod Dortmund der har den største tilskuer tilslutning. Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg også at de har de bedste fans. Helt seriøst. Prøv at kigge rundt på Bernabeu næste gang I skal derover. Jeg garantere jer for, at der er helt stille stort set. Højt oppe i enden af den ene tribune, hvor nogle af vores Ultras holder til, kan man høre en smule men udover det er der intet stemning på stadion.

Dortmund derimod. Der synger alle med på sangene og der bliver i den grad støttet op om deres hold (tjek den gule mur forhelvede efter deres kamp mod os i semi finalen 12/13):

Derudover er Dortmund fansene altid med på hver eneste udebane. Om det er -15 grader i Sankt Petersborg eller 10 kilometers rejse til Schalkes hjemmebane, så står de der altid bag deres spillere. Det er fandme noget jeg har stor stor respekt for. Se dét kalder jeg for trofaste fans.

11 år 8 måneder siden #7 af ChrillRM14
No offense, men så forstår du vist ikke ordet "trofast".

Dortmund og de andre hold du nævner har måske bedre fans, hvis man tager stemning og lignende i mente, men i artiklen er det jo trods alt trofasthed, der tales om - altså, hvor mange der møder op i gennemsnit. Om der så hver gang dukkede 100.000 mennesker op på Bernabeu og var HELT tavse, så ville de stadig være de mest trofaste.

Men ja, har selv været på Bernabeu, og man kunne godt savne en stemning, der lignede den på Signal Iduna Park :(

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

• Madridista87
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #8 af Madridista87
Besvaret af Madridista87 på emne Real Madrid har de mest trofaste fans i Europa

ChrillRM14 skrev: No offense, men så forstår du vist ikke ordet "trofast".

Dortmund og de andre hold du nævner har måske bedre fans, hvis man tager stemning og lignende i mente, men i artiklen er det jo trods alt trofasthed, der tales om - altså, hvor mange der møder op i gennemsnit. Om der så hver gang dukkede 100.000 mennesker op på Bernabeu og var HELT tavse, så ville de stadig være de mest trofaste.

Men ja, har selv været på Bernabeu, og man kunne godt savne en stemning, der lignede den på Signal Iduna Park :(

Så må jeg melde ind med en "no offense" - det virker til, at du har misforstået ordet trofasthed!

Real Madrid er måske det hold, der kan fremvise det højeste gennemsnitlige tilskuerantal, men da de har en stadionkapacitet der er væsentligt højere end eks. Dortmund og Bayern, så muliggøres det tilsvarende at opnå et højere gennemsnitligt tilskuerantal!

Udvid stadionkapaciteten i Dortmund eller Munchen, og du vil med stor sandsynlighed se at de to hold opnåede et højere tilskuerantal end i Madrid! Når Real Madrid få gange har udsolgt, så vægter godt 86.000 tilskuere pr kamp altså pænt meget i det samlede regnestykke! Trofasthed handler om at du er trofast uanset, hvad formkurven viser, og Real Madrid har i min optik ikke de mest trofaste tilskuere!

11 år 8 måneder siden #9 af Dios
Der er plads til 75.000 tilskuere på Allianz Arena, og på Bernabeú er der plads til 80.000 tilskuere. Grundet det højere antal pladser, så er gennemsnittet nok lige en anelse højere på Bernabeú, men overskiften eller generelt bare hele artiklen er noget så misvisende som det overhovedet kan blive.
Bayern har de seneste 4 år mener jeg det er, haft udsolgt til samtlige hjemmebanekampe. Ikke ligesom i Spanien, hvor der oftest meldes udsolgt, men alligevel er der flere tusinde tomme sæder rundt omkring på stadion. De har bogstaveligtalt haft udsolgt, og det er uanset om modstanderen hedder Köln eller Dortmund.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 8 måneder siden #10 af Vinícius

Madridista87 skrev: Når Real Madrid få gange har udsolgt, så vægter godt 86.000 tilskuere pr kamp altså pænt meget i det samlede regnestykke!

Lad mig lige byde ind med lidt matematik, for du går galt i byen. Gennemsnittet er knap 73.000, og maks er 86.000. Derfor vil én gang udfyldt betyde at der én gang må være 60.000 tilskuere, og så skal der ellers være det gennemsnitlige antal resten af gangene. 60.000 tilskuere er fandme pænt til en kamp mod Elche eller et andet skodhold(Villareal undtaget), der lige er rykket op. Samtidig må vi altså ikke glemme økonomien, for selvom Tyskland lige har sænket mindstelønnen, så har de trods alt flere penge end en person fra Spanien, og så kan det godt være at billetpriserne tager højde for det i nogen grad. Men nej, økonomien har indflydelse.

En person siger, at Bayern har fulde huse uanset hvem de møder.. Hvis det passer, og de har en stadionkapacitet på 75000 har denne artikel ingen ret. Men er det nu også helt sandt? Jeg vil gerne se belæg for, at de har fulde huse hver gang. Anyone?
De tomme pladser på Bernabeu skyldes vel i nogen grad, at en del af pladserne er reserveret til sæsonkortholdere. Der skal vel være et vist antal pladser frie for at garantere kortholderne en eventuel plads, hvormed der meldes udsolgt? Eller har jeg misforstået noget her?

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

11 år 8 måneder siden #11 af SR4
Økonomien er forskellig hos de forskellige lande, billetpriserne er forskellige fra klub til klub og tilskuerkapaciteten er forskellig fra stadium til stadium. Så artiklen er alt for misvisende.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #12 af Inspektøren
La web Underground Football ha elaborado un ránking con los diez estadios más llenos del mundo.

En primer lugar se sitúa el Signal Iduna Park, estadio del Borussia Dortmund, con una asistencia media de 80.434 espectadores esta temporada.

En segundo lugar se sitúa el Santiago Bernabéu, estadio del Real Madrid, con una asistencia media de 77.117 espectadores esta temporada.

Kilde: www.marca.com/albumes/2014/12/18/estadios_llenos/index.html

Så fik vi også slået det på plads en gang for alle.

Og hvis man så tager Dortmunds form og præstationer i betragtning, der fandt sted under målingen, så gør det bare det hele meget mere imponerende. Jeg vil nemlig gerne vove den påstand, at man ikke ville se samme tal for Bernabeu, hvis vi befandt os i Dortmunds situation. Hvis bare Casillas laver en mindre fejl, så starter der med det samme en heksejagt. Og Ja ja, jeg ved da godt, at der er forskellige forventninger, men alligevel. Dortmund fansene forventede jo også, at man for alvor kunne true Bayern med den bedre bredde som man har anskaffet sig.

Læg lige mærke til at der står 'esta temporada'.

Leveret af Kunena Forum