Ingen scorer mere end Cristiano Ronaldo

11 år 8 måneder siden #13 af Vinícius
Er han grisk vil han måske også spare på den front, og har derfor ansat sin far. Eller også er det i sympati for faren.

For at blive i samme retorik, så er fakta, at han tilsyneladende har brugt en form for skattely ved at sælge billeder gennem firmaer i andre lande, hvilket han ikke var tilladt i følge spansk lovgivning - det gør mange store firmaer, så hvorfor kan han ikke? Idet han ikke kun har en forretning, der skal tjene penge, men han også er en privatperson, har han endnu større interesse i at sagen skal overståes hurtigt, for ikke at påvirke hans omdømme(modsat eksempelvis McDonalds). Derfor kan han have valgt at betale, selvom det endnu ikke var entydigt, at han havde gjort noget forkert, og derfor er han ikke blevet dømt - ergo har han ikke gjort noget ulovligt. Det svarer lidt til at have betalt for lidt i skat. Med så store beløb og komplekse systemer kan der ske fejl. Så drop de der barnagtigheder som "Messi er en skattesnyder". Det er på niveau med Penaldo.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 8 måneder siden #14 af Siempre Madrid

Kratmus skrev: Er han grisk vil han måske også spare på den front, og har derfor ansat sin far. Eller også er det i sympati for faren.

For at blive i samme retorik, så er fakta, at han tilsyneladende har brugt en form for skattely ved at sælge billeder gennem firmaer i andre lande, hvilket han ikke var tilladt i følge spansk lovgivning - det gør mange store firmaer, så hvorfor kan han ikke? Idet han ikke kun har en forretning, der skal tjene penge, men han også er en privatperson, har han endnu større interesse i at sagen skal overståes hurtigt, for ikke at påvirke hans omdømme(modsat eksempelvis McDonalds). Derfor kan han have valgt at betale, selvom det endnu ikke var entydigt, at han havde gjort noget forkert, og derfor er han ikke blevet dømt - ergo har han ikke gjort noget ulovligt. Det svarer lidt til at have betalt for lidt i skat. Med så store beløb og komplekse systemer kan der ske fejl. Så drop de der barnagtigheder som "Messi er en skattesnyder". Det er på niveau med Penaldo.

Jeg er for så vidt flintrende ligeglad med, om Messi har snydt skattemyndighederne eller ej. Mit forhold til den orm har lidt varig skade, så om han er det ene eller det andet, betyder ikke noget.

Jeg gik blot ind i debatten, fordi jeg morede mig lidt over dit udsagn om, hvorfor han skulle snyde, når han var rig. Heldigvis fangede du den godt og tak for det!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

11 år 8 måneder siden #15 af Siempre Madrid
Og inden vi hygger os for meget over andres skatteproblemer, så skal vi måske lige holde lidt igen, for Iker Casillas, Sergio Ramos og Xabi Alonso har også sager kørende med skat i øjeblikket, ligesom flere andre spanske spillere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

11 år 8 måneder siden #16 af Vinícius
Ja på det punkt er jeg måske for godtroende.

Når jeg søger på Messi og charity er der ikke særlig mange emner ift. Ronaldo. Så måske er han grisk, når han hverken vil donere(andet end til sin hjemby - det er en selvfølge), og han kun vil ansætte farmand(billig udenlandsk arbejdskraft - mange danskere er fan)(tilsat lidt ironi). Om Ronaldo gør det af godhed eller for omdømmet kan jeg godt have min tvivl om.

Skatteproblemer er det i hvert fald hvad angår Messi, men han er uskyldig til det modsatte er bevist, som sagt. Det samme gælder vores spillere. At der er så mange problemer må vidne om et kompliceret økonomisk system, hvilket taler for uskyldigheden.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

11 år 8 måneder siden #17 af DarioGomez
Xabi hvem? ;)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, MMM

11 år 8 måneder siden #18 af Kassow-Rossing

Kratmus skrev: Nej, det tror jeg ikke, men det er ikke bevist. Jeg siger ikke, at han er uskyldig, heller ikke at han er skyldig, for det ved jeg ikke. Men hvis han har betalt for lidt i skat, ved vi ikke om det er en fejl, eller et bevist valg? Men hvorfor skulle han gøre det bevist, når han har så mange penge? Griskhed? Muligvis, det ved vi heller ikke. Så hvad med at forholde os til det vi ved? Det der foregår på fodboldbanen? Her ved vi, at selvom Messi lige har nået en stor milepæl, så er det Ronaldo, der er milevidt foran Messi! Det er faktum, og det viser statistikken, det viser spillet og det viser de indtryk vi får fra kampene. Og det Ronaldo har gang i lige nu er ekstraordinært, og jeg håber han fortsætter og slår Messis rekord med flest mål i en sæson! :D

Wow :) Bare wow!! :D
Han har betalt en bøde = Han var skyldig.
Hvorfor han skulle snyde? Det ved jeg ikke, og det er jeg også ligeglad med. Faktum er at han har snydt.
Hans intentioner om at snyde i skat? Det spiller ingen rolle. Intentioner er ikke noget man arbejder med, når det kommer til skattebedrag.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

11 år 8 måneder siden #19 af Vinícius
Uanset om han er skyldig eller ej, og når det endda ligger på grænsen til at være snyd, så vil det påvirke ham, og frygten for fængsel(2-6 år) vil påvirke ham. Kan det tænkes, at de har betalt bøden for at undgå at skulle i retten, hvilket ville påvirke hans spil på banen?

I juridisk forstand erklærer han sig skyldig ved at betale bøden, og det er dét, du korrekt påpeger. Og det er jeg enig i. Men tror du virkelig, at han selv er klar over reglerne? Måske det overordnede, men jeg tvivler på, at han kender detaljerne, for det har han folk til. Du kan derfor ikke retfærdigvis erklære ham skyldig i andet end juridisk forstand.

11 år 8 måneder siden #20 af Kassow-Rossing
Det er ikke på grænsen til at være snyd. Det er 100 % snyd og ulovligt. Ligesom hvis alle andre i verden snød i skat. Om man hedder Petersen eller Messi, så er det ulovligt.

Ved du hvad Messis problem er? Det er hans pligt at kende detaljerne.

11 år 8 måneder siden #21 af madrid2000
Who cares?

Han er jo ikke nogen politiker, men fodboldspiller. Og det er bare skat. Han har ikke voldtaget nogen, kørt spirituskørsel eller myrdet nogen.

Det bliver gjord større end det er.

Folk spiller hellige her, som om de aldrig har gjord noget ulovligt eller snydt. Get a move on.

Så irriterende at læse denne irriterende debat. "Jamen han har snydt i skat, så derfor tager det noget af glimten fra ham som fodboldspiller" Nej Nej Nej.

11 år 8 måneder siden #22 af Pelle

madrid2000 skrev: Who cares?

Han er jo ikke nogen politiker, men fodboldspiller. Og det er bare skat. Han har ikke voldtaget nogen, kørt spirituskørsel eller myrdet nogen.

Det bliver gjord større end det er.

Folk spiller hellige her, som om de aldrig har gjord noget ulovligt eller snydt. Get a move on.

Så irriterende at læse denne irriterende debat. "Jamen han har snydt i skat, så derfor tager det noget af glimten fra ham som fodboldspiller" Nej Nej Nej.

Get a move on?

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

11 år 8 måneder siden #23 af Kassow-Rossing
Get a move on, Pelle, get a move on!

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #24 af Storken
Besvaret af Storken på emne Ingen scorer mere end Cristiano Ronaldo
Det er smart at snyde, men det er dumt at blive opdaget.
- Mit eget motto her i livet :)

Leveret af Kunena Forum