FIFPro nominerer Casillas som årets målmand
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
FIFPro har nomineret Iker Casillas til årets målmand i 2014.
Real Madrid-legenden kommer dog i fornemt selskab, for de fire andre nominerede til titlen er Manuel Neuer, Claudio Bravo, Thibaut Courtois og Gianluigi Buffon.
FIFPro er de professionelle spilleres egen forening under FIFA og de kårer et hold bestående af 1 målmand, 4 forsvarsspillere, 3 midtbanespillere og 3 angribere i forbindelse med uddelingen af Guldbolden.
Listen over forsvarere, midtbanespillere og angribere bliver offentliggjort henholdsvis den 26. november, 28. november og 1. december.
Manuel Neuer vandt titlen sidste år, mens Iker Casillas vandt den 5 år i træk i perioden 2008-2012 og Buffon vandt den i både 2006 og 2007. Bravo og Courtois har aldrig været nominerede til titlen før.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kan i det hele taget ikke se hvorfor der bliver kørt sådan en kampagne mod ham. Ud over 2 dårlige VM-kampe, en halvdårlig CL-finale, kan jeg faktisk ikke huske nogle dårlige kampe fra ham. Tværtimod kan der nævnes en hel del fremragende kampe fra ham både fra denne og sidste sæson.
Nej, Messi skulle ikke ha' været VM's bedste, lad os blive enige om det :)
Men jeg synes helt klart at Bravo har været et bedre målmands bekendtskab i denne sæson i forhold til vores mindre flatterende Casillas. Han var ikke imponerende i foråret, og han var klart Spaniens dårligste spiller under VM. Så nej, han fortjener ikke og være på denne liste, og måske heller ikke på holdet for vores klub - jeg synes det i hvert fald ikke :)! Mou var den første til at spotte det, og nej, jeg kunne ikke li' Mou's tid i klubben, men lige mht. Casillas så havde han fat i noget :) Ved godt han har et stort status i klubben, men han skal søge væk før det bliver pinligt :)!!
God dag alle sammen!!
Jeg synes ikke nødvendigvis, at det er den bedste løsning, at manden skifter væk. Derimod synes jeg, at han i takt med, at en ny målmand tager over, lige så stille bliver afviklet på holdet, og får en mentorrolle. Jeg synes personligt ikke, at det bliver noget negativt for hans eftermæle, at han ikke i sin sidste tid var lige så stor som tidligere. Det viser måske mere, at han, ligesom Raul, ønsker at blive i klubben så længe, at den har brug for ham. Jeg ved godt, at det for nogen er en kontroversiel holdning, men det er nu engang min holdning.
Modsat en angriber gælder det for en målmand, at få fejl let definerer hans sæson, idet de oftest fører til mål. Det er netop det, der er sket for Casillas i denne sæson, og derfor har han i min optik ikke fortjent at være blandt top 5. Ser vi bort fra droppet i CHL-finalen og VM, var han i top 5, men det er nu engang sket. Derfor kan bedre bud end ham findes.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.