Otte spillere nomineret til årets hold i UEFA

11 år 8 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid er godt repræsenteret på listen over nominerede spillere til årets hold i UEFA-regi.

Hele otte spillere er der blevet plads til, nemlig Dani Carvajal, Sergio Ramos, Toni Kroos, Luka Modric, James, Gareth Bale, Cristiano Ronaldo og Karim Benzema.

Dermed er Real Madrid bedst repræsenteret blandt alle klubber og til sammenligning har Atlético Madrid fire mand med, mens Barcelona og Sevilla har henholdsvis 3 og 1.

De nominerede spillere følger her:

Målmænd: Manuel Neuer, Thibaut Courtois, Gianluigi Buffon, Beto.

Forsvar: Sergio Ramos, Godín, Miranda, Vincent Kompany, Boateng, Mehdi Benatia, David Alaba, Ezequiel Garay, Mats Hummels, Philip Lahm, Zabaleta, Daniel Carvajal.

Midtbane: Toni Kroos, Luka Modric, Ángel Di María, Arjen Robben, Ivan Rakitic, James, Koke, Xabi Alonso, Marco Reus, Paul Pogba, Yaya Touré, Arda Turan.

Angreb: Gareth Bale, Diego Costa, Thomas Müller, Cristiano Ronaldo, Zlatan Ibrahimovic, Robert Lewandowski, Alexis Sánchéz, Karim Benzema, Lionel Messi, Jonathan Soriano, Carlos Tévez, Neymar.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #2 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Otte spillere nomineret til årets hold i UEFA
Jeg valgte følgende 11:
Neuer, Zabaleta, Godin, Boateng (den var svær), Lahm - Robben, Modric, Koke - Cristiano Ronaldo, Diego Costa og Messi.

Det irriterede mig grænseløst, at der ikke var bare én regulær defensiv midtbanespiller. Jeg forstår på ingen måder hvorfor Matic ikke er nomineret. Det giver ingen mening.

Kroos kunne måske godt fortjene en plads på holdet, men hvem skulle han erstatte på midtbanen? Måske Koke. Man skal bare heller ikke undervurdere Kokes evner på et relativt dårligere mandskab og den kollektive succes, som han i den grad har haft en stor andel i.

Men alt i alt, så er det her nok de elve bedste spillere på de pågældende pladser for året 2014.
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved Inspektøren.

11 år 8 måneder siden #3 af M_linding
Hvorfor er Marcu Reus med? Har han ikke brugt mest tid på at være skadet i 2014?

James?! Jeg er vild med knægten, men hans præstationerne ved VM kan ikke bruges i denne sammenhæng.

Messi er vist også mest med, fordi man har vurderet at hans efternavn er Messi....

Vinderholdet skal sådan set bare bestå af en masse Real Madrid og Atletico-spillere. For det var som strålede i UEFA-sammenhæng, sidste sæson. City, Barcelona og Bayern var alle for tandløse i CL, til de for alvor har noget at skulle have sagt. Det er ikke nok, at deres spillere har flotte navne.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 8 måneder siden #4 af ChrillRM14
Neuer - den giver lidt sig selv...
Ramos - Nej, han er næppe den bedste defensive centerback i verden, men hans styrker i luftspillet, hans lederevner og hans offensive kvaliteter samt betydning for RMs successer må være nok. Mr. 92:48-man.
Godin - han er hjernen bag Atleticos mandskab og indbegrebet af Simeon'ske værdier som fightervilje, aggression og standhaftighed.
Lahm - Hans alsidighed skræmmer mig! Pep har spillet ham på stort set alle defensive positioner, og han har sgu stadig præsteret top-dollar :o næste gang bliver han angriber
Benatia - Synes han fortjener en plads for hans arbejde i Roma... Er stadig sur over hans beslutning om at drage mod Munich, men nontheless er han en klippe.
Koke - Han overraskede mig godt nok i 2014 og har jo hele sidste sæson været SÅÅÅ stabil. Ham og Costa var det perfekte match og så elsker jeg at udtale navnet hehe - Ej, han fortjener det sgu med det hold bag sig og det engagement :) Her stod jeg også med den ene fod i Modric-lejren, men ville heller putte for mange Madrid-spillere ind, selvom man jo sagtens kunne have argumenteret for ham.
Robben - Om det er fascinationen af, at han er ramt af Pirlo-syndromet, hvor han blot bliver bedre med alderen eller hans skaldede isse, der giver ham en ny aerodynamisk dimension, ved jeg ikke, men han er hurtig, pissefarlig og bare god.
Di Maria - Hans løb i ekstratiden i CHL-finalen er aldrig glemt, og hans omskoling fra wing til midtbanespiller var en genistreg af Don Carlo. Hvis ikke det var fordi, at vi spiller så godt som nu, så ville jeg stadig græde over tabet af ham...
Reus - Vidste ikke hvem, den sidste midtbanespiller skulle være, men Reus er utvivlsomt 90% af grunden til, at Dortmund ikke havde en værre sæson i 13/14, og jeg er FAN. Tag ikk til Bayern....
Müller - Er du gal hvor jeg hader mandens attitude, men objektivt set overhaler han de fleste hvad angår kyniske afslutninger, placeringsevne osv.
El Commendante - En vinder, enough said! Det irriterer mig, at han ikke har været mere afgørende i de største kampe, men det er en anden diskussion... han skal selvfølgelig på holdet.

Er desuden virkelig lykkelig over, at Carvajal fik en nominering :D kan stadig se kampen på Allianz Arena og grine af, hvordan Dani udstiller Ribery :3

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

11 år 8 måneder siden #5 af Chamartin
Husk nu det er i UEFA regi - altså i de hjemlige turneringer og CL/EL - ikke noget med World Cup her.

En målmand, der har hentet bolden ud af rusen 5 gange i en CL semifinale, kan naturligvis ikke komme på årets hold. Det kan derimod bla. den spiller der headede den ind bag ham to gange på ingen tid i semifinalen....og ikke den forsvarsspiller, der skulle have forhindret det.
Ikke megen defensiv tyngde ...men sådan må det jo være med det valg, der var af nominerede, og det de præsterede.

Courtois, Lahm, Godin, Ramos, Alaba - Robben, Modric, Di Maria (evt. Kroos pga. efteråret ;) ) - Cristiano Ronaldo, Diego Costa og Messi.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, andreashn

11 år 8 måneder siden #6 af FranciscoISCO
@Chamartin

I den korte præsentation man finder af hver spiller derinde, er VM jo godt nok et af hovedpunkterne. Sådan har jeg da også altid set denne prise; en allround vurdering af elleve spillere, hvor alle turneringen er med i betragtningen.

Mit bedste hold fra 2014 ser, i en 3-4-3 formation, sådan her ud:

en.toty.uefa.com/download/FEEF0322A34245D142DFD603913667DC

Jeg havde valgt Bayerns to back-spillere, hvis de da overvejende havde spillet på denne position i 2014. I stedet blev det til tre midtstoppere, hvor Hummels måske kunne have byttet plads med Ramos - sidstnævnte var bare enormt afgørende, i en af de mest krævende turnering der er. På midtbanen synes jeg Kroos, Modric og Maria er absolut indiskutable. Jeg ville ønske at Robben havde hørt til i angriber-kategorien, for han fortjener selvfølgelig en plads på holdet og det havde han nok fået istedet for Müller.

Jeg forstår i øvrigt heller ikke på nogen måde, hvordan Reus er kommet med i puljen og hvad der er allermest skræmmende; han har, af midtbanespillerne, pt. næstflest stemmer!

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

11 år 8 måneder siden #7 af Chamartin
@isco
Ja, det gør de åbenbart alligevel. Så Uefa regi må blot betyde, at de skal spille i en klub under Uefa regi. Fair nok ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

Leveret af Kunena Forum