James lever op til forventningerne
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Da Real Madrid i sommer valgte at investere 80 millioner € i colombianske James Rodríguez, var der mange som rystede på hovedet.
I dag kan flere nok godt forstå investeringen, for James har svaret igen med hårdt arbejde, talent og mål og faktisk har han nu scoret i alle de turneringer, som Real Madrid deltager i, ligesom han er den eneste spiller udover Lionel Messi og Cristiano Ronaldo, som tegner sig for mere end 9 scoringer og 9 assists.
Herudover har James været i stand til at spille flere positioner i sin tid som Real Madrid-spiller og i tirsdagens Copa del Rey-kamp var han for første gang i sæsonen placeret på sin foretrukne plads lige bag angriberen og her kvitterede han – på en måske nok billig baggrund – med to mål og et oplæg.
James har som nævnt foreløbig scoret 9 mål og er dermed kun 5 mål fra at tangere sin egen sæson-rekord. Samtidig er han en af de mest benyttede spillere med foreløbig 22 ud af 23 kampe.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Der er jo ingen tvivl om, at han statistisk set allerede har gjort det langt over forventet, men ligesom med Bale, så mangler jeg noget mere af ham på banen. Nuvel, så er de begge så gode, at de selv på dårlige eller anonyme dage er kampafgørende, og det er i sig selv verdensklasse, men fortsætter han dette niveau, så vil jeg blive rigtig skuffet. Og med det mener jeg fremover, og ikke vurderet på hans første sæson. Der er stadig for meget alibi over spillet på banen. Det er tydeligt og se han slet ikke har fundet sin plads på holdet, da han slet ikke bliver spillet i de rum han er bedst i, og det er jeg sikker på kun bliver bedre med tiden, men alt for ofte så har jeg samme følelse med Bale, hvis de får bolden efter 5 min. fravær, og tænker: Når ja de er jo stadig på banen.
James er igang med en fantastisk første sæson, og købet har været helt rigtigt fra dag 1 af IMO. Jeg forventer bare han søger bolden meget mere, og indgår meget mere i kombinationsspillet, og det håber jeg nok skal komme med tiden.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Så har vi midtbanen bestående af Modric og Kroos, der slår de sikre afleveringer op i banen, hvorefter vi kan slå de farlige afleveringer længere oppe i banen. På den måde er vi allerede mange mand bag bolden, hvis vi taber den, hvilket giver gode muligheder for højt genpres. Ofte synes jeg også, at holdet knækker over, når modstanderen holder på bolden i lang tid, men med de 4 forsvarsspillere og de 2-3 midtbanespillere der knokler røven ud af bukserne og presser boldholderen, bliver det sjældent rigtig farligt og gennemspillet, for inden længe er hjælpen luntet tilbage.
Det var noget af et sidespor, beklager. Men det var for at forklare hvorfor jeg synes, at spillerne ofte undervurderes på en forkert baggrund.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
At se Isco og James spille sammen i tirsdags, var jo genialt. De lader til at finde hinanden rigtig godt på banen. Umiddelbart synes jeg det virker som om at de kommer virkelig godt ud af det, også uden for banen. Nogen som kan bekræfte om de hænger ud sammen evt? Det viser sig som reelt som noget positivt inden på banen, hvis dette er tilfældet. Det har vi set flere gange, (Marcelo-Ronaldo, Casillas-Ramos, osv.).
Jeg er her stadig XOXO
Florentino Pérez
- Storken
- Gæst
-
Jeg vil vove den påstand, at Isco er bedre end James. Læg dertil at spanieren er et år yngre og væsentligt billigere.
Jeg er enig i din påstand.
Mht. prisen på James så er det noget, man skal se sig ud over. Det er ikke James der prissætter sig selv. Der er mange faktorer der spiller ind, formkurve, kontrakt længde, vigtigheden for holdet, osv. Det samme gjorde sig gældende med Bale. At han kostede knap 100 mio € var ikke problemet for mig, den gang han blev rygtede til klubben.
Jeg er sikker på at James kan "blive til noget" for Real Madrid. Problemet er mere om han får lov til at udfolde sig, på den rigtige plads og over længere tid. Det samme gør sig gældende med Isco og Jese.
Så længe der er nogen, som er foran i køen, -uanset hvordan de har spillet i en længere periode- vil det logisk nok gå udover de resterende spillere. Og så falder vi tilbage på prisskiltet, for selvom det kan være en ulempe for en spiller (Illarra og *Coentrao), så kan det samtidig være en fordel (Bale og James). For der er ikke nogen tvivl om at James har længere "snor" end Isco f.eks. har. Synd men sandt.
*Coentrao blev købt for omkring de 30-35 mio € (Den gang at 30-35mio € var maange penge). Det hjemsøgte ham i flere sæsoner. for Coentrao var/er ikke ekstraordinær i sit spil, som vi var vandt til fra Marcelo. Han var/er stabil og solid. Det bliver bare ikke værdsat på samme måde. Det er først inden for det sidste år at han er kommet på "god fod" med de fleste fans.
James har uden tvivl noget ekstraordinært over sig, så længe han får lov til at folde sig ud, skal det nok gå.
Jeg er her stadig XOXO
- Madridistao
- Junior bruger
-
Antag at han var blevet købt for 40mil € - så var han selvfølgelig stadig et "stort" navn, taget hans brand i Colombia i betragtning, men han havde på ingen måde fået den "galactico" omtale han har nu.
Hvad angår spillet på banen var jeg MEGET pessimistisk i forhold til at bytte Di Maria ud med James. Han er lidt for langsom synes jeg, men indtil videre er det gået over alt forventning. Jeg vil dog gerne se sæsonen ud før jeg endeligt vurderer ham.