Optakt: FIFAS store fodboldshow
- realmadsen
-
Emne forfatter
- Ekspert bruger
-
- Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
I aften træder Real Madrid ind i fodboldverdenens svar på Disneys Juleshow, nemlig FIFAS VM for klubhold, der afholdes i Marokko. Som en anden Jesper Fårekylling præsenterer Sepp Blatter det bedste fra bagkataloget, når vinderne af de forskellige verdensdeles afarter af Champions League turneringen, brager sammen i årets sidste fodboldbrag.
Real Madrid kommer som vindere af "den rigtige" Champions League og samtidig som repræsentanter for det europæiske kontinent og må, uden at denne skribent kender synderligt meget til niveauet hos resten af turneringens hold, udnævnes til ganske klare favoritter.
Carlo Ancelottis udvalgte er kommet til Marokko med en ganske enkelt skræmmende winning-streak i bagagen. 20 sejre i streg hvori man tilmed har scoret hele 75 mål.
Derudover faldt weekendens runde i La Liga også ud til Real Madrids fordel, da både Atlético og Barcelona satte point til, således at de hvidklædte "overvintre" på førstepladsen med fire point ned til andenpladsen.
Sidst men ikke mindst blev det til et gensyn med Schalke 04 i lodtrækningen til CL-ottendedelsfinalerne, hvilket opsummerer en ganske fremragende optakt til aftenens semifinale mod mexicanske Deportivo Cruz Azul.
Det forventes at Ancelotti stiller med det tungest anvendelige skyts til aftenens kamp. Eneste minus på holdkortet er, at James fortsat er ude, om end der spekuleres i, at colombianeren kan være tilbage i en eventuel finale. I hans fravær er Illarramendi udvalgt til midtbanen.
Cruz Azul er med i VM for klubhold efter triumf i den Caribiske, Nord- og Mellemamerikanske pendant til Champions League. Cruz Azul vandt i deres kvartfinale over vinderne af den asiatiske Champions League, australske WS Wanderers FC, med 3-1 efter forlænget spilletid.
Googler man det mexicanske hold, kan man se, at de sidste år sluttede på en fjerdeplads i den hjemlige liga, mens det i år blot er blevet til en beskeden 13.plads.
Summa summarum er, at VM for klubhold er en ganske forvirrende turnering og at Real Madrid, ligesom de tidligere deltagende europæiske hold, er ganske klare favoritter til at vinde det hele.
Aftenens dommer er chilenske Enrique Osses og der er kick-off i aften kl. 20.30 på DR3
Real Madrids forventede opstilling: Casillas – Carvajal – Pepe – Ramos – Marcelo – Kroos – Illarramendi – Isco – Bale – Benzema - Ronaldo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
... og vores målmand tilbage?! Grande Iker
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Verdens bedste muldvarp ;-)Raul7-2880 skrev: Har vi fået en ny HB: Kavajal? :-)
... og vores målmand tilbage?! Grande Iker
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- JJ-86
- Gæst
-
Synes det var sjovt, at de sang Benzema i kor, efter hans scoring. Mere af det, tak! :)
JJ-86 skrev: Kommentatorerne er da meget underholdende end dem man normalt hører.
Synes det var sjovt, at de sang Benzema i kor, efter hans scoring. Mere af det, tak! :)
Jeg kunne helle ikke lade være med at synge lidt med ;)
Udover at vi selvfølgelig er klare favoritter. Er der så noget ved deres spil vi bør "frygte"?
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev: Nu så jeg ikke kampen igår mellem San Lorenzo - Auckland City. Men ud fra resultat og stats så virker vinderen af den kamp -San Lorenzo- ikke vanvittig frygtindgydende, de spillede uafgjort, (1-1) og men endte med at vinde kampen 2-1 efter forlænget spilletid.
Udover at vi selvfølgelig er klare favoritter. Er der så noget ved deres spil vi bør "frygte"?
Absolut intet at frygte. Der var masser af plads bag backs og de var ikke hurtige i bold omgang. Flovt hvis vi ikke vinder stort.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
asp3200 skrev:
JimmyBroe skrev: Nu så jeg ikke kampen igår mellem San Lorenzo - Auckland City. Men ud fra resultat og stats så virker vinderen af den kamp -San Lorenzo- ikke vanvittig frygtindgydende, de spillede uafgjort, (1-1) og men endte med at vinde kampen 2-1 efter forlænget spilletid.
Absolut intet at frygte. Der var masser af plads bag backs og de var ikke hurtige i bold omgang. Flovt hvis vi ikke vinder stort.
Jeg så heller ikke kampen, men jeg er da enig i, at vi under alle omstændigheder bør være favoritter mod Lorenzo. Jeg tror dog roligt, man kan regne med, at de møder os, med en helt anderledes indstilling end mod dette her 'Auckland City'.
Det er noget med, at for de sydamerikanske hold, i denne turnering, er lige netop styrkeprøven mod den europæiske deltager, noget nært årets højdepunkt. Jeg tror vi vinder, men jeg tror egentlig ikke på nogen decideret walkover.
Altid Real Madrid.
FranciscoISCO skrev:
asp3200 skrev:
Jeg så heller ikke kampen, men jeg er da enig i, at vi under alle omstændigheder bør være favoritter mod Lorenzo. Jeg tror dog roligt, man kan regne med, at de møder os, med en helt anderledes indstilling end mod dette her 'Auckland City'.
Det er noget med, at for de sydamerikanske hold, i denne turnering, er lige netop styrkeprøven mod den europæiske deltager, noget nært årets højdepunkt. Jeg tror vi vinder, men jeg tror egentlig ikke på nogen decideret walkover.
Det er lidt samme opfattelse jeg har. Det kan godt blive en drilleper. Vi har set det før, motivationen falmer hurtigere en Barca i tabellen, når vi møder disse "dårlige". Modstandere... Meeen uanset hvad så skal den kamp vindes. Det vil være helt uhørt at ødelægge vores gode stime mod et microhold fra Argentina.
Jeg er her stadig XOXO