Ramos: Real Madrid er Guds og verdens hold
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Sergio Ramos kæmper fortsat for at blive klar til morgendagens finale ved klub-VM mod argentinske San Lorenzo, som har en markant fan i det katolske overhoved, Paven.
Også her overgår Real Madrid dog den argentinske klub, i hvert fald ifølge den spanske forsvarer, som mener at Gud har valgt side og støtter de spanske CL-vindere:
- Jeg er kristen og også troende, men i disse henseender ved jeg ikke om det har indflydelse eller ej i troen. Atmosfæren, som vi føler her gør, at vi føler os hjemme. Vi bemærker varmen fra tilhængerne akkurat som derhjemme. Real Madrid er Guds hold, hele verdens hold og derfor er vi nødt til at give sejre til tilhængerne.
Omkring Real Madrid, som er på vej ind i en epoke, siger Ramos:
- Det håber jeg. Om det bliver en epoke eller ej, afgøres af titlerne og rekorderne. Vi gennemlever en fantastisk og unik tid. Vi er alle glade for Ancelotti, som er en stor og vigtig del af det, som vi opnår. Tiden vil vise, hvor meget vi vinder.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Alt det halløjsa med gud er så modsigende(intetsigende til dels). Hvis paven er guds repræsentant, må han vel vælge samme side som gud. Du udsender sq da heller ikke en repræsentant i et forretningsøjemed, der så er med på den modsatte parts side. Tak for et godt grin, knægt.
Jeg synes i grunden, at der er mange fodboldspillere, der har et "pænt" forhold til gud, og som lige laver korset. Måske ikke lige i Danmark. Jeg tænker nogle gange, om disse fodboldspilleres fanatiske tilgang til gud hænger sammen med deres fanatiske tilgang til fodboldspillet, forstået således, at de VIRKELIG går op i tingene.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Kratmus skrev: Jeg synes i grunden, at der er mange fodboldspillere, der har et "pænt" forhold til gud, og som lige laver korset. Måske ikke lige i Danmark. Jeg tænker nogle gange, om disse fodboldspilleres fanatiske tilgang til gud hænger sammen med deres fanatiske tilgang til fodboldspillet, forstået således, at de VIRKELIG går op i tingene.
Det er oftest spillere fra Sydeuropa og Sydamerika, du eksempelvis ser slå kors under en kamp (hav in mente, at især Sydamerika i årevis har været en kæmpe leverandør af fodboldspillere). Det hænger sammen med, at disse områder forsat er katolske, hvilket er en noget mindre moderat gren af kristendommen end protestantismen, som er særligt udbredt i Nordeuropa. Jeg vil ikke mene, at det at slå kors, er en decideret fanatisk handling, men når der er meget på spil, så er alle mulige former for tro og overtro jo en måde, at tøjle afmagt på - derfor ser du ofte religiøse fodboldspillere involverer deres gud, i forbindelse med kampe.
Selv tilhøre jeg ikke nogen bestemt religion, men jeg har da også et par små (og måske nok småskøre), 'ritualer' før eller under noget, som er særligt spændende; da jeg først begyndte at følge Real, holdt jeg eksempelvist mine fingre krydset i samtlige minutter, deres kampe stod på ;)
Altid Real Madrid.
- Inspektøren
- Gæst
-
Så hvis Real Madrid CF virkelig er Guds hold, hvorfor er paven så ikke fan af holdet? Da han er højere oppe i hiarakiet og dermed tættere på Gud, så burde han også være fan sin Guds hold.
Først forvekslede han skuespilleren Robbin Williams med sangeren Robbie Williams oven på først nævntes død. Nu er der så det her. Puha, Ramos.
Til gengæld kan man sagtens finde gode argumenter, der vil kunne understøtte hans påstand om, at Real Madrid CF er verdens hold.