Hård januar venter Real Madrid
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid lukkede 2014 med en stime på 22 sejre, som kun lige fik et lille afbræk af Milans sejr på 4-2 i den (sportsligt) ubetydelige opvisningskamp i Dubai.
De 22 sejre skal nu bruges som et rygstød til en ekstremt krævende januar måned, hvor man i bedste fald skal spille 9 kampe på blot 28 dage.
Første styrkeprøve står på Mestalla på søndag, når Real Madrid gæster Valencia til en svær udekamp og blot tre dage senere bliver det mindst lige så svært, når første ottendedelsfinale i Copa del Rey spilles på Vicente Calderón. Herefter venter Espanyol på Estadio Santiago Bernabéu, hvor Real Madrid med sejre i de foregående opgør kan stikke Coritibas Guiness-rekord på 24 sejre i træk. Den 15. januar er der returopgør i Copa del Rey, inden man spiller et nyt lokalopgør, nemlig i La Liga mod Getafe.
Såfremt Copa del Rey-opgøret mod Atlético Madrid falder ud til Real Madrids fordel, venter så et opgør på udebane mod vinderen af Elche-Barcelona, inden man lukker måneden af med hjemmekampen mod Real Sociedad.
Måneden kan komme til at se således ud:
4. januar: Ude mod Valencia (Liga BBVA)
7. januar: Ude mod Atlético Madrid (Copa del Rey)
10. januar: Hjemme mod Espanyol (Liga BBVA)
15. januar: Hjemme mod Atlético Madrid (Copa del Rey)
18. januar: Ude mod Getafe (Liga BBVA)
21. januar: Ude mod vinderen af Elche/Barcelona (Copa del Rey, hvis Real Madrid selv har kvalificeret sig til kvartfinalen)
24. januar: Ude mod Córdoba (Liga BBVA)
28./29. januar: Hjemme mod vinderen af Elche/Barcelona (Copa del Rey.)
31. januar: Hjemme mod Real Sociedad (Liga BBVA)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det giver ikke helt mening, at de kun kan udligne Coritibas rekord med 24 sejre i streg med en sejr over Espanyol, når de står på 22 sejre i træk nu og vil komme op på 24 (og dermed udligne rekorden) med sejre over Valencia og Atlético.
Eller er det mig der er helt tabt i forhold til denne mærkværdige rekord-ting? ;-) ... og er det ikke Ajax der har den egentlige rekord, eller er den ikke registreret i Guiness, modstand Coritibas bedrift(er)?
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
El_Juan skrev: "Første styrkeprøve står på Mestalla på søndag, når Real Madrid gæster Valencia til en svær udekamp og blot tre dage senere bliver det mindst lige så svært, når første ottendedelsfinale i Copa del Rey spilles på Vicente Calderón. Herefter venter Espanyol på Estadio Santiago Bernabéu, hvor Real Madrid med sejre i de foregående opgør kan udligne Coritibas Guiness-rekord på 24 sejre i træk."
Det giver ikke helt mening, at de kun kan udligne Coritibas rekord med 24 sejre i streg med en sejr over Espanyol, når de står på 22 sejre i træk nu og vil komme op på 24 (og dermed udligne rekorden) med sejre over Valencia og Atlético.
Eller er det mig der er helt tabt i forhold til denne mærkværdige rekord-ting? ;-) ... og er det ikke Ajax der har den egentlige rekord, eller er den ikke registreret i Guiness, modstand Coritibas bedrift(er)?
Efter at have haft regnestokken fremme er jeg også kommet frem til at 22+3 giver 25 og at man derfor stikker rekorden ;-)
Naturligvis en skrivefejl, som bliver rettet med det samme.
Ajax har den egentlige rekord, men den er ikke registreret i Guiness (aner ikke hvorfor), så derfor er det i første omgang de 24 kampe, men hvorfor ikke bare fortsætte?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Ida
- Gæst
-
Hvordan kan det være at Real Madrid allerede skal møde Atlético i 1/8 finalen og kan risikere at møde Barcelona i 1/4 finalen? Hvorfor er de ikke seedet til at kunne mødes i finalen?
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Ida fordi i Copa del Rey er holdene ikke seedet som så. Det foregår således at La Liga holdene indgår i turneringen ved 1/16 finalerne.
Pyyyyha den januar.. Jeg tror ikke vi kommer helskindet igennem den. Som de fleste andre ville jeg gerne sælge Copa del Rey for ren og skær sejre i La Liga, men jeg ved at det ikke er sådan Real Madrid vil det. Derudover er jeg også af den klare overbevisning at man ikke bliver bedre i den ene turnering ved at sige til sig selv og til omverdenen at man 'satser' på ligaen eller whatever. Det hele skal bare vindes!
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Siempre Madrid skrev:
El_Juan skrev: "Første styrkeprøve står på Mestalla på søndag, når Real Madrid gæster Valencia til en svær udekamp og blot tre dage senere bliver det mindst lige så svært, når første ottendedelsfinale i Copa del Rey spilles på Vicente Calderón. Herefter venter Espanyol på Estadio Santiago Bernabéu, hvor Real Madrid med sejre i de foregående opgør kan udligne Coritibas Guiness-rekord på 24 sejre i træk."
Efter at have haft regnestokken fremme er jeg også kommet frem til at 22+3 giver 25 og at man derfor stikker rekorden ;-)
Naturligvis en skrivefejl, som bliver rettet med det samme.
Ajax har den egentlige rekord, men den er ikke registreret i Guiness (aner ikke hvorfor), så derfor er det i første omgang de 24 kampe, men hvorfor ikke bare fortsætte?
Fordi de tabte en lignende uofficiel træningskamp som vi også lige har gjort. Ajax havde 26 officielle sejre i streg, men i mellemtiden havde man tabt en uofficiel træningskamp, som Guinness mente skulle tælle med i regnskabet. Hvorfor, ved jeg ikke, men rygterne skulle hedde sig, at Guinness skulle have accepteret Real Madrid tabte til Milan, og derfor stadig er med i løbet om flest sejre.
Derudover, så skulle Coritibas ifølge deres officielle twitter profil (mener jeg det var?) også have accepteret at man tabte til Milan.
Det minder på mange måder om FIFA og UEFA. Nogle må, andre ikke, og indtrykket er, at der på ingen måder er styr på tingene hehe :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Real Madrid ville simpelthen bare spille 30 venskabskampe mod AB og Real Madrid Castilla hver måned.
Kassow-Rossing skrev: Men hvis kampe mod Milan skulle tælles med, så ville alle og enhver kunne vinde rekorden på en måned.
Real Madrid ville simpelthen bare spille 30 venskabskampe mod AB og Real Madrid Castilla hver måned.
Arh vel!?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Ida
- Gæst
-
¡Hala Madrid!
Kassow-Rossing skrev: Men hvis kampe mod Milan skulle tælles med, så ville alle og enhver kunne vinde rekorden på en måned.
Studenterhuen.............
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-