Kroos: ”Jeg elsker at spille på Bernabeu”
- realmadsen
-
Emne forfatter
- Ekspert bruger
-
- Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
Ligesom en håndfuld andre Real Madrid spillere var Toni Kroos også at finde i Zürich mandag aften, hvor han blev hædret af FIFA som en af midtbanespillerne på årets hold.
Efterfølgende var den spanske sportsavis Marca hurtig med mikrofonen og fik denne reaktion på tyskerens situation og karriere i øjeblikket:
"Jeg er meget glad for at få prisen som en del af årets hold, men det er ikke det vigtigste. Det vigtigste er holdet, vores kemi og mine holdkammeraters indsats på banen. Ingen af de spillere der har vundet i aften kan klare sig alene, hverken Ronaldo eller Kroos, så en stor tak til de andre spillere i Real Madrid".
Toni Kroos lovede dog, at vi ikke har set det bedste fra ham endnu: "Jeg kan stadig forbedre mig og bidrage med endnu mere. Jeg er kun 25, så det er langt fra enden. Jeg har tænkt mig at arbejde hårdt og det samme har holdet. Det er altid vores mål at blive bedre", fastslog den unge tysker.
Marca fik også en kommentar til den store udfordring, der venter på torsdag når Atlético kommer på besøg med en 2-0 føring: "Selvfølgelig vil vi komme ud og prøve at vende det hele på hovedet, men det bliver ikke let. Atlético er et godt hold og resultatet fra den første kamp, gør det meget svært."
Til sidst understregede Kroos sin store kærlighed til sin nye hjemmebane: "Jeg elsker at spille på Bernabeu. Fansene har været virkelig fantastiske og jeg er meget taknemmelig over deres modtagelse."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jeg er vildt imponeret over, hvordan han fra dag 1 har taget den midtbane til sig og gjort den til hans egen legeplads.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Nå, så må vi jo leve med ham i noget tid endnu ;-)
Jeg er vildt imponeret over, hvordan han fra dag 1 har taget den midtbane til sig og gjort den til hans egen legeplads.
Ja synes ikke altid man ser det i Real. Bare se Modric, Benz, Isco, til dels også Carvajal og Marcelo, hvor det tog dem pænt lang tid at spille verdensklasse fodbold. Benz tog vel 2-3 år? Og Modric så man jo som et decideret fejlkøb!
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det er lidt tidligt at postulere det, men jeg mener faktisk at Kroos er et køb i Cristiano Ronaldo-klassen, hvor man får virkelig meget spiller for pengene.
Det var jo trods alt ikke bare hvem som helst, han skulle ind og overtage pladsen fra og der var vel ingen, som kunne have rynket på næsen, hvis han lige skulle have haft en halvsæson til at finde sig til rette.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Præcis.
Det er lidt tidligt at postulere det, men jeg mener faktisk at Kroos er et køb i Cristiano Ronaldo-klassen, hvor man får virkelig meget spiller for pengene.
Det var jo trods alt ikke bare hvem som helst, han skulle ind og overtage pladsen fra og der var vel ingen, som kunne have rynket på næsen, hvis han lige skulle have haft en halvsæson til at finde sig til rette.
Lige præcis, altså en pris på 25 mio er jo virkelig absolut intet ift. pengene. Og vi har endda taget det forgivet at han netop skulle erstatte en spiller, der har været vores rygrad i mange år. Normalt ville man mærke det kraftigt negativt, men med Kroos føler jeg det har haft en positiv indflydelse. Det har nok noget at gøre med at vi skiftede Alonso ud mens han var i nedgang og mens han var i en alder hvor han ikke kunne klare så mange kampe. Men ja selvom der ikke bliver snakket så meget om ham så er han nærmest blevet ligeså vigtig som Modric.
Hvis der skulle sidde nogle derude og være uenige, vil jeg selvfølgelig gerne høre argumenterne.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: Vi har verdens bedste midtbane-konstellation i Isco, Kroos og Modric. Den er ganske enkelt ikke længere - jeg er virkelig head over heels for det her trekløver :-)
Hvis der skulle sidde nogle derude og være uenige, vil jeg selvfølgelig gerne høre argumenterne.
Jeg er enig, men for debattens skyld sætter jeg mig lige i det modsatte sæde. For det første - er det overhovedet vores startkonstellation når alle mand er klar, James og Isco ligger vel ret tæt?!
Den trekløver som du nævner som verdens bedste, er verdens bedste fordi Real Madrid som oftest spiller på Real Madrids præmisser. Vi har bolden, de løber efter bolden. Men én ting står jo tydeligt: der er godt nok ikke meget nærkampsstyrke at hente blandt de tre. Hvad hvis vi skal op mod et mandskab der kan matche vores niveau helt generelt, og formår at gøre kampen om midtbanen til et fysisk slag? Vil vi så ikke komme i problemer? Jeg er klar over at situationen er hypotetisk, og at meget få hold overhovedet vil have muligheden for at diktere hvor slaget skal stå, når vi har så mange strenge at spille på.
Men hvis nu... Så kan vi da komme i problemer mod eks. Bayern, City (stærke drenge på midten), Chelsea, PSG... Eller hvad?
- Inspektøren
- Gæst
-
Pelle skrev: Vi har verdens bedste midtbane-konstellation i Isco, Kroos og Modric. Den er ganske enkelt ikke længere - jeg er virkelig head over heels for det her trekløver :-)
Isco-Kroos-Modric
vs.
Oscar
Matic-Fabregas
Jeg går med den sidste. Matic spiser Isco, kroos og modric levende.
Den sidste har bare alt det en midtbane skal have: løbestærk, kreativ og en kraftfuld defensiv. Alt det har vores i den grad ikke.
Inspektøren skrev:
Isco-Kroos-Modric
vs.
Oscar
Matic-Fabregas
Jeg går med den sidste. Matic spiser Isco, kroos og modric levende.
Den sidste har bare alt det en midtbane skal have: løbestærk, kreativ og en kraftfuld defensiv. Alt det har vores i den grad ikke.
Selvfølgelig gør du det.... ;)
El Rojo skrev:
Jeg er enig, men for debattens skyld sætter jeg mig lige i det modsatte sæde. For det første - er det overhovedet vores startkonstellation når alle mand er klar, James og Isco ligger vel ret tæt?!
Den trekløver som du nævner som verdens bedste, er verdens bedste fordi Real Madrid som oftest spiller på Real Madrids præmisser. Vi har bolden, de løber efter bolden. Men én ting står jo tydeligt: der er godt nok ikke meget nærkampsstyrke at hente blandt de tre. Hvad hvis vi skal op mod et mandskab der kan matche vores niveau helt generelt, og formår at gøre kampen om midtbanen til et fysisk slag? Vil vi så ikke komme i problemer? Jeg er klar over at situationen er hypotetisk, og at meget få hold overhovedet vil have muligheden for at diktere hvor slaget skal stå, når vi har så mange strenge at spille på.
Men hvis nu... Så kan vi da komme i problemer mod eks. Bayern, City (stærke drenge på midten), Chelsea, PSG... Eller hvad?
Jeg har tænkt over det samme, som du skriver, og jeg har vendt den mange gange i mit hoved. Jeg er dog kommet frem til, at en fysisk stærk midtbane ville være overkommelig. Hvorfor? Jo, såfremt vi havde Pirlo, Xavi og Fabregas løbende, så ville vi blevet løbet over ende. Jeg synes dog, at vores midtbanekonstellation netop har vist løbevilje og stærke evner til at bryde spillet. Det er korrekt, at på kroppen er de underlegne, men det er jo så her, at man skal spille udenom keglerne. Vi spiller ikke som Barca gjorde for fire år siden, men jeg synes, at vores midtbane spiller på samme måde, og jeg synes ikke, at de havde problemer med de tunge, fysiske hold.
Inspektøren: Jeg kunne nævne 3-4 midtbaner, som jeg ser stærkere end Chelseas.
Liverpool stillede med en stærk, aggressiv og løbevillig midtbane, som kom tændt ud fra start. Men vores mere kreative midtbane spillede sig ud af duellerne, og kørte Liverpool trætte. Man kan ikke komme ind i duellerne med stor fysik, hvis bolden har skiftet ejermand 2-3 gange, inden man når derhen;)
- Inspektøren
- Gæst
-
M_linding skrev: Vi så vel lidt af det, i 3-0 sejren på Anfield.
Liverpool stillede med en stærk, aggressiv og løbevillig midtbane, som kom tændt ud fra start. Men vores mere kreative midtbane spillede sig ud af duellerne, og kørte Liverpool trætte. Man kan ikke komme ind i duellerne med stor fysik, hvis bolden har skiftet ejermand 2-3 gange, inden man når derhen;)
Nu er der så den "lille" forskel, at Real Madrid er bagud allerede ved kampens start. Kampen i dag skal betragtes som anden halvleg og ved pausen er Atletico foran 2-0. De behøver dermed ikke at jage bolden, således, at "vores kreative midtbane kan spille sig ud af duellerne og kører Atletico trætte.