Dumme fejl betød exit
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Der var på forhånd lagt op til et brag af et derbi, da Real Madrid på Estadio Santiago Bernabeu skulle gøre det umulige og vende sidste uges 2-0-nederlag til lokalrivalerne.
For at skabe et comeback skal man presse modstanderne i 90 minutter, være over dem hvert sekund og aldrig give dem ro. En taktik, som før er set udført til perfektion på Bernabeu, men det kræver fuldt fokus i hele kampen. En stabilitet og sikkerhed, som Sergio Ramos og Pepe ikke er berømte for i deres arbejde.
De to blev da også et par dyre bekendtskaber denne torsdag aften på Bernabeu. Pepe klokkede hurtigt i det med en dårlig takling, hvorefter Ramos ikke formåede at markere to mand i eget felt. 50 sekunder, 0-1 ved ellers evigt svage Fernando Torres. Anden halvleg var knap nok startet, inden Ramos leverede en aflevering, som ikke engang var Serie 5 værdigt. Herefter satte Pepe sig på halen og så gjorde han det igen, 1-2 ved Torres.
I mellemtiden havde Real Madrid leveret nøjagtig det pres man forventede, men når man skal score fire mål mod verdens stærkeste defensiv, så er det nærmest umuligt. På trods af Ramos' gode hovedstødsmål og indlæg i spandevis, blev det kun til en enkelt stor chance, da Cristiano Ronaldos forsøg blev reddet på Atletico-stregen.
Kampen blev derimod punkteret, da Torres gjorde det til 1-2 efter pausen. På trods af et glimrende mål af Cristiano Ronaldo var energien, modet og håbet som suget ud af hjemmeholdet, der aldrig rigtig fandt takterne i resten af kampen. Årsagen til dette skulle alt for ofte findes hos Ramos. Indsatsen efter pausen fra de hvidklædtes anfører var direkte pinlig og simpelthen ikke den trøjen værdig. Alt for mange simple fejl.
Jesé blev skiftet ind imens resten løb tør for kræfter. Noget som blot understregede, at spanieren fortsat er langt fra niveauet før sin alvorlige knæskade.
Dermed kan Real Madrid nu fokusere på at vinde mesterskabet og genvinde Champions League. Forhåbentlig kan man til den næste sæson lære, at det kræver flere spillere, hvis man skal spille med i alle turneringer i en sæson. Ligeledes gav en rejse mellem jul og nytår måske penge på den korte bane, men man kan i den grad stille sig spørgende ved, om det var den rigtige løsning for klubben.
Kampfakta
Real Madrid 2-2(1-1) Atletico Madrid
0-1: Torres (1')
1-1: Ramos (20')
1-2: Torres (46')
2-2 Cristiano Ronaldo (54')
Gule kort:
Ramos, Marcelo, Carvajal, Isco (Real Madrid)
Raúl García, Thiago, Godin, Koke (Atletico Madrid)
Røde kort:
Ingen (Real Madrid
Ingen (Atletico Madrid)
Dommer: Mateu Lahoz
Real Madrids hold: Navas; Carvajal, Pepe(58, Varane), Ramos, Marcelo; James(72, Jesé), Kroos, Isco; Bale, Benzema, Cristiano Ronaldo
Atletico Madrids hold: Oblak; Juanfran, Miranda, Godin, Siqueira; Suarez, Thiago, Garcia, Koke; Griezmann(73, Gabi), Torres(57, Arda)
Kampens spiller: Isco, forsøgte en masse, selvom det aldrig rigtig blev farligt.
Kampens badebold: Ramos – på trods af et mål før pausen, var 2. halvleg noget af det værste man nogensinde har set i den hvide trøje.
Kampens detalje: Bolddrengenes effektivitet. På mange måder var de hjemmeholdets bedste denne aften.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Inspektøren
- Gæst
-
Ramos skal sælges, omgående! Argumenter behøves ikke.
Isco er verdensklasse. Han har lige spillet Jamés af holdet.
Benzema er en omgang skrald. Just garbage. Mere behøves der ikke at sige om ham.
Carlo Ancelottis statistik mod Diego Simeone og Atletico ser ikke godt ud. Det er ikke nogen tilfældighed, når der er tale om så mange kampe. Der er en årsag til den dårlige statistik og det er i den grad bekymrende. Man begynder også at kunne lugte en smule røg.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Så jeg er egentlig ikke sur, og prøver at se det fra den lyse side, at Barcelona og Atlético Madrid skal slås i to gange midtuge-kampe i en travl periode, så det kan faktisk være ganske positivt for os. Så jeg tror på, at vi kan vinde et mesterskab på baggrund af det her.
Desuden vi er stadig et point foran i ligaen - med en kamp mindre - så det er slet ikke så elendigt, som det bliver udskreget til at være. Nuvel Ramos og Pepe var ikke ligefrem gode i dag; meeen; det har de været så mange andre gange før, så jeg er ikke sur på dem generelt; men det er klart, at kampen i dag efterlader et negativt indtryk.
Lad os nu holde fanen højt og fokusere på ligaen og CHL, det er trods alt årets to vigtigste trofæer.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Madridnation.
-
- Ekspert bruger
-
Heldet var bare ikke med os idag....det var generelt bare ikke vores dag.
Forstår intet lige nu.....af alle spillere sendte torres os ud
Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).
Florentino Pérez
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Inspektøren skrev: Nå, hvad har vi så fået ud af denne kamp?
Benzema er en omgang skrald. Just garbage. Mere behøves der ikke at sige om ham.
Carlo Ancelottis statistik mod Diego Simeone og Atletico ser ikke godt ud. Det er ikke nogen tilfældighed, når der er tale om så mange kampe. Der er en årsag til den dårlige statistik og det er i den grad bekymrende. Man begynder også at kunne lugte en smule røg.
Jeg synes, at du er noget hurtigt ude med riven - Hvis vi lige holder hovedet koldt et øjeblik, så er din kritik af flere spillere rimelig, da vi bestemt ikke spillede en særlig god kamp. Men det meste bliver ødelagt efter 46 sekunder. Skulle det ikke være nok, så giver vi dem en gave mere i 46. min. Alle som har været aktiv sportudøver ved, hvilket kæmpe slag i ansigtet de to mål er - samtidig ved alle spillerne, at Copa del Rey ikke er turneringen, som vægter højest i år. Så lad os komme videre og så må Ancelotti hjem og fortælle spillerne, at når vi spiller mod Atletico skal men være klar fra start. Ser vi på kampene mod dem, så styrer vi store dele, men er bare ikke skarpe nok, hvilket jeg ikke vil give Ancelotti skylden for - det er trods alt så små ting, som ændrer kampene, og uheldigvis har det ikke været til vores fordel de sidste 4 gange.. øv øv..
Jeg er sikker på, at vi kommer stærkt igen til foråret, hvor vi tager 2 pokaler, og så går det nok, at januar ikke har været en drøm ;-)
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
- FigoJensen
- Gæst
-
Pelle skrev:
Inspektøren skrev: Nå, hvad har vi så fået ud af denne kamp?
Hvis nogen her er en omgang skrald, er det efterhånden dig. Jeg vil kraftedme hellere lære indlæg fra en forsmået Barca-fan end have mit humør ødelagt af det evindelige bræk, du kommer med på den her side. Kan du for helvede ikke finde dig en grim kælling af en kæreste eller forsone dig med dine forældre - for et eller andet er der seriøst galt oppe på øverste etage!
Ingen skal sælges, Ramos er stadig verdensklasse, Benz kommer stærkt tilbage og vores trup skal være bredere.
Gå i seng. Onaner. Gør et eller andet, der frigiver endorfiner!!!!
Ramos er ikke verdensklasse og har ikke været det gennem flere år efterhånden. Han er jo sygt overvurderet, fordi han scorer et par vigtige mål.
Det er også vigtigt, men det gør ham ikke til en god forsvarsspiller. Han er alt for ustabil og tager ofte nogle sindssyge beslutninger. Mange er sgu så forblændet af hans tidligere fordums styrke og at han er så "spansk" eller hvad det nu er, men det er noget pis. Jeg ser personligt gerne han ikke er på holdet længere vurderet ud fra hans defensive præstationer generelt, da der findes meget bedre forsvarsspillere derude (som ikke spiller for Real Madrid). Det er kun fordi Real Madrid scorer så mange mål, at de vinder deres kampe. Det er sgu ikke på forsvarsspillet. Det har fungeret glimrende i perioder mellem Pepe og Ramos, men det er sgu meget op og ned.
I øvrigt så fatter jeg ikke, hvad han laver på årets hold. Lige så med David Luiz og måske Thiago Silva. Det er kun pga. hans mål i CHL finalen jo! Der findes en mange forsvarsspillere med bedre præstationer i 2014 end Ramos. Hummels, Boateng, Godin, Miranda, ja sågar Pepe for at nævne nogle få...