Cristiano Ronaldo med nye milepæle

11 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Cristiano Ronaldo har ikke haft nogen god start på 2015, men i dag lyste han op med to mål og det var nok til at sætte en række nye milepæle for ham i hans imponerende karriere.

De to scoringer bragte ham nemlig op på 28 mål og det er en udligning af Lionel Messis rekord fra første turneringshalvdel i sæsonen 2012/13, hvor argentineren endte på 46 sæson-scoringer, men det er værd at bemærke, at Cristiano Ronaldo fortsat har hjemmekampen mod Sevilla til gode til at overgå den rekord.

De to scoringer var også nok til at udligne Carlo Santillana på alle tiders topscorer-liste i Real Madrid og portugiseren er nu på tredjepladsen med 288 scoringer, kun overgået af Alfredo di Stéfano med 307 mål og Raúl med 323 mål.

Og netop Raúl måtte se en rekord glide af hænde, idet Cristiano Ronaldos to mål i dagens kamp gør ham til den mest scorende Real Madrid-spiller på udebane med 89. Raúl er noteret for 87 mål.

Dermed fortsætter Cristiano Ronaldo med at sætte sit præg på Real Madrid og spansk fodbold.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 6 måneder siden #2 af JimmyBroe
Det er jo vanvittige rekorder der bliver slået på under halvdelen af tiden, af hvad resten af rekordholderne var om det.

Raul var en kongesøn og en fantastisk spiller, og alt det der. Men han bliver virkelig sat til vægs af denne målmaskine. Men det er jo ikke kun Raul, samtlige spillere, måske lige pånær én bliver jo fuldstændig skambanket af dette monster af en målskytte.

Nogen gange tænker jeg på hvordan et menneske som Ronaldo kan være så ekstraordinær i forhold til tidligere fodboldspillere. Det er jo ikke fordi han scorer lidt mere end andre, nej han scorer jo meeeget mere, sæson efter sæson.

Jeg personligt har mistet en lille smule kærlighed for Ronaldo, jeg ved det nærmest er blasfemi at skrive sådan. Det er måske heller ikke helt rigtigt, jeg har bare flyttet min kærlighed hen på målscoreren Ronaldo, istedet for dennes generelle spil. MEN det er jo heldigvis også det som er det vigtigeste i fodbold, og også derfor han vinder endnu en Guldbold, og sikkert gør det igen næste år.
Jeg er ham evig taknemmelig for, at han scorer så mange mål, og har så stor andel i Real Madrids hæder i disse år.

Jeg ville ikke være ham foruden.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, ElMadrid

• rene
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #3 af rene
Besvaret af rene på emne Cristiano Ronaldo med nye milepæle
Ronaldo ligger da stadig nr. 4 over alletiders målscorer i Real Madrid, med 288 mål for Santillana har da scoret 289 mål, så han ligger stadig nr. 3.

11 år 6 måneder siden #4 af Real Madrid

rene skrev: Ronaldo ligger da stadig nr. 4 over alletiders målscorer i Real Madrid, med 288 mål for Santillana har da scoret 289 mål, så han ligger stadig nr. 3.

Det er fordi Marca, modsat UEFA, har inkluderet Ronaldo's frisparksmål mod Real Sociedad i 2010, hvorimod UEFA mente, Pepe rettede den af.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #5 af Storken
Besvaret af Storken på emne Cristiano Ronaldo med nye milepæle

Real Madrid skrev:

rene skrev: Ronaldo ligger da stadig nr. 4 over alletiders målscorer i Real Madrid, med 288 mål for Santillana har da scoret 289 mål, så han ligger stadig nr. 3.

Det er fordi Marca, modsat UEFA, har inkluderet Ronaldo's frisparksmål mod Real Sociedad i 2010, hvorimod UEFA mente, Pepe rettede den af.

La Ligas officielle kamprapport tildelte Pepe målet. Marca valgte i stedet at tildele Ronaldo målet i forbindelse med uddelingen af Pichichi trofæet. Når det gælder officielle rekorder, så er det dog underordnet hvad Marca mener.

Leveret af Kunena Forum