Real Madrid frygter ikke FIFA-straf: Vi gør tingene ordentligt
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det internationale fodboldforbund, FIFA, valgte sidste år at straffe Barcelona for deres ulovlige handlinger i forbindelse med køb af unge udenlandske spillere og siden er også Real Madrid og Atlético Madrid blevet undersøgt, men det får ikke Real Madrid til at ryste på hånden.
Det forklarer en talsmand for Real Madrid til Marca:
- Det er seks måneder siden, at FIFA henvendte sig, men siden har de ikke sagt noget. De har ikke fundet nogen uregelmæssigheder. Ramón Martínez (chefen for La Fábrica, red.) gør sit arbejde godt. Vi handler ordentligt ind og gør det inden for reglerne.
FIFA bad om aktindsigt i en af Real Madrids handler, men fandt ingen uregelmæssigheder og i forhold til Martin Ødegaard ventede Real Madrid med at skrive kontrakt med ham til han var fyldt 16 år.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg vil komme til at se rigtig dum ud hvis Fifa finder noget i denne sag:/
Altså nu kender jeg kun lidt til en af de helt unge i Real Madrid. Pipi, (han har et rigtigt navn, men kan ikke huske det) han er fra Asien og var vidst kun 9-11 år da Real Madrid fik ham i folden? Hvordan kan det lade sig gøre.
Jeg er her stadig XOXO
- Storken
- Gæst
-
JimmyBroe skrev: De har bare at ha' holdt deres sti ren. For jeg har sgu været ude med riven, og har latterliggjort Barca for deres umodne tilgang til reglerne.
Jeg vil komme til at se rigtig dum ud hvis Fifa finder noget i denne sag:/
Altså nu kender jeg kun lidt til en af de helt unge i Real Madrid. Pipi, (han har et rigtigt navn, men kan ikke huske det) han er fra Asien og var vidst kun 9-11 år da Real Madrid fik ham i folden? Hvordan kan det lade sig gøre.
Spillere under 18 år må ikke skifte til en klub fra et andet land. Der er dog 3 undtagelser, hvilket gør det muligt at omgå reglerne:
1) Eksempelvis må spillere mellem 16-18 år gerne skifte indenfor EU (fri bevægelighed). Det er derfor Martin Ødegaard kunne sælges til Real Madrid, da han blev 16.
2) Derudover må spillerne gerne flytte til en klub i et andet land, hvis forældrene flytter, hvor fodbold ikke er årsagen. Det skal sørge for, at børn kan spille i en ny fodboldklub, hvis forældrene får job i et andet land.
3) Den sidste undtagelse er, hvis spilleren bor mindre end 50 km fra grænsen og klubben i det andet land ligger mindre end 50 km fra samme grænse. Herved må spilleren gerne spille i klubben, men på betingelse af, at han fastholder sin adresse i hjemlandet.
Det klubberne så gør, er at få det til at ligne, at spillernes forældre flytter til byen uden fodbold er årsagen. Herved må spillerne gerne spille for den nye klub, da de ikke er købt eller solgt, men er flyttet til en ny klub af naturlige årsager. Klubberne skaffer simpelthen forældrene jobs, hvor de får det til at ligne, at det er derfor forældrene flytter. Herved kan barnet spille i klubben.
Der har været rigtig mange af suspekte klubskift, hvor forældrene har fået nyt job. FIFA har tidligere ladet som ingenting, men det har ændret sig det sidste års tid. Derfor bliver flere klubber hårdt ramt, da FIFA er begyndt at undersøge baggrunden for forældrenes nye jobs. Det er nemlig åbenlyst, hvis forældrene er fattige sydkoreanere, men pludselig får et nyt job i spanien. Jeg vil gerne vove den påstand, at samtlige topklubber har brudt reglerne. Spørgsmålet er dog, hvor godt de har skjult det. Barca er sikkert faldet af på den, da de ikke troede FIFA ville tjekke op på det.
- Storken
- Gæst
-
Grunden til at Martin Ødegaard kan skifte til Spanien, selvom Norge ikke er medlem af EU er, at Norge er en del ad EEA (European Economic Area), hvilket giver de samme muligheder for fri bevægelighed indenfor EU+Norge, Liechtenstein og Island.
Derudover er reglerne om klubskifte for mindreårige årsagen til, at vi ser alle topklubberne have fodboldskoler rundt omkring i verden. Det er klubbernes måde at sikre sig talenterne fra de forskellige lande i en tidlig alder. Når spillerne bliver 18 år gamle, vil de bedste spillere fra disse fodboldskoler ryge til moderklubben. Vi vil sandsynligvis se rigtig mange af disse fodboldskoler rundt omkring i verden de kommende år, hvis FIFA er strikse omkring reglerne for mindreårige.
Ja, nu når jeg for tænkt mig om var jeg faktisk godt klar over det med forældrene og deres arbejde. Men ja men det er selvfølgelig tydeligt at det er det som sker over det hele.
Hvem beskytter reglerne? Altså drengen med talentet som bliver tilbudt at spille for Real madrid lider da ikke overlast. Er det noget med at der kan blive fore stort i mellem top og bund. Altså at alle store klubber så vil rave til sig.
Jeg er her stadig XOXO
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
JimmyBroe skrev: @Storken
Ja, nu når jeg for tænkt mig om var jeg faktisk godt klar over det med forældrene og deres arbejde. Men ja men det er selvfølgelig tydeligt at det er det som sker over det hele.
Hvem beskytter reglerne? Altså drengen med talentet som bliver tilbudt at spille for Real madrid lider da ikke overlast. Er det noget med at der kan blive fore stort i mellem top og bund. Altså at alle store klubber så vil rave til sig.
Nu er der så også de 19 andre drenge man henter ind at tage hensyn til, som viser sig ikke at have talent nok. De kan så meget vel blive overladt til sig selv, når klubberne ikke længere har incitament til at passe godt på dem.
Raul 4 ever skrev:
JimmyBroe skrev: @Storken
Nu er der så også de 19 andre drenge man henter ind at tage hensyn til, som viser sig ikke at have talent nok. De kan så meget vel blive overladt til sig selv, når klubberne ikke længere har incitament til at passe godt på dem.
Ja det var også derfor Barca's stab havde nogle argumenter om at reglerne ikke skulle vedrøre dem, da de sørgede for de blev uddannede og selvstændige.
Ja, det er selvfølgelig ikke så smart. Regler er da fornuftige nok, ingen tvivl om det. Det er tilsyneladende bare for nemme at omgås, eller har ihvertfald været. Jeg synes det er lidt pinligt, at man omgås reglerne på en måde, hvor det er så let at se hvad der egentlig forgår. Det er gennemsyret usympatisk. Lidt ligesome med Zidane der trænede uden trænerlicens. Det er så pinagtigt og dumt.
Edit:
Det svarer til at stjæle et stykke tyggegummi foran kassedamen i netto -blive taget for tyveri og få det på sin straffeattest. Hvis man absolut skal stjæle fra netto, så stjæl dog noget af vær...... Nej vent, glem det med netto:P Haha, jeg har en fest, mine børn sover:D
Jeg er her stadig XOXO