Cristiano Ronaldo ude med hurtig undskyldning

11 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Cristiano Ronaldo vidste godt, at den var helt gal, da han i går sparkede ud efter Córdoba-spilleren Edimar og korrekt fik rødt kort.

Dommer Hernández Hernández havde da heller ikke mere end lige fløjtet kampen af, før portugiseren offentligt undskyldte sin misgerning på de sociale medier.

På sin Twitter-profil skrev Cristiano Ronaldo:

- Jeg undskylder over for alle og specielt Edimar for min uovervejede handling i dagens kamp.

Edimar sagde efter kampen, at han ikke så Cristiano Ronaldos handling som en svinestreg, men derimod som en handling, der sker i kampens hede og han håber nu på, at Cristiano Ronaldo ikke får en hård straf.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #2 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Cristiano Ronaldo ude med hurtig undskyldning
Correction: Real Madrids medierådgiver undskylder på vegne af Cristiano Ronaldo for de dumme aktioner fra i går.

Havde han nu undskyldt i et post-match interview, så havde det virket meget mere troværdigt, men det her er bare en stor joke, med al respekt.

Han burde også tage straffen som en mand og indrømme, at han begik en kæmpe fejl i går og at det ikke vil gentage. Han bliver for helvede 30 år om lidt over en uge og han repræsentere fodbolden i stor grad.

Jeg ved ikke om hans dårlige humør i går har noget med, at hans forhold med Irina er færdigt, men ikke desto mindre syntes jeg, at han skal tage en pause fra fodbolden og så vende tilbage stærkere end nogensinde, da vi får brug for ham i den afgørende periode der venter os.

11 år 6 måneder siden #3 af Kassow-Rossing
Jeg kan simpelthen ikke sige det nok:

Det er bedre at angre frem for at være ligeglad. Ronaldos handling på banen var slem men hans undskyldning er ikke.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #4 af Storken
Besvaret af Storken på emne Cristiano Ronaldo ude med hurtig undskyldning
Jeg synes, at han gør det helt rigtige ved at undskylde for sine handlinger. Det havde i hvert fald set skidt ud, hvis han ikke undskyldte.

Det er bemærkelsesværdigt, at Ronaldo har fået 9 røde kort i sin karriere (heraf 6 direkte udvisninger). Til sammenligning har Pepe og Diego Costa henholdsvis 7 og 8 røde kort i deres karriere. Det skal dog siges, at de har spillet væsentligt færre kampe end Ronaldo. Det er et svagt punkt ved Ronaldos spil, at han ikke kan styre sine frustrationer. Det burde han arbejde lidt på, da det ofte går ud over holdet og holdkammeraterne. Jeg vil dog nødig være den person, der fortæller Ronaldo, at han skal tælle til 10 i tilspidsede situationer :)

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #5 af Inspektøren

Storken skrev: Jeg synes, at han gør det helt rigtige ved at undskylde for sine handlinger. Det havde i hvert fald set skidt ud, hvis han ikke undskyldte.

Det er bemærkelsesværdigt, at Ronaldo har fået 9 røde kort i sin karriere (heraf 6 direkte udvisninger). Til sammenligning har Pepe og Diego Costa henholdsvis 7 og 8 røde kort i deres karriere. Det skal dog siges, at de har spillet væsentligt færre kampe end Ronaldo. Det er et svagt punkt ved Ronaldos spil, at han ikke kan styre sine frustrationer. Det burde han arbejde lidt på, da det ofte går ud over holdet og holdkammeraterne. Jeg vil dog nødig være den person, der fortæller Ronaldo, at han skal tælle til 10 i tilspidsede situationer :)

Regn med et svar ala 'La Décima', hvor efter han lader som om, at han pudser lidt snavs væk på siden af sin trøje, hvor man netop kan aflæse et 10 tal.

11 år 6 måneder siden #6 af asp3200
Nok bare en marketing dulle som skrev på hans vegne, han burde jo være smidt ud langt før, egentlig utroligt han ikke før er blevet smidt ud. Især kampene mod Ath Madrid dummer han sig tit ved hjørnespark.

Godt med en pause til ham, glæder mig at se om holdet blomstre uden ham og med James på kanten og bale fremme i midten. Kan jo ikke ligefrem gå dårligere spille mæssigt end de sidste par kampe.

11 år 6 måneder siden #7 af madrid2000
Ronaldo har nok ringet til spilleren privat og sagt undskyld. Så dum er han trodsalt ikke.

Undskyldning på Facebook er nok for at vise omverdenen, at han har sagt undskyld.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #8 af Inspektøren
Så kan alle også være med: ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...s-karantaene/5416276

Eftersom at dommeren har skrevet i sin rapport efter kampen, at det ikke var en voldelig handling, skal vi nok forvente 1-3, selvom nogle af dommerne i det spanske fodboldforbund skulle være uenig.

Men vil det seriøst være for meget, hvis Ronaldo modtog 8-10 for sine handlinger, der ,i manges øjne, var meget voldelige? Han slog, sparkede og gav en lussing. Hvis det ikke er at udvise voldelig adfærd, hvad fanden er så? Man kunne delvis godt drage nogle paralleler til Pepés sindsyge handlinger.

Jeg synes ærlig talt, at han slipper for billigt, forudsat at det bliver 1-3 kampe. Det her kommer også til at betyde, at der enten er tale om særbehandling ellers så må man udvise voldelig opførsel uden den helt store konsekvens, hvilket fuldstændig vil knuse spillets integritet. Han slap også afsted for sit slag mod Godin i super cupen i sommers:

Misforstå mig ikke. Ronaldo er VITAL for holdet, men hvis man overskrider nogle regler, så skal man også have den straf man fortjener. Og kan vi ikke undvære Ronaldo i de kommende kampe med trup der indeholder Bale, Jamés, Isco, Benzema, Jesé bl.a. på de offensive pladser og der derfor er tale om en form for Ronaldo-dependencia, ja så er det manageren den er gal med.

Men lad os se i morgen, hvad det ender med i sidste ende.

11 år 6 måneder siden #9 af Pelle

Inspektøren skrev: Så kan alle også være med: ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...s-karantaene/5416276

Eftersom at dommeren har skrevet i sin rapport efter kampen, at det ikke var en voldelig handling, skal vi nok forvente 1-3, selvom nogle af dommerne i det spanske fodboldforbund skulle være uenig.

Men vil det seriøst være for meget, hvis Ronaldo modtog 8-10 for sine handlinger, der ,i manges øjne, var meget voldelige? Han slog, sparkede og gav en lussing. Hvis det ikke er at udvise voldelig adfærd, hvad fanden er så? Man kunne delvis godt drage nogle paralleler til Pepés sindsyge handlinger.

Jeg synes ærlig talt, at han slipper for billigt, forudsat at det bliver 1-3 kampe. Det her kommer også til at betyde, at der enten er tale om særbehandling ellers så må man udvise voldelig opførsel uden den helt store konsekvens, hvilket fuldstændig vil knuse spillets integritet. Han slap også afsted for sit slag mod Godin i super cupen i sommers:

Misforstå mig ikke. Ronaldo er VITAL for holdet, men hvis man overskrider nogle regler, så skal man også have den straf man fortjener. Og kan vi ikke undvære Ronaldo i de kommende kampe med trup der indeholder Bale, Jamés, Isco, Benzema, Jesé bl.a. på de offensive pladser og der derfor er tale om en form for Ronaldo-dependencia, ja så er det manageren den er gal med.

Men lad os se i morgen, hvad det ender med i sidste ende.

Er det i morgen, der er afgørelse? Jeg synes bestemt også han skal have en straf, men om vi er ude over de "obligatoriske" 3 dage, kan jeg ikke vurdere. Nu skal vi heller ikke gøre handlingen værre end den er i forhold til, hvad man ellers ser rundt omkring i kampe.

Det er synd, at vi skal undvære ham. Det vil det altid være, når der er tale om en mand af Ronaldos kaliber. Men jeg tror virkelig på, at det vil gavne holdet. Det virker, som om vi trænger til en anderledes form for energi, og det kan en opstilling uden Ronaldo måske give os. På det personlige plan er det synd for Ronaldo, når nu han var godt kørende rent scoringsmæssigt. På det spillemæssige plan kan det næsten ikke blive værre, så lad os da håbe på det bedste :-) Sociedad på hjemmebane er også en overkommelig opgave - selv uden CR7.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 6 måneder siden #10 af M_linding
Bare lige så vi får lidt nuancer ind i billedet... Der er som regel en forhistorie til de situationer hvor en angriber - i dette tilfælde Ronaldo - reagerer som han gør. Ligesom der er en grund til, at Cordoba-spilleren ikke forsøgte efterfølgende at gøre Ronaldo til the bad guy efter kampen... Neymar var lidt inde på det her den anden dag.

Det gør det ikke i orden, at Ronaldo ikke kan styre sit temperament (og det har jeg i øvrigt aldrig påstået). Men lad mig sige det sådan, at Godin havde været mere end almindeligt øretæveindbydende igennem hele kampen, da Ronaldo forsøgte at vriste sig fri med for stor voldsomhed:-)

Hvis Ronaldo får mere end to dages karantæne, vil det så ikke ændre hele fodboldloven? Indtil idag har det da altid været sådan, at det er dommeren som bestemmer... Men hvis der er én som kan få ændret fodboldreglerne, så er det nok Ronaldo;)

11 år 6 måneder siden #11 af Pelle

M_linding skrev: Bare lige så vi får lidt nuancer ind i billedet... Der er som regel en forhistorie til de situationer hvor en angriber - i dette tilfælde Ronaldo - reagerer som han gør. Ligesom der er en grund til, at Cordoba-spilleren ikke forsøgte efterfølgende at gøre Ronaldo til the bad guy efter kampen... Neymar var lidt inde på det her den anden dag.

Det gør det ikke i orden, at Ronaldo ikke kan styre sit temperament (og det har jeg i øvrigt aldrig påstået). Men lad mig sige det sådan, at Godin havde været mere end almindeligt øretæveindbydende igennem hele kampen, da Ronaldo forsøgte at vriste sig fri med for stor voldsomhed:-)

Hvis Ronaldo får mere end to dages karantæne, vil det så ikke ændre hele fodboldloven? Indtil idag har det da altid været sådan, at det er dommeren som bestemmer... Men hvis der er én som kan få ændret fodboldreglerne, så er det nok Ronaldo;)

Selvfølgelig er der en forhistorie, og man kan nok også tænke sig til, hvad spillere som Ronaldo, Neymar, Bale, Messi, osv. Skal stå model til af små ubehageligheder imod de mindre hold i hver eneste kamp. Jeg kan bare ikke forestille mig, at det er noget, der tages hensyn til, når der afsiges dom.

Om det er derfor Edimar ikke forsøger at tilspidse situationen yderligere, tvivler jeg dog på. Mon ikke bare det handler om almindelig ærefrygt - den store mod den lille.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 6 måneder siden #12 af asp3200
På tide han bliver sat på plads. Fint med fem dage i min bog, hvis der så kommer tre dage oveni og vi ender på otte så må han have lært lektien. Alene det arrogante pudsning af vm logoet er så flabet og smart at det skal give intern straf.

Han gør ihvertfald ikke meget for at pleje sit image og få flere fans. Kvalmende.

Hader ikke manden, men det er så dumt og uintelligent.

Leveret af Kunena Forum