LFP-præsident Tebas: Jeg værdsætter Cristiano Ronaldos undskyldning

11 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Præsidenten for den spanske Ligaforening (LFP), Javier Tebas, forsikrer, at man værdsætter Cristiano Ronaldos undskyldning umiddelbart efter opgøret mod Córdoba, hvor han var blevet udvist for at sparke hjemmeholdets Edimar.

Til spansk presse siger Tebas:

- Det, som ikke er godt for billedet af La Liga, er de usportslige indslag og Cristiano Ronaldo var ikke sportslig og derfor sagde han undskyld. Jeg hæfter mig ved, at undskyldningen kom lige efter og det værdsætter jeg meget.

Dommerkomitéen træffer senere i dag afgørelse om størrelsen af Cristiano Ronaldos karantæne, men det regnes som en formildende omstændighed, at Cristiano Ronaldo med det samme undskyldte og at ”offeret” Edimar ligeledes bagateliserede hændelsen umiddelbart efter kampen, ligesom dommer-rapporten heller ikke lægger op til en lang karantænestraf.

I Spanien forventer man, at Cristiano Ronaldo slipper med to spilledages karantæne for udåden.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 6 måneder siden #3 af M_linding
Og ifølge den præcedens der er sat igennem de senest mange mange år, er det også den straf han skal have.

Så er denne kedelige sag forhåbentligt lukket, og fokus kan rettes mod, at levere en præstation der peger i den rigtige retning, på lørdag.

11 år 6 måneder siden #4 af HHB65

M_linding skrev: Og ifølge den præcedens der er sat igennem de senest mange mange år, er det også den straf han skal have.

Så er denne kedelige sag forhåbentligt lukket, og fokus kan rettes mod, at levere en præstation der peger i den rigtige retning, på lørdag.

Jeg synes ikke straffen overhovedet rammer plet. Han er fået gentagne røde kort for voldige udfald tidligere. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan han kan undgå længere straf med det i mende. Spændende hvordan de vil styre dommene fremadrettet, for nu er der da givet frit spil til at man kan overfalde en modstander uden de store omkostninger.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

11 år 6 måneder siden #5 af M_linding

HHB65 skrev:

M_linding skrev: Og ifølge den præcedens der er sat igennem de senest mange mange år, er det også den straf han skal have.

Jeg synes ikke straffen overhovedet rammer plet. Han er fået gentagne røde kort for voldige udfald tidligere. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan han kan undgå længere straf med det i mende. Spændende hvordan de vil styre dommene fremadrettet, for nu er der da givet frit spil til at man kan overfalde en modstander uden de store omkostninger.

Du tager helt fejl. Ronaldo har netop fået en straf, som afspejler de rammer der altid har været. Han var bare heldig at dommeren noterede et spark, da bolden var uden for spilafstand, og ikke et voldeligt spark. I så fald havde Ronaldo nok fået 4-6 spilledage.... Men dommen er helt korrekt, for det er dommerens rapport der tæller.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, andreashn

11 år 6 måneder siden #6 af Siempre Madrid

M_linding skrev:

HHB65 skrev:

Du tager helt fejl. Ronaldo har netop fået en straf, som afspejler de rammer der altid har været. Han var bare heldig at dommeren noterede et spark, da bolden var uden for spilafstand, og ikke et voldeligt spark. I så fald havde Ronaldo nok fået 4-6 spilledage.... Men dommen er helt korrekt, for det er dommerens rapport der tæller.

Præcis. Dommeren er en knold på banen, men genial i forhold til det administrative ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Siempre Madrid.

Leveret af Kunena Forum