Slut med Santiago Bernabeu

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
11 år 6 måneder siden #1 af realmadsen

I mange år har navnet Santiago Bernabeu været synonym med alverdens madridistas fodboldkatedral. Hjemmebanen for verdens største fodboldklub og rammen om adskillige mindeværdige og fantastiske stunder, enten som seer hjemme i sofaen eller som tilskuer på det legendariske stadion.

Men nu kan Santiago Bernabeu altså snart være fortid - I hvert fald navnet. Ifølge AS er det nemlig en del af den sponsoraftale, Real Madrid underskrev med det Abu Dhabi baserede olieselskab IPIC onsdag.

Selvom det ikke er bekræftet fra hverken IPIC eller Real Madrids side, så mener AS at vide, at aftalen indebærer en ændring af det officielle stadionnavn som i fremtiden skal lyde Abu Dhabi Bernabeu.

Derudover skal den lille, men dog betydelige navneændring indbringe i omegnen af 150 mio. årligt til fælleskassen i Real Madrid.

Mon salig Don Santiago kigger helt tilfreds med oppe fra skyerne?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 6 måneder siden #2 af Bimse
Besvaret af Bimse på emne Slut med Santiago Bernabeu
Herfra vil det stadig hedde Estadio Santiago Bernabeu .

11 år 6 måneder siden #3 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Slut med Santiago Bernabeu
Jeg har allerede ytret min mening om dette, men jeg må alligevel lige tilføje, at 20 mio. euro lyder som en ret lav pris.... Det er meget skuffende det her.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 6 måneder siden #4 af Siempre Madrid
Oven i de 20 millioner € om året, skal vist også lægges det lille aber-dabei (Abu Dhabi?), at regningen for moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu blot skal sendes videre til IPIC.

Det er alligevel en sum på 400 millioner €, som Real Madrid ikke skal ud og gældsætte sig for over de kommende 3-4 år.

Og så er der alt det øvrige samarbejde mellem parterne, som kan værdisættes og lægges oven i de 20 millioner €.

Aftalen er vist ikke helt dum.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

11 år 6 måneder siden #5 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Slut med Santiago Bernabeu
Jeg bliver påmindet om, at snakke ordentligt blot fordi jeg opfordre en medlem til at smutte over til Fcbarcelona.dk, mens adminen selv kalder Abu Dhabi for Aber Dabai. Havde det nu været et Europæisk eller Amerikansk firma/Område, så havde man næppe lavet samme sammenligning, men lad det nu ligge. Blot følg den linjie i selv prædker om.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved madrid2000.

11 år 6 måneder siden #6 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Slut med Santiago Bernabeu

M_linding skrev: Jeg har allerede ytret min mening om dette, men jeg må alligevel lige tilføje, at 20 mio. euro lyder som en ret lav pris.... Det er meget skuffende det her.

Mon ikke Perez er fuldt ud bevidst om, hvordan man laver den mest økonomisk tiltrækkende aftale med IPIC? Det tror jeg nok.
Det er ikke det mest flatterende navn, nej. Men helt ærligt - for den gængse Real Madrid-fan kommer det ikke til at betyde noget, da folk alligevel kalder det Bernabeu. Hvis en aftale som denne kan sørge for, at Real Madrid stadig befinder sig i toppen som den rigeste klub i verden, så er det fint for mig. Hvis vi stadig kan tiltrække de største stjerner, når det måtte passe os, og hvis en aftale som denne kan hjælpe til med dette, så er det fint for mig.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 6 måneder siden #7 af Siempre Madrid

madrid2000 skrev: Jeg bliver påmindet om, at snakke ordentligt blot fordi jeg opfordre en medlem til at smutte over til Fcbarcelona.dk, mens adminen selv kalder Abu Dhabi for Aber Dabai. Havde det nu været et Europæisk eller Amerikansk firma/Område, så havde man næppe lavet samme sammenligning, men lad det nu ligge. Blot følg den linjie i selv prædker om.

Det er vist ingen overdrivelse at sige, at den fløj HELT hen over hovedet på dig........HELT!

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, madrid2000, JimmyBroe, andreashn

11 år 6 måneder siden #8 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Slut med Santiago Bernabeu

Siempre Madrid skrev:

madrid2000 skrev: Jeg bliver påmindet om, at snakke ordentligt blot fordi jeg opfordre en medlem til at smutte over til Fcbarcelona.dk, mens adminen selv kalder Abu Dhabi for Aber Dabai. Havde det nu været et Europæisk eller Amerikansk firma/Område, så havde man næppe lavet samme sammenligning, men lad det nu ligge. Blot følg den linjie i selv prædker om.

Det er vist ingen overdrivelse at sige, at den fløj HELT hen over hovedet på dig........HELT!

Ja det gjorde det.

Har aldrig hørt udtrykket før. Fandens.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid

11 år 6 måneder siden #9 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Slut med Santiago Bernabeu

Siempre Madrid skrev: Oven i de 20 millioner € om året, skal vist også lægges det lille aber-dabei (Abu Dhabi?), at regningen for moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu blot skal sendes videre til IPIC.

Det er alligevel en sum på 400 millioner €, som Real Madrid ikke skal ud og gældsætte sig for over de kommende 3-4 år.

Og så er der alt det øvrige samarbejde mellem parterne, som kan værdisættes og lægges oven i de 20 millioner €.

Det er selvfølgelig en pointe, selvom jeg stadik ikke ser Real Madrid som en klub der behøver at gå med til "hva som helst", for at tjene ekstra penge..

Hvad så med overskudet fra driften af det nye stadion? Hvor stor en del af kagen tager IPIC?

11 år 6 måneder siden #10 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Slut med Santiago Bernabeu
Arh, nogen søger simpelthen også bare offerrollen. Hold lidt igen med det, og så bliver verden hurtigt et bedre sted.

I forhold til det nye navn. Så har jeg det lidt som Pelle. Det er ikke et særlig smukt-klingende navn. Men jeg tror nu nok at det skal vise sig som en god investering at sælge en del af navnet. For som flere af jer siger, så er der ingen der kalder stadionet ved dets fulde navn, med mindre man bliver spurgt i en quiz eller lign.

Jeg synes heller ikke det er særlig romantisk. Men vi er bare på forkant. Mange andre følger efter de kommende år.

Jeg er her stadig XOXO

11 år 6 måneder siden #11 af Siempre Madrid

madrid2000 skrev:

Siempre Madrid skrev:

Ja det gjorde det.

Har aldrig hørt udtrykket før. Fandens.

Godt ord igen. Det var blot tænkt som et lille ordspil, fordi Aber Dabei og Abu Dhabi ligger tæt op ad hinanden.

Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000

11 år 6 måneder siden #12 af Siempre Madrid

M_linding skrev:

Siempre Madrid skrev: Oven i de 20 millioner € om året, skal vist også lægges det lille aber-dabei (Abu Dhabi?), at regningen for moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu blot skal sendes videre til IPIC.

Det er selvfølgelig en pointe, selvom jeg stadik ikke ser Real Madrid som en klub der behøver at gå med til "hva som helst", for at tjene ekstra penge..

Hvad så med overskudet fra driften af det nye stadion? Hvor stor en del af kagen tager IPIC?

Overskuddet fra stadion tilfalder vist Real Madrid, mens en stor del af indtægterne fra Real Madrid Resort Island vil gå til IPIC, som også betaler dette fuldt og helt.

Jeg tror, at man skal se aftalen lidt som et isbjerg, hvor de 20 millioner € er det, som stikker op over vandet.

Leveret af Kunena Forum