Slut med Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Intentionen er jo, at det ikke bare er et stadion, som bruges 1-2 gange om ugen, men derimod 7 dage om ugen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Fundamentet for fremtidens titler er lagt.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- 2Martin2
- Gæst
-
Af de forslag de har skrevet i medierne er "Cepsa Bernabeu" det eneste der lyder tilnærmelsesvist ok.
Et by eller lande navn kædet sammen med Real Madrid andet end Madrid og spanien er politisk forkert imo. Det er heller ikke fedt at klubben ændrede på kongekronen for at imødekomme ikke Kristne(Dog er dette bedre end stadion navne ændringen)
Jeg håber virklig at Perez for et rap over fingrene, hvad den her aftale angår.
Han ter sig mere og mere som en forretningsmand end en klubman.
- FigoJensen
- Gæst
-
2Martin2 skrev: Har også ytret mig om dette, jeg vil ignorere ændringen og opfordre andre fans til at gøre det samme og fortsat kalde Stadionet for "Estadio Santiago Bernabeu" så kan de lave nok så mange aftler, men er de ikke anerkendt i baglandet er de blot ord.
Af de forslag de har skrevet i medierne er "Cepsa Bernabeu" det eneste der lyder tilnærmelsesvist ok.
Et by eller lande navn kædet sammen med Real Madrid andet end Madrid og spanien er politisk forkert imo. Det er heller ikke fedt at klubben ændrede på kongekronen for at imødekomme ikke Kristne(Dog er dette bedre end stadion navne ændringen)
Hvis det er hvad det kræver for at drive en klub som Real Madrid med den luksus vi har, er det så ikke det værd måske?
Vil du hellere stille med 2. rangsspillere og kun have kvalitetsspillere på enkelte pladser fremfor på hele holdet... Vi kan stille med de spillere vi kan på grund af økonomien i større grad end den historiske del tror jeg, så det er alfa omega.
At håbe Perez "får et rap over fingrene" er i øvrigt tåbeligt. Han har gjort alverden for Real Madrid og har bragt klubben meget længere frem end man har kunne håbe på under hans ledelse. Han er en intelligent forretningsmand og gæt en gang, at drive en fodboldklub nu om dage ER en forretning. Ellers kan du lukke og slukke kan du. Jeg synes faktisk, at Perez er fantastisk til at drive forretning, men samtidig holde godt fast i fodboldens dyder samt det historiske omkring klubben. Ja nu ændres stadionnavnet - det er lidt ærgerligt, men jeg kan ikke lide ham mindre af den grund eller klubben. Det er stadig Bernabeu, det er stadig den samme bane.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
2Martin2 skrev: Har også ytret mig om dette, jeg vil ignorere ændringen og opfordre andre fans til at gøre det samme og fortsat kalde Stadionet for "Estadio Santiago Bernabeu" så kan de lave nok så mange aftler, men er de ikke anerkendt i baglandet er de blot ord.
Som FigoJensen siger: "...at drive en fodboldklub nu om dage ER forretning". Grunden til at Perez ter sig mere og mere som en forretningsmand, er netop, at fodbold i dag i højere og højere grad drejer sig om forretning. Om man synes om dem eller ej, så er det simpelthen bare sådan realiteterne er. Husk nu på at have det rigtige fokus; had ikke spilleren, had spillet.
Det er naturligvis i klubbens egen interesse, at Perez følger med tidens tendenser. Hvis Real Madrid skal opholde sig selv som en af de absolut største klubber indenfor sporten, så må man naturligvis følge med tiden. I den her sammenhæng kan man måske gå så langt som at sige, at det ligefrem også er i klubbens historiske interesser, at man følger med tiden; for hvis der er noget der går igen i klubbens historie, så er det, at man i største dele af den, har hørt til blandt de allerbedste. Havde Perez i højere grad været udpræget romantisk idealist, end han er kynisk realist, så ville vi (sat på spidsen) ende som Atletic Bilbao (charmerende klub, bestemt, men altså ikke i nærheden af tidligere tiders storhed).
Selv er jeg måske lidt af en romantisk idealist og bryder mig derfor ligeså lidt om udviklingen som de fleste herinde gør det, men derfor er det jo heldigt - for hele verdens madridistas - at det ikke er mig, der er ansvarlig for klubbens drift.
Altid Real Madrid.
- Storken
- Gæst
-
"Jeg skriver gerne under på, at om 10 år hedder det ikke længere Bernabeu og Camp Nou.
Det vi er vidne til lige nu er et langsomt holdningsskifte. Diskussionen dukker konstant op og præsidenterne føler sig nødsaget til at kommentere på det. Det er bare et spørgsmål om tid før ideen tager fat. Klubberne kan simpelthen ikke sige nej til 200-300 mio kroner, især ikke når TV-pengene begrænses.
Mit bud er, at begge klubber skifter stadionnavn, lidt tid efter præsidentvalgene. Jeg vil tro, at Real Madrid vil være først med ideen om et par år, når Perez lige har sat sig til rette efter dette års præsidentvalg. Når først Real Madrid skifter navnet på stadionet, så vil Barca følge trop noget tid efter. Det passer meget godt, da Barca har præsidentvalg i 2016, hvortil ændringen kan ske lidt tid efter."
Siempre Madrid skrev:
madrid2000 skrev:
Siempre Madrid skrev:
madrid2000 skrev: Jeg bliver påmindet om, at snakke ordentligt blot fordi jeg opfordre en medlem til at smutte over til Fcbarcelona.dk, mens adminen selv kalder Abu Dhabi for Aber Dabai. Havde det nu været et Europæisk eller Amerikansk firma/Område, så havde man næppe lavet samme sammenligning, men lad det nu ligge. Blot følg den linjie i selv prædker om.
Det er vist ingen overdrivelse at sige, at den fløj HELT hen over hovedet på dig........HELT!
Ja det gjorde det.
Har aldrig hørt udtrykket før. Fandens.
Godt ord igen. Det var blot tænkt som et lille ordspil, fordi Aber Dabei og Abu Dhabi ligger tæt op ad hinanden.
Nu kendte jeg heller ikke selv til ordspillet Aber Dabei, og faktisk lagde jeg slet ikke mærke til, at du havde skrevet Dabei i stedet for Dhabi.
Måske ser jeg for mange Disney film med sønnike i øjeblikket, men Abu=Aben fra Aladdin. Anyone? Haha :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- 2Martin2
- Gæst
-
Hvor mange år kan vi så forvente at der vil gå inden klubben bliver solgt til en anden by?(som andre sportsgrene har gjort i usa)
Det var tiltag som disse fra Perez side der fik mig til at gå i noget nær dvale tilstand som real fan, ser stadig 00-02 succerne som mere Del Bosq fortjeneste end Perez. Han er en dygtig forretningsmand, men ikke nok klubman imo.
Jeg er enig I at det er "spillet" og ikke "spilleren" der er det store problem her. Fifa og Uefa er hvor tiltagne skal komme fra, de er dog for pengefixeret ligsom så mange andre brancher rund omkring i verden(dette kan man skrive flere romaner om)
Det kan godt være Real er større nu end da jeg begyndte at følge holdet tilbage i 98, men vil huske det "gamle" som det bedre, da der er mindre og mindre Klubsjæl tilbage at sælge ud af.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Altid Real Madrid.
2Martin2 skrev: Det er stadig en forkert udvikling for sporten og holdet.
Hvor mange år kan vi så forvente at der vil gå inden klubben bliver solgt til en anden by?(som andre sportsgrene har gjort i usa)
Det var tiltag som disse fra Perez side der fik mig til at gå i noget nær dvale tilstand som real fan, ser stadig 00-02 succerne som mere Del Bosq fortjeneste end Perez. Han er en dygtig forretningsmand, men ikke nok klubman imo.
Jeg er enig I at det er "spillet" og ikke "spilleren" der er det store problem her. Fifa og Uefa er hvor tiltagne skal komme fra, de er dog for pengefixeret ligsom så mange andre brancher rund omkring i verden(dette kan man skrive flere romaner om)
Det kan godt være Real er større nu end da jeg begyndte at følge holdet tilbage i 98, men vil huske det "gamle" som det bedre, da der er mindre og mindre Klubsjæl tilbage at sælge ud af.
Fuldstændigt, men det er vel også en del af Real Madrids DNA at være så liberal, så man bevarer klubbens position som absolut nummer 1.Groft sagt er der vel to forskellige fraktioner vedr. emnet om klubkultur. Den ene gruppering er pro-Flotentino og pro al form for liberalisering af klubben, hvor man eksempelvis vil globalisere klubben af økonomiske, men også af sportslige årsager. Dét er altså denne form for tilgang som ødelægger din holdning til klubkultur mens tilhængere af denne tilgang blot vil mene, at det er en del af Real Madrid DNA at omfavne så meget som muligt, hvilket der er en pointe i, da klubben eksempelvis var de første til at købe udenlandske stjerner som Puskas og Di Stefano tilbage i 50´erne.
Den anden fraktion, som jeg i øvrigt også er tilhænger af, er en mere Madrid-orienteret tilgang, hvilket også er forankret i andre dele af Real Madrids historie. Denne form for selvforståelse bunder vel fra perioden i og i mellem 70´erne til 90´erne, men sikkert også tidligere. Her er der derimod tale om den ægte vare, som du ligeledes efterlyser. Spillere er primært fra Madrid, men også fra andre dele af Spanien. Der bliver fightet på banen, remontada-genet opstår, Ultras Sur finder sted på den sydlige ståtribune mens Orgullo Vikingo operer på den nordlige ståtribune, og Bernabeu er et fort. Dog er de økonmiske og sportslige præstationer svingende, hvilket er svagheden ved denne form for klubstyring. Vi skal huske på, at Florentino Perez blev valgt som præsident i år 2000 år grundet klubbens dårlige økonomiske situation.
Så for at svare på påstanden om, at det ødelægger klubkulturen: Ja det gør den, men disse former for aftaler fremmer altså en anden form for klubkultur, som der findes i Real Madrid. Real Madrid er ikke en arbejderklub, men som mit brugernavn antyder, så ser jeg f.eks. at fansene skal få mere frihed og altså ikke gemt i den øverste tribune - men dette er et andet emne, og vil dermed ikke uddybe det yderligere.