Sligrende sejrherrer slog Sociedad

11 år 6 måneder siden #1 af Administrationen

Marcelo var med sit fornemme oplæg stærkt medvirkende til, at Real Madrid hurtigt afværgede Sociedads tidlige føringmål.

Real Madrid overvandt la Reals chokstart og vendte på scoringer af James, Sergio Ramos og to gange Benzema nederlag til sejr, og dermed fastholder hovedstadsklubben førstepladsen i La Liga. Nu med fire point til de nærmeste konkurrenter.

Han lignede ikke verdens mest tilfredse mand. Carlo Ancelotti. For faktisk var stadionuret blot i gang med sin anden omgang, da Isco glemte sine defensive pligter og lod en alt for fri Aritz Elustondo heade bolden i nettet og bringe gæsterne foran. Og åbningsmålet gjorde i den grad den tværgående boldåre i italienerens pande noget mere synlig end normalt, alt imens ansigtskuløren gennemgik en forvandling af de større.

Og man forstår ham godt. For scoringen tjente som en frygtelig pendant til arbejdssejren i Córdoba, men i modsætning til sidste weekend, så lykkedes Real Madrid denne lørdag med at svare hurtigt igen:Et fint, fint indlæg fra Marcelo fandt en udækket James Rodríguez, der med formidabel præcision bragte balance i regnskabet allerede to minutter efter åbningsmålet; og da Sergio Ramos i slutningen af første halvleg hamrende en returbold i nettet, så var opgøret egentlig lukket.

Men for lige at lægge låg på optræk til panik á la seneste møde med baskerne, så fandt Bale på fin vis Benzema i åben position, og franskmanden gjorde det ubesværet til 3-1. Samme angriber kronede sin fremragende præstation med opgørets detalje, da han suverænt hamrede bolden i nettet fra kanten af feltet. Et sandt klassemål.

Vi ved det godt! Det kan minde om jagten på håret i suppen at klage over skarpheden i en kamp, hvor man netter fire gange, men faktum er, at Real Madrid fortsat er tynget af den manglende effektivitet, der har været et gennemgående tema i 2015, hvor for få af de ellers mange chancer er blevet omsat til scoringer. En problematik der kan vise sig at blive pointfratagende i de kommende runder, hvor møder langt bedre modstandere i form af Sevilla og Atlético Madrid.

Og til de kampe kan man i hvert fald forvente i hvert fald en ændring: Illarramendi havde lidt overraskende fået pladsen på den centrale midtbane; men det sker nok ikke lige foreløbig. For med endnu en pauver indsats – primært drevet af boldtab, tunneller og elendige tacklinger – så kandiderer baskeren mere og mere til det ringeste midtbaneindkøb siden tiderne med Javi Garcia, Gravesen og Emerson.

Omvendt stod både den dobbelte målscorer Benzema, og forsvarskrumtappen Sergio Ramos stærkt i dagens kamp, hvor de to i den grad bestred aktiemajoriteterne i sejren, men også Isco, Gareth Bale (trods to fæle afbrændere) og James Rodríguez var aldeles hæderlige.

90 minutter efter Elistondos føringsmål havde Ancelottis pande taget normal farve, pulsen var faldet og smilet fundet frem: Real Madrid vandt. Nøjagtigt som forventet. Og Real Sociedad? De mangler stadig for alvor at mærke David Moyes-effekten i mere end sporadiske øjeblikke.

Kampfakta

Real Madrid – Real Sociedad 4-1 (2-1)

0-1 Elustondo (1’), 1-1 James (3’), 2-1 Sergio Ramos (37’), 3-1 Benzema (52’), 4-1 Benzema (76’)

Gule kort:Illarramendi, Marcelo, Khedira (Real Madrid)

Berniche (Real Sociedad)

Dommer:Álvarez Izquierdo

Real Madrid:Casillas – Marcelo, Ramos, Varane, Carvajal – Bale, Kroos (81’, Khedira), Illarramendi, Isco – James (73’, Jesé), Benzema (81’, Javier Hernandez)

Real Sociedad:Rulli – Yuri, Iñígo Martínez, Mikel González, Aritz Elustondo (62’, Bergara) – Canales, Pardo, Granero, Gorka Elustondo, Xabi Prieto – Vela (16’, Agirretxe)

Kampens spiller:Karim Benzema. To mål og flere gode oplæg. Svært at ønske sig mere.

Kampens detalje:Benzemas scoring til 4-1!

Kampens badebold:Asier Illarramendi (av, av, av …)          

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #2 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Sligrende sejrherrer slog Sociedad
Her er højdepunkterne fra kampen til jer der ikke så den:

La Ligas youtube kanal er den bedste i verden. De levere ikke bare de bedste højdepunkter fra hver runde i La Liga og interviews (dog på spansk), men de leverer dem også i bedste kvalitet. Benyt jer endelig af den til en god anden gang.

Og lad os så lige nyde perlen fra Karim Benzema endnu engang, hvis man ikke orker at se alle højdepunkterne:

Karim Benzema BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG!

11 år 6 måneder siden #3 af FranciscoISCO

Inspektøren skrev: Her er højdepunkterne fra kampen til jer der ikke så den:

La Ligas youtube kanal er den bedste i verden. De levere ikke bare de bedste højdepunkter fra hver runde i La Liga og interviews (dog på spansk), men de leverer dem også i bedste kvalitet. Benyt jer endelig af den til en god anden gang.

Og lad os så lige nyde perlen fra Karim Benzema endnu engang, hvis man ikke orker at se alle højdepunkterne:

Karim Benzema BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG!

Disse resuméer kan faktisk også findes under den førhenværende forsømte video-sektion, her på siden :) Bare lidt info, faktisk så findes der hér resuméer fra samtlige, af de hidtil afviklede kampe fra denne sæson, og de er stort set alle hentet fra La Ligas youtube-kanal ;)

Altid Real Madrid.

11 år 6 måneder siden #4 af -#7-
Det undrer mig at Illarramendi får badebolden idag. Ganske vist var han ikke god idag, men når nr. 11 i to omgange formår at brænde chancer som selv Royston Drenthe ville have omsat ganske sikkert, ja så burde Bale nok have haft den.

Umiddelbart synes jeg Bale ligner en spiller fuldstændig uden selvtillid. De raids og driblinger han udførte til perfektion 9 ud af 10 gange i sidste sæson, lykkedes slet ikke for ham for tiden. Om det er rygterne om United eller hvad det er ved jeg ikke, men det er bestemt bekymrende. Især med tanke på at Ronaldo måske/måske ikke spiller på 50% for tiden.

Ellers synes jeg igen igen igen Isco viste hvor vigtig han er blevet for Real Madrid, og hvis det ender med at være Isco vs. James når Ronaldo og Modric er klar igen, så vælger jeg altså Isco hver eneste gang, også selvom James scorer nogen flere mål end spanieren.

DC19

11 år 6 måneder siden #5 af NDR
Glæder mig til Onsdag når Karim og resten af holdet skal spille igen, og jeg savner overhovedet ikke C7, ikke fordi at han ikke er god!! men fordi de andre er gode nok uden ham.

11 år 5 måneder siden #6 af Salix7
Blot en lille ændring - Bale stor noteret for målet til 3-1, han lavede dog kun oplægget, da det var Benzema, som scorede :-)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

11 år 5 måneder siden #7 af elle44
Jeg forstår ikke overskriften...
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #8 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sligrende sejrherrer slog Sociedad

elle44 skrev: Jeg forstår ikke overskriften...

Jeg antog, at de mente slingrende...

11 år 5 måneder siden #9 af Pelle

Storken skrev:

1 minuts slinger.
89 minutters dominans.
Mon ikke det er dét, Elle anfægter ;-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

• Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #10 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Sligrende sejrherrer slog Sociedad
Igen må jeg konstatere at spillet flyder bedre uden Ronaldo på banen. Hold kæft hvor var den venstre side kreativ!

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #11 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sligrende sejrherrer slog Sociedad

Pelle skrev:

Storken skrev:

1 minuts slinger.
89 minutters dominans.
Mon ikke det er dét, Elle anfægter ;-)

Skribenten har nok været af den overbevisning, at Ronaldo var savnet ;-)

11 år 5 måneder siden #12 af Lykke

-#7- skrev: Det undrer mig at Illarramendi får badebolden idag. Ganske vist var han ikke god idag, men når nr. 11 i to omgange formår at brænde chancer som selv Royston Drenthe ville have omsat ganske sikkert, ja så burde Bale nok have haft den.

Umiddelbart synes jeg Bale ligner en spiller fuldstændig uden selvtillid. De raids og driblinger han udførte til perfektion 9 ud af 10 gange i sidste sæson, lykkedes slet ikke for ham for tiden. Om det er rygterne om United eller hvad det er ved jeg ikke, men det er bestemt bekymrende. Især med tanke på at Ronaldo måske/måske ikke spiller på 50% for tiden.

Ellers synes jeg igen igen igen Isco viste hvor vigtig han er blevet for Real Madrid, og hvis det ender med at være Isco vs. James når Ronaldo og Modric er klar igen, så vælger jeg altså Isco hver eneste gang, også selvom James scorer nogen flere mål end spanieren.

Helt enig, jeg syntes også at Bale var kampens badebold. Tingene lykkes simpelthen ikke for ham for tiden, håber at han får selvtilliden tilbage asap! Ellers må han have lidt tid på bænken og Jesé få noget start tid.

Jeg er helt tosset med Isco, det er fantastisk at se ham blomstre sådan op, som vi ser nu. Han skal nok blive en stor spiller for Real Madrid hvis han fortsætter sådan her.

Leveret af Kunena Forum