Real Madrid vil hente Barcelonas 17-årige stortalent

11 år 5 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid kan være på vej til at lave en opsigtsvækkende handel, som kan bringe nye uroligheder i forholdet til Barcelona.

Den catalonske klub er blevet idømt en transferkarantæne for uregelmæssighederne i forbindelse med at hente mindreårige spillere til klubben og blandt dem er den 17-årige sydkoreaner Lee Seung-Woo, som i Barcelona regnes som Lionel Messis arvtager, men fordi han er blandt de spillere, som Barcelona er blevet dømt på, så kan han ikke spille officielle kampe for klubben før han bliver 18 år, hvilket sker i januar måned næste år.

Det er selvsagt en umulig situation for et talent og derfor arbejder hans rådgivere nu ihærdigt på at finde en ny klub til ham, selv om Barcelonas sportslige ledelse har bedt ham indtrængende om at blive i klubben.

Real Madrid har dog modtaget en henvendelse om at overtage spilleren, som kom til Barcelona i 2011 som kun 13-årig og uden sine forældre. Den henvendelse overvejer man nu seriøst om ikke man skal arbejde videre på….

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 5 måneder siden #2 af FranciscoISCO
Uha, Det Forbudte Skifte.

Denne nye strategi med at gå efter de største talenter, verden over, bliver altså mere og mere iøjenfaldende. Dette kunne tyde på, at man er igang med at tænke i nye baner, hvad angår transfer- og truppolitik. Hvor er det spændende! Når man nu går så målrettet efter de her talenter, som tilfældet er det lige nu, så kan jeg ikke forestille mig andet end, at man også har tænkt sig at benytte dem - give dem en reel chance - når tiden engang er inde. Men jeg kan altså ikke lade være med at spekulere over, hvad denne pludseligt så store interesse, for morgendagens stjerner, skyldes? Kan det mon hænge sammen med, de uregelmæssigheder man iøjeblikket bliver undersøgt for... Forventer man måske ligefrem et transferban? Eller kan økonomien, af den ene eller anden grund, ikke længere følge med de prisstigninger på markedet, som man selv har været med til at sætte igang? Tilsidst kan det også nemt (måske nemmest) tænkes, at Perez simpelthen bare er blevet besat af, at kunne hive den næste store stjerne op fra egne rækker?

Alt konspiration tilsidesat er jeg dog utrolig positiv stemt overfor denne udvikling :)

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved FranciscoISCO.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 5 måneder siden #3 af Siempre Madrid

FranciscoISCO skrev: Uha, 'Det forbudte skifte'.

Denne nye strategi med at gå efter de største talenter, verden over, bliver altså mere og mere iøjenfaldende. Dette kunne tyde på, at man er igang med at tænke i nye baner, hvad angår transfer- og truppolitik. Hvor er det spændende! Når man nu går så målrettet efter de her talenter, som tilfældet er det lige nu, så kan jeg ikke forestille mig andet end, at man også har tænkt sig at benytte dem - give dem en reel chance - når tiden engang er inde. Men jeg kan altså ikke lade være med at spekulere over, hvad denne pludseligt så store interesse, for morgendagens stjerner, skyldes? Kan det mon hænge sammen med, de uregelmæssigheder man lige bliver undersøgt for... Forventer man måske ligefrem et transferban? Eller kan økonomien, af en eller anden grund, ikke længere følge med de prisstigninger på markedet, som man selv har været med til at sætte igang? Tilsidst kan det også nemt (måske nemmest) tænkes, at Perez er blevet besat af, at kunne hive den næste store stjerne op fra egne rækker?

Alt konspiration tilsidesat er jeg dog utrolig positiv stemt overfor denne nye udvikling :)

Et muligt transfer-ban er ikke grunden til, at man henter disse talenter. Lad os antage, at Real Madrid bliver frataget muligheden for at hente spillere frem til næste sommer, så er der jo ingen af dem, som vil være markante forstærkninger af førsteholds-truppen, som da også i modsætning til Barcelona er ung på alle nøglepositionerne.

Jeg tror simpelthen, at man er bevidste om, at man har verdens mest moderne trænings-anlæg og at det også skal spytte nogle kommende stjernespillere af sig, så man ikke kun går og fodrer de andre klubber med de dygtige spillere, som man udklækker i La Fábrica.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, andreashn, FranciscoISCO

11 år 5 måneder siden #4 af FranciscoISCO

Siempre Madrid skrev:

FranciscoISCO skrev: Uha, 'Det forbudte skifte'.

Denne nye strategi med at gå efter de største talenter, verden over, bliver altså mere og mere iøjenfaldende. Dette kunne tyde på, at man er igang med at tænke i nye baner, hvad angår transfer- og truppolitik. Hvor er det spændende! Når man nu går så målrettet efter de her talenter, som tilfældet er det lige nu, så kan jeg ikke forestille mig andet end, at man også har tænkt sig at benytte dem - give dem en reel chance - når tiden engang er inde. Men jeg kan altså ikke lade være med at spekulere over, hvad denne pludseligt så store interesse, for morgendagens stjerner, skyldes? Kan det mon hænge sammen med, de uregelmæssigheder man lige bliver undersøgt for... Forventer man måske ligefrem et transferban? Eller kan økonomien, af en eller anden grund, ikke længere følge med de prisstigninger på markedet, som man selv har været med til at sætte igang? Tilsidst kan det også nemt (måske nemmest) tænkes, at Perez er blevet besat af, at kunne hive den næste store stjerne op fra egne rækker?

Alt konspiration tilsidesat er jeg dog utrolig positiv stemt overfor denne nye udvikling :)

Et muligt transfer-ban er ikke grunden til, at man henter disse talenter. Lad os antage, at Real Madrid bliver frataget muligheden for at hente spillere frem til næste sommer, så er der jo ingen af dem, som vil være markante forstærkninger af førsteholds-truppen, som da også i modsætning til Barcelona er ung på alle nøglepositionerne.

Jeg tror simpelthen, at man er bevidste om, at man har verdens mest moderne trænings-anlæg og at det også skal spytte nogle kommende stjernespillere af sig, så man ikke kun går og fodrer de andre klubber med de dygtige spillere, som man udklækker i La Fábrica.

Det har du selvfølgelig ret i, tænkte af samme grunde, at den nok var lidt langt ude... Så skulle man i givet fald stå over for et temmeligt langt transferban ;)

Jeg hælder også mest til, at man fremtidigt har tænkt sig, at blive mere 'selvforsynende'. Og det kan der ganske rigtigt være enkelte årsager til. Jeg kom bare lige til at tænke sådan over det, i sær i forhold til økonomien. Lige nu er jeg igang med at læse Kærlighed og Had i La Liga (fantastisk bog i øvrigt), hvor jeg netop har afsluttet kapitlerne om start 50 - start 60'ernes gyldne periode.Trofæerne, spillerne, de store transfers... Og hvordan man i 62 balancerede på randen af bankerot. Den seneste linje, jeg har læst i bogen, lyder: Det var en forandringens tide, mere casero (hjemmelavet), der skulle komme flere fra egne rækker. Nu er jeg jo nok i sidste ende bare dramatisk, men for mig er det er dog tankevækkende, at interessen for alverdens ungdomspotentiale, pludselig er blevet så markant.

Jeg kan ikke forestille mig, at vi ligefrem er 'på randen af bankerot', men de her tendenser kunne jo i teorien godt være et tegn på, at økonomien er begyndt at kradse.

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved FranciscoISCO.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 5 måneder siden #6 af FranciscoISCO

Kassow-Rossing skrev: Forbes er uenige med dig ;)

www.forbes.com/sites/kurtbadenhausen/201...n-history-of-sports/

www.realmadrid.com/en/news/2014/05/forbe...-second-year-running

www.bold.dk/nyt/real-topper-money-league-for-10-aar-i-traek

Pyyyha ;)

Men hvor seriøst skal disse opgørelser nu også tages? Jeg skynder mig lige at sige, at jeg bestemt ikke er ekspert på dette område - at tyde økonomiske-analyser er, for mig, lidt det samme som at tyde iransk - men det ser ud til, at hverken transfer indtægter eller udgifter tæller med i den her opgørelse? Samtidigt er det ambitiøse stadionprojekt jo igang; jeg er godt klar over, at man får en stor del af gildet betalt af en sponsor, men ikke desto mindre betyder dette vel også kosteligt udsigter for klubben?

Det bliver lidt off-topic, så on-topic må jeg hellere lige tilføje, at den unge sydkoreaner fra Barcelona lyder som en spændende erhvervelse!! ;)

Altid Real Madrid.

11 år 5 måneder siden #7 af Kassow-Rossing
Til det ved jeg ikke helt hvad jeg skal svare :) Altså de skal tages relativt seriøst. Det er jo en opgørelse over både Real Madrids omsætning (Højeste i verden) og Real Madrids overskud (Største i verden)

Jeg vil ærligt sige at det kan nogle gange være svært at finde hoved og hale i de store fodboldklubbers økonomi. Især Real Madrid og Barcelona, fordi deres regnskab netop ikke er åbnet op for befolkningen, da de ikke er aktieselskaber. Som udgangspunkt vil jeg dog sige at det tyder på at Real Madrids økonomi kun bliver stærkere og stærkere.

1. Stadionombygning. Dette medfører formentlig nogle kæmpe udgifter på 'kort sigt' og nogle enorme indtægter på lang sigt, fordi (Abu Dhabi) Bernabeu kommer til at være en indtægtskilde 7 dage om ugen.
2. Real Madrid Resort Island. Dette skulle eftersigende ikke medføre en eneste udgift, men mon ikke der alligevel ligger lidt betalinger og venter? Ikke desto mindre skulle dette også give mange millioner hvert år for den simple pris af en venskabskamp om året på ferieøen.
3. Nye kommende sponsorater tyder helt klart på at blive endnu bedre end de i forvejen er. Her kigges der selvfølgelig mod Manchester.
4. Udlejningen af stadionnavnet. Gratis millioner hvert år.

Som jeg ser det, kan Real Madrid fortsat konkurrere om de bedste spillere i verden i det næste årti.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

11 år 5 måneder siden #8 af raul7=kongen
Der kan vel være mange årsager til strategiændringen. En oplagt faktor må også være, at truppen lige nu er blandt de yngste i fodboldeliten. Ret beset skal ingen i start-11'eren erstattes indenfor de kommende to sæsoner. Hvorefter Casillas og måske Cristiano+Modric(hvor sidstnævnte givetvis allerede har fundet sin afløser i Isco, såfremt spanieren skal dække denne plads) er de eneste som skal skiftes. Derfor er det vel naturligt, at benytter nogle af transfer-kronerne på at finde et par 'billige' unge spillere. Der skal trods alt 25 Ødegaard'er til at give prisen på én Bale, mon ikke man rammer rigtigt 1 ud af 25 gange.

Der skal selvfølgelig løbende være en udskiftning i en trup. Dette kan skyldes skader, fald i niveau, mangel på motivation osv. men denne udskiftning kan forhåbentlig i højere grad komme fra Castilla i de kommende år.

Det eneste negative ved strategien er, at det givetvis skaber lidt frustration blandt de yngste Madrid-børn, som givetvis føler sig tilsidesat. Omvendt kan man sige, at hvis indkøbene knækker 'egne' talenter, så havde de næppe været langtidsholdbare alligevel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, M_linding, Dios, JimmyBroe, andreashn, Pelle, FranciscoISCO

11 år 5 måneder siden #9 af FranciscoISCO

raul7=kongen skrev: Der kan vel være mange årsager til strategiændringen. En oplagt faktor må også være, at truppen lige nu er blandt de yngste i fodboldeliten. Ret beset skal ingen i start-11'eren erstattes indenfor de kommende to sæsoner. Hvorefter Casillas og måske Cristiano+Modric(hvor sidstnævnte givetvis allerede har fundet sin afløser i Isco, såfremt spanieren skal dække denne plads) er de eneste som skal skiftes. Derfor er det vel naturligt, at benytter nogle af transfer-kronerne på at finde et par 'billige' unge spillere. Der skal trods alt 25 Ødegaard'er til at give prisen på én Bale, mon ikke man rammer rigtigt 1 ud af 25 gange.

Der skal selvfølgelig løbende være en udskiftning i en trup. Dette kan skyldes skader, fald i niveau, mangel på motivation osv. men denne udskiftning kan forhåbentlig i højere grad komme fra Castilla i de kommende år.

Det eneste negative ved strategien er, at det givetvis skaber lidt frustration blandt de yngste Madrid-børn, som givetvis føler sig tilsidesat. Omvendt kan man sige, at hvis indkøbene knækker 'egne' talenter, så havde de næppe været langtidsholdbare alligevel.

Det lyder så dejligt simpelt og logisk når du forklare det, som du kan forklare det, raul7=kongen :) Stor cadeau til dig.

Perez' andet forløb i klubben bære mere og mere præg af, at han har taget ved lære af sit første. Dejligt er det i hvert fald, at Don Florentino omsider er begyndt, at strække sin horisont udover den vanlige Galácticosstrategi.

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, andreashn

11 år 5 måneder siden #10 af Siempre Madrid

raul7=kongen skrev: Der kan vel være mange årsager til strategiændringen. En oplagt faktor må også være, at truppen lige nu er blandt de yngste i fodboldeliten. Ret beset skal ingen i start-11'eren erstattes indenfor de kommende to sæsoner. Hvorefter Casillas og måske Cristiano+Modric(hvor sidstnævnte givetvis allerede har fundet sin afløser i Isco, såfremt spanieren skal dække denne plads) er de eneste som skal skiftes. Derfor er det vel naturligt, at benytter nogle af transfer-kronerne på at finde et par 'billige' unge spillere. Der skal trods alt 25 Ødegaard'er til at give prisen på én Bale, mon ikke man rammer rigtigt 1 ud af 25 gange.

Og så nævnte du ikke engang Grande-Arbeloa blandt dem, der skal skiftes over de kommende år ;-)

Tak, Konge, også fordi jeg ikke er nødt til at idømme dig en karantæne for ovenstående blasfemi ;-)

Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

Leveret af Kunena Forum