Optakt Real Madrid – Sevilla: Det er tid til at vise, hvorfor man spiller i den hvide trøje!

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
11 år 5 måneder siden #1 af realmadsen

Selvom alle kampe i sæsonen naturligvis er af stor betydning, så er der alligevel uger i kampkalenderen, hvor man sætter kryds ud for og tænker, at denne nok bliver af mere afgørende betydning for, hvordan placeringerne skal fordeles.

Godt nok var denne uge ikke planlagt, da La Liga 2014/15 tog sin begyndelse tilbage i august, men i godt stykke tid har både spillere, trænere og alverdens madridistas nu vist, at uge 6 i 2015 bliver et punkt i kalenderen, man vil tænke tilbage på med enten vemod eller stor glæde.

Naturligvis er der stadig kampe tilbage at vinde, skulle det utænkelige ske, at Real Madrid taber begge kampe, men mesterskabschancerne vil unægtelig se meget dårligere ud. Dog skal man altid huske at se glasset som halvt fyldt og derfor er uge 6 også en fantastisk mulighed for rigtig at kickstarte forårshalvåret mod to top-fire hold.

Første test er Los Nervionenses fra Sevilla og Unai Emerys mandskab stiller op på Bernabeu med masser at spille for. Holdet ligger pt. på La Ligas fjerdeplads med 42 point, der giver adgang til Champions League kvalifikationen, men er dog tæt forfulgt af Valencia med 41 point, selvom Valencia mandag aften tabte et vigtigt skridt mod Malaga.

Ligesom Real Madrid er Sevilla også ude af Copa del Rey efter et samlet nederlag på 2-3 til Espanyol og derfor har Unai Emerys tropper nu også fuldt fokus på at holde fast i toppen af ligaen. Derudover er man videre til de afgørende kampe i Europa League, hvor man i 1/16-dels finalerne skal op imod Bundesligaens nuværende nummer tre Borussia Mönchengladbach.

Sevilla råder over flere prominente navne, hvor man i front finder holdets topscorer Carlos Bacca med 12 mål. Derudover forventes det, at også den tidligere Real Madrid spiller Jose Antonio Reyes er at finde i startopstillingen, mens Barcelona canteranoen Gerard Deulofeu er på bænken.

Hjemmeholdet anført af Ancelotti må fortsat se bort fra karantæneramte Cristiano Ronaldo og de to skader Pepe og Modric. Alle tre spillere der tidligere på sæsonen har taget stort ansvar og medvirken til den øjeblikkelige topplacering.

I aftenens kamp mod Sevilla kan man i stedet trække en streg fra Ramos over Isco til Bale som den afgørende akse, der skal sikre sejren og de tre point. Selv om "kun" Ramos scorede af de tre i lørdags mod Sociedad, så viste de alle gode takter og bidrog i hver sin kæde til, at det trods alt endte med en ganske sikker sejr.

Særligt må Gareth Bale dog gerne vise mere skarphed foran kassen, så procentdelen af brændte chancer ikke igen bliver så høj.

Der er dog gode minder at huske tilbage på fra kampene mod Sevilla på Bernabeu. Hvem husker ikke sidste års 7-3 nedsabling af andalusierne? Sidst men ikke mindst er også statistikken med hjemmeholdet, idet det er mere end 2500 dage siden, Sevilla sidst tog alle tre point i den spanske hovedstad.

Der er i den grad lagt op til en spændende spansk topkamp i aften. Dommer er Ignacio Iglesias og der er kick-off kl. 20.45 på Canal 9.

På AS' hjemmeside tror man i øjeblikket mest på følgende Real Madrid opstilling: Casillas – Carvajal –  Varane - Ramos – Nacho – Khedira – Illarramendi – Kroos – Isco – Benzema – Bale

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 5 måneder siden #2 af Salix7
Et fornuftigt oplæg!
Dog så jeg gerne at der var lagt mere vægt på Benzema i stedet for Bale, da Benzema havde en virkelig god kamp i weekenden, hvorimod Bale endnu en gang måtte gå fra banen med lidt at tænke over. (Naturligvis ønsker jeg, at Bale får en genial kamp, men har pt mere tillid til Benzema)
Derudover håber jeg virkelig ikke, at AS har ret angående startopstillingen, når det kommer til vores midtbane! Når jeg ser både Illara og Khedira på banen samtidig, har jeg svært ved at se, hvor de hurtige omstillinger og hurtige spil via midtbanen generelt skal komme fra - men jeg ser glasset som halvt fyldt, derfor håber og tror jeg på, at Isco starter på midtbanen (gerne sammen med Kroos og Silva) og Jesé får chancen fra start, fremfor to spillere som lader til at være på vej ud af klubben.

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

11 år 5 måneder siden #3 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Optakt Real Madrid – Sevilla:
Nu spørger jeg nok dumt, men er James skadet eller syg? Han spillede fantastisk mod Sociedad, så hvis han ikke starter inde, vil det være et tilbageslag allerede inden kampen går i gang.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 5 måneder siden #4 af Siempre Madrid

Pelle skrev: Nu spørger jeg nok dumt, men er James skadet eller syg? Han spillede fantastisk mod Sociedad, så hvis han ikke starter inde, vil det være et tilbageslag allerede inden kampen går i gang.

James er i karantæne-fare til lørdagens kamp og derfor spekuleres der i, at han så vidt muligt holdes ude.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

11 år 5 måneder siden #5 af Pelle

Siempre Madrid skrev:

Pelle skrev: Nu spørger jeg nok dumt, men er James skadet eller syg? Han spillede fantastisk mod Sociedad, så hvis han ikke starter inde, vil det være et tilbageslag allerede inden kampen går i gang.

James er i karantæne-fare til lørdagens kamp og derfor spekuleres der i, at han så vidt muligt holdes ude.

Ahh ja, det er rigtigt. Men han ligger så offensivt, at jeg ikke kan forestille mig, at han snupper det gule kort. Anyway - med kampen i aften, kampen lørdag og udekampen mod Barca, og stadig kun et potentielt 4-point forspring, så bliver Ancelotti nødt til at satse.
Ronaldo er tilbage mod Atletico, hvorfor opstillingen 4-3-3 sagtens kunne hedde Isco, Kroos og Illarra samt Ronaldo, Benz og Bale.
4-4-2 kunne hedde Isco, Kroos, Illarra og Bale samt Ronaldo og Benz. Vi har jo folk nok på positionerne, selv om det - desværre - betyder en ekstra kamp til Illarra.

11 år 5 måneder siden #6 af raul7=kongen
I enkelte tilfælde er det en god ide at holde spillere ude, såfremt de er en karantænefare. I andre bør man fokusere mere på opgaven og stole på, at den enkelte spiller selv kan styre sig.

James bør selvfølgelig starte inde i aften. Han har haft det svært imod Atleticos fysiske spil, hvorfor man i forvejen bør overveje, om colombianeren overhovedet bør starte til det opgør. Mod Sevilla har vi derimod mere brug for ham. Uden Cristiano er der et større behov for offensiv kreativitet og James' evner med bolden vil komme langt mere i spil.

Generelt er jeg ofte uforstående, hvis man på dette tidspunkt af sæsonen svækker holdet, fordi man vil undgå en karantæne. Stol på spilleren kan styre sig, og kan han ikke det, så er tre points i aften ligeså vigtige, som de er det på lørdag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, andreashn, Pelle, FranciscoISCO

11 år 5 måneder siden #7 af Siempre Madrid

raul7=kongen skrev: I enkelte tilfælde er det en god ide at holde spillere ude, såfremt de er en karantænefare. I andre bør man fokusere mere på opgaven og stole på, at den enkelte spiller selv kan styre sig.

James bør selvfølgelig starte inde i aften. Han har haft det svært imod Atleticos fysiske spil, hvorfor man i forvejen bør overveje, om colombianeren overhovedet bør starte til det opgør. Mod Sevilla har vi derimod mere brug for ham. Uden Cristiano er der et større behov for offensiv kreativitet og James' evner med bolden vil komme langt mere i spil.

Generelt er jeg ofte uforstående, hvis man på dette tidspunkt af sæsonen svækker holdet, fordi man vil undgå en karantæne. Stol på spilleren kan styre sig, og kan han ikke det, så er tre points i aften ligeså vigtige, som de er det på lørdag.

Enig. Det giver jo i hvert fald mere mening at spare Marcelo, så man i det mindste har ham klar, hvis ikke Coentrao når at blive klar til El Derbi.

Men det er jo ligegyldigt - i hvert fald næsten - at kunne stille i stærkeste opstilling i weekenden, hvis det betyder at man taber points i aften.

Den næste kamp er altid den vigtigste.

Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, FranciscoISCO

11 år 5 måneder siden #8 af DarioGomez
Nå. Khedira i stedet for Illarra. Ellers som ventet.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

11 år 5 måneder siden #9 af Pelle

DarioGomez skrev: Nå. Khedira i stedet for Illarra. Ellers som ventet.

Og uduelige Arbeloa! Hvorfor pokker spiller Carvajal ikke, når nu han er ca. 8 niveauer bedre! Faaaaarvel offensiv højre fløj :-)

Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, ElMadrid

11 år 5 måneder siden #10 af Pelle
Kære Madridista, find venligst ud af ASAP hvor galt det er fat med James og Ramos! Gør noget - ring til en ven! Jeg magter ikke at skulle undvære dem på lørdag!

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 5 måneder siden #11 af Siempre Madrid
De meldes begge tvivlsomme og værst ser det ud for Ramos.

11 år 5 måneder siden #12 af Chamartin
Det der gule kort til Marcelo skal da vist appelleres.

Leveret af Kunena Forum