Valores del Madridismo foreslår nyt stadion

11 år 5 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge Asociación por los Valores del Madridismo (AVM) bør Real Madrids sportslige ledelse overveje at droppe planerne om at modernisere det eksisterende Estadio Santiago Bernabéu og i stedet opføre et helt nyt og topmoderne stadion.

AVMs præsident Carlos Mendoza  foreslår i et brev til Florentino Pérez, at det skal ligge blot få kilometer fra Estadio Santiago Bernabéu, nemlig ved Estación Chamartín, hvor tilskuerne vil have let adgang via hurtigtog og de store hovedveje, som fører til lufthavnen. Samtidig er der tusindvis af parkeringspladser i området.

AVM er oprigtigt bekymrede over de stadigt stigende priser på moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu, som endda står til at miste sit navn og derfor vil man hellere bruge pengene på at opføre et topmoderne stadion med alle tænkelige nymodens faciliteter og man foreslår navnet "Estadio Nuevo Chamartín Santiago Bernabéu".

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 5 måneder siden #2 af Dios
GoGoGoGoGo!!!! :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 5 måneder siden #3 af henrikcomn
FED idé og FEDT stadion navn!

11 år 5 måneder siden #4 af Fondo_Sur
Jeg græmmes. Jeg er nysgerrig, hvorfor vil i bygge et nyt stadion?

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #5 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Valores del Madridismo foreslår nyt stadion
Jeg tænker også.. Folk har ondt i røven over at navnet ændres. Men det er fint at bygge et nyt stadion? Så forsvinder alt det historiske da først helt.

Jeg kan godt se ideen med at bygge et nyt stadion og flytte det lidt rent strategisk, men synes egentlig bedst om renoveringen af Bernabeu, da det er der, vi er vant til at komme og har mange store minder herfra. Desuden er der stadig ok adgang til stadion via metro, hvilket jeg synes er fint nok. Det plejer at køre rimeligt, selvom det er mange mennesker som skal transporteres. Parkeringsmæssgt har jeg ikke prøvet før, det er sikkert ikke nemt, men hvor er det henne i en storby... Jeg foretrækker de graver en parkeringskælder ud under stadion sådan set :-)

11 år 5 måneder siden #6 af Fondo_Sur
Der er absolut ingen der skal sige til mig (og andre madridistas med bare en anelse fornuft), at man skal flytte hjemmefra fordi det giver bedre forhold for parkeringspladser, biler etc.. Det er en fuldstændig vanvittigt tanke. En moderne mand er ikke en mand, en moderne præst tror ikke på gud, et moderne Florentino-Real Madrid er ikke Real Madrid. Én episode ændrer ikke det samlede billede, men når man vil flygte fra Bernabeu, ændre klubbens logo, ændre stadionnavnet, fjerne klubbens mest passionerede fans fra stadion, købe de mest prestigefyldte spillere mens man ignorere ens egne, så ja... Så er man ved at fjerne essensen - også kan vi godt blive vant til at blive udstillet mod Atletico gang på gang, da deres spillere og fans udstråler sjæl og vilje mens vores egne blot er passive. Business mig et vist sted.
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved Fondo_Sur.

• 2Martin2
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #7 af 2Martin2
Besvaret af 2Martin2 på emne Valores del Madridismo foreslår nyt stadion

Fondo_Sur skrev: Der er absolut ingen der skal sige til mig (og andre madridistas med bare en anelse fornuft), at man skal flytte hjemmefra fordi det giver bedre forhold for parkeringspladser, biler etc.. Det er en fuldstændig vanvittigt tanke. En moderne mand er ikke en mand, en moderne præst tror ikke på gud, et moderne Real Madrid er ikke Real Madrid. Én episode ændrer ikke det samlede billede, men når man vil flygte fra Bernabeu, ændre klubbens logo, ændre stadionnavnet, fjerne klubbens mest passionerede fans fra stadion, købe de mest prestigefyldte spillere mens man ignorere ens egne, så ja... Så er man ved at fjerne essensen - også kan vi godt blive vant til at blive udstillet mod Atletico gang på gang, da deres spillere og fans udstråler sjæl og vilje mens vores egne blot er passive. Business mig et vist sted.

Kan kun være enig, vil dog sige at nogen ting kan komme op som det mindre "onde".
Real Madrid har sidste århundreds fodbold historie, det ville være sørgeligt at huske det som tal istedet for historier.

Leveret af Kunena Forum