Optakt: Det på tide at skyde brystkassen frem

11 år 5 måneder siden #1 af Daniel

Benzema får en nøglerolle i Real Madrids kurs mod bedre tider

Der befinder sig en lumsk brogede sky over Real Madrid, der et hvert øjeblik kan bryde ud i lys luge – det er op til Real Madrid selv at vise karakterstyrke og få solen til at brede sin herlige varme over Santiago Bernabéu på ny. Det hele starter mod Deportivo La Coruña lørdag aften.

Real Madrids vaklende spil i 2015, kulminerede i sidste weekend med en brutal nedslagtning på Vicente Calderón, hvor Atletico Madrid på nærmest uhørt vis udstillede Real Madrids store kvaler; skader og idéforladte spil.

Men der er ingen fremtid i at bruge nutiden til at ærgre sig over fortiden. Derfor skal Ancelotti også opildne sine mentalt forslåede spillere til at præstere på ypperste niveau, igen. Det niveau hele fodboldverdenen var vidne til det meste af efteråret 2014. Og uden at skulle til at fornærme morgendagens gæsters niveau – karma, stay away – så er kampen mod Deportivo La Coruña et umiddelbart fornuftigt springbræt til at genfinde holdets vanlige niveau.

Deportivo rejser til Madrid med en fin portion selvtillid i bagagen. Victor Fernández’ tropper har således høstet seks point i deres seneste to kampe, og dermed kan Real Madrid sagtens forvente, at gæsterne angriber kampen med en masse opportunisme.

Derfor skal Real Madrid også ud at vise, hvor skabet skal stå.

Ancelotti må beklageligvis stadig se bort fra en håndfuld nøglespillere, men italieneren råder alligevel over et spillermateriale, hvor endnu et resultat og- spillemæssig fadæse, ville være uacceptabelt. Ancelotti afslørede en lille brudstykke af morgendagens opstilling. Således kommer Illarramendi, i fraværet af Khedira, ind ved siden af Kroos og mon ikke den sidste plads tilhører Real Madrid egen publikum yndling, Isco.

Det bliver især op til en vis franskmand at dirigere spillerne på banen frem mod sejr. Benzema har været forrygende i 2015, som måske den eneste Real Madrid-spiller, og in mente de mange skader, de få individuelle lysglimt på banen, er det vigtigt med en lederfigur. Det er Benzema blevet, og han skal om nogen smøge ærmerne op, og assistere sine to vildfarende kompagnoner i front, Bale og Ronaldo.

Kampen kan følges på Canal 9 lørdag (i morgen, red.) kl. 18, hvor det bliver spændende at se, om Kongeklubben kan genfinde sig selv.

Real Madrids forventede startopstilling: Casillas; Arbeloa, Varane, Nacho, Marcelo; Illarramendi, Kroos, Isco; Bale, Ronaldo, Benzema. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #2 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Optakt: Det på tide at skyde brystkassen frem
Var det ikke udtalt af Ancelotti, at Navas skulle stå i morgen?

11 år 5 måneder siden #3 af ChrillRM14
Ellers er det blot noget medierne kørte op, så de kunne skrive endnu mere om, at Casillas er ude i kulden efter "droppet" mod Atletico

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #4 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Optakt: Det på tide at skyde brystkassen frem
Ja, der er ikke så meget at sige om denne kamp. Vi skal sådan set bare vinde.

Jeg håber dog alligevel, at Deportivo bliver udsat for en massakre fra BBC. Vi har brug for nogle positive historier og en god optakt til Champions League, hvorfor vi forhåbentlig kan gentage noget af det der ligger i nærheden fra sidst vi mødte dem, da vi vandt 2-8 på Estadio Riazor og på denne måde få tanket en masse selvtillid op. Ronaldo stod for 3 af målene, så vidt jeg husker og det kunne for guds skyld være dejligt, hvis han også kunne komme gang i dag med masser af mål. Han har om nogen brug for en optur midt i en periode fyldt med negative overskrifter. Bale kunne også godt bruge et par basser.

11 år 5 måneder siden #5 af JimmyBroe
ISCOOOOOOO<3

Jeg er her stadig XOXO

11 år 5 måneder siden #6 af Pelle
Puha, den her kamp gjorde os ikke klogere på noget som helst. Ud over at Ancelotti stadig ikke fatter, at vi er klart bedre i 4-4-2.
Jeg er godt nok en smule nervøs for kampen mod Schalke.

"Maybe they hate me because I'm too good."

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #7 af Storken
Besvaret af Storken på emne Optakt: Det på tide at skyde brystkassen frem

Pelle skrev: Puha, den her kamp gjorde os ikke klogere på noget som helst. Ud over at Ancelotti stadig ikke fatter, at vi er klart bedre i 4-4-2.
Jeg er godt nok en smule nervøs for kampen mod Schalke.

Du kan få odds 9.5 på Schalke avancement hos Betsafe og NordicBet, hvis du vil have lidt økonomisk sikkerhed. Derudover kan jeg betrygge dig med, at Schalke knap nok har haft en chance mod Frankfurt efter 70min.

11 år 5 måneder siden #8 af Jonas
Godt at se noget vilje fra nogle af spillerne idag. Jeg synes specielt Bale var fremragende, og viste ikke mindst vilje og karaktér - det er lige hvad der er brug for lige nu. Når det er sagt så synes jeg den centrale midtbane er i ufattelig dårlig stand lige nu; Vi mangler simpelthen power derinde - de ser trætte ud. Kroos ligner en slidt mand, Illara imponerede ikke, og Isco mistede bolden mange gange ifht. hans standard. Derudover så ser presspillet elendigt ud, og deportivo kunne jo næsten gå igennem den centrale midtbane.. foruroligende. På den positive side så så Lucas god ud, og jeg håber han kan løbe de kilometer de andre tilsyneladende ikke magter lige nu.

Leveret af Kunena Forum