Ingen grund til Cristiano-bekymring

11 år 5 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Cristiano Ronaldo har ikke haft nogen god start på 2015, hvor det i otte kampe blot er blevet til 4 mål og eftersom fodboldfans i almindelighed og – lader det til – Real Madrid-fans i særdeleshed er belastet af dårlig hukommelse, er bekymringen omkring den portugisiske verdensstjerne stigende.

Præstationerne er dog meget lig sidste sæson, hvor Cristiano Ronaldo op til Guldbold-afstemningen scorede 13 mål og lavede 3 assists i 9 kampe for at følge det op med lidet imponerende 7 mål og 4 assists i januar/februar måned.

I år er billedet det samme. Fra 1. november og frem til den 12. december scorede Cristiano Ronaldo 12 mål og lavede 8 assists i 10 kampe, mens det altså her i 2015 foreløbig blot er blevet til 4 mål og 2 assists i de 8 kampe, han har været med i.

Det er altså med andre ord ikke uvant for Cristiano Ronaldo at indlede året dårligt og spille sig op igen i løbet af foråret.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #2 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Ingen grund til Cristiano-bekymring
Hvad kan vi så med andre ord udlede af denne artikel?
At der er en sammenhæng mellem, hvornår på året Ronaldo topper og hvornår der skal afgives FIFA Ballon D'or stemmer?

Teorien er i hvert fald underbygget af fakta, ikke desto mindre. Ronaldo var i sit es fra september til slut oktober, både i år 2014 og 2013. Og sjovt nok, er det også omkring det tidspunkt, at stemmerne skal afgives.

Lidt food for thought...

11 år 5 måneder siden #3 af raul7=kongen

Inspektøren skrev: Hvad kan vi så med andre ord udlede af denne artikel?
At der er en sammenhæng mellem, hvornår på året Ronaldo topper og hvornår der skal afgives FIFA Ballon D'or stemmer?

Teorien er i hvert fald underbygget af fakta, ikke desto mindre. Ronaldo var i sit es fra september til slut oktober, både i år 2014 og 2013. Og sjovt nok, er det også omkring det tidspunkt, at stemmerne skal afgives.

Lidt food for thought...

I begge tilfælde har holdet også haft et markant formdyk efter årsskiftet.

Enten er holdet afhængige af Cristiano - eller er det omvendt? Eller også spiller langt flere faktorer blot ind og det er mere eller mindre 'tilfældige' sammentræf.

Bag Cristiano har der siden årsskiftet været konstant udskiftning på back-positionen. Kan det tænkes også at være en faktor i dette spil? Hverken Coentrao eller Marcelo har været i nærheden af deres normale topniveau. Måske dette også spiller en smule ind på portugiserens frihed, at der kommer et par overlap færre pr. kamp og timingen er dårligere? Det er selvfølgelig ikke alene en årsag, men bare for at give udtryk for, hvor mange småting som kan spille ind i den samlede vurdering.

11 år 5 måneder siden #4 af SR4
Jeg tror ballon d'or grunden allerede kan udelukkes for Ronaldo er allerede langt bag Messi i kampen om den næste guldbold og det ved han godt. Så hvis det for ham kun handlede om guldbolden, ændre det ikke på han stadig ville være tvunget til at præstere. Og han ville sikkert have ønsket at slå ligarekorden i denne sæson. Så Ronaldo har stadig haft meget at kæmpe for individuelt så ballon d'or grunden er ikke gyldig. :)

11 år 5 måneder siden #5 af M_linding

SR4 skrev: Jeg tror ballon d'or grunden allerede kan udelukkes for Ronaldo er allerede langt bag Messi i kampen om den næste guldbold og det ved han godt. Så hvis det for ham kun handlede om guldbolden, ændre det ikke på han stadig ville være tvunget til at præstere. Og han ville sikkert have ønsket at slå ligarekorden i denne sæson. Så Ronaldo har stadig haft meget at kæmpe for individuelt så ballon d'or grunden er ikke gyldig. :)

Nu er hele diskussionen egentlig rimelig tåbelig IMO:)

Men lad mig alligevel lige sige, at spillet om Ballon d'Or 2015 slet ikke er gået igang. Det er der to grunde til:

-Der er lang tid til spillet om titler for alvor går igang - og de har meget at skulle have sagt. Hvis Ronaldo er i storform i foråret og hjælper Real Madrid til at vinde ligaen og CL, så ser det pludselig helt anderledes ud.

-Når stemmer falder i november, er der INGEN der kan huske hvordan spillerne spillede i januar. Både fordi det ligger lang tid tilbage, og fodbold-elskere har hukommelse som guldfisk. Men også fordi dette er den mest "kedelige" måned, hvor intet rigtigt bliver startet eller afgjort. April og maj derimod, er nogle måneder som sætter sig i hukommelsen;)

11 år 5 måneder siden #6 af SR4

M_linding skrev:

SR4 skrev: Jeg tror ballon d'or grunden allerede kan udelukkes for Ronaldo er allerede langt bag Messi i kampen om den næste guldbold og det ved han godt. Så hvis det for ham kun handlede om guldbolden, ændre det ikke på han stadig ville være tvunget til at præstere. Og han ville sikkert have ønsket at slå ligarekorden i denne sæson. Så Ronaldo har stadig haft meget at kæmpe for individuelt så ballon d'or grunden er ikke gyldig. :)

Men lad mig alligevel lige sige, at spillet om Ballon d'Or 2015 slet ikke er gået igang. Det er der to grunde til:

-Der er lang tid til spillet om titler for alvor går igang - og de har meget at skulle have sagt. Hvis Ronaldo er i storform i foråret og hjælper Real Madrid til at vinde ligaen og CL, så ser det pludselig helt anderledes ud.

-Når stemmer falder i november, er der INGEN der kan huske hvordan spillerne spillede i januar. Både fordi det ligger lang tid tilbage, og fodbold-elskere har hukommelse som guldfisk. Men også fordi dette er den mest "kedelige" måned, hvor intet rigtigt bliver startet eller afgjort. April og maj derimod, er nogle måneder som sætter sig i hukommelsen;)

Der tager du helt fejl. Præstationerne bliver nok ikke husket, men tallene gør. Og de betyder meget.

11 år 5 måneder siden #7 af M_linding

SR4 skrev:

M_linding skrev:

Der tager du helt fejl. Præstationerne bliver nok ikke husket, men tallene gør. Og de betyder meget.

OK, jeg tog fejl. Messi har vundet Ballon d'Or 2015:)

11 år 5 måneder siden #8 af Dios
Har i begge ikke delvist ret?

Det er klart, at det er de afgørende kampe man husker bedst. Ingen husker kampen i januar mod Sevilla når vi taler sammen i november/december, men statistikkerne fra kampen tæller med. Det ene behøver jo ikke at udelukke det andet!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 5 måneder siden #9 af BBB

Dios skrev: Har i begge ikke delvist ret?

Det er klart, at det er de afgørende kampe man husker bedst. Ingen husker kampen i januar mod Sevilla når vi taler sammen i november/december, men statistikkerne fra kampen tæller med. Det ene behøver jo ikke at udelukke det andet!

Jeg husker ikke kampen nu, og vi er kun kommet til februar. Hvis du havde skrevet "kampen i februar mod Sevilla", så ville jeg have troet, at vi vitterligt spillede mod Sevilla i denne måned.

11 år 5 måneder siden #10 af Dios

BBB skrev:

Dios skrev: Har i begge ikke delvist ret?

Jeg husker ikke kampen nu, og vi er kun kommet til februar. Hvis du havde skrevet "kampen i februar mod Sevilla", så ville jeg have troet, at vi vitterligt spillede mod Sevilla i denne måned.

Og det er jo netop pointen. Nu står kampen stadig "klart" for mig, eller jeg kan da huske hvem der scorede, hvordan de scorede og generelt hvordan kampen forløb sig :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #11 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Ingen grund til Cristiano-bekymring
Ville Real madrid helt ærligt ikke være et bedre hold uden Cristiano?

Jeg har mere fidus til at Bale. Han er manden som kan afgøre de store kampe for os. Det tror jeg ikke Cristiano kan længere. Tallene er ikke så vigtige. Det handler om performance i de store kampe. Real madrid bør bruge den næste måned på at spille Bale ind på holdet og til det formål er det nødvendigt at sætte Cristiano på bænken.

Navas
Carvajal Varane Pepe Coentrao
Silva Kroos Marcelo
Bale Isco
benzema

Dette ville være et hold der kan konkurrere med de største hold. Desuden ville man gøre holdet bedre når Modric og Ramos kommer med. Cristiano er jokeren man sætter ind i anden halvleg. Der er ingen spiller der bør være over holdet.
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved Johnson.

11 år 5 måneder siden #12 af Siempre Madrid

Johnson skrev: Ville Real madrid helt ærligt ikke være et bedre hold uden Cristiano?

Jeg har mere fidus til at Bale. Han er manden som kan afgøre de store kampe for os. Det tror jeg ikke Cristiano kan længere. Tallene er ikke så vigtige. Det handler om performance i de store kampe. Real madrid bør bruge den næste måned på at spille Bale ind på holdet og til det formål er det nødvendigt at sætte Cristiano på bænken.

Navas
Carvajal Varane Pepe Coentrao
Silva Kroos Marcelo
Bale Isco
benzema

Dette ville være et hold der kan konkurrere med de største hold. Desuden ville man gøre holdet bedre når Modric og Ramos kommer med. Cristiano er jokeren man sætter ind i anden halvleg. Der er ingen spiller der bør være over holdet.

Guud, kan du stille et Real Madrid-hold, som kan konkurrere med de største hold!? Undskyld, at jeg bliver lidt spids, men...........Nej, bare nej!!!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, rezamadridista, andreashn

Leveret af Kunena Forum