Referat: Sejr - y nada más

11 år 5 måneder siden #1 af raul7=kongen

Det vanlige kampbillede udgår, da realmadrid.com er dedikeret til Cup-vinderne i basketball. Madridista.dk ønsker selvfølgelig også basketholdet tillykke!

Real Madrid startede her til aften med manér, da man skulle forsøge at hente tre vigtige points i udekampen mod Elche. Allerede i de indledende minutter blev det til flere store chancer for spillerne klædt i sort, men særligt Cristiano Ronaldo viste ikke den vanlige skarphed foran mål.

Derfor var det også med en vis frygt, da udeholdet efter et kvarters spil skruede ned for tempoet og presset, men det blev aldrig problematisk, selvom Lucas og Kroos i flere situationer var så langsomme og upræcise i deres boldomgang, at det var på grænsen af det pinlige.

Der var simpelthen klasseforskel i samtlige 90 minutter, hvorfor den vanlige bekymring under udekampene aldrig blev til noget, selvom Kongeklubben ikke leverede meget mere end det nødvendige i en udekamp af denne slags.

En af hovedårsagerne må siges at være Pepe. Siden portugiseren vendte tilbage i midtugens opgør, har Real Madrid ikke lukket mål ind i 180 minutter og stået bundsolidt defensivt.

Offensivt lykkedes det endelig for BBC (eller skal de kaldes BC?) at skabe et mål efter en lille time, da Cristiano Ronaldo efter en lille time satte sig igennem på kanten og lagde en bold på tværs. En dårlig clearing senere kunne Karim Benzema sende bolden i kassen.

Blot ti minutter senere kunne Cristiano Ronaldo så sætte hovedet på bolden efter et fremragende indlæg fra kampens bedste spiller, Isco. Det kan blot konstateres, at CR7 fortsætter de vanvittige takter. På trods af en halvdårlig indsats var han endnu engang med i begge mål.

De to mål må også noteres som væsentlige for kampens dommer. I første halvleg annullerede han et fremragende saksesparkmål fra Benzema for offside, mens han i anden halvleg kun gav gult kort til Aaron efter en decideret vanvidstakling på Gareth Bale. Ironisk nok var det en af Bales eneste positive aktioner.

Heldigvis fik waliserens lave niveau ikke den store betydning, ligesom det ikke kostede at Casillas i kampens døende minutter på et tidspunkt legede med ilden, da keeperen pludselig ville lege driblekonge.

Kampfakta

Elche 0-2 (0-0) Real Madrid
0-1: Karim Benzema (57')
0-2: Cristiano Ronaldo (69')

Gule kort:
Albacer, Jonathas, Aaron, Roco (Elche)
Marcelo (Real Madrid)

Røde kort:
Ingen (Elche)
Ingen (Real Madrid)

Dommer: Ignacio Iglesias Vilanueva

Elches hold: Tyton; Damian, Roco, Lomban, Albacer; Victor, Adrian (80', Cristian), Pasalic (75' Galves), Fajr, Aaron (64', Rodrigues); Jonathas

Real Madrids hold: Casillas; Carvajal, Varane, Pepe, Marcelo; Isco (89', Arbeloa), Kroos, Lucas (84', Illarra); Bale, Benzema (90', Jesé), Cristiano Ronaldo

Kampens spiller: Isco – Put Zidane i Laudrups krop og gør ham ung, hvilken fantastisk fodboldspiller.
Kampens badebold: Bale – endnu en skuffende indsats af waliseren.
Kampens detalje: Benzemas saksespark, som desværre blev annulleret for en hårfin offside

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 5 måneder siden #2 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Referat: Sejr - y nada más
Jeg kan simpelthen ikke blive klog på Bale, han starter godt ud med sin fantastiske speed og sit duel spil, for slet ikke at komme ind på bolden han sendte ind til Ronaldo, som desværre ikke regner med at den kommer igennem Elche spilleren. Men så falder han helt ud i anden halvleg, laver det ene unødvendige boldtab efter det andet, han kommer ikke rigtigt frem til at kunne afslutte med sit venstre ben hvilket jeg forventede meget af inden han kom til klubben og i sidste ende ender det bare med endnu en yderst skuffende indsats.

Det er dejligt at Ronaldo ligner sig selv igen, med masser af spilleglæde, kommer frem til mange muligheder og scorer et super stærkt mål, - men drop dog det skuespil!

Isco var igennem hele kampen rent magisk at følge, han er super bevægelig, prøver hele tiden på at skabe noget og det lykkes ham ret ofte, defensivt arbejder han også knaldhårdt i alle 90 minutter. Fantastisk spiller!

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 5 måneder siden #3 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Referat: Sejr - y nada más
Nu vil jeg som sådan ikke fortsætte den nogen gange lidt belastende hetz mod Ronaldo. Men jeg synes bare slet ikke at Ronaldo gjorde noget anderledes igår, i forhold til de sidste mange kampe. Han scorer et vigtigt mål og det er fantastisk.

Nu får Bale klø efter endnu en dårlig præstation, men det eneste Ronaldo gør bedre en det ene mål. Ja, han gjorde også en del andet som var iorden. Men ser over kampen er han da stadig under tidligere vanlig niveau. Bale er bare elendig, og har været det i en lang periode. Det er jo præcis det her vi få råbte op om, inden han kom til klubben. Jeg skal ikke stå her og sige "hvad sagde jeg".

Jeg er generelt virkelig træt af vores kanter. Jeg håber de begge upper sig og folder sig noget mere ud end hvad tilfældet er lige nu. For når det kører for dem, så er der meget få som er på niveau. Desværre mener jeg ikke at vi har set Bales topniveau over en periode på bare to kampe i træk, i denne sæson. Det er altså skræmmende. Ja, jeg elskede ham da han scorede de afgørende mål i Copa og ChL. Men sæsonen er bare så meget længere end 2-3 kampe. Ronaldo er jeg villig til at give væsentlig mere snor, da han i en årrække har vist uhørt høj niveau i Real Madrid. At han har en stor form nedgang lige nu er noget skidt. Jeg håber at han kommer tilbage omend jeg ikke er mega-optimist.

Jeg er her stadig XOXO

11 år 5 måneder siden #4 af Siempre Madrid

JimmyBroe skrev: Nu vil jeg som sådan ikke fortsætte den nogen gange lidt belastende hetz mod Ronaldo. Men jeg synes bare slet ikke at Ronaldo gjorde noget anderledes igår, i forhold til de sidste mange kampe. Han scorer et vigtigt mål og det er fantastisk.

Nu får Bale klø efter endnu en dårlig præstation, men det eneste Ronaldo gør bedre en det ene mål. Ja, han gjorde også en del andet som var iorden. Men ser over kampen er han da stadig under tidligere vanlig niveau. Bale er bare elendig, og har været det i en lang periode. Det er jo præcis det her vi få råbte op om, inden han kom til klubben. Jeg skal ikke stå her og sige "hvad sagde jeg".

Jeg er generelt virkelig træt af vores kanter. Jeg håber de begge upper sig og folder sig noget mere ud end hvad tilfældet er lige nu. For når det kører for dem, så er der meget få som er på niveau. Desværre mener jeg ikke at vi har set Bales topniveau over en periode på bare to kampe i træk, i denne sæson. Det er altså skræmmende. Ja, jeg elskede ham da han scorede de afgørende mål i Copa og ChL. Men sæsonen er bare så meget længere end 2-3 kampe. Ronaldo er jeg villig til at give væsentlig mere snor, da han i en årrække har vist uhørt høj niveau i Real Madrid. At han har en stor form nedgang lige nu er noget skidt. Jeg håber at han kommer tilbage omend jeg ikke er mega-optimist.

Cristiano Ronaldo er allerede på vej tilbage. Han havde flere gode forsøg i går og var med i næsten alt offensivt, så ham er jeg ikke nervøs for. Det er jeg som sådan heller ikke for Bale, selv om han har lidt større problemer med at få tingene til at spille, men jeg mener fortsat, at han skal blive i klubben.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

11 år 5 måneder siden #5 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Referat: Sejr - y nada más
Hvor mange kampe i træk har man efterhånden kunne argumentere for Isco som kampens bedste? Så desværre ikke Schalke kampen, men hører han også var god der. Modrics tilbagevenden må ikke koste ham pladsen.

Siempre Madrid skrev:

JimmyBroe skrev: Nu vil jeg som sådan ikke fortsætte den nogen gange lidt belastende hetz mod Ronaldo. Men jeg synes bare slet ikke at Ronaldo gjorde noget anderledes igår, i forhold til de sidste mange kampe. Han scorer et vigtigt mål og det er fantastisk.

Cristiano Ronaldo er allerede på vej tilbage. Han havde flere gode forsøg i går og var med i næsten alt offensivt, så ham er jeg ikke nervøs for. Det er jeg som sådan heller ikke for Bale, selv om han har lidt større problemer med at få tingene til at spille, men jeg mener fortsat, at han skal blive i klubben.

Ronaldos form er jeg heller ikke så bekymret ved. Han så skarpere ud i går end resten af 2015, selvom han ikke var prangende. Ronaldo er for længst begyndt at blive mere og mere "blot" en målscore og selve hans medvirken i spillet har længe ikke været prangende, men i går scorer han og laver assist og det er i princippet eneste rolle for ham - at have sidste eller næstsidste fod på bolden.
Bale bekymrer mig. Jeg har sagt det før og siger det igen. Det fungerer ikke med to så identiske spillere på holdet som Ronaldo og Bale. Det låser vores spil og betyder at mindst en af dem ikke bliver bragt i de rette positioner til at være kampafgørende. Bale scorede med jævne mellemrum kampafgørende mål, hvor han trak ind i banen og bankede på mål. Måske har jeg dårlig hukommelse, men det sker jo aldrig i Madrid?
Bale som spiller kan jeg godt lide, men jeg tror ikke på der er plads til både Ronaldo og Bale. Ikke personlighedsmæssigt, men spillemæssigt.
En 4-mands midtbane med Isco-Kroos-Modric-James bag ved Ronaldo og Benzema er min ideal opstilling.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved Roesen7.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 5 måneder siden #6 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Referat: Sejr - y nada más

Siempre Madrid skrev:

Jeg kan godt få øje på at Ronaldo spillede en bedre kamp igår, end hvad han har gjort de sidste to måneder. Men godt synes jeg stadig ikke det var.
Bale skal selvfølgelig blive i klubben... indtil sommer;) Jeg håber han bliver langt mere afgørende end hvad tilfældet er og har været det sidste halve år. Ellers optager han altså en vigtig plads i offensiven, hvor vi allerede har en på holdet, som ville kunne præstere væsenligt bedre. Nemlig James. Han er dog skadet nu. Men det burde netop give Bale den tid og ro til at kunne komme igang. Men der er jo absolut ingen fremgang.

Og må jeg lige knytte en kommentar til Iscos præstation (andet vil være blasfemi). Han spiller altså bare fantastisk fodbold. Det var næsten rørende da han gik fra banen.
Selvom priskiltet på James og Bale kan få de fleste talenters og stjernes karriere ud på et sidespor. Så kan jeg simpelthen ikke forestille mig at Isco kan bænkes med det spil han leverer. De vil få alle fans på nakken. Hold nu bare politik og fodbold adskilt når spillerne rammer grønsværen.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved JimmyBroe. Begrundelse: Min IPad driver gæk med mig
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum