Bekymring om Bales ankel
- realmadsen
-
Emne forfatter
- Ekspert bruger
-
- Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
Det så mildest talt vanvittigt ud da Elches Aaron Ñiguez valgte at sætte alle hensyn til side og jævnede Gareth Bale med jorden, da waliseren var på vej mod feltet i søndagens sene La Liga kamp. Endnu mere vanvittigt så det ud, da kampens dommer Ignacio Villanueva bare trak et kort med gul farve op ad lommen.
Heldigvis kunne Bale spille videre, men på flere niveauer i Real Madrid er man fortsat bekymrede og bestyrtede over hændelsen. Hos den medicinske stab er man bekymrede, idet anklen stadig er voldsomt forslået og hævet. Den er heldigvis ikke forstuvet, men alligevel måtte Bale stå over holdets første træning frem mod søndagens hjemmekamp mod Villarreal.
Til alt held har Real Madrid ikke deltaget i midtugekampe i denne uge og derfor er håbet, at Bales ankel kan få så meget hvile frem mod weekenden, at den er klar søndag aften.
Hos den sportslige ledelse er man fortsat fortørnede over tacklingens grovhed og man priser sig samtidig lykkelige over, at Bale var opmærksom i situationen og nåede at løfte foden inden Aarons benknuser satte ind.
Samtidig er man fortørnede over dommer Villanuevas indsats i kampen og særligt hans mangel på dømmeevne i situationen, hvor Aaron Ñiguez altså fik lov at blive på banen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det ville være tåbeligt at satse på Bale i en forholdsvis "nem" hjemmekamp.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Raúl 7
- Gæst
-
Dios skrev: Jesé, anyone? Mon ikke vi klare den uden Bale imod Villarreal, og det giver forhåbentlig Jesé alle 90 min. så han også kan komme igang igen.
Der kan ikke være to meninger om den sag. Selvfølgelig skal Bale have en pause. Ikke kun pga. anklen i øvrigt.
Men vi ved godt alle sammen, at Bale får fuld spilletid og så kommer Jese ind, løber hen på sin position og så fløjter dommeren af.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Jeg er stadig forarget over tacklingen fra Elche spilleren og at dommerne samt fodboldforbundet i Spanien ikke vælger at reagere, havde Bale haft fodfæste på jorden så havde han brækket anklen i 1000 stykker.
Det samme her... Jeg gad godt se hvad dommeren skrev i sin rapport. Hvordan argumenterer man for, at give gult i sådan en situation?!
Forbundet kan dog ikke gøre noget - dommeren har jo allerede vurderet situationen. De kunne selvfølgelig fyre dommeren:)
M_linding skrev:
Sahinovic skrev: Jeg er stadig forarget over tacklingen fra Elche spilleren og at dommerne samt fodboldforbundet i Spanien ikke vælger at reagere, havde Bale haft fodfæste på jorden så havde han brækket anklen i 1000 stykker.
Det samme her... Jeg gad godt se hvad dommeren skrev i sin rapport. Hvordan argumenterer man for, at give gult i sådan en situation?!
Forbundet kan dog ikke gøre noget - dommeren har jo allerede vurderet situationen. De kunne selvfølgelig fyre dommeren:)
Jeg ved, det er sådan i Danmark - at forbundet ikke efterfølgende kan gå ind og ændre i en dommers afgørelse, når dommeren har set og taget stilling til situationen.
Men det fungerer vel ikke helt på samme måde i Spanien? Der kan de jo i hvert fald godt ændre dommerens afgørelser og annullere kort - burde de så ikke også kunne skærpe straffen? Eller gælder det virkelig kun den ene vej?
Chamartin skrev:
M_linding skrev:
Jeg ved, det er sådan i Danmark - at forbundet ikke efterfølgende kan gå ind og ændre i en dommers afgørelse, når dommeren har set og taget stilling til situationen.
Men det fungerer vel ikke helt på samme måde i Spanien? Der kan de jo i hvert fald godt ændre dommerens afgørelser og annullere kort - burde de så ikke også kunne skærpe straffen? Eller gælder det virkelig kun den ene vej?
De kan annullere et kort, hvis det kan bevises at dommeren gav kortet for en forseelse, som slet ikke fandt sted. Men eksempelvis da Marcelo fik karantæne mod Atletico - uden at han gjorde noget galt - kunne tv-billederne ikke bevise at han ikke lavede en forseelse. Og dermed blev hans karantæne ved med at stå.
I situationen med Bale er jeg sikker på, at dommeren har set alt hvad der skete, men bare fejlbedømt grovheden af tacklingen en hel del. Det tror jeg ikke forbundet kan gøre noget ved.
M_linding skrev:
Chamartin skrev:
M_linding skrev:
De kan annullere et kort, hvis det kan bevises at dommeren gav kortet for en forseelse, som slet ikke fandt sted. Men eksempelvis da Marcelo fik karantæne mod Atletico - uden at han gjorde noget galt - kunne tv-billederne ikke bevise at han ikke lavede en forseelse. Og dermed blev hans karantæne ved med at stå.
I situationen med Bale er jeg sikker på, at dommeren har set alt hvad der skete, men bare fejlbedømt grovheden af tacklingen en hel del. Det tror jeg ikke forbundet kan gøre noget ved.
De kunne ikke gøre noget ved Ronaldos karantæne så de kan sikkert ikke gøre noget nu.
Dios skrev: Jesé, anyone? Mon ikke vi klare den uden Bale imod Villarreal, og det giver forhåbentlig Jesé alle 90 min. så han også kan komme igang igen.
Men er den virkelig så "nem"? Det er trods alt ligaens nr. 6. Jeg må indrømme, at selv om Bale spiller som en pose kartofler, så føler jeg mig stadig mere sikker på ham end Jesé, når det er så vigtig en kamp som mod den gule ubåd.
Der er desværre stadig et stykke vej endnu for Jesé, selvom han viser gode takter.
Men argumentet er måske, at flere spilminutter vil gøre ham godt? Skal det så lige være i sådan en kamp? :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
Men er den virkelig så "nem"? Det er trods alt ligaens nr. 6. Jeg må indrømme, at selv om Bale spiller som en pose kartofler, så føler jeg mig stadig mere sikker på ham end Jesé, når det er så vigtig en kamp som mod den gule ubåd.
Der er desværre stadig et stykke vej endnu for Jesé, selvom han viser gode takter.
Men argumentet er måske, at flere spilminutter vil gøre ham godt? Skal det så lige være i sådan en kamp? :-)
Den er i hvert fald så nem, at jeg virkelig ikke kan se hvordan det skulle gøre os dårligere stillet, hvis man udskifter Bale med Jesé.
Jesé har sikkert en masse han gerne vil bevise, og vil måske også gerne arbejde defensivt - I modsætning til Bale, der spiller som om at han læser aviser, og har set Ancelotti udtale: "Uanset hvor dårligt Bale spiller, så starter han inde i hver kamp!"....:-)
M_linding skrev:
Pelle skrev:
Sjovt, jeg så ellers en statisk omkring Bale forleden, der viste, at han arbejder markant mere defensivt nu end tidligere på sæsonen. Derudover har Ancelotti udtalt, at det har været planen.
Jeg må dog indrømme, at jeg ikke lægger så meget mærke til det i kampenen. Det er trods alt sjovere at kigge på det offensive fodbold, som vores kære waliser i den grad har problemer med at eksekvere i øjeblikket.
Den er i hvert fald så nem, at jeg virkelig ikke kan se hvordan det skulle gøre os dårligere stillet, hvis man udskifter Bale med Jesé.
Jesé har sikkert en masse han gerne vil bevise, og vil måske også gerne arbejde defensivt - I modsætning til Bale, der spiller som om at han læser aviser, og har set Ancelotti udtale: "Uanset hvor dårligt Bale spiller, så starter han inde i hver kamp!"....:-)
"Maybe they hate me because I'm too good."