Referat: Endnu en jammerlig indsats

11 år 4 måneder siden #1 af raul7=kongen

Aftenens positive højdepunkt - basketballholdet fremviste sin pokaltitel for Bernabeu.

Der var lagt op til den helt store festaften, som startede allerede inden kampen, da Real Madrids basketballhold fremviste Copa del Rey-pokalen, som holdet i sidste weekend sikrede sig. Desværre blev det aldrig den forventede fest.

På trods af de stillede i et yderst reservespækket hold, lykkedes det Villarreal at rejse fra hovedstaden med ét point, efter en kamp, hvor første halvleg var et overflødighedshorn af halvdårlige indlæg og mangel på kreativitet fra Kongeklubbens side. Kampens største chance i de første 45 minutter var således en dobbelt-chance til udeholdet, som kun blev afværget af en prægtig Iker Casillas-redning på stregen, inden Dani Carvajal headede returafslutningen væk bag Madrid-keeperen.

Anden halvleg var anderledes chancerig, og da Cristiano Ronaldo tidligt halvlegen blev nedlagt i feltet, lugtede det af en vanlig sejr til hjemmeholdet, da portugiseren efterfølgende stensikkert eksekverede fra 11 meter.

Madrid gik dog i stå og det kostede midt i anden halvleg, da Gerard tørt sparkede bolden i feltet på en chance fra kanten af feltet. Vietto kunne endda have sikret udeholdet den helt store sejr, men gled i græsset, da det ellers lignede en friløber til argentineren.

Hos Carlo Ancelottis tropper stod der panik i øjnene. De sidste 20 minutter lignede holdet mest af alt en flok hovedløse høns, som løb rundt om hinanden. Godt nok lykkedes det et par gange at ramme Cristiano Ronaldo på et indlæg og portugiseren brød da også selv igennem en enkelt gang, men ellers var det nærmest tåkrummende at se på den manglende plan med det offensive spil.

Villarreal lukkede generelt kløgtigt ned for hjemmeholdets venstre side, mens man gav massere plads til Bale i højre. Waliseren viste sig endnu engang fra sin dårlige side og manglede både gnist, kreativitet og tro på egne evner. Derfor var det kun mere imponerende at overvære Carvajals indsats. Godt nok lykkedes alt ikke for den spanske back, men sjældent har man set en spiller med så stor en energiudladning på kanten.

Den manglende kreativitet i betragtning undrede det også størstedelen af hjemmepublikummet, at man tog sin mest kreative midtbanespiller ud i Isco, for at erstatte ham med den evige alibispiller, Illarra. Baskeren må simpelthen være færdig i Madrid til sommer.

To points blev tabt denne søndag og mesterskabskampen er for alvor åben i det spanske, hvor førerholdet på ingen måde har vist højt niveau i 2015.

Kampfakta

Real Madrid 1-1 (0-0) Villarreal
1-0: Cristiano Ronaldo (52')
1-1: Gerard (64')

Gule kort:
Carvajal, Pepe (Real Madrid)
Gomez, Bailly, Jaume, Trigueros (Villarreal)

Røde kort:
Ingen (Real Madrid
Ingen (Villarreal)

Dommer:
Jose Luis Gonzalez Gonzalez

Real Madrids hold: Real Madrids forventede hold: Casillas; Carvajal, Varane, Pepe, Marcelo; Kroos, Lucas (72', Jesé), Isco (79', Illarra); Bale, Benzema (81', Chicharito), Cristiano Ronaldo

Villarreals hold: Asenjo; Mario, Bailly, Dorado, Jaume; Campbell, Pina (62', Trigueros), Marcos (68', Jonathan), Gomez; Gerard, Giovani (62', Vietto)

Kampens spiller: Carvajal. På aftenen den mest energiske Madrid-spiller.
Kampens badebold: Ancelotti. Undertegnede er stor fortaler for italieneren, men Illarra ind for Isco med et kvarter igen – det er ikke en Real Madrid-indskiftning.
Kampens detalje: Iscos lækkerier midt på banen i første halvleg

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #2 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Referat: Endnu en jammerlig indsats
Carvajal som kampens spiller? .. Hmm den må du sgu længere ud på landet med. Var ikke synderligt imponeret over hans indsats må jeg indrømme. Så kan du sgu da i det mindste give Isco eller Casillas titlen - eller måske Marcelo...

11 år 4 måneder siden #3 af Fondo_Sur
Lidt af en underlig sæson vi er i gang med
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

11 år 4 måneder siden #4 af 2:18
Kære Referent

Nu var det sådan at Real blev gangevis farligere da Isco udskiftningen skete, så nogle gange er der nok en mening med galskaben

11 år 4 måneder siden #5 af Mølbat
Jeg er enig i, at Carvajal var kampens spiller. Han stod stærkt i billedet både defensivt og offensivt.

Dog er jeg ikke enig i, at Isco-Illarra udskiftningen er kampens badebold. Det var jo tydeligt, at man var ved at miste grebet om kampen, hvor Villarreal bare blev farligere og farligere. Illarramendi spillede derfor en vigtig rolle i at stabilisere midtbanen og lukke ned for kontraangrebene. Derudover mindes jeg at have tænkt noget i retning af "Isco ser godt nok træt ud", ca. 2 minutter før han blev taget ud, så jeg tror ærlig talt ikke, at han kunne have bidraget med særlig meget, hvis man havde beholdt ham på banen. Tænker man udelukkende offensivt, er en træt Isco altid at foretrække frem for en frisk Illarra, men man må også være realist, og indse at baskerens indskiftning var nødvendig for overhovedet at få point.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Mølbat.

11 år 4 måneder siden #6 af raul7=kongen
Spøjst. Én er utilfreds med referentens kritik af Isco-udskiftningen, en anden mener han var man of the match. Man kan se kampe så forskelligt.

Casillas var nok det oplagte bud i går, omvendt har han reelt kun én redning på en dårlig afslutning. Han tog hvad han skulle, men jeg synes ikke han var fantastisk.

Carvajal blev derfor valgt - nok mest i mangel af bedre - fordi han i det mindste bragte noget energi. Resten af holdet har her i 2015 virket dovne, ude af form og manglet løbevillighed. Derfor fremhævede jeg Carvajal, som i øvrigt havde flere fremragende defensive aktioner - mere end man kan sige om Marcelo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

11 år 4 måneder siden #7 af Fondo_Sur

raul7=kongen skrev: Spøjst. Én er utilfreds med referentens kritik af Isco-udskiftningen, en anden mener han var man of the match. Man kan se kampe så forskelligt.

Casillas var nok det oplagte bud i går, omvendt har han reelt kun én redning på en dårlig afslutning. Han tog hvad han skulle, men jeg synes ikke han var fantastisk.

Carvajal blev derfor valgt - nok mest i mangel af bedre - fordi han i det mindste bragte noget energi. Resten af holdet har her i 2015 virket dovne, ude af form og manglet løbevillighed. Derfor fremhævede jeg Carvajal, som i øvrigt havde flere fremragende defensive aktioner - mere end man kan sige om Marcelo.

Når du efterløser løbevillig - og vilje i alt enkelhed - så forstår jeg simpelthen ikke kritikken af Marcelo. Synes tit at hans bidrag over ventrekanten, hvor han fungerer som en playmakertype, bliver overset. Hvis vi havde scoret på en af de mange (og eneste) angreb vi havde fremtvunget af Marcelos vilje til at vende opgøret, så ville historien være en helt anden. Og så dårlig defensivt er Marcelo heller ikke.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, MMM

Leveret af Kunena Forum