Stigende bekymring om Carlo Ancelotti

11 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge spansk presse begynder Real Madrids sportslige ledelse at stille sig tvivlende over for Carlo Ancelottis evner som træner for klubben.

Det sker efter endnu et point-tab mod holdene fra den øverste del af den spanske liga og et kig på denne sæsons resultater viser da også, at Ancelottis tropper har haft det svært mod de bedste hold i Spanien, nemlig Atlético Madrid, Barcelona, Sevilla, Valencia og Villarreal, hvor man i 7 kampe har mistet 11 points og fortsat mangler udebanekampene mod Sevilla og Barcelona, mens man hjemme på Estadio Santiago Bernabéu skal møde Valencia.

I weekenden blev det til endnu en tandløs indsats, da Villarreal mere end fortjent løb med det ene point efter en tandløs indsats fra Real Madrid og det bekymrer på ledelsesgangen i klubben, hvor man begynder at tvivle på, om Ancelotti er i stand til at motivere sine spillere og en højtplaceret klubmand er endvidere bekymret over, at italieneren tilsyneladende ikke er hård nok, når det er nødvendigt.

I Spanien spekulerer man derfor i, at Carlo Ancelotti vil være en færdig mand, hvis man ender med at tabe El Clásico om 14 dage og især hvis indstillingen er lige så skrækkelig som på Vicente Calderón, hvor Real Madrid blev smadret til ukendelighed.

Men det er ikke kun Carlo Ancelotti, som står for skud. Også spillerne får kritik for at udvise en alt for lad holdning til kampene og man undrer sig dybt over, at truppen kan virke træt på et tidspunkt, hvor man kun spiller en kamp om ugen, samt at man til torsdagens middag så flere spillere forlade restauranten langt over midnat og angiveligt var Sergio Ramos og Jesé de sidste til at tage hjem, hvilket skete kl. 4.30.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 4 måneder siden #2 af Pelle
Er jeg den eneste, der nogenlunde deler ovenstående artikels indhold? Jeg er også ved at være bekymret for, om Ancelotti kan motivere spillerne og er hård nok, når det kræves. Fair nok de er ude, holder fødselsdagsfest, har et privatliv, osv. Det skal de jo have. Det virker bare som om, at de får FOR lang snor i forhold til, hvad der er godt for holdet?

Er Carlo stadig den rigtige? Og hvis ikke - hvem skulle så erstatte ham?

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 4 måneder siden #3 af Dios

Pelle skrev: Er jeg den eneste, der nogenlunde deler ovenstående artikels indhold? Jeg er også ved at være bekymret for, om Ancelotti kan motivere spillerne og er hård nok, når det kræves. Fair nok de er ude, holder fødselsdagsfest, har et privatliv, osv. Det skal de jo have. Det virker bare som om, at de får FOR lang snor i forhold til, hvad der er godt for holdet?

Er Carlo stadig den rigtige? Og hvis ikke - hvem skulle så erstatte ham?

Jeg har aldrig rigtig forstået den med, at træneren skal motivere sine spillere. Nu når vi taler om Real Madrid, så skal det i sig selv være den største motivationsfaktor der overhovedet findes. Det er vel kun demotiverende, hvis spillerne ikke kan med Ancelotti eller ikke kan lide hans træningsmetoder. Det lader ikke til at være et problem.
Det eneste punkt hvor jeg kan se, at det skulle være trænerens skyld er den manglende rotation. Det kan få stamspilleren til at hvile på laurbærrene, og give en opgivende attitude hos reserverne. Det synes jeg bare ikke rigtig man kan sige om langt de fleste stamspillere spillere på holdet.

Om Ancelotti er den rigtige ved jeg ikke, men stort set hvad der sker efter denne sæson, så skal han have én sæson mere. Han har rykket holdet i den rigtig retning, og selvom vi er inde i en kæmpe formkrise, så må vi bare ikke glemme hvor begejstret mange af os var i efterårssæsonen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe, andreashn, NDR, MMM, Fondo_Sur

11 år 4 måneder siden #4 af Sahinovic
Jeg kan forstå bekymringen, men synes måske godt man kunne lære lidt af Carlo's kølighed i det spanske og bevare overblikket.

Selv hvis vi skulle gå hen og tabe El Clásico, - til et vanvittigt godt spillende Barcelona hold lige for tiden, så burde en fyring overhovedet ikke komme på tale. Vi har i år allerede vundet to pokaler (mindre pokaler), vi fører ligaen og er så godt som videre til kvartfinalen i Champions League.

Selv hvis vi skulle gå hen og smide begge pokaler væk, så vil jeg stadig gerne beholde Ancelotti og måske tage et bedre kig på spillertruppen. Vi finder på nuværende tidspunkt ikke en træner som passer ligeså godt ind i Real Madrid som Ancelotti gør, så at lave en Del Bosque om igen ville være totalt håbløst.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, JimmyBroe, andreashn

11 år 4 måneder siden #5 af Fondo_Sur
Man må i hvertfald sige, at hans coolness smitter af på holdet.

Presspil er ikke rigtigt et tema og vi har absolut ikke travlt med at score det første mål. Forza Ancelotti, vi skal nok blive et rigtigt godt hold i den afgørende fase, hvor alle vores ledertyper er tilbage. Forstår bekymringen... og alligevel ikke. Spørgsmålet er så om han tør at bænke Bale, når James vender tilbage.

11 år 4 måneder siden #6 af Siempre Madrid
Jeg er overhovedet ikke derhenne, hvor jeg tænker fyring af Carlo Ancelotti endnu.

Men hvis vi nu sætter den lidt på spidsen, så er han kun en manglende 93. minuts scoring fra at være en af de mest overvurderede trænere i klubbens historie. Uden Sergio Ramos havde vi nemlig stået uden CL, europæisk Super Cup og klub-VM og så var der nok ikke mange, der havde talt for italieneren.

Han skal dog ikke klandres for, at La Décima-titlen fører en masse andre titler med sig og generelt set, så kan man ikke være andet end tilfreds med den måde, som han håndterer truppen på og jeg synes faktisk, at han har fået ganske meget ud af holdet i et år, hvor vi har været SÅ ramt af skader, som vi har.

Det trækker naturligvis ned, at han ikke har fundet nøglen til at besejre Atlético Madrid, men til gengæld har han jo indtil videre haft et meget godt tag på Barcelona, som i efteråret var mere end heldige med at slippe fra Estadio Santiago Bernabéu uden en historisk snitter.

Jeg har dog svært ved at se ham fortsætte i klubben, hvis ikke det spanske mesterskab hjemtages i år, for så vil der pludselig være ganske mange, som vil nævne en vis Castilla-træner.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, andreashn, Pelle

11 år 4 måneder siden #7 af Pelle

Siempre Madrid skrev: Jeg er overhovedet ikke derhenne, hvor jeg tænker fyring af Carlo Ancelotti endnu.

Men hvis vi nu sætter den lidt på spidsen, så er han kun en manglende 93. minuts scoring fra at være en af de mest overvurderede trænere i klubbens historie. Uden Sergio Ramos havde vi nemlig stået uden CL, europæisk Super Cup og klub-VM og så var der nok ikke mange, der havde talt for italieneren.

Han skal dog ikke klandres for, at La Décima-titlen fører en masse andre titler med sig og generelt set, så kan man ikke være andet end tilfreds med den måde, som han håndterer truppen på og jeg synes faktisk, at han har fået ganske meget ud af holdet i et år, hvor vi har været SÅ ramt af skader, som vi har.

Det trækker naturligvis ned, at han ikke har fundet nøglen til at besejre Atlético Madrid, men til gengæld har han jo indtil videre haft et meget godt tag på Barcelona, som i efteråret var mere end heldige med at slippe fra Estadio Santiago Bernabéu uden en historisk snitter.

Jeg har dog svært ved at se ham fortsætte i klubben, hvis ikke det spanske mesterskab hjemtages i år, for så vil der pludselig være ganske mange, som vil nævne en vis Castilla-træner.

Det er også det, jeg tænker.
Jeg elsker Carlos ro og måden han håndterer både pressen og truppen på. Spørgsmålet er bare, om det er for roligt? Det er hvert fald sjældent man ser noget temperament fra ham.
Jeg synes han rokerer direkte elendigt og hans taktiske oplæg er ofte uden overraskelser, der kan komme bag på modstanderen. Det må man jo sige, at Mou havde evnerne til.

Dios: Du har da ret i, at i den perfekte verden skulle truppen kunne motivere sig selv, men det lader jo bare ikke til at være tilfældet. Derfor har vi behov for, at træneren kan gøre det. Det virker ikke som om, han evner det. På mig virker det faktisk som om spillerne ikke respekterer ham fuldt ud. Blot gisninger fra min side dog.

Jeg synes holdet har taget en meget forkert retning på det seneste. Vores presspil er ikke-eksisterende, og når det er, så er det en spiller, der løber forvildet rundt Di Maria-style, mens resten ser på.
Vores angrebsspil er blevet monotont, kedeligt og let læseligt. Vi forsøger os jo næsten kun via indlæg fra kanterne efterhånden, det pryder ikke den hvide trøje at spille fodbold på den måde.
Der er et gigantisk hul mellem vores forsvar og midtbane. Det er evigt nemt for modstanderen at spille den op på en 10'er og skabe chancer derfra.

Jeg mener, at det er Ancelottis ansvar som træner at få styr på den slags. Det har stået på i snart 3 måneder, og der er ikke sket noget. Det kan ikke fortsætte. Hvis det gør, så skal man til at overveje, om Carlo er den rigtige.

11 år 4 måneder siden #8 af DarioGomez
Grundlæggende set er jeg ikke uenig i, at Carlo Ancelotti ikke nødvendigvis har set lige elegant ud i alle situationer, men vi skal som fans og presse også passe på, at vi ikke bliver decideret urealistiske i vores forventninger.

Selvom jeg er klar over, at det er en generel spansk tendens, at tålmodigheden med trænere ikke nødvendigvis er lang, så er der altså flere ting at huske på: Vi ligger fortsat nummer et i ligaen, vi er så godt som videre i Champions League, en turnering hvor vi er forsvarende mestre og vi er hårdt ramt af skader.

Men det er er jo komplet idiotisk, at man begynder, som flere tilsyneladende har en tendens til herinde, at afskedige en træner på forkant.

For HVIS vi nu taber til Barcelona, så ligger vi ikke nummer et længere.
Ancelotti har set handlingslammet ud på sidelinjen, så det er kun et spørgsmål om tid, før det går galt.
Med Ancelottis manglende evne til at motivere spillerne, så kan vi umuligt blive mestre.

Well guess what?! Så længe intet af ovenstående er bevist, så er det edderrøvme ikke bare tåbeligt, men en udpræget form for laverestående adfærd at ville fyre en træner.
Lad os nu for f***** vente til efter sæsonen med at dømme Ancelotti, spillerne og omgivelserne for klubben, for helt ærligt:

Når – ja, jeg skrev når – vi har slået Barcelona og er fem point foran dem i ligaen, så vil ingen sætte spørgsmålstegn ved Ancelotti; så de her hovedløse paniktendenser, der florerer herinde fordrer intet positivt. Personligt er jeg i hvert fald mere til at bruge fakta end gisninger, når jeg skal evaluere, hvordan folk præsterer.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaká8

11 år 4 måneder siden #9 af Pelle

DarioGomez skrev: Grundlæggende set er jeg ikke uenig i, at Carlo Ancelotti ikke nødvendigvis har set lige elegant ud i alle situationer, men vi skal som fans og presse også passe på, at vi ikke bliver decideret urealistiske i vores forventninger.

Selvom jeg er klar over, at det er en generel spansk tendens, at tålmodigheden med trænere ikke nødvendigvis er lang, så er der altså flere ting at huske på: Vi ligger fortsat nummer et i ligaen, vi er så godt som videre i Champions League, en turnering hvor vi er forsvarende mestre og vi er hårdt ramt af skader.

Men det er er jo komplet idiotisk, at man begynder, som flere tilsyneladende har en tendens til herinde, at afskedige en træner på forkant.

Ancelotti har set handlingslammet ud på sidelinjen, så det er kun et spørgsmål om tid, før det går galt.
Med Ancelottis manglende evne til at motivere spillerne, så kan vi umuligt blive mestre.

Well guess what?! Så længe intet af ovenstående er bevist, så er det edderrøvme ikke bare tåbeligt, men en udpræget form for laverestående adfærd at ville fyre en træner.
Lad os nu for f***** vente til efter sæsonen med at dømme Ancelotti, spillerne og omgivelserne for klubben, for helt ærligt:

Når – ja, jeg skrev når – vi har slået Barcelona og er fem point foran dem i ligaen, så vil ingen sætte spørgsmålstegn ved Ancelotti; så de her hovedløse paniktendenser, der florerer herinde fordrer intet positivt. Personligt er jeg i hvert fald mere til at bruge fakta end gisninger, når jeg skal evaluere, hvordan folk præsterer.

Øhh what? Hvor læser du, at nogen vil fyre træneren? Jeg startede tråden og såvidt jeg kan læse, har jeg ikke sagt, at han burde fyres. Det synes jeg ikke han skal. Heller ikke selv om vi taber til Barca.
Spørgsmålet var blot, om vi - på sigt - stoler på, at Ancelotti er den rigtige træner for Real Madrid? Det er jeg ikke komplet overbevist om, at han er. Lige nu er han uden tvivl. Vi har set, hvor godt han har formået at få holdet til at spille i efteråret. Kommer vi tilbage til det, så er der jo ingen, der stiller spørgsmålstegn.

Jeg tror personligt, at folk reagerer på, at vi har spillet elendigt i 3 måneder. Det ansvar påhviler træneren - det KAN simpelthen ikke være anderledes.
I starten troede vi, at det bare var et lille udsving i en ellers prægtig sæson. Men på trods af et par gode resultater på det seneste, så kommer vi ikke uden om, at vi er i en spillemæssig krise. Det hænger bare ikke sammen, og hvis man som fan er tilfreds med måden, spillet flyder på i øjeblikket, så har man for lave forventninger.

Noget skal der ske i Real Madrid. Om det er en ny træner, nye spillere eller en kombination, skal jeg lade være usagt. Men vi som Real Madrid-fans kan ikke være tilfredse med tingenes tilstand på nuværende tidspunkt - selv om vi er to point foran i ligaen.

11 år 4 måneder siden #10 af DarioGomez

Pelle skrev:

DarioGomez skrev: Grundlæggende set er jeg ikke uenig i, at Carlo Ancelotti ikke nødvendigvis har set lige elegant ud i alle situationer, men vi skal som fans og presse også passe på, at vi ikke bliver decideret urealistiske i vores forventninger.

Øhh what? Hvor læser du, at nogen vil fyre træneren? Jeg startede tråden og såvidt jeg kan læse, har jeg ikke sagt, at han burde fyres. Det synes jeg ikke han skal. Heller ikke selv om vi taber til Barca.
Spørgsmålet var blot, om vi - på sigt - stoler på, at Ancelotti er den rigtige træner for Real Madrid? Det er jeg ikke komplet overbevist om, at han er. Lige nu er han uden tvivl. Vi har set, hvor godt han har formået at få holdet til at spille i efteråret. Kommer vi tilbage til det, så er der jo ingen, der stiller spørgsmålstegn.

Jeg tror personligt, at folk reagerer på, at vi har spillet elendigt i 3 måneder. Det ansvar påhviler træneren - det KAN simpelthen ikke være anderledes.
I starten troede vi, at det bare var et lille udsving i en ellers prægtig sæson. Men på trods af et par gode resultater på det seneste, så kommer vi ikke uden om, at vi er i en spillemæssig krise. Det hænger bare ikke sammen, og hvis man som fan er tilfreds med måden, spillet flyder på i øjeblikket, så har man for lave forventninger.

Noget skal der ske i Real Madrid. Om det er en ny træner, nye spillere eller en kombination, skal jeg lade være usagt. Men vi som Real Madrid-fans kan ikke være tilfredse med tingenes tilstand på nuværende tidspunkt - selv om vi er to point foran i ligaen.

Men det er netop omkring det markeret med rødt, hvor vi er dybt uenige - jeg har svært ved at gå i panikmode og foreslå ændringer og formode, at korthuset vælter om lidt, når vi er i en situation, hvor vi faktisk fører ligaen. Det er - undskyld mig - dybt useriøst.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved DarioGomez.

11 år 4 måneder siden #11 af Pelle

DarioGomez skrev:

Pelle skrev:

Men det er netop omkring det markeret med rødt, hvor vi er dybt uenige - jeg har svært ved at gå i panikmode og foreslå ændringer og formode, at korthuset vælter om lidt, når vi er i en situation, hvor vi faktisk fører ligaen. Det er - undskyld mig - dybt useriøst.

Og det er så her, hvor vi er uenige. Jeg kan ikke svare dig på, om det er dét, der skal ske. Altså ny træner, spillere, osv. Jeg har en tiltro til, at vi som udgangspunkt har verdens bedste trup, hvorfor jeg også fra dag 1 har været imod et køb af Reus.

Men Dario, vær 100% oprigtig nu. Er du tilfreds med måden, vi spiller på? Attituden? Balancen? Viljen?
For hvis du er det, så er det ikke mig, der har for høje forventninger til holdet, så er det nærmere dig, der har for lave forventninger.

11 år 4 måneder siden #12 af asp3200
Problemet er bare at vi ikke vinder over Barcelona på baggrund af vores spil. Men giv ham sæsonen ud og lad os så se hvad der sker.

Leveret af Kunena Forum