Stigende bekymring om Carlo Ancelotti

11 år 4 måneder siden #13 af nono
Når vi vinder mod Barcelona er Ronaldo igen verdens bedste, Bale et geni og Ancelotti den bedste træner vi kunne have.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 4 måneder siden #14 af Kassow-Rossing
Siempre

Jeg er sådan set ikke uenige, men tillad mig alligevel at være en anelse kritisk. Som du selv siger var vi to minutter fra en fiasko sidste sæson. En sæson der i stedet gav tre titler af sig. Du siger vi havde et meget godt tag på Barcelona, og at de var tæt på et historisk nederlag. Tror du kampen havde forløbet anderledes, hvis Iker ikke havde haft en lang tå ved Messis chance til 2-0?

Jeg synes vi har haft en 'uheldig' tendens til at komme bagud i starten af kampen. Det er faktisk kun Pepe jeg er ovenud begejstret for i forsvaret. En mand jeg engang råbte og skreg over at vi skulle skille os af med, fordi han (og her citerer jeg mig selv) "Skadede Real Madrid mere end han gavnede klubben".

Jeg synes faktisk at vi i El Clasico var tæt på at få en snitter og i stedet (grundet Iker og Messi) i stedet fik vendt opgøret og var i stedet tæt på at give dem en snitter. Eller hvad?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

11 år 4 måneder siden #15 af DarioGomez

Pelle skrev:

DarioGomez skrev:

Pelle skrev:

DarioGomez skrev: Grundlæggende set er jeg ikke uenig i, at Carlo Ancelotti ikke nødvendigvis har set lige elegant ud i alle situationer, men vi skal som fans og presse også passe på, at vi ikke bliver decideret urealistiske i vores forventninger.

Selvom jeg er klar over, at det er en generel spansk tendens, at tålmodigheden med trænere ikke nødvendigvis er lang, så er der altså flere ting at huske på: Vi ligger fortsat nummer et i ligaen, vi er så godt som videre i Champions League, en turnering hvor vi er forsvarende mestre og vi er hårdt ramt af skader.

Men det er er jo komplet idiotisk, at man begynder, som flere tilsyneladende har en tendens til herinde, at afskedige en træner på forkant.

For HVIS vi nu taber til Barcelona, så ligger vi ikke nummer et længere.
Ancelotti har set handlingslammet ud på sidelinjen, så det er kun et spørgsmål om tid, før det går galt.
Med Ancelottis manglende evne til at motivere spillerne, så kan vi umuligt blive mestre.

Well guess what?! Så længe intet af ovenstående er bevist, så er det edderrøvme ikke bare tåbeligt, men en udpræget form for laverestående adfærd at ville fyre en træner.
Lad os nu for f***** vente til efter sæsonen med at dømme Ancelotti, spillerne og omgivelserne for klubben, for helt ærligt:

Når – ja, jeg skrev når – vi har slået Barcelona og er fem point foran dem i ligaen, så vil ingen sætte spørgsmålstegn ved Ancelotti; så de her hovedløse paniktendenser, der florerer herinde fordrer intet positivt. Personligt er jeg i hvert fald mere til at bruge fakta end gisninger, når jeg skal evaluere, hvordan folk præsterer.

Øhh what? Hvor læser du, at nogen vil fyre træneren? Jeg startede tråden og såvidt jeg kan læse, har jeg ikke sagt, at han burde fyres. Det synes jeg ikke han skal. Heller ikke selv om vi taber til Barca.
Spørgsmålet var blot, om vi - på sigt - stoler på, at Ancelotti er den rigtige træner for Real Madrid? Det er jeg ikke komplet overbevist om, at han er. Lige nu er han uden tvivl. Vi har set, hvor godt han har formået at få holdet til at spille i efteråret. Kommer vi tilbage til det, så er der jo ingen, der stiller spørgsmålstegn.

Jeg tror personligt, at folk reagerer på, at vi har spillet elendigt i 3 måneder. Det ansvar påhviler træneren - det KAN simpelthen ikke være anderledes.
I starten troede vi, at det bare var et lille udsving i en ellers prægtig sæson. Men på trods af et par gode resultater på det seneste, så kommer vi ikke uden om, at vi er i en spillemæssig krise. Det hænger bare ikke sammen, og hvis man som fan er tilfreds med måden, spillet flyder på i øjeblikket, så har man for lave forventninger.

Noget skal der ske i Real Madrid. Om det er en ny træner, nye spillere eller en kombination, skal jeg lade være usagt. Men vi som Real Madrid-fans kan ikke være tilfredse med tingenes tilstand på nuværende tidspunkt - selv om vi er to point foran i ligaen.

Men det er netop omkring det markeret med rødt, hvor vi er dybt uenige - jeg har svært ved at gå i panikmode og foreslå ændringer og formode, at korthuset vælter om lidt, når vi er i en situation, hvor vi faktisk fører ligaen. Det er - undskyld mig - dybt useriøst.

Og det er så her, hvor vi er uenige. Jeg kan ikke svare dig på, om det er dét, der skal ske. Altså ny træner, spillere, osv. Jeg har en tiltro til, at vi som udgangspunkt har verdens bedste trup, hvorfor jeg også fra dag 1 har været imod et køb af Reus.

Men Dario, vær 100% oprigtig nu. Er du tilfreds med måden, vi spiller på? Attituden? Balancen? Viljen?
For hvis du er det, så er det ikke mig, der har for høje forventninger til holdet, så er det nærmere dig, der har for lave forventninger.

Direkte adspurgt, nej, jeg har bestemt ønsker om, at vi spiller bedre - omvendt, så mener jeg også, at det er for tidligt at definere successen for sæsonen allerede nu. Netop fordi vi kun er her - midtvejs - men vinder vi ikke ligaen; så er det klart, at man må evaluere Ancelottis fremskridt, gør vi det, så vil det være idiotisk at fyre ham.
Uanset så er det overhovedet ikke tidspunktet at overhovedet overveje sådanne scenarier.

ASP - og jeg siger, vi vinder over Barcelona. Og så har vi sådan cirka lige meget ret, hvilket blot understreger, at ingen af os ved, hvad hverken Athletic, Levante eller El Clásico bringer.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

11 år 4 måneder siden #16 af Pelle

DarioGomez skrev:

Pelle skrev:

DarioGomez skrev:

Pelle skrev:

DarioGomez skrev: Grundlæggende set er jeg ikke uenig i, at Carlo Ancelotti ikke nødvendigvis har set lige elegant ud i alle situationer, men vi skal som fans og presse også passe på, at vi ikke bliver decideret urealistiske i vores forventninger.

Selvom jeg er klar over, at det er en generel spansk tendens, at tålmodigheden med trænere ikke nødvendigvis er lang, så er der altså flere ting at huske på: Vi ligger fortsat nummer et i ligaen, vi er så godt som videre i Champions League, en turnering hvor vi er forsvarende mestre og vi er hårdt ramt af skader.

Men det er er jo komplet idiotisk, at man begynder, som flere tilsyneladende har en tendens til herinde, at afskedige en træner på forkant.

For HVIS vi nu taber til Barcelona, så ligger vi ikke nummer et længere.
Ancelotti har set handlingslammet ud på sidelinjen, så det er kun et spørgsmål om tid, før det går galt.
Med Ancelottis manglende evne til at motivere spillerne, så kan vi umuligt blive mestre.

Well guess what?! Så længe intet af ovenstående er bevist, så er det edderrøvme ikke bare tåbeligt, men en udpræget form for laverestående adfærd at ville fyre en træner.
Lad os nu for f***** vente til efter sæsonen med at dømme Ancelotti, spillerne og omgivelserne for klubben, for helt ærligt:

Når – ja, jeg skrev når – vi har slået Barcelona og er fem point foran dem i ligaen, så vil ingen sætte spørgsmålstegn ved Ancelotti; så de her hovedløse paniktendenser, der florerer herinde fordrer intet positivt. Personligt er jeg i hvert fald mere til at bruge fakta end gisninger, når jeg skal evaluere, hvordan folk præsterer.

Øhh what? Hvor læser du, at nogen vil fyre træneren? Jeg startede tråden og såvidt jeg kan læse, har jeg ikke sagt, at han burde fyres. Det synes jeg ikke han skal. Heller ikke selv om vi taber til Barca.
Spørgsmålet var blot, om vi - på sigt - stoler på, at Ancelotti er den rigtige træner for Real Madrid? Det er jeg ikke komplet overbevist om, at han er. Lige nu er han uden tvivl. Vi har set, hvor godt han har formået at få holdet til at spille i efteråret. Kommer vi tilbage til det, så er der jo ingen, der stiller spørgsmålstegn.

Jeg tror personligt, at folk reagerer på, at vi har spillet elendigt i 3 måneder. Det ansvar påhviler træneren - det KAN simpelthen ikke være anderledes.
I starten troede vi, at det bare var et lille udsving i en ellers prægtig sæson. Men på trods af et par gode resultater på det seneste, så kommer vi ikke uden om, at vi er i en spillemæssig krise. Det hænger bare ikke sammen, og hvis man som fan er tilfreds med måden, spillet flyder på i øjeblikket, så har man for lave forventninger.

Noget skal der ske i Real Madrid. Om det er en ny træner, nye spillere eller en kombination, skal jeg lade være usagt. Men vi som Real Madrid-fans kan ikke være tilfredse med tingenes tilstand på nuværende tidspunkt - selv om vi er to point foran i ligaen.

Men det er netop omkring det markeret med rødt, hvor vi er dybt uenige - jeg har svært ved at gå i panikmode og foreslå ændringer og formode, at korthuset vælter om lidt, når vi er i en situation, hvor vi faktisk fører ligaen. Det er - undskyld mig - dybt useriøst.

Og det er så her, hvor vi er uenige. Jeg kan ikke svare dig på, om det er dét, der skal ske. Altså ny træner, spillere, osv. Jeg har en tiltro til, at vi som udgangspunkt har verdens bedste trup, hvorfor jeg også fra dag 1 har været imod et køb af Reus.

Men Dario, vær 100% oprigtig nu. Er du tilfreds med måden, vi spiller på? Attituden? Balancen? Viljen?
For hvis du er det, så er det ikke mig, der har for høje forventninger til holdet, så er det nærmere dig, der har for lave forventninger.

Direkte adspurgt, nej, jeg har bestemt ønsker om, at vi spiller bedre - omvendt, så mener jeg også, at det er for tidligt at definere successen for sæsonen allerede nu. Netop fordi vi kun er her - midtvejs - men vinder vi ikke ligaen; så er det klart, at man må evaluere Ancelottis fremskridt, gør vi det, så vil det være idiotisk at fyre ham.
Uanset så er det overhovedet ikke tidspunktet at overhovedet overveje sådanne scenarier.

ASP - og jeg siger, vi vinder over Barcelona. Og så har vi sådan cirka lige meget ret, hvilket blot understreger, at ingen af os ved, hvad hverken Athletic, Levante eller El Clásico bringer.

Nu er der forskel på, om vi spiller godt eller om sæsonen er en succes. Du har meget nemt ved at blande tingene i den samme kasse og lægge ord i munden på folk, det bedes du venligst lade være med - på forhånd tak ;-)
Vi kan naturligvis umuligt definere om indeværende sæson er en succes, når den ikke er slut. Hvad vi dog kan konkludere er, at der er en enorm forskel på vores sommer/efterår og så vores vinter/forår. Foråret er naturligvis kun lige begyndt, men der tegner sig ikke just et billede af, at spillet bliver bedre.

Forstå mig ret. Jeg siger ikke, at vi skal skifte Carlo ud, for det skal vi naturligvis ikke. Men vi har været i en spillemæssig krise i et kvartal - det er fandme længe for en klub som Real Madrid. Mange kampe er blevet vundet på et hængende hår - det held fortsætter formentlig ikke. Det er ikke Carlos skyld, det er ikke spillernes skyld. Hvis skyld er det? Og vigtigere - hvad skal der til for, at vi kommer ud af det her??

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 4 måneder siden #17 af Sahinovic
Fred Ancelotti, det ville give enkelte spillere en indikation om at der måske skal strammes lidt op og at de ikke er på en drømmerejse, men et drømmejob.

En anden ting som har en stigende bekymring hos mig er, hvem i helvede giver Ronaldo lov til at sparke frispark? Vi har mange farlige frisparkssituationer som vi absolut intet får ud af, det kan også være med til at afgøre kampe og sætte ekstra point til når tingene ikke lige fungere.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Sahinovic.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #18 af Storken
Besvaret af Storken på emne Stigende bekymring om Carlo Ancelotti

Sahinovic skrev: Fred Ancelotti, det ville give enkelte spillere en indikation om at der måske skal strammes lidt op og at de ikke er på en drømmerejse, men et drømmejob.

En anden ting som har en stigende bekymring hos mig er, hvem i helvede giver Ronaldo lov til at sparke frispark? Vi har mange farlige frisparkssituationer som vi absolut intet får ud af, det kan også være med til at afgøre kampe og sætte ekstra point til når tingene ikke lige fungere.

Ronaldos 51 missede frispark i træk er reelt ikke vildt usædvanligt. En gennemsnitsspiller scorer på 6% af sine frispark, og jeg vil tro Ronaldo har sparket mere end 700 frispark i sin karriere. Der er herved 86% sandsynlighed for, at Ronaldo i løbet af de 700 forsøg vil have en stime på 51 brændte frispark.

11 år 4 måneder siden #19 af TcRedondo
Truppen er 2 spillere for smal: ledelsens ansvar.
Overdreven profit-fokusering mht træningsturneringer og indkøb og rotation : Ledelsens ansvar.
Atletico-kampens taktik og indstilling, og Isco-udskiftningen mod Villarreal: CA's ansvar.
Atletico-kampens indstilling: Spillernes ansvar.

Lad os nu glæde os over at vi efter Del Bosque har fået endnu en stilfuld, ærværdig og dygtig træner :)

11 år 4 måneder siden #20 af Sahinovic

Storken skrev:

Sahinovic skrev: Fred Ancelotti, det ville give enkelte spillere en indikation om at der måske skal strammes lidt op og at de ikke er på en drømmerejse, men et drømmejob.

Ronaldos 51 missede frispark i træk er reelt ikke vildt usædvanligt. En gennemsnitsspiller scorer på 6% af sine frispark, og jeg vil tro Ronaldo har sparket mere end 700 frispark i sin karriere. Der er herved 86% sandsynlighed for, at Ronaldo i løbet af de 700 forsøg vil have en stime på 51 brændte frispark.

Hvor har du disse stats fra?

Har aldrig set eller hørt om en spiller på topniveau og som regnes med at have et ret godt spark og er første mand til at skyde frispark for en så stor klub som Real Madrid brænde 51 frispark i træk and still counting.

Florentino Pérez

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #21 af Storken
Besvaret af Storken på emne Stigende bekymring om Carlo Ancelotti

Sahinovic skrev:

Storken skrev:

Har aldrig set eller hørt om en spiller på topniveau og som regnes med at have et ret godt spark og er første mand til at skyde frispark for en så stor klub som Real Madrid brænde 51 frispark i træk and still counting.

Du kan selv lave dine egne udregninger i denne:
maxgriffin.net/CalcStreaks.shtml

Jeg kan dog godt præcisere tallene en smule. Ronaldo har, så vidt jeg kan læse mig frem til, scoret 49 frisparksmål. Hvis vi siger han har scoret på 8% af sine skud, så har han skudt cirka 600 direkte frispark. Det lyder meget realistisk i mine øre. I dette tilfælde vil han over de 600 skud have 49,26% chance for at misse 51 frispark i træk. Ronaldo kan i teorien være verdens bedste frisparkskytte, hvor hans nuværende stime er et udtryk for varians.

Man skal aldrig undervurdere betydningen af held og tilfældigheder. De to ting alene kan forklare det meste her i livet.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Storken.

11 år 4 måneder siden #22 af Sahinovic

Storken skrev:

Sahinovic skrev:

Storken skrev:

Jeg kan dog godt præcisere tallene en smule. Ronaldo har, så vidt jeg kan læse mig frem til, scoret 49 frisparksmål. Hvis vi siger han har scoret på 8% af sine skud, så har han skudt cirka 600 direkte frispark. Det lyder meget realistisk i mine øre. I dette tilfælde vil han over de 600 skud have 49,26% chance for at misse 51 frispark i træk. Ronaldo kan i teorien være verdens bedste frisparkskytte, hvor hans nuværende stime er et udtryk for varians.

Man skal aldrig undervurdere betydningen af held og tilfældigheder. De to ting alene kan forklare det meste her i livet.

Nu ville jeg så helst gerne holde mig til den nuværende sæson og ikke over-all.

Af alle de forsøg han har haft i sæsonen 2014/15, kan jeg læse mig frem til at han har scoret 0 frisparks mål, det er ved Gud bekymrende og absolut ikke i orden for en klub som Real Madrid.

Florentino Pérez

11 år 4 måneder siden #23 af MatiasP

Sahinovic skrev:

Storken skrev:

Sahinovic skrev:

Storken skrev:

Nu ville jeg så helst gerne holde mig til den nuværende sæson og ikke over-all.

Af alle de forsøg han har haft i sæsonen 2014/15, kan jeg læse mig frem til at han har scoret 0 frisparks mål, det er ved Gud bekymrende og absolut ikke i orden for en klub som Real Madrid.

Jeg synes godt man kan tage mere end indeværende sæson når man vurdere, men er fuldstændig enig i at 51 skud i træk burde få nogen til at reagere. Ligesom med alt anden på en fodboldbane, hvis en spiller ikke gør det godt, skal han tur på bænken eller ændre ens position, det samme synes jeg man burde gøre med frispark. Vi har flere som er rigtig gode til at sparke til en bold, blandt andet Bale, det vil muligvis også give Bale lidt selvtillid, det ville få Ronaldo til at stramme sig lidt an og jeg kan ikke se at det vil skade noget at lade Bale være første sparke i 2-3 kampe i træk og så tage det op til revision igen. Modstanderen er ikke på samme måde bange mere for at lave frispark uden foran feltet som de engang var, det skal vi have tilbage igen!

11 år 4 måneder siden #24 af JesperA
Er det så underligt at han har problemer mod topholdene? Det giver vel sig selv, der er jo en grund til at de ligger hvor de gør.. Villarreal gjorde det fremragende forleden, men Real havde jo klart fortjent sejren, og skabte de fornødne chancer til at tage den, og rammer også træværket et par gange. Man fører ligaen trods to nederlag til Atletico, og har derudover kværnet de små hold relativt nemt, pånær Cordoba. Kampen i Valencia kunne lige så godt være vundet, kampen i San Sebastian smider man en 2-0 føring.. Det er tre nederlag og en uafgjort hvor kampen er helt på vippen, og det er mod tophold.. Jeg havde været mere bekymret om vi havde tabt på hjemmebane til Celta eller Malaga, uden at kunne score.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben

Leveret af Kunena Forum