Vi ordner det på Camp Nou!
- realmadsen
-
Emne forfatter
- Ekspert bruger
-
- Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
På trods af ideforladt fodbold, en lad attitude og en generel håbløs indstilling til tingene er der stadig stor tro på tingene i Real Madrids spillertrup. I den forbindelse har Marca talt med kilder i og tæt på omklædningsrummet og her er fornemmelsen, at man stadig kan afgøre det hele selv.
Det er naturligvis stadig rigtigt, men i løbet af to spillerunde har Real Madrid også tabt fem point, smidt førstepladsen og tilmed har man lukket Barcelona ind i varmen, så de nu også selv har mulighed for at afgøre det.
Sidstnævnte er desværre nok den største achilleshæl, for mens Real Madrids formkurve i den grad peger nedad i øjeblikket, er catalanerne på vej i den anden retning.
Alligevel er der stor optimisme at spore hos de hvidklædte. Således citerer Marca en unavngiven spiller for at sige: "Vi føler os overbeviste om, at vi ordner tingene på Camp Nou. Det er stadig op til os selv".
Og her i en sort stund af sæsonen er det trods alt dejligt at vide, at spillere og trænere står sammen. Samtidig er der enighed om, at der skal komme en trods-reaktion nu og at man for alvor skal i gang i 2015. Her brugte en anden spiller udtrykket: "At det var tid til at trykke på "On-knappen"!".
Madridista.dk er i den grad enige i, at ON-knappen skal aktiveres og gerne den store røde selvlysende, der samtidig giver et rap over nallerne! Samtidig udtrykker skribenten også en smule undren over, hvorfor Marca ikke har gjort sig den umage at skrive spillernavnene i artiklen.
Dog er det altid godt med et skud fælles-optimisme ovenpå en ganske rædsom fodboldweekend.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Hvis ikke vi formår at vinde over Levante først, så bliver vi godt nok rullet inde på Camp Mou.
Hvis vi ikke slår Levante på hjemmebane - i en situation hvor alle ved at de skal præstere på max - så er kampen på Campo Nuevo ligegyldig;-)
Det ligner alt for meget hans sidste tid i Chelsea og Paris, med hold som præsterer godt og som bare går i frit fald i niveau.
anes skrev: Fulgte lige Ancelottis pressemøde i dag, og synes ikke han rammer det rigtigt med hvad vores problem er. Gentager at spillet i angrebet er for langsomt, ikke at kreativiteten er i bund og alle angreb er reduceret til halvdårlige indlæg. Hvorfor også blive ved med at frede BBC? De præsterer intet, og forbliver de lige så jammerlige ordner vi intet på Camp Nou.
Det ligner alt for meget hans sidste tid i Chelsea og Paris, med hold som præsterer godt og som bare går i frit fald i niveau.
Jeg tror stadig på, at Ancelotti ikke må bænke Bale. Uanset hvor dumt det så måske lyder.
Ift. til pressemødet, så kan han jo ikke rigtig sige: "Vi er ikke kreative nok!" Det er meget abstrakt, og ikke noget han som træner kan ændre på... Det nytter jo ikke noget at sige til Isco, at han lige skal huske at være mere kreativ:)
Tempoet og boldomgangen er derimod noget han kan påvirker igennem træning osv. Desuden er det jo ikke utænkeligt, at han faktisk har en idé hvad de skal justere på(?).
Det er en sort tid at være Madridista, men vi skal nok komme ordentlig ud af denne periode.
Nej, spillet hænger ikke sammen, og der skal komme en reaktion. Ikke kun fra spillerne, men også fra Carlo.
Når det så er sagt...
Barca spiller offensivt og vil gerne frem ad. Der SKAL simpelthen være plads til vores angreb og især Bale må slikke sig om munden, når ulidelige Jordi Alba løber med frem. Det bliver en tæt kamp, men Barca spiller helt anderledes, end hvad vi normalt møder i Spanien. Det kunne sagtens udmynte sig i 3 point.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: Dejlig positivt indlæg - tak for det!
Det er en sort tid at være Madridista, men vi skal nok komme ordentlig ud af denne periode.
Nej, spillet hænger ikke sammen, og der skal komme en reaktion. Ikke kun fra spillerne, men også fra Carlo.
Når det så er sagt...
Barca spiller offensivt og vil gerne frem ad. Der SKAL simpelthen være plads til vores angreb og især Bale må slikke sig om munden, når ulidelige Jordi Alba løber med frem. Det bliver en tæt kamp, men Barca spiller helt anderledes, end hvad vi normalt møder i Spanien. Det kunne sagtens udmynte sig i 3 point.
Jeg er helt i den anden afdeling, jeg tror vi får en kæmpe snitter a la 5-0 med mindre vi skifter til 4-4-2 og kyler bale eller benzema på bænken. Ronaldo på top lyder fremragende.
Men den kamp betyder intet hvis vi dummer os igen mod Levante.
asp3200 skrev:
Pelle skrev: Dejlig positivt indlæg - tak for det!
Når det så er sagt...
Jeg er helt i den anden afdeling, jeg tror vi får en kæmpe snitter a la 5-0 med mindre vi skifter til 4-4-2 og kyler bale eller benzema på bænken. Ronaldo på top lyder fremragende.
Men den kamp betyder intet hvis vi dummer os igen mod Levante.
Det kommer ikke bag på mig, Asp - du er jo også notorisk pessimist ;-)
jeg forstår slet ikke ideen i at skifte formation til Ronaldo på toppen, når vi ikke har praktiseret det tidligere. Lad os nu bare prøve med en 4-4-2 men med de samme spillere. Alternativt James istedet for Bale, hvis han er klar.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Vi spiller med vores bedste 11 og vi spiller for at vinde.
Grunden:
Vi har simpelthen det bedste hold, når alle er klar og det skal vi udnytte.
Casillas - Carjaval, Pepe, Ramos, Marcelo - James (forhåbenligt), Modric, Kroos, Isco - Ronaldo, Benzema.
Afsted!
- Inspektøren
- Gæst
-
Her er, hvad vi skal gøre.
4-4-2:
Ronaldo
Bale
Marcelo-Modric-Kroos-Isco
Coentrao-Pepé-Varane-Carvajal
Ikér
Marcelo er ikke den bedste venstreback, da han ikke kan sine defensive pligter. Men på den offensive del af banen, er han verdensklasse. Så hvorfor egentlig ikke bare bruge ham på ventrekanten, når nu vi også har han erstatning på venstrebacken, på plads? Og når nu han har prøvet at spille venstreback før, så ved han også godt, at han skal arbejde tilbage på banen, når man spiller på kanten. Han skal bare ikke gøre det lige så meget, som da han var back. Jeg tror det er en rigtig god position for ham.
Den havde I ikke tænkt på, kan jeg se.
Isco, på venstrekanten er midlertidigt, indtil Jamés kommer tilbage. Dér hvor Jamés var bedst, var på venstrekanten, hvilket vi også så i sidste El Clasico, hvor han nærmest gjorde sig selv til FIFA Ballon D'or kandidat.
Og så må Kroos, Modric og Isco, kæmpe om de sidste to pladser på midten, når alle er klar. Jeg tror dog godt, at Kroos kunne på bruge en pause med en smule mindre spilletid, hvorfor det nok er ham, der ender på bænken.
Og så er alle problemer løst. De enkelte spilleres potentiale bliver udfoldet i den størst mulige grad og, vores hold bliver igen til verdens bedste. Bum bum bum, bum.
Inspektøren skrev: Min plan er bedre ;)
Marcelo er ikke den bedste venstreback, da han ikke kan sine defensive pligter. Men på den offensive del af banen, er han verdensklasse. Så hvorfor egentlig ikke bare bruge ham på ventrekanten, når nu vi også har han erstatning på venstrebacken, på plads? Og når nu han har prøvet at spille venstreback før, så ved han også godt, at han skal arbejde tilbage på banen, når man spiller på kanten. Han skal bare ikke gøre det lige så meget, som da han var back. Jeg tror det er en rigtig god position for ham.
Den havde I ikke tænkt på, kan jeg se.
Den der med at tro, at dygtige offensive backer bedre kan spille som kant på midtbanen er som oftest en stor misforståelse. Der er stor forskel på at spille på kanten som back og som midtbane. Backen kommer næsten altid bagfra og i overlap med front mod modstanderens mål, mens midtbanespilleren meget ofte skal forholde sig til at modtage bolden med ryggen mod modstanderen mål og med en mand i ryggen.
Så nej...jeg synes ikke, det er en god ide.