Optakt: 7-9-13; det videre avancement er ikke i fare

11 år 4 måneder siden #1 af Daniel

Modric er tilbage på Bernabéu for første gang i en uendelighed. Det længeventede og Ancelotti har lovet kroaten spilletid - spændende.

Real Madrids Champions League-kampagne har været en dans på roser i indeværende sæson, hvor madrilienerne har fejet al modstand af vejen, og selvom Schalkes udgangspunkt utvivlsomt er markant bedre end i fjor, hvor tyskerne drog til den spanske hovedstad med en gedigen snitter i bagagen, er der ingen bookmakere, der skænker tyskerne den stor chance for videre avancement - Real Madrid er kæmpefavorit til at nå kvartfinalen i det forjættede land.

Schalke møder tirsdag aften (i morgen, red.) et Real Madrid-hold, der i skrivende stund lider; medierne snakker om krise, men Ancelotti maner til besindighed. Faktum er, at Real Madrid ikke længere fører den spanske liga jf. et par voldsomt dumme og uinspirerende pointtab; det har Barcelona i stedet lukreret stort på, og katalanerne er pt. ét point foran Real Madrid.

Men for at bringe en lille kliché på banen, så er intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. Derfor er det værd at hæfte sig ved, at Ancelotti ikke blot har udtaget tilbagevendte Modric til Champions League-kampen mod Schalke, men ligeledes garanteret kroaten 30 minutter på Bernabéus grønsværen – det er en kærkommen nyhed for alle madridistas. Endvidere er Ramos tilbage på træningsbanen, men vice-anføren er ikke fundet kampdygtig nok til en plads i truppen til i morgen – han er heldigvis med på søndag på Levante.

Det er måske værd at dvæle lidt mere ved Modric. Det er alment kendt, at Real Madrid har haft svært ved at tøjle deres modstandere centralt på banen – det har ikke været nok med en eminent spillende Isco og en lidt halv træt Kroos. Nej, Modric har været savnet, og mange mener da også, at den tekniske stærke midtbanespiller kan vende Real Madrids lille spillemæssige krise på en tallerken med sin aktive tilstedeværelse. Det er måske ikke helt forkert, og de første indikationer på dette, får vi, når uret runder 60 minutter på Bernabéus lystavle i morgen.

Hvad kan vi så forvente af Real Madrid mod Schalke?

Et Real Madrid-hold ved fuld styrke kvaser ti ud af ti gange et noget amputerede Schalke-mandskab uden sved på panden, men kampen i morgen kan godt blive en lidt sværere størrelse, simpelthen pga. madrilienernes nuværende form. Hvor om alting er, så er det alligevel tilladt at forvente, at Real Madrid ikke blot avancerer, men ligeledes vinder komfortabelt på aftenen. 

Ancelotti endnu en gang BBC-trioen på dagens pressemøde, ligesom han ligeledes påpegede, at Kroos ikke lider af træthed. Og det er selvom, at netop BBC-trioen, specielt Bale, får hårde ord med på vejen både spansk og udenlandsk presse. Det har ganske vist heller ikke set alt for prangende ud offensivt for Real Madrid den seneste tid, men det er ikke kun trioens egen skyld, men et hold-dilemma. Et dilemma der skal gøres op med i morgen 20:45, hvor Real Madrid har en masse at bevise for deres fans og egen selvforståelse; derfor kan man nok også forvente, at Real Madrid er at finde i noget der ligner stærkeste opstilling i morgen.

Kampen kan ses på 3+ med optakt fra kl. 20:00 og kampstart 20:45.

Real Madrids forventede startopstilling: Casillas; Arbeloa, Varane, Pepe, Coentrão; Silva, Kross, Isco; Bale, Benzema, Ronaldo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 4 måneder siden #2 af Sahinovic
Real Madrid kan ikke bevise noget med denne her kamp, om vi så vinder to cifret idag så kan vi ikke bruge denne her kamp til noget, da det er mod et så fantasiløst og elendigt hold som Schalke, og nej jeg undervurdere ikke Schalke, jeg vurdere dem bare til at være decideret elendige.

Florentino Pérez

11 år 4 måneder siden #3 af Daniel
Jeg tror ALDRIG, jeg har set en Champions League-optakt, hvor Real Madrid - og det er uanset form osv. - bliver berørt som et positivt emne. Er jeg lidt pigefornærmet eller kan I nikke genkendende til min lille frustration?

Der er sgu for lidt nuancer med i deres analyser....
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Daniel.

11 år 4 måneder siden #4 af Pelle
Og den sammenligning de laver med Messi. Jeg husker ikke en lignende sammenligning, da Barca var i knæ og Ronaldo havde scoret mere end deres trekløver til sammen. Decideret latterligt.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Daniel

11 år 4 måneder siden #5 af ZizouMo
Dem der ville have Ronaldo solgt må virkelig have en dårlig smag i munden lige nu.

Ene og alene i første halvleg har han stået for alt det offensive, holdt os inde i kampen og arbejdet røven ud.

Alle de andre spillere pånær Kroos ligner ikke nogle der vil spille kvartfinaler! Hvor er gejsten! Sikke en sløj indstilling og så forstår jeg den buhen fra tilskuerne, for den er særdeles berettiget.

Jeg håber og tror at vi i anden halvleg kommer ud og sidder på spillet og som det mindste lukker kampen med minimum 2 scoringer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved ZizouMo.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real HWL

11 år 4 måneder siden #6 af Chamartin
Simpelthen så pinlig indstilling og indsats i 1. halvleg.
Ufatteligt vi har kunne lave to flotte mål alene i kraft af Ronaldos eminente hovespil, hvoraf et dog var på en dødbold. Udover dem har vi intet vist, og Schalke havde klart fortjent en føring på et par mål.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Chamartin.

11 år 4 måneder siden #7 af Pelle

ZizouMo skrev: Dem der ville have Ronaldo solgt må virkelig have en dårlig smag i munden lige nu.

Ene og alene i første halvleg har han stået for alt det offensive, holdt os inde i kampen og arbejdet røven ud.

Alle de andre spillere pånær Kroos ligner ikke nogle der vil spille kvartfinaler! Hvor er gejsten! Sikke en sløj indstilling og så forstår jeg den buhen fra tilskuerne, for den er særdeles berettiget.

Jeg håber og tror at vi i anden halvleg kommer ud og sidder på spillet og som det mindste lukker kampen med minimum 2 scoringer.

Jeg sidder med en rigtig dårlig smag i munden, indrømmet. Men jeg sidder med en endnu dårligere smag i munden over, at jeg har forsvaret Bale. Den mand skal ikke spille på det her hold. End of story.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, ZizouMo

11 år 4 måneder siden #8 af Dios

ZizouMo skrev: Dem der ville have Ronaldo solgt må virkelig have en dårlig smag i munden lige nu.

Ronaldo har virkelig været fantastisk idag, men jeg tror det er første gang nogensinde i Real Madrid trøjen, hvor han for alvor er gået forrest med vilje og løbearbejde når det har gået skidt. For ikke at glemme hans 2 hjernedøde mål!

Det er den Ronaldo jeg vil se på, og ikke ham som giver op og giver alle andre skylden!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, Macon, mohbar, Fondo_Sur

11 år 4 måneder siden #9 af Fondo_Sur
Presspil. Hvornår har man tænkt sig at benytte sig af det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 4 måneder siden #10 af Jonas
@daniel
Nu er det selvfølelig en sort/hvid vurdering, og virkeligheden er nok ikke så optrukket. Når det er sagt så er jeg helt enig. Jeg har i mange år siddet med følelsen af at studiet har ondt i røven når det går real godt. Den good guys (barca) vs bad guys (real) der blev opstillet under mou virker til at have bidt sig fast i min optik (N) Specielt frimann er i min optik en kæmpe barcafan.. Jeg glemmer aldrig dengang ham kommenterede messi der rykkede forbi et par mand og tilsyneladende kom i bukserne.. "messi, messi.. aauuurh" :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, JimmyBroe

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #11 af Raúl 7
Synes vi har spillet 200% bedre siden Modric kom ind. Hverken Khedira, Silva eller Illara er i nærheden af ham. Og så har Arbeloa været skræmmende dårlig som altid. Godt vi har Carvajal. Og så kommer Ramos tilbage i weekenden. Jeg er fortrøstningsfuld for slutningen af sæsonen.

EDIT - og hvis Ancelotti så har nosser til at smide James ud på højrekanten i stedet for Bale, som da vi var bedst i slutningen af sidste år. Jamen så er alt godt.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Raúl 7.

11 år 4 måneder siden #12 af asp3200
Vi fortjener at ryge ud. Hold op en gang lorte forsvar vi disker op med.

Leveret af Kunena Forum