Ancelotti vil spille 4-3-3 i El Clásico

11 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Carlo Ancelotti planlægger ikke store revolutioner forud for søndagens El Clásico.

Efter kampen mod Levante spøgte han med det på pressemødet, hvor han sagde:

- Jeg har kun tvivl om målmandsposten.

Og den plads havde han allerede inden Levante-opgøret lovet Casillas og alt tyder da også på, at Carlo Ancelotti vil stille med samme hold igen, bortset fra at Kroos naturligvis overtager Lucas Silvas plads på den centrale midtbane, mens Marcelo formentlig også starter inde i stedet for Coentrao.

Dermed er der lagt op til en 4-3-3-formation med urørlige BBC i front.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 4 måneder siden #2 af Pelle
Nå, der røg så drømmen om La Liga-trofæet i denne sæson. Jeg kan ikke begribe, at Carlo ikke er klogere. Spillet fungerer bare ikke i 4-3-3 og da slet ikke mod et Barca-mandskab, som peaker lige nu.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

11 år 4 måneder siden #3 af Roesen7
Tja, det er vel muligt at holde fast i de samme 11 som Levante kampen, med indskiftning af Kroos, Marcelo (og Casillas) og stadig spille 4-4-2?

Opstillingen kunne vel lyde:
Casillas/Keylor
Carvajal-Pepe-Ramos-Marcelo
Bale-Kroos-Modric-Isco
Ronaldo-Benz

Tror sågar det kunne gavne Bale, at komme lidt længere tilbage på banen. Han ville få mere på plads og dermed give bedre forudsætninger for, at hans udfordringer vil lykkedes. Tvivler dog på, at det er sådan det taktiske oplæg bliver, men man kunne dog håbe. Barca er holdet med momentum i øjeblikket og tror det ville være selvmord, at have 3 angribere uden de store defensive forpligtelser, ligesom det ville svække Kroos, Modric og Isco's chancer for at sætte deres præg på kampen, da deres defensive opgaver ville tage for meget af deres energi.

Kunne man frygte, at Isco eller Modric bliver ofret for en mere defensiv midtbanespiller?

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

11 år 4 måneder siden #4 af Raul-rik

Pelle skrev: Nå, der røg så drømmen om La Liga-trofæet i denne sæson. Jeg kan ikke begribe, at Carlo ikke er klogere. Spillet fungerer bare ikke i 4-3-3 og da slet ikke mod et Barca-mandskab, som peaker lige nu.

Der er jo ikke et alternativ ??

11 år 4 måneder siden #5 af Pelle

Raul-rik skrev:

Pelle skrev: Nå, der røg så drømmen om La Liga-trofæet i denne sæson. Jeg kan ikke begribe, at Carlo ikke er klogere. Spillet fungerer bare ikke i 4-3-3 og da slet ikke mod et Barca-mandskab, som peaker lige nu.

Roesen har da lige listet et ganske fint alternativ op?

Hvorfor skulle vi ikke kunne spille 4-4-2 bare fordi Kroos træder ind på holdet igen?

11 år 4 måneder siden #6 af Raul-rik

Pelle skrev:

Raul-rik skrev:

Hvorfor skulle vi ikke kunne spille 4-4-2 bare fordi Kroos træder ind på holdet igen?

Fordi om Bale spiller kant i en 4-4-2 el. 4-3-3 er en og samme ting?

11 år 4 måneder siden #7 af Pelle

Raul-rik skrev:

Pelle skrev:

Raul-rik skrev:

Bale spillede sin bedste kamp i år i kampen mod Levante, hvor han tog udgangspunkt i højrekanten i en 4-4-2. Jeg kan ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne gøre det samme mod Barca, selv om Levante er et andet hold. Når Bale får bolden for langt fremme på banen, er han utrolig nem at lukke ned - det er straks en anden historie, hvis han modtager bolden på midten af banen og kan sætte i fremdrift.
Jeg kan ikke se problemet i, at lade ham spille den position - han kan jo sagtens forsvare aggressivt - det skal han bare have lov til.

Omvendt kan jeg spørge dig, hvad vi vinder ved at spille med BBC i front? Indtil videre har jeg ikke set tegn på forbedringer med den opstilling i 4 måneder, selv om Carlo unægteligt holder fast i den.

11 år 4 måneder siden #8 af Raul-rik

Pelle skrev:

Raul-rik skrev:

Pelle skrev:

Raul-rik skrev:

Bale spillede sin bedste kamp i år i kampen mod Levante, hvor han tog udgangspunkt i højrekanten i en 4-4-2. Jeg kan ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne gøre det samme mod Barca, selv om Levante er et andet hold. Når Bale får bolden for langt fremme på banen, er han utrolig nem at lukke ned - det er straks en anden historie, hvis han modtager bolden på midten af banen og kan sætte i fremdrift.
Jeg kan ikke se problemet i, at lade ham spille den position - han kan jo sagtens forsvare aggressivt - det skal han bare have lov til.

Omvendt kan jeg spørge dig, hvad vi vinder ved at spille med BBC i front? Indtil videre har jeg ikke set tegn på forbedringer med den opstilling i 4 måneder, selv om Carlo unægteligt holder fast i den.

Hvem siger, at Carlo ikke beder Bale om at göre ligesom mod Levante? Jeg er nemlig enig med dig i, at Bale ikke ser for heldig ud, naar han ikke har plads ude paa kanten.

Men jeg er ligeglad med talkombinationer. For Bale kan sagtens väre placeret i en 4-3-3, men have faaet instruktioner af Carlo om at angribe fra dybere i banen. (Hvilken han ogsaa vil faa rig mulighed for, som 4. mand paa midtbanen, naar vi forsvarer i 4-4-2.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Raul-rik.

11 år 4 måneder siden #9 af DarioGomez
Enig! Opstillinger er ikke simple talkombinationer, og taktikmødet er ikke ti minutters hyggesnak i et ikke-isoleret omklædningsrum i Sønder Øbberbøv, hvor træneren har sat holdet efter, hvem der har færrest tømmermænd.

Der er så mange aspekter i formationerne hos fodboldtopklubberne, at det kun for medier og fans er sjovt at lege tal-leg - virkeligheden er langt mere kompliceret!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, Bakar

11 år 4 måneder siden #10 af Sahinovic
Når nu spillerne ikke er i form, som vores ikke er, så er det næsten ligegyldigt om vi spiller 4-3-3, 4-4-2 eller hvad de nu ellers hedder. Bale gjorde det en smule bedre mod Levante (stadig ikke godt nok), men det var jo ikke fordi den hed 4-4-2 der gjorde forskellen, men hans gåpåmod i kampen, hvilket for mig var tydeligt.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Bakar

Leveret af Kunena Forum