Ancelottis dilemma: Isco eller James

11 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Carlo Ancelotti står snart over for nye positive problemer, når James igen er til disposition.

Hans oprindelige plads på holdet er nemlig med succes overtaget af Isco, som har spillet en række overbevisende kampe og derfor ikke har til sinds at overlade den plads til colombianeren på den centrale midtbane, hvor Kroos og Isco er urørlige.

Isco har samtidig spillet sig ind i hjerterne på alle Madridistas, men med et prisskilt på 80 millioner € på James, står Carlo Ancelotti i en delikat situation, som givetvist ikke bliver bedre af, at han selv har nævnt eksempelvis svingende Gareth Bale som urørlig i front sammen med Cristiano Ronaldo og Karim Benzema.

Isco har karantæne i Real Madrids næste kamp, hvor James Rodríguez ventes at få come back og en overbevisende kamp af colombianeren kan igen gøre det svært for Isco.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• areal001
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #2 af areal001
Besvaret af areal001 på emne Ancelottis dilemma: Isco eller James
Hvis det er et sportsligt dilemma, så burde ingen af dem sidde på bænken, det burde Bale han har virkelig fortjent det. James var fantastisk før han blev skadet, og er stærkt savnet siden, mens isco har vært fantastisk fra starten af. Frygter at det bliver et politisk dilemma og isco ryger på bænken. Hvad synes i?
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved areal001.

11 år 4 måneder siden #3 af M_linding

areal001 skrev: Hvis det er et sportsligt dilemma, så burde ingen af dem sidde på bænken, det burde Bale han har virkelig fortjent det. James var fantastisk før han blev skadet, og er stærkt savnet siden, mens isco har vært fantastisk fra starten af. Frygter at det bliver et politisk dilemma og isco ryger på bænken. Hvad synes i?

Mon ikke spørgsmålet er: Er der nogen der synes at Bale skal forblive i startopstillingen - på bekostning af enten James eller Isco - og hvorfor?:)

Jeg tror på at Ancelotti rotere lidt, i de tre kampe inden mødet med Atletico, og vurderer sine muligheder... Men man kommer ikke til at høre Ancelotti sige, at Bale er sat af, uanset hvad. Måske at han har brug for at restituere:-)
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, andreashn

11 år 4 måneder siden #4 af asp3200
Bale skal bare ud på bænken så går kabalen op, længere er den ikke. Slut prut. Vis nogle nosser Ancelotti.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved asp3200.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

11 år 4 måneder siden #5 af Daniel
Jeg kan sagtens forstå Ancelottis lille dilemma. James er en klart mere kampafgørende spiller end Isco. Det samme er Bale. Isco er en spiller, der formår at gøre spillet på banen mere flydende, men udover spanierens finurlige vendinger, eminente touch på bolden og, i nogle perioder, agrgessive løbearbejde, mangler JEG stadig at se den målgivende aflevering, den skærende bolden gennem midtbanen eller en længere diagonalbold, der vender spillet - det er hans åbenlyse mangler offensivt, og hér er hans direkte konkurrenter en klasse bedre.

Det skal ikke lyde som om, at undertegnede ikke ser det store lys i Isco. Det gør jeg. Jeg mener dog, det er tilladt at se det hele i et lidt større perspektiv; hvorfor er det eksempelvis et dilemma?

Og der mener jeg så, at det handler om den kampafgørende/effektive fodboldspiller (Ancelottis syn). Jeg er enig med majoriteten herinde i, at det ikke skal hedde Isco vs. James, men Isco vs. Bale (James er i min bog selvskrevet) og i den ligning er der pt. en lille overvægt i spanierens favør. Jeg forventer dog ikke at se Bale på bænken; han ER kampafgørende på sine bedste dage og det tror jeg bliver tungen på vægtskålen for Ancelottis endelige valg.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 4 måneder siden #6 af nono
Det er et positivt problem og vi skal nok få brug for alle "12" mand som er i spil i den kabale de fleste brugere lægger. Formmæssigt bør slagtekalven hedde Bale - ikke mindst set i lyset af hvor overbevisende James har gjort det de gange han har spillet ude på højrekanten.

Mellem Isco og James foretrækker jeg dog personligt James af den simple årsag, at han udkonkurrerer Isco på alle fodboldens vigtigste parametre: key-passes, assists, goals, workload, balls recovered mm.. Kort sagt; Mens Isco får os op i stolen med snævre driblinger leverer James slutresultater og der kan drages en mere eller mindre direkte parallel imellem James' skade og Real Madrids formnedgang - til trods for hvor godt Isco har gjort det som afløser.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, BBB

11 år 4 måneder siden #7 af JesperA

nono skrev: Det er et positivt problem og vi skal nok få brug for alle "12" mand som er i spil i den kabale de fleste brugere lægger. Formmæssigt bør slagtekalven hedde Bale - ikke mindst set i lyset af hvor overbevisende James har gjort det de gange han har spillet ude på højrekanten.

Mellem Isco og James foretrækker jeg dog personligt James af den simple årsag, at han udkonkurrerer Isco på alle fodboldens vigtigste parametre: key-passes, assists, goals, workload, balls recovered mm.. Kort sagt; Mens Isco får os op i stolen med snævre driblinger leverer James slutresultater og der kan drages en mere eller mindre direkte parallel imellem James' skade og Real Madrids formnedgang - til trods for hvor godt Isco har gjort det som afløser.

Jeg mener i langt højere grad at det skyldes Ronaldo og Bales sløje form, og jeg synes bestemt ikke der mistet kvalitet ved at spille med Isco frem for James. I forhold til dette "dilemma", så mener jeg dog som flere andre at man bør ofre Bale. Og hvis der kan findes en spiller som Hazard til at afløse, så mener jeg egentlig at det bør være permanent. Jeg er så ovenud træt af Bale.... Men indrømmet, jeg har før ment tilsvarende om Benzema og Marcelo, sågar nok også Ramos i kampens hede, så det er nok egentlig meget fint at jeg ikke har nogen som helst indflydelse.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever

11 år 4 måneder siden #8 af BBB
Isco, James eller Bale kan næsten være hip som hap.

Bale har spillet ringe på det seneste, men han har også haft nogle rigtig gode kamp, hvor han har haft mange kampafgørende situationer. Derudover har han nogle kvaliteter, som gør, at han skal holdes varm indtil vi møder de store hold.

James var kampafgørende tre(?) kampe i træk inden han blev skadet, men han har også være virkelig ringe i mange kampe. Det kan diskuteres, om det skyldes placeringen på banen eller ej.

Isco spiller flot. De ting han laver er pæne, men han varmer simpelthen bolden for meget. Han fungerer reelt kun i det etablerede spil, hvor bolden skal roteres, eller hvis en modstander går aggressivt til ham. I omstillingsspillet er han ikke i nærheden af resten af offensiven.

Ud fra devisen om at det ikke hjælper at én spiller er god, hvis han trækker holdet ned, så vil jeg uden at blinke fjerne Isco fra holdet.

11 år 4 måneder siden #9 af Dios
Der burde ingen diskussion være omkring hvilken spiller der skal på bænken.

Kampafgørende eller ej, så spillede vi vores bedste fodbold med de bedste resultater uden Bale.

Man må bare ikke undervurdere flowet i spillet, hvis der skal hentes resultater. Og det er dét Isco er verdensklasse til. I stedet for altid at kigge på statistikker, så lad os da kigge på hvad der fungere.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, andreashn, Fondo_Sur

11 år 3 måneder siden #10 af PCBJ
Hold nu kæft med Ronaldo's sløje form.. Er man topscorer i La Liga er man ikke i sløj form og manden er så tilpas ærgerrig at han altid kommer igen.. Bale til gengæld skal bare på bænken.. Hala Madrid

11 år 3 måneder siden #11 af Pelle

PCBJ skrev: Hold nu kæft med Ronaldo's sløje form.. Er man topscorer i La Liga er man ikke i sløj form og manden er så tilpas ærgerrig at han altid kommer igen.. Bale til gengæld skal bare på bænken.. Hala Madrid

Hvad med du lige finder niveauet inden du går igang med at svine til højre og venstre? Og endda i en 2 uger gammel tråd. Step up!

"Maybe they hate me because I'm too good."

Leveret af Kunena Forum