Optakt: Kan Real Madrid opbygge en stime?

11 år 3 måneder siden #1 af Daniel
Den positive spåkone ville nok mene, at Real Madrid med weekendens otte-måls-sejr over Granada, er sin længere krise kvit. Det er heller ikke utænkeligt. For kigger man dybere i krystalkuglen, endte Real Madrids seneste krise ved, at Kongeklubben udraderede Deportivo på Riazor med cifrene 8-2 – der er paralleller.

Og lige for at øge stemningen yderligere ude i stuerne, så vandt Real Madrid elleve kampe i streg i La Liga efter magtdemonstrationen på Riazor. Den skarpe læser kan nok godt regne ud, hvad det betyder; der venter 27 point i horisonten, 94 i alt. Om det er nok til at vinde La Liga er op til Barcelona.

Næste bump på Real Madrids mesterskabsjagt er Rayo Vallecano, der tager mod Real Madrid på Vallecas. Paco Jémez’ tropper kan fra tid til anden godt volde Spaniens største klubber problemer på eget græs, og Real Madrid havde da også sit hyr i fjor mod Rayo Vallecano, hvor Kongeklubben næsten formøblede en ellers sikker sejr – siden da har de to klubber tørnet sammen to gange på Bernabéu, hvor Real Madrid begge gange har scoret fem mål. Der er dermed lagt i kakkelovnen til et målrigt onsdagsopgør.

Onsdagens knagende spørgsmål er, om Ancelotti vælger at spille James og Isco på samme tid eller James og Bale, som begge gjorde en solid figur i weekenden – undertegnede tror på en tredje variant. Waliseren har pådraget sig et slag på venstre fod, hvorfor Real Madrids italienske træner endnu ikke ved, om han har sin hurtige kantspiller til disposition. Bales skade er måske held i uheld. Rayo Vallecano er et mandskab, der ynder at spille boldbesiddende fodbold, og flere boldstærke spillere på Real Madrids, er måske måden at dæmme op for Jémez’ filosofi.

Denne lille optakt kommer ikke uden om Real Madrids absolutte verdensstjerne, Cristiano Ronaldo. Portugiserens fænomenale indsats mod Granada i weekenden, markerede en lille genkomst, efter en mindre personlig krise; kærestesorger, dårligt spil, etc. Det er essentielt, at Ronaldos indre flamme bliver tændt igen. Således var portugiseren om noget symbol på Real Madrids i sandhed smukke efterårssæson, hvor Kongeklubben nedlagede mere eller mindre al modstand; Ronaldo var i denne periode uforlignelig og verdens i særklasse bedste fodboldspiller.

Der er generelt ikke de store bekymrende miner i den madrilenske lejr, hvor Ancelotti råder over hele sit spillermateriale, foruden Pepe, der døjer med en mindre skavank. Undertegnede tror på, at Ancelotti vælger at spare James i første halvleg og bringe colombianeren på banen med en lille halv time tilbage på uret i morgen, hvorfor pladsen tilfalder Isco, der tilbage efter sin karantæne. Denne lille spådom er naturligvis forudsat, at Bale bliver sin drilske fodskade kvit.

Det store spørgsmål er selvfølgelig, om Real Madrid kan bygge videre på weekendens solide præstation og dermed opbygge en ny stime, der meget vel kan betyde titler. Dét og meget andet, kan man få svaret på, når kampen sparkes i gang på Canal 9 kl. 22:00 i morgenaften, hvor madridsita.dk vanen tro er at finde aktivt på både facebook og twitter.

Real Madrids forventede startopstilling: Casillas; Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo; Isco, Modric, Kroos; Bale, Benzema, Ronaldo. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #2 af asp3200
Rolig nu, det var granada med fuldt b hold. Jeg afventer lige med at juble og gå bananas som folk herinde tit går. Vi får svarene mod Ath Madrid og Malaga. Jeg troer desværre ikke vi har lært noget overhovedet mod "lillesøster"

11 år 3 måneder siden #3 af Siempre Madrid

asp3200 skrev: Rolig nu, det var granada med fuldt b hold. Jeg afventer lige med at juble og gå bananas som folk herinde tit går. Vi får svarene mod Ath Madrid og Malaga. Jeg troer desværre ikke vi har lært noget overhovedet mod "lillesøster"

Den dag, du går bananas i en Real Madrid-rus.............Det er nok for slidt at bruge den med de to torsdage i en uge ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

11 år 3 måneder siden #4 af asp3200

Siempre Madrid skrev:

asp3200 skrev: Rolig nu, det var granada med fuldt b hold. Jeg afventer lige med at juble og gå bananas som folk herinde tit går. Vi får svarene mod Ath Madrid og Malaga. Jeg troer desværre ikke vi har lært noget overhovedet mod "lillesøster"

Den dag, du går bananas i en Real Madrid-rus.............Det er nok for slidt at bruge den med de to torsdage i en uge ;-)

Jo jo, men selv du må da indrømme at folk var helt oppe og kører over en 9-1 sejr mod en bundprop med b holdet. Lad os nu se mod tophold...

11 år 3 måneder siden #5 af Siempre Madrid

asp3200 skrev:

Siempre Madrid skrev:

Jo jo, men selv du må da indrømme at folk var helt oppe og kører over en 9-1 sejr mod en bundprop med b holdet. Lad os nu se mod tophold...

Jamen, det var de (vi) da og jeg vil da give dig ret i, at den er aldeles ubrugelig, hvis vi ryger ud af CL til Atlético Madrid eller taber points i de resterende kampe i La Liga, men der er da grund til spirende optimisme med et par gode kampe og en stort set fuldstændig skadesfri trup.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, andreashn

• rene
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #6 af rene
Besvaret af rene på emne Optakt: Kan Real Madrid opbygge en stime?

Siempre Madrid skrev:

asp3200 skrev:

Siempre Madrid skrev:

Jamen, det var de (vi) da og jeg vil da give dig ret i, at den er aldeles ubrugelig, hvis vi ryger ud af CL til Atlético Madrid eller taber points i de resterende kampe i La Liga, men der er da grund til spirende optimisme med et par gode kampe og en stort set fuldstændig skadesfri trup.

Det var fucking Granada med et reserve hold vi mørebankede, så rolig nu folkens der er lang vej til en titel i år. Jeg er meget spændt på kampene mod Atletico, for er bange for vi ikke har lært en skid af de sidste mange kampe mod dem, har bare det på fornemmelsen at hvis vi slår dem ud af cl, så vinder vi også la undecima, som redder sæsonen mere eller mindre, uagtet om vi vinder mesterskabet eller ej, fuck det kunne være drømmen at vinde cl 2 år i træk.

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #7 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Optakt: Kan Real Madrid opbygge en stime?
Meget oplagt at oddse på nogle gule kort til i aften. Mon ikke Ancelotti vil af med karantæner til Ramos, Modric, Kroos og James når vi nu alligevel møder Eibar og Malaga hjemme i de næste kamp. Ramos trækker 100% et gult i dag, om det bliver enten modric eller kroos kan jeg ikke lure, det virker usandsynligt at de begge trækker den på samme tid.

Nogen der evt. kender en bookmaker hvor man kan spille det på de specifikke spillere? Har ikke haft held med at finde en.

Leveret af Kunena Forum