AS: Ødegaard vil ikke træne med Castilla-holdet
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Martin Ødegaard har ikke været længe i Real Madrid, men allerede nu begynder de første negative historier om ham at dukke op i spansk presse.
Ifølge spanske AS er det norske stortalent nemlig afvisende over for at træne med filial-holdet, fordi han har en klausul i sin kontrakt, som giver ham lovning på at træne mere med førsteholdet end tilfældet har været indtil nu.
AS mener at vide, at Ødegaard ved flere lejligheder har afvist at træne med Castilla-truppen og kun deltager i den fælles opvarmning op til kampene.
Zinedine Zidane og hans tekniske stab har ved tre lejligheder holdt møde med Martin Ødegaard og hans far for at forklare dem situationen og henstille til, at der trænes mere minutiøst med Castilla-truppen, men Ødegaard-familien henviser angiveligt til klausulen i kontrakten, som man krævede for at skrive under med Real Madrid, nemlig at han fem gange om ugen træner med førsteholdet.
På Castilla-holdet beklager flere sig over, at det 16-årige stortalent tilsyneladende vil lade sine holdkammerater i stikken for at være ved Cristiano Ronaldos side.
Martin Ødegaard har slet ikke fået spilletid i de to seneste kampe for Real Madrid Castilla, som har vundet begge kampe.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er der nogen større grund til han ikke har deltaget i de sidste to kampe?
Jeg er her stadig XOXO
Jeg var ikke klar over, at han ikke har spillet de sidste to kampe. Kampe som Castilla begge har vundet. I modsætning til de foregående mange kampe, hvor de virkelig har været i krise. En krise som i øvrigt begyndte netop som Ødegaard kom til. Det kan være, at det er en tilfældighed, men det virker dog ret påfaldende, synes jeg.
JimmyBroe skrev: Der kan ske meget på kort tid må man sige. Jeg forstår ikke helt problemet fra Real Madrids side af. Drengen skal selvfølgelig træne med førsteholdet 5 gange om ugen. Hvis det er blevet lovet. Længere er den sgu ikke.
Er der nogen større grund til han ikke har deltaget i de sidste to kampe?
Han indgår ikke godt nok i spillet med de øvrige Castilla-spillere. Individuelt set, gør han det fint, og har vist prøver på en masse tekniske detaljer. Men når han ikke træner med holdet til dagligt, så bliver det jo noget underligt noget til kampene...
Alle de dumme rygter om Ødegaards løn, har sikkert heller ikke gjort ham mere populær blandt de øvrige talenter. Det kunne man i hvert fald forestille sig, hvis man kender lidt til mennesker;)
Ja, og det gør man jo:)
Det er nu ikke fordi det kommer bag på nogen tror jeg. Det skaber altid vrøvl, når en forholdsvis uprøvet spiller bliver hentet til klubben som en stjerne. Uden at skulle bag ved i køen.
Det kan vise sig ikke at være holdbart. Problemet med en klub af Real Madrids størrelse er netop det, at de talenterne har det svært fordi der er så stort et spring fra Castilla til førsteholdet.
Jeg håber de finder ud af det. Jeg ville elske at se en "nabo" spille bold i Real Madrid.
Jeg er her stadig XOXO
Jeg er her stadig XOXO
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Ja, det kan godt være, at der står 5 træningsdage om ugen med førsteholdet, men hvis konsekvensen er, at han derved spiller sig af Castilla-holdet, så har han i virkeligheden ikke opnået ret meget.
Måske skulle han se det i et lidt større perspektiv og tage de 1-2 gange om ugen (nogen gange måske slet ikke) nu og så på sigt få lov til at træne hele 6-7 gange om ugen og få spilletid på førsteholdet.
Nå, jeg tror nu under alle omstændigheder, at det er en storm i et glas vand, for den unge nordmand har virket meget moden og velovervejet gennem hele forløbet, så jeg kan simpelthen ikke tro, at han er i gang med at skyde sig selv i foden efter blot 2-3 måneder i klubben.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Siempre Madrid skrev: Det er altid uheldigt, når en spiller holder sin fane så højt, at han ikke kan nå jorden.
Ja, det kan godt være, at der står 5 træningsdage om ugen med førsteholdet, men hvis konsekvensen er, at han derved spiller sig af Castilla-holdet, så har han i virkeligheden ikke opnået ret meget.
Måske skulle han se det i et lidt større perspektiv og tage de 1-2 gange om ugen (nogen gange måske slet ikke) nu og så på sigt få lov til at træne hele 6-7 gange om ugen og få spilletid på førsteholdet.
Nå, jeg tror nu under alle omstændigheder, at det er en storm i et glas vand, for den unge nordmand har virket meget moden og velovervejet gennem hele forløbet, så jeg kan simpelthen ikke tro, at han er i gang med at skyde sig selv i foden efter blot 2-3 måneder i klubben.
Man bør vel kunne tale sammen om tingene. Fra Ødegaards perspektiv er kamptræning væsentligt for udviklingen, så han bør være interesseret i mest muligt af denne. Omvendt må man som Real Madrid-fan også været bekymret, hvis man har så inkompetent en ledelse, at den har lovet en spiller X-antal træninginger med førsteholdet og allerede få måneder senere ikke efterlever dette. Alene det at indskrive et antal træninger virker tåbeligt, men har man gjort det, så bør det også efterleves - og i øvrigt være en del af en større plan.
Jeg tror det er en agurketidshistorie. Der er ikke meget at skrive om lige nu og så har Ødegaard lige siddet ude i et par kampe, hvor Castilla tilfældigvis har vundet. Ødegaard er jo langt fra den første spiller i Real Madrids historie, som jævnligt har trænet med førsteholdet og spillet kampe med Castilla. Jesé gjorde i en længere periode det samme og Medrán gjorde det så sent som i efteråret. En anden løsning kunne måske være at lade ham deltage i ekstra træningspas engang imellem - på den måde kan han træne med førsteholdet og holde sig til hos reserverne.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Jeg har også svært ved at se at en 16 årig knægt som kun har været i klubben i et par måneder allerede skulle stille disse krav.
Det er ikke bare krav han kommer med fordi han har stjernenykker. Står det i hans kontrakt, så har klubben pligt til at overholde det.
Håber i hvert fald det bare er en oppustet historie
- Gæst
-
Ignore the gossip. There are no problems with Martin Odegaard’s attitude says @GuillemBalague ble.ac/1c8U560 (Insider: Real Madrid to Blame for Martin Odegaard Issues, Not His Attitude)