Benzema skadet
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Carlo Ancelotti fik i dag dårligt nyt i forbindelse med den afsluttende træning inden morgendagens opgør mod Málaga.
Her mødte Karim Benzema op med en forbinding om højre knæ, men han måtte efter kort tid opgive at gennemføre træningen og efter en rådslagning med Ancelotti, valgte han at blive undersøgt af klubbens fysioterapeuter.
Der er endnu ikke meldt noget ud om skadens omfang, men spansk presse mener at vide, at Benzema med sikkerhed ikke er med i morgen, mens han meldes særdeles tvivlsom til onsdagens returkamp i Champions League mod Atlético Madrid.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Carvajal - Varane - Ramos - Marcelo
Modric - Kroos
Isco
Bale - James
Ronaldo
Mod Malaga ;)?
Den eneste plads hvor vi ikke har en kompetent afløser. Udover måske højrebacken.
Chicharito er desværre ikke til megen hjælp. Jeg synes det er trist at Ronaldo skal op og lægge som enlig angriber. Det mener jeg ikke at vi har gavn af. Som Dybro har foreslået, synes jeg også vi bør prøve James som mand i front, hvis Benz er ude i en længere periode. Det kan måske godt virke, om ikke andet, ser jeg det som bedste alternativ.
Jeg er her stadig XOXO
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
JimmyBroe skrev: Den eneste plads hvor vi ikke har en kompetent afløser. Udover måske højrebacken.
Vær du glad for, at ham som står for udsmidninger på forum "sidder i en bil i Tyskland" ;-)
Nej, det er naturligvis rigtig dårligt nyt, også selv om Benzema kun har scoret et mål i de seneste 16 kampe mod Atlético Madrid. På trods af det, så var han blevet en nøglespiller på onsdag og det gør blot en svær kamp endnu sværere, at vi skal undvære franskmanden.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Johnson
- Gæst
-
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Siempre Madrid skrev:
JimmyBroe skrev: Den eneste plads hvor vi ikke har en kompetent afløser. Udover måske højrebacken.
Vær du glad for, at ham som står for udsmidninger på forum "sidder i en bil i Tyskland" ;-)
Nej, det er naturligvis rigtig dårligt nyt, også selv om Benzema kun har scoret et mål i de seneste 16 kampe mod Atlético Madrid. På trods af det, så var han blevet en nøglespiller på onsdag og det gør blot en svær kamp endnu sværere, at vi skal undvære franskmanden.
Omvendt savnede jeg spillere i boksen på Vicente, og her kan Hernandez måske skinne og få et lille gennembrud.
Damholt skrev: To af denne her slags mål mod lillesøster på onsdag, og så rejser jeg en statue af mexicaneren på min altan!
Jeg.. ELSKER det billede!!
Det er synd for Benz, at han er skadet. Med det sagt, så kan både James og Isco spille på samme tid - ikke nødvendigvis en dårlig kombi. Benz var jo heller ikke ligefrem i nærheden af at være kampafgørende i tirsdags, omend ikke engang tæt på! Hvis han, uden skade, havde spillet på samme niveau på onsdag, ser jeg ikke det her som noget negativt.
(Beklager, at jeg i mit hoved allerede er ovre Malaga-kampen. Jeg kan knap tænke på andet fodboldrelateret end returen på onsdag.. Og så min serie 8 kamp i weekenden)
Jaood skrev: I øvrigt var Benzema vores dårligste fodboldspiller i tirsdags, så det helt store problem er det ikke. Chicharito er kompetent, og har et målinstinkt som Benzema, til trods for at han er mexicaneren overlegen i de fleste facetter af spillet, kun kan drømme om.
Helt enig, som ovenstående billede viser, kan Chicharito lave assist til sig selv og score med hovedet - på under 1 sekund!! Det kan hverken Ronaldo eller Messi!
Eller: Chicharito kan score selvom han skyder forbi! Han nærmer sig Nicklas The Lord Bendtner!!
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Selvom Atleticos forsvar ofte har godt styr på Benzema (jeg tror faktisk at de vil have styr på samtlige 9'ere, som ligger inde i boksen), så er hans tilstedeværelse og evne til at gøre noget uventet stadig noget, som Godin og Miranda konstant skal være opmærksomme på. Det har også en værdi.
Ancelotti har ofte sat Isco ind som falsk 9'er, for at have en playmaker liggende oppe foran, ligesom man har med Benzema. Hvis Benzema ikke kan spille, så forventer jeg at man holder fast i systemet, og skifter Isco ind i stedet for Benzema.
Jaood skrev: Selvfølgelig vil man ikke benytte Ronaldo som angriber, og dermed Bale som venstrekant, og dermed plads til både James og Isco, for Ancelotti er jo godt klar over at hvis sådan et hold skulle gå hen og triumfere, så vil der blive hvisket og spurgt og undret, og en åbenbaring vil så støt begynde at sprede sig blandt Bernabeus lægter og gennem Madrids gader, og det skelsættende scenarie skal Ancelotti nok gøre sit for at undgå; en gemen taktik som han jo tidligere har vist sig at være glad for, da han bænkede Casillas i en enkel hjemmekamp (efter endnu et drop i kampen forinden) i et patetisk, men velykket, forsøg på at skåne ham for la aficións helt legitime kritik.
Det ender sandsynligvis med at Chicharito bliver spillet som angriber, med James eller Isco på bænken, og Bale låst fast i det mareridt som højrekantspositionen er blevet for ham, mens Ronaldo får lov til at løbe frit omkring.
I øvrigt var Benzema vores dårligste fodboldspiller i tirsdags, så det helt store problem er det ikke. Chicharito er kompetent, og har et målinstinkt som Benzema, til trods for at han er mexicaneren overlegen i de fleste facetter af spillet, kun kan drømme om.
Tror slet ikke at du skal regne med at Chicharito starter inde mod Atletico, hvis Benzema stadig er skadet. Men mon ikke at Benzema bliver klar til kampen...
I en tid med vigtige kampe går man hurtigt ud af træningen, hvis man mærker den mindste skade. Derfor skal man ikke panikke over dette selvom skader altid er mulige.
Derfor tror jeg, at der kan komme noget godt ud af den skade. Vi kan både prøve med Chicharito, som jeg faktisk tror vil kunne klare sig næsten bedre end Benzema i sådan en kamp. Han er i hvert fald bedre til at positionere sig.
Ellers kan man også prøve at smide eks. James derop. Selvfølgelig ikke som 9'er, men en mellemting mellem falsk 9'er og en 10'er. Den kan Benzema også spille, man jeg vil mene, at James er farligere i feltet og på kanten af feltet en Benzema. For selvom Benzema er en god afslutter, så varmer han tit bolden og bruger for meget tid på at afslutte. Her er James mere resolut.
Skæv en fredag eftermiddag på sofaen. Det er lang tid siden.
Sebberg skrev: Al respekt til Benzen, men jeg er faktisk næsten lidt 'glad', at han måske er ude på onsdag. Jeg elsker Benzema, men vi er alle sammen enige om, at alle de facetter, som Benzema er bedst til, ikke kan bruges til kampen på onsdag. Med det fuldstændigt enorme pres vi kommer til at lægge, kommer vores 9'er til at være placeret inde i feltet ved alle angreb. Det er ikke dér, hvor Benzema er stærk.
Derfor tror jeg, at der kan komme noget godt ud af den skade. Vi kan både prøve med Chicharito, som jeg faktisk tror vil kunne klare sig næsten bedre end Benzema i sådan en kamp. Han er i hvert fald bedre til at positionere sig.
Ellers kan man også prøve at smide eks. James derop. Selvfølgelig ikke som 9'er, men en mellemting mellem falsk 9'er og en 10'er. Den kan Benzema også spille, man jeg vil mene, at James er farligere i feltet og på kanten af feltet en Benzema. For selvom Benzema er en god afslutter, så varmer han tit bolden og bruger for meget tid på at afslutte. Her er James mere resolut.
Skæv en fredag eftermiddag på sofaen. Det er lang tid siden.
Du får et tak for din "apropos-ingenting-afslutning"...:-)