Benzema skadet
Det der i mine øjne bliver afgørende er om vi kan holde det samme tempo med stor boldsikkerhed og dynamik. Her ser jeg faktisk at James kan få en spændende rolle i forreste geled (a la falsk nier) med mulighed for at bryde kæderne.
Dvs:
Modric,Kroos,Isco
,,,,,,,,,James
,,,Bale,,,,,,,,,,Ronaldo
Inkl. super offensive backs og dybdeløb fra både Isco og Modric. Selv ikke Barca på deres bedste dage har en mere boldsikker midtbane end dette.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Elkrimi skrev: Jeg vil vove den påstand at vi ikke har brug for den decideret boksspiller på onsdag. Ronaldo skal nok være der når det gælder.
Det der i mine øjne bliver afgørende er om vi kan holde det samme tempo med stor boldsikkerhed og dynamik. Her ser jeg faktisk at James kan få en spændende rolle i forreste geled (a la falsk nier) med mulighed for at bryde kæderne.
Dvs:
Modric,Kroos,Isco
,,,,,,,,,James
,,,Bale,,,,,,,,,,Ronaldo
Inkl. super offensive backs og dybdeløb fra både Isco og Modric. Selv ikke Barca på deres bedste dage har en mere boldsikker midtbane end dette.
Som jeg skrev dengang James kom til klubben, så kan jeg også godt se ham som en form for falsk 9'er.
MEN! Han har aldrig spillet positionen - og plejer Ancelotti at prøve helt nye ting af, i store kampe?.... Derfor ser jeg mere Isco som den mulige falske 9'er;)
- Dybro
- Gæst
-
,M_linding skrev:
Elkrimi skrev: Jeg vil vove den påstand at vi ikke har brug for den decideret boksspiller på onsdag. Ronaldo skal nok være der når det gælder.
Dvs:
Modric,Kroos,Isco
,,,,,,,,,James
,,,Bale,,,,,,,,,,Ronaldo
Som jeg skrev dengang James kom til klubben, så kan jeg også godt se ham som en form for falsk 9'er.
MEN! Han har aldrig spillet positionen - og plejer Ancelotti at prøve helt nye ting af, i store kampe?.... Derfor ser jeg mere Isco som den mulige falske 9'er;)
Isco kan spille rigtige mange pladser og sikkert også en falsk 9´er. Jeg tror dog, at James er mere målfarlig samtidig med han ikke har de samme defensive kvaliteter som Isco.
Det er vigtigt at huske på, at når man vælger den falske 9´er frem for diamanten i en 4-4-2, så er det meningen at den falske 9´er skal ligge på 9´eren i perioder men så pludselig fra tid til anden forsvinde derfra og gøre forsvarsspillerne hos modstanderne forvirret,samtidig med man skaber et overtal på midtbanen og på den måde sikre sig overtaget i spillet mellem forsvaret og midtbanen hos modstanderne
Real har så mage kvaliteter på holdet, så det skulle være muligt endda at avancere den falske 9´er ved at skifte lidt og lade fløjangriberne tage turen ned en gang imellem - i hvertfald Ronaldo, som med sikkerhed trækker manden med ned, hvor f.eks. James så ryger ud på fløjen eller forbliver på 9´eren og overlader et kæmpe hul til Reals backer.
Det er naturligvis en spillestil der kun meget sjældent lykkes 100% første gang men fordele vil man uden tvivl kunne fremtvinge allerede første gang, ved at sætte sig massivt på midtbanen (når 9´eren falder ned) og derfra fremtvinge overtag og store chancer i dybden. Hvis modstanderne som reaktion på den falske 9´er, går i en 4-2-3-1 sidder man på kampen og det hele er blot et spørgsmål om tid, førend målene kommer
Og den der dille med, at man bare kan erstatte en angriber, der godt kan lide at trække ned i banen, med en offensiv midtbanespiller/potentiel falsk 9'er er jeg lodret uenig i. Der er altså en verden til forskel på at bevæge sig i mellemrummet mellem midtbane og forsvar og så falde tilbage fra forsvarslinjen, med ryggen mod mål, og spille bolden fra. Det handler meget om hvordan man positionerer sig som angriber, og hvordan man udnytter sin krop til at holde midterforsvarerne væk. Kan nogen af jer se Isco, eller James for den sags skyld, med Godin på ryggen? Jeg kan ikke. Rent teknisk er jeg ikke i tvivl om, at de er mindst ligeså gode som Benz i små rum, men det handler altså om helt andre ting når du tager udgangspunkt som forreste mand. De er slet ikke trænede i at ligge på toppen, og det tror jeg slet ikke Carlo skal prøve at lære dem mod Atletico.
For mig at se er Benzema altafgørende for at vores offensiv hænger sammen. Han skaber så meget plads til vores to torpedo-kanter, og han har så godt et blik for spillet - specielt synes jeg ham og Ronaldo har en fantastisk evne til at finde hinanden. Benzema spillede ikke sin bedste kamp mod Atletico, men jeg synes at folk gør ham LANGT værre end han var. Spillede en glimrende første halvleg, og jeg storroste ham i flere tilfælde for hans aktioner i det opbyggende spil.
At man kan se det som en fordel, at han skulle være ude til returen mod lille, det er mig en kæmpe gåde. Lad os håbe, at der bliver tænkt fornuftigt, og at han kun gik ud for at sikre, at han kan være med på onsdag.
- Storken
- Gæst
-
Elkrimi skrev: James skal bare tættere på målet - gense nedenstående hvis man har glemt hans styrker ;)
Hvis vi fjerner straffesparket, så havde han 5 mål fra 15 skud. De 9 af disse var uden fra feltet, hvor man i gennemsnit scorer på 3% af sine forsøg. Sagt på en anden måde: Han var ualmindelig skarp til VM.
Problemet ved skarphed er, at det i høj grad er baseret på held. Det er meget få spillere, der over tid er skarpere end gennemsnittet. Nedenstående graf sammenligner Premier League spillernes skarphed i sæsonerne 2011 og 2012:
www.optasportspro.com/media/644627/Goals-above-ExGper90.png
Hver eneste prik på grafen er en spiller fra Premier League. Hvis en spiller har været skarpere end gennemsnittet i sæsonen 2011 så er prikken placeret på højre side af grafen. Hvis spilleren har været skarpere end gennemsnittet i sæsonen 2012, så er prikken placeret i den øverste halvdel af grafen. Hvis en spiller derved har været skarpere end gennemsnittet i begge sæsoner, så vil hans prik være i øverste højre hjørne. Dem er der ikke mange af (læs: ingen). Der er til gengæld flere spillere, der har været ualmindelig skarpe i én sæson, men er røget under gennemsnittet i den næste. Eksempelvis har de 3 prikker aller længst til højre været meget skarpe i sæsonen 2011, men været under gennemsnittet i 2012.
Pointen er, at spillernes skarphed på sigt bevæger sig mod gennemsnittet. Det skal siges, at angribere er skarpere end forsvarsspillere, men det er meget få angribere, der er skarpere end gennemsnitsangriberen. Spillere som Messi, Ronaldo, Rooney etc. har over tid vist sig skarpere, men der er tale om de allerbedste. Generelt kan man sige, at det de gode angribere gør er, at de kommer frem til skuddene. De scorer ikke nødvendigvis mere på deres skud, men de kommer frem til dem. Det er en evne, der kan gentages på sigt, hvorfor det er en vigtig parameter for en angriber.
El Rojo skrev: Jeg er sgu lidt i chok over forummets milde modtagelse af Benz' skade. Jeg er af samme holdning som Jimmy, Benzema er en af de spillere vi nødigst kan undvære. Vores eneste direkte erstatning er Chicha, og han er flere niveauer under Benz, og under Reals hold generelt.
Og den der dille med, at man bare kan erstatte en angriber, der godt kan lide at trække ned i banen, med en offensiv midtbanespiller/potentiel falsk 9'er er jeg lodret uenig i. Der er altså en verden til forskel på at bevæge sig i mellemrummet mellem midtbane og forsvar og så falde tilbage fra forsvarslinjen, med ryggen mod mål, og spille bolden fra. Det handler meget om hvordan man positionerer sig som angriber, og hvordan man udnytter sin krop til at holde midterforsvarerne væk. Kan nogen af jer se Isco, eller James for den sags skyld, med Godin på ryggen? Jeg kan ikke. Rent teknisk er jeg ikke i tvivl om, at de er mindst ligeså gode som Benz i små rum, men det handler altså om helt andre ting når du tager udgangspunkt som forreste mand. De er slet ikke trænede i at ligge på toppen, og det tror jeg slet ikke Carlo skal prøve at lære dem mod Atletico.
For mig at se er Benzema altafgørende for at vores offensiv hænger sammen. Han skaber så meget plads til vores to torpedo-kanter, og han har så godt et blik for spillet - specielt synes jeg ham og Ronaldo har en fantastisk evne til at finde hinanden. Benzema spillede ikke sin bedste kamp mod Atletico, men jeg synes at folk gør ham LANGT værre end han var. Spillede en glimrende første halvleg, og jeg storroste ham i flere tilfælde for hans aktioner i det opbyggende spil.
At man kan se det som en fordel, at han skulle være ude til returen mod lille, det er mig en kæmpe gåde. Lad os håbe, at der bliver tænkt fornuftigt, og at han kun gik ud for at sikre, at han kan være med på onsdag.
Jeg må erkende at jeg stadig er ambivalent i forhold til Benzema, selvom han er blevet bedre. Han er vanvittig dygtig med en mand i ryggen og til at iscenesætte især Ronaldo. Jeg synes dog bare han stadigvæk har tendens til at blive usynlig - det virker på mig som han lidt mister troen på tingene. Hvilket især ses i kampene mod Atletico, hvor de simpelthen piller glansen af ham.
Derfor er jeg stadig lidt nysgerrig for at se konstellationen Ronaldo-James-Bale, især på onsdag. Noget uortodoks, men den trio har i mine øjne mere kvalitet end (... men det betyder selvfølgelig at det fungerer bedre i praksis).
Hvis man ser tilbage til seneste RM-ATL opgør på Bernabeu i januar, så blev Benzema godt og grundigt pakket sammen af Miranda og Godin. De spidskompetencer man normalt forbinder med franskmanden, som fysisk styrke, god med ryggen mod mål osv, var ikke rigtig synlige og der hvor han reelt lykkedes var i rummet mellem de to 4-back kæder. Og der vil jeg så igen argumentere for at James potentielt kunne være et bedre valg. Gense nedenfor:
- Johnson
- Gæst
-
- zigriaosmani
- Senior bruger
-
Men som jeg har sagt så mange gange og vil gør igen: Det er rigtig godt at Ancelotti er manager, hvis der er noget han er rigtig god til, så er det mandskabs - behandling. Han får det til at funger, selvom Benzema havde været ideelt og det er en kæmpe "blow to the face" at miste ham.
Jeg synes det nu giver os chancen for at se, hvad vi kan med Hernandez, eller måske jese? Jeg håber og tror at vi kommer videre, da vi trods alt er på hjemmebane. Hala Madrid!
zigriaosmani skrev: Jeg får nok tusindsvis af svar og had imod mig for at sige det her.!
Ikke fra min side af. Jeg synes, at det er en dårlig nyhed, ikke at have Benzema til disposition, trods min tidligere kommentar, der kunne indikere andet.
Benz er vigtig for holdet, når han spiller godt, men samtidig også en af dem, der bliver mest udstillet, når han spiller dårligt. Og det gjorde han i tirsdags :/
Jeg håber det bedste, og er samtidig glad for nyheden om, at han er klar til onsdag! :) Benz er vigtig, når han spiller godt.
Hala Madrid!
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Champen
- Gæst
-
Champen skrev: Sæt Varane på toppen og stik ham dybt.
Jeg er fan! :-)