Real Madrid er videre – og så i ordinær tid!

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
11 år 3 måneder siden #1 af realmadsen

Grundet tekniske vanskeligheder var det først muligt at se kampen fra dens syvende minut. Heldigvis var det ikke afgørende momenter undertegnede gik glip af, men Ancelotti havde alligevel valgt at smide en joker på banen i form af Sergio Ramos som forbindelsesofficer mellem den defensive og offensive midtbane. En rolle som den spanske forsvarer tog sig ganske godt af.

De første 45 minutter blev derudover præget af meget uforløst spil og det var tydeligt, at begge hold var mere indstillet på at forsvare bolden end at give los offensivt. Derfor blev det også i lange perioder en halvleg om overherredømmet i og omkring midtercirkel og begge mandskaber havde perioder, hvor det virkede som om de virkelig havde sat sig på kampen. Blot for at konstatere at modstanderen et par minutter efter pressede på i den anden ende.

Real Madrid lagde tryk på omkring det første rundede kvarter med en Ronaldo afslutning snært forbi mål og den halve time, hvor både Chicharito og James havde nærgående forsøg. Derimellem lykkedes det også Atlético at spille sig frem og bysbørnenes største chance tilfaldt venstrebacken Gamez, der resolut sparkede på mål efter en tabt Real Madrid bolden uden for feltet.

Kampens indtil videre største chance tilfaldt naturligvis Cristiano Ronaldo, der med et minut til pausen kunne have sendt Bernabeu i ekstase. Desværre var portugiseren uskarp i feltet og duellen med slovenske Oblak, der nok engang stod som en solid mur bagved Atlético forsvarerne.

Første halvdel af anden halvleg var stort set en gentagelse af de første 45 minutter, dog med markant boldovertag til hjemmeholdet. Chicharito havde i det første kvarter flere nærgående forsøg, men viste gang på gang, hvorfor han ikke får mange minutter i den hvide trøje. Mexicaneren skulle dog vende frygteligt tilbage.

Kampen tog en fysisk udvikling efter 70 minutter og det sammenhængende spil blev erstattet af en mere fysisk betonet affære med hårde nærkampe. En udvikling der normalt ville være til Atléticos fordel, bare ikke i aften. Med godt et kvarter tilbage af den ordinære spilletid gik Arda Turan ind med knopperne forrest og stemplede igennem på Sergio Ramos. Det takserede kampens i øvrigt ganske gode tyske dommer til endnu et gult og dermed var der dømt tidligt tyrkisk bad.

Udvisningen udnyttede Real Madrid til at belejre Atléticos felt og i kampens sidste ti minutter var der tale om power-play-tilstande på Bernabeu. Skulle det endelig lykkes Real at få prikket hul på bylden og få has på Atlético.

Ja såmænd. Denne onsdag aften dukkede der med to minutter igen en lille mexicaner op foran mål og prikkede læderet forbi en sprællende Oblak. Opspillet stod James og dernæst en uselvisk Ronaldo for, da han sendte bolden på tværs til nu legendariske Chicharito og så forløsning! Endelig havde man slået Simeones Atlético og tilmed i ordinær tid.

Bernabeu var i ekstase og hoppestemningen bredte sig hurtigt. Den tyske ekstratid bød på fælles sang, neglebidning og alle Ancelottis udskiftninger. Det hvide bolværk holdt dog stand og dermed kan alverdens madridistas ånde lettet op – for nu. Man er i bowlen i Nyon og endnu engang blandt Europas fire bedste hold.

Kampfakta: 1-0 (0-0); 1-0 Chicharito (88')

Gule kort: Arda Turan (31'), Raul Garcia (74'), Pepe (74'), Arbeloa (90+3), Koke (90+4)

Røde kort: Arda Turan (76')

Dommer: Felix Brych

Real Madrid: Casillas – Carvajal – Pepe – Varane – Coentrão (Arbeloa 90+1) – Ramos – Kroos – James – Isco (Illarramendi 90+3') – Cristiano Ronaldo – Chicharito (Jesé 90+2)

Atlético: Oblak – Juanfran – Miranda – Godín – Jesús Gámez – Tiago (Giménez 86') – Koke – Saúl (Gabi 46') – Arda Turan – Griezmann (Raul Garcia 65') – Mandzukic

Kampens spiller: Chicharito skal have den i aften. På trods af mange missede chancer holdt mexicaneren kampgejsten højt og fik belønning til sidst.

Kampens badebold: Der var ikke ifølge denne skribent én spiller der skilte sig negativt ud, men dog er det tydeligt, at Coentrão stadig er andet valg efter Marcelo.

Kampens detalje: Hoppestemning og fællessang på Bernabeus lægter. Fantastisk syn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #2 af Jelle
Meget uenig i referatet. Hvordan i alverden kan Coentrao få kampens badebold?
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 3 måneder siden #3 af Fondo_Sur
"Der var ikke ifølge denne skribent én spiller der skilte sig negativt ud, men dog er det tydeligt, at Coentrão stadig er andet valg efter Marcelo"...

Man kunne netop ikke se, at Coentrao er andet valg efter Marcelo. Jeg synes virkeligt at Coentrao spillede en solid kamp (bedre end Carvajal) og fortjener at blive anderkendt for gå direkte ind i holdet selvom han gang på gang er blevet sendt på bænken i denne sæson. I øvrigt lavede han samme nummer sidste år i begge vores kampe mod Bayern.

Kampens badebold: Ludwigsen på Vesterbrogade for ikke at skrue nok op for volumen, så jeg yderligere kunne høre vores smukke fans udfolde sig mod rivalen. Dumme Atleti! (nu hvor man ikke må bruge gloser som Puta Atleti herinde)

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #4 af Brylle
Der er vist en skribent, der har kigget for meget på tastaturet i stedet for at kigge på den skærm, som evt. kunne fortælle, at Coentrao da aldrig nogensinde bør få kampens badebold. Han er så vanvittig stabil i dag og gør lige præcis det, han skal. Han står perfekt defensivt, kommer godt ud af sine dueller, smider ikke bolden væk og deltager endda fint i spillet. Yderst solid præstation, især for en spiller, der absolut ikke bliver fodret med spilletid. Det er imponerende, at han bare altid er klar, når der er brug for ham i den utaknemmelige rolle, som han befinder sig i.

No offense :)

11 år 3 måneder siden #5 af SR4
Som han siger er det jo bare at HVIS der skulle gives en badebold kunne Coentrao få den. Mene hele holdet spillede nærmest fantastisk og badebolden går til en spiller, som ikke spillede decideret dårligt, men havde svært ved at skille sig ud i et så fantastisk hold.

11 år 3 måneder siden #6 af JesperA
Dagens badebold kan blive Jan Mølby for hans usmagelige tilsvining af ALT Real foretog sig, samt lovprisning af samtlige Atletico-aktioner... Han mener Atletico spiller en decideret perfekt kamp og påpeger konstant dette, i stedet for at se på spillet og resultatet... 0-0 og under enormt pres uden at skabe det mindste.. Ja den kamp forløb i sandhed lige efter bogen for Atletico..

Man skulle næsten tro han var lidt bitter over gruppespillet endnu, men sådan er han selvfølgelig ikke, det har han naturligvis for meget integritet til ;)

Hvis man lige tager med i ligningen at Real i dag manglede 4 spillere, der alle sammen, efter min mening, er i top 5 i verden på deres respektive positioner, så klarede de det sgu meget godt.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved JesperA.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Macon, andreashn, Chamartin, Pelle

11 år 3 måneder siden #7 af Sahinovic
Det var lettere end forventet. Atlético ville intet fremadrettet, pakkede fuldstændigt sammen velvidende om at de bare skulle score ét mål og at Real Madrid stillede med et svagere hold end tidligere.

Tak for gaven Simeone.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Sahinovic.

11 år 3 måneder siden #8 af Salix7
Jeg er i øjeblikket udstationeret i Frankrig, fordi jeg er ved at implementere et større projekt for Carlsberg. Jeg havde som alle jer andre set frem til kampen med stor spænding og en del nervøsitet. Derfor kan I nok forestille jer, hvilken følelse jeg fik i kroppen, da vi kørte direkte fra arbejdet kl. 20.30 ned til den lille lokale sportsbar, hvor vi har set de andre kampe, og de fortæller os, at Real vs. Atlético ikke bliver vist, fordi de har valgt Juventus vs. Monaco!! Derfor vil jeg gerne uddele en ekstra badebold i denne omgang til en lille sportsbar i byen Obernai ;-)
Til den "rigtige" badebold giver jeg "JesperA" helt ret - jeg har fået genfortalt flere af Jan Mølbys kommentarer, og manden er jo helt væk!!
Man kunne vel også argumentere for at Arda Turan kunne have fået badebolden, da hans fraværd de sidste 10-15min var skyld i, at deres ellers velkendte mur begyndte at slå revner! :-)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

11 år 3 måneder siden #9 af SR4

Sahinovic skrev: Det var lettere end forventet. Atlético ville intet fremadrettet, pakkede fuldstændigt sammen velvidende om at de bare skulle score ét mål og at Real Madrid stillede med et svagere hold end tidligere.

Tak for gaven Simeone.

Tak til Ancelotti*

Nogengange må man gerne rose sine egne frem for altid at mene at det var modstanderholdet der gav os sejren ;)

11 år 3 måneder siden #10 af henrikcomn

SR4 skrev: Som han siger er det jo bare at HVIS der skulle gives en badebold kunne Coentrao få den. Mene hele holdet spillede nærmest fantastisk og badebolden går til en spiller, som ikke spillede decideret dårligt, men havde svært ved at skille sig ud i et så fantastisk hold.

Det vil da være langt mere oplagt, at vælge en spiller som Isco - Han var bestemt ikke fantastisk

11 år 3 måneder siden #11 af Sahinovic

SR4 skrev:

Sahinovic skrev: Det var lettere end forventet. Atlético ville intet fremadrettet, pakkede fuldstændigt sammen velvidende om at de bare skulle score ét mål og at Real Madrid stillede med et svagere hold end tidligere.

Tak for gaven Simeone.

Tak til Ancelotti*

Nogengange må man gerne rose sine egne frem for altid at mene at det var modstanderholdet der gav os sejren ;)

Jeg har også rost dem, bare i en anden tråd (-;

Det eneste jeg undrede mig over var Atletico's tilgang til kampen, med det mener jeg bestemt ikke at det ikke var vores fortjeneste at vi vandt kampen igår, men med en anden tilgang til kampen tror jeg de kunne have gjort det lidt sværere/nervepirrende for os.

Florentino Pérez

• Shadow
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #12 af Shadow
Hej alle sammen! Jeg har efterhånden fulgt en del med herinde, men endelig tog jeg mig sammen til at oprette en konto.

Jeg er naturligvis glad for semifinalen, og for pokker hvor var det da også på tide at vi slog Atlético i ordinær tid! :D
Hvor ville det være fantastisk at trække Juventus i morgen. Udover at én af de to andre favoritter ryger ud, så kan og må de også gøre hinandens ben lidt møre til finalen - selvfølgelig forudsat at vi selv går videre, hvilket jeg ser som 75/25 i vores favør, igen, hvis vi møder Juventus.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Shadow.

Leveret af Kunena Forum