Lang vej efter tre point

11 år 3 måneder siden #1 af Administrationen

Toni Kroos viste fin sparketeknik ved 1-1-målet, mens han sidst i opgøret satte madrilenske hjerter i stå, da han heldigvis kortvariget måtte udgå med, hvad der lignede en knæskade

Real Madrid var mere end på hælene denne aften, hvor kravet om en sejr synes at være glemt til fordel for fodboldfejl i børnehøjde. Alligevel lykkedes det – mod kampens generelle udvikling – for Ancelottis mandskab at hente tre livsvigtige point og dermed igen minimere afstanden til FC Barcelona.

Egentlig er det utroligt, at man som forsvarende mestre af Europa onsdag aften kan udklasserede af Spaniens absolut bedste mandskaber for så fire dage senere at lade sig underkue af et sub-tophold uden nævneværdige stjerner. Men ikke desto mindre var det netop, hvad der skete denne søndag i Vigo, hvor Real Madrid var mere end på hælene mod de blåblusede værter.

Ancelottis defensiv sejlede mere end normalt, men Real Madrid kan dog glæde sig over at være skarpere i det fremadrettet fejl end de fleste, hvorfor den manglende defensive koncentration ikke kostede pointmæssigt, og det er på mange måder mere held end så meget andet.

Hovedpiner var der ellers nok af – som da Carvajal og Illarra, udeholdets med afstand mest elendige spillere, tidligt i kampen ikke kunne ikke blive enige om, hvem der skulle tackle Nolito, og så løb han forbi, før han klogt sparkede bolden under Varane og i nettet bag Casillas.

Eller hvad med Marcelos fornærmede række af beslutninger, hvorfor han først undlod at dække Santi Mina op, herefter lod ham løbe fra sig, for så at stoppe op da dennes afslutning først tog stolpen, og derved efterlod plads til en udlignende scoring. Utilgiveligt ringe af den lille brasilianer, der med Coentrãos præstation i midtugen så absolut ikke bør føle sig alt for sikker på en startplads.

Derudover var der generelt områder så store mellem forsvar og midtbane, at et vakst bestyrelsesmedlem burde overveje at søge landbrugsstøtte til opdyrkning af de ubenyttede områder af grønsværen. Den meget plads gav gode muligheder til Celtas pasningsstærke spillere, der lidt for let spillede sig til halve muligheder – og med den rette kynisme havde det kostet mere end de to scoringer, det trods alt blev ved.

Men netop det med kynismen, den havde Real Madrid – naturligvis parret med det store slæb af stjernestøv, der trods alt følger klubben overalt. Den store helt fra midtugens triumf over Atlético Madrid Chicharito fortsatte en flot uge med to scoringer til henholdsvis 1-1 og 2-4 – særligt det sidste var en perle, hvor Sergio Ramos’ ydersideaflevering fra midten af banen vil blive husket længe.

Det tyske kraftværk Toni Kroos udnyttede endnu en fin Cristiano-Jamés-kombination, mens netop Jamés vendte opgøret med sin scoring til 2-3. Et mål der blev sat ind via foden på en modstander.

Med sejren der altså kom efter en noget broget forestilling, så er Real Madrid bestemt ikke ude af mesterskabskampen, hvor man blot er et enkelt pointtab fra rækkens førerhold fra at bringe sig i vinderposition. Næste skridt i den føljeton tages onsdag, hvor Almería gæster Bernabéu.

Kampfakta
Celta Vigo – Real Madrid 2-4 (2-3)
1-0 Nolito (9’), 1-1 Kroos (15’), 1-2 Chicharito (24’), 2-2 Santi Mina (28’), 2-3 Jamés (43’), 2-4 Chicharito (69’)

Gule kort:

Jonny, Krohn-Dehli (Celta Vigo)

Sergio Ramos, Carvajal (Real Madrid)

Dommer:Pérez Montero

Celta Vigo:Sergio Álvarez – Jony, Fontas, Cabral, Mallo – Krohn-Dehli, Augusto, Orellana (70’, Madinda) – Nolito, Larrivey (73’, Charles), Santi Mina (75’, Pablo Hernandez)

Real Madrid:Casillas – Marcelo, Ramos, Varane, Carvajal – Isco (81’, Jesé), Kroos, Illarramendi, Jamés (85’, Arbeloa) – Cristiano Ronaldo, Chicharito (73’, Pepe)                         

Kampens spiller:Jamés Rodríguez. Colombianeren var med i alt og tillod sig selv at lave meget få dårlige beslutninger.

Kampens detalje:Larriveys badehætte – hvem tror du, du er? Lotte Friis?

Kampens badebold:Det er næsten for let at give Illarra skylden for alverdens ulykker, men trods en svag, svag indsats af baskeren, så viste Carvajal sig dog et endnu ringere kort. Højrebacken vandt vel nærmest ikke en eneste nærkamp, ligesom han ikke lykkedes med så meget som et eneste kvalificeret indlæg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Åh, "kampens detalje"............Gomez, det er dæleme god humor.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

11 år 3 måneder siden #3 af Steen
Besvaret af Steen på emne Lang vej efter tre point
Mesterskabet er stadig muligt, men så skal den defensiv indsats af hele holdet fandeme forbedres.
Fin præstation af Chicharito og James, specielt taget i betragtning af, at vi stillede op med 9 spillere. Carvajals præstation overraskede mig gevaldigt. Jeg havde aldrig regnet med, at se ham spille SÅ dårligt. Han satte stort set ikke en fod rigtigt, og blev ydmyget utallige gange.
Illarra var derimod ringe som sædvanligt, det kan vel ikke komme bag på nogen. Jeg kan ikke forstå, at han får lov til at spille. Start med Lucas Silva, eller hvis han ikke er klar endnu, så smid Ramos op på midten igen...

11 år 3 måneder siden #4 af Numeredoce
Besvaret af Numeredoce på emne Lang vej efter tre point
Se dét var god underholdning ;) Jeg er fantastisk glad for James, synes han gør det rigtig godt i langt de fleste kampe jeg har set denne sæson. Jeg er ikke så forblændet af Chicarito efter de sidste to kampe at jeg synes vi skal smide 200 mio efter ham, men jeg synes ikke Benzema skal have sin plads forærende når han er klar igen. Det virker til at Ronaldo/James/Chicarito har ganske udemærket forståelse for hinanden, og det handler da bare om at udnytte det til fulde, især nu når vi er igang med en meget afgørende fase i sæsonen. Så må vi finde ud af til sommer hvem der skal erstatte Mexiboy. Jeg stemmer lidt for at hente 2 angribere. Et ungt talent som kan bruge en sæson på at vænne sig til klubben og få lidt minutter hist og her og accepterer at han er 3. valg i første sæson, og så et stort skrummel. I en anden tråd blev Lukaku nævnt, det er jeg ganske enig i. Vi skal have en spiller som kan tage kampene når vi møder lillesøster, ethvert hold Mourinho må træne og andre hold som pakker sig med 3 meter høje centerforsvarere.

Jeg synes også vi er nødt til at kigge på forsvaret til sommer. Vi har hentet Danilo som er en rigtig dygtig spiller, men så vidt jeg ved også en utrolig offensiv back. Skal vi køre med den stil så er vi nødt til at overveje om Marcelo skal have besked på at blive mere tilbage, eller om han skal have noget konkurrence fra en defensivt stærkere back. Synes ofte det er for nemt at spille sig til at være alene med vores to centerforsvarere, eller endda kun med keeperen. Real Madrid må aldrig blive et defensivt hold, men synes klart defensiven skal forbedres (inklusive målmandsposten).'

Nå, tre point, selvtillid til Mexi-boy, underholdning og pres på catalanerne. Det er vel hvad man kunne håbe at få ud af sådan en kamp. Hala Madrid!

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)

11 år 3 måneder siden #5 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Lang vej efter tre point
Lang tid siden jeg har set Ronaldo præstere så godt uden at score, gode hurtige beslutninger han tog idag som førte til mål.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Chamartin, mohbar, MadridistaPorVida, Fondo_Sur

11 år 3 måneder siden #6 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Lang vej efter tre point
En ny ung angriber kunne vel snildt blive Hachim Mastour fra AC Milan. 17 år og et megatalent, der sandsynligvis vil funkle om 1-1½ år. Vent og se..

11 år 3 måneder siden #7 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Lang vej efter tre point
Carvajal skulle have lov at gå hjem til Madrid fra Vigo - føj for en skammelig indsats. Marcelo og Illiarra var ikke meget bedre.
Ronaldo spillede en rigtig god uselvisk kamp for holdet og var direkte med i 1. og 3. mål.
Man skal naturligvis ikke bedømme spillere generelt ud fra en enkelt kamp, men dagens præstationer af hhv. James og Isco konkluderer for mig meget godt den forskel, der for tiden er på de to spilleres form.

11 år 3 måneder siden #8 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Lang vej efter tre point
Må sige at jeg er overrasket over den gennemsnitskarakter Kroos indtil videre har for dagens kamp.

Efter min mening var det hans dårligste kamp i Real Madrid-trøjen. Meget tamme tacklinger, meget langsom til at komme tilbage og dække op, blev overløbet et utal af gange, nogle særdeles tvivlsomme beslutninger med bolden (kontraen hvor han afleverede til Ronaldo og ikke Chicharito, der stod fuldstændig fri) og generelt stærkt medvirkende til at der absolut ingen kontrol var over midtbanen.

Ramos, James, Ronaldo og Chicharito var holdets bedste for mig at se. Ramos måtte gang på gang redde sine holdkammerater ud af problemerne, James bandt det sammen offensivt, Ronaldo arbejdede og viste godt blik for spillet, og Chicharito var lige så energisk som vanligt med to flotte afslutninger. Carvajal, Marcelo, Kroos og Illarramendi var til gengæld de værste som jeg så det. Carvajal og Marcelo havde ikke kontrol over kanterne og blev overrumplet konstant, Kroos kunne ikke sætte sit præg på spillet og Illarra, ja... der er vist ikke så meget mere at sige til det...

Ellers dejligt med en sejr på en meget svær udebane mod et Celta-hold, der sprudler offensivt, men der var saftsusme ikke megen sammenhæng mellem kæderne og anden halvleg var en meget lang og sej kamp, hvor Celta godt nok dominerede. En midtbane med Kroos, Illarra og Isco er der sandt for dyden ikke meget pondus i...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

11 år 3 måneder siden #9 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Lang vej efter tre point

Numeredoce skrev: Se dét var god underholdning ;) Jeg er fantastisk glad for James, synes han gør det rigtig godt i langt de fleste kampe jeg har set denne sæson. Jeg er ikke så forblændet af Chicarito efter de sidste to kampe at jeg synes vi skal smide 200 mio efter ham, men jeg synes ikke Benzema skal have sin plads forærende når han er klar igen. Det virker til at Ronaldo/James/Chicarito har ganske udemærket forståelse for hinanden, og det handler da bare om at udnytte det til fulde, især nu når vi er igang med en meget afgørende fase i sæsonen. Så må vi finde ud af til sommer hvem der skal erstatte Mexiboy. Jeg stemmer lidt for at hente 2 angribere. Et ungt talent som kan bruge en sæson på at vænne sig til klubben og få lidt minutter hist og her og accepterer at han er 3. valg i første sæson, og så et stort skrummel. I en anden tråd blev Lukaku nævnt, det er jeg ganske enig i. Vi skal have en spiller som kan tage kampene når vi møder lillesøster, ethvert hold Mourinho må træne og andre hold som pakker sig med 3 meter høje centerforsvarere.

Jeg synes også vi er nødt til at kigge på forsvaret til sommer. Vi har hentet Danilo som er en rigtig dygtig spiller, men så vidt jeg ved også en utrolig offensiv back. Skal vi køre med den stil så er vi nødt til at overveje om Marcelo skal have besked på at blive mere tilbage, eller om han skal have noget konkurrence fra en defensivt stærkere back. Synes ofte det er for nemt at spille sig til at være alene med vores to centerforsvarere, eller endda kun med keeperen. Real Madrid må aldrig blive et defensivt hold, men synes klart defensiven skal forbedres (inklusive målmandsposten).'

Nå, tre point, selvtillid til Mexi-boy, underholdning og pres på catalanerne. Det er vel hvad man kunne håbe at få ud af sådan en kamp. Hala Madrid!

Ikke helt enig - vi har altså et godt forsvar. Men når Kroos og Illaramendi sammen med Isco og James ikke er i stand til at beskytte vores mål yderligere, så er det klart at vi kan blive udsat for et skarpt Celta hold på udebane. Varane har først fået hans endegyldige gennembrud nu og ham skal vi være rigtig glade for. Men klart at vi skal have en ny målmand. Og måske også en stabil venstre dør... Marcelo kan virkelig ikke lide at spille på udebane. Så er det så heldigt, at han er fremragende til mange andre ting.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

11 år 3 måneder siden #10 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Lang vej efter tre point

Jaken skrev: Må sige at jeg er overrasket over den gennemsnitskarakter Kroos indtil videre har for dagens kamp.

Efter min mening var det hans dårligste kamp i Real Madrid-trøjen. Meget tamme tacklinger, meget langsom til at komme tilbage og dække op, blev overløbet et utal af gange, nogle særdeles tvivlsomme beslutninger med bolden (kontraen hvor han afleverede til Ronaldo og ikke Chicharito, der stod fuldstændig fri) og generelt stærkt medvirkende til at der absolut ingen kontrol var over midtbanen.

Ramos, James, Ronaldo og Chicharito var holdets bedste for mig at se. Ramos måtte gang på gang redde sine holdkammerater ud af problemerne, James bandt det sammen offensivt, Ronaldo arbejdede og viste godt blik for spillet, og Chicharito var lige så energisk som vanligt med to flotte afslutninger. Carvajal, Marcelo, Kroos og Illarramendi var til gengæld de værste som jeg så det. Carvajal og Marcelo havde ikke kontrol over kanterne og blev overrumplet konstant, Kroos kunne ikke sætte sit præg på spillet og Illarra, ja... der er vist ikke så meget mere at sige til det...

Ellers dejligt med en sejr på en meget svær udebane mod et Celta-hold, der sprudler offensivt, men der var saftsusme ikke megen sammenhæng mellem kæderne og anden halvleg var en meget lang og sej kamp, hvor Celta godt nok dominerede. En midtbane med Kroos, Illarra og Isco er der sandt for dyden ikke meget pondus i...

Helt enig med Kroos. Sad og ledte efter en besked der sagde det, og der var du jo :)!

11 år 3 måneder siden #11 af BBB
Besvaret af BBB på emne Lang vej efter tre point

Derudover var der generelt områder så store mellem forsvar og midtbane, at et vakst bestyrelsesmedlem burde overveje at søge landbrugsstøtte til opdyrkning af de ubenyttede områder af grønsværen.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, Bakar

11 år 3 måneder siden #12 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Lang vej efter tre point
Nu siger jeg lige noget.

Lørdag 20.00 - Sevilla vs RMA.

Kanal 5 viser America's funniest home videos
6'eren viser 18.30 Manchester United - WBA og fra 21.00 Constantine.
Canal 8 viser Serie A the show
Canal 9 viser Monk

De andre kampe er programsatte og vist i programoversigten - jeg frygter en 6'eren-løsning med de første 30 minutter forsvundet.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

Leveret af Kunena Forum