Lang vej efter tre point
- Storken
- Gæst
-
DarioGomez skrev: Nu siger jeg lige noget.
Lørdag 20.00 - Sevilla vs RMA.
Kanal 5 viser America's funniest home videos
6'eren viser 18.30 Manchester United - WBA og fra 21.00 Constantine.
Canal 8 viser Serie A the show
Canal 9 viser Monk
De andre kampe er programsatte og vist i programoversigten - jeg frygter en 6'eren-løsning med de første 30 minutter forsvundet.
Den bliver vist på Canal 9 ifølge sofabold.dk
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
.Sikke en kamp af Sergio Ramos. Verdens bedste forsvarsspiller
Ja, selv Luna Christofi mente, at ovenstående tekst fortjente et re-tweet. Det er lidt bemærkelsesværdigt. Min pointe er lidt, at Ramos fra tid til anden får unuanceret kritik. Nødvendigvis ikke herinde, men i det mere åbne forum (eksperter, eller hvad man skal kalde dem). Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvilken pokal der endte i den spanske hovedstad sidst Ramos viste sig fra sin bedste side ;-)
Men er han verdens bedste forsvarsspiller? Den debat kunne være spændende at tage.....
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Daniel skrev: Jeg ser ingen fremhæve Sergio Ramos. Hverken hér eller i optaktsteksten til kampen. Jeg kan godt se, at han bliver bedømt, som den tredje bedste spiller i en defensiv svær kamp for holdet. Jeg fik desværre ikke set anden halvleg, og lagde heller ikke voldsomt meget mærke til Ramos i første halvleg, men Morten Bruun var da personligt ellevild, såvel i sin kommentering af Ramos, som på twitter efterfølgende:
Ja, selv Luna Christofi mente, at ovenstående tekst fortjente et re-tweet. Det er lidt bemærkelsesværdigt. Min pointe er lidt, at Ramos fra tid til anden får unuanceret kritik. Nødvendigvis ikke herinde, men i det mere åbne forum (eksperter, eller hvad man skal kalde dem). Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvilken pokal der endte i den spanske hovedstad sidst Ramos viste sig fra sin bedste side ;-)
Men er han verdens bedste forsvarsspiller? Den debat kunne være spændende at tage.....
Ramos var god, rigtig god i weekenden, særligt fordi han offensivt leverede et par kvalitetsbolde.
Det interessante er dog, at Ramos - i min optik - oftest fremstår bedst i kampe som i weekenden, hvor det bølger lidt frem og tilbage og hans speed, boldforståelse, boldomgang og offensive kvaliteter kommer ham til gode. I opgør hvor vi er presset og kampene bliver i mindre rum er han sjældent helt så god - her er Godin et eksempel på den absolutte verdenselite.
Jeg mindes dog, at vi har haft diskussion herinde for ikke så længe siden. Ramos er fantastisk, hans offensive kvaliteter er uomtvistelige og han har en evne til at score vigtige mål. Defensivt synes jeg dog man kan finde bedre og mere disciplinerede spillere. Faktisk synes jeg Pepe har været bedre i indeværende sæson, mere stabil og langt mere disciplineret. Det sagt, så er jeg glad for, at Ramos er Real Madrid-spiller. Han er egentlig en af de få i den nuværende trup, som jeg virkelig føler har Real Madrid-DNA helt dybt i sig. Ligemeget hvor frustrerende og tåbelige nogle af hans røde kort er, så slår det mig altid, at når han går på banen, er han ligeså stolt af at spille i den hvide trøje, som vi fans ville være det.
Daniel skrev: Jeg ser ingen fremhæve Sergio Ramos. Hverken hér eller i optaktsteksten til kampen. Jeg kan godt se, at han bliver bedømt, som den tredje bedste spiller i en defensiv svær kamp for holdet. Jeg fik desværre ikke set anden halvleg, og lagde heller ikke voldsomt meget mærke til Ramos i første halvleg, men Morten Bruun var da personligt ellevild, såvel i sin kommentering af Ramos, som på twitter efterfølgende:
I en æra der ikke ligefrem er domineret af verdensklasse forsvarsspil -og spillere (som for eksempelvis bare 5-10 år siden), men snarere af fart, teknik, statistikker og mål, er Ramos, efter min mening, den bedste i verden på sin position – på sine gode dage. Og det er dér hans problemer sætter ind – han er for ustabil. Han er dog utvivlsomt den forsvarsspiller i verden med flest kvaliteter. Han er både stærk, hurtig, målfarlig og utrolig dygtig teknisk, og så er hans spillestil så karakteristisk aggressiv og vovet, hvilket både er hans styrke og svaghed. På de gode dage dæmmer det op for problemerne inden de opstår, holder bolden kørende og får ham i feltet i offensive situationer, men på de dårlige dage mistimer han tacklinger, blotter forsvaret og får gule og røde kort. Det er en give og take med Sergio Ramos.
Som raul7=kongen også skriver, så kan man sagtens finde mere disciplinerede og stabile forsvarere derude som eksempelvis Godin, men jeg ville i hvert fald ikke have det anderledes (og det tror jeg ikke, at nogen er uenige i). Lige så frustrerende det kan være at se Ramos nok engang få tilskrabet sig et rødt kort eller være håbløst positioneret, lige så ekstatisk er det også at se ham spæne op af banen, erobre bolde og komme i feltet med så stålfast en vilje, at det lader som at han bare er fastbesluttet på, at han i dag bare SKAL score et mål og gøre en forskel.
Der er meget få forsvarsspillere derude (eller generelt bare spillere!), der har de dage hvor de nærmest virker ustoppelige og altdominerende. Cannavaro havde flere af dem under VM i 2006 og Ramos har dem også. Det er der ikke mange, der kan bryste sig af.
raul7=kongen opsumerer det egentlig meget godt, så jeg tillader mig blot at citere det:
raul7=kongen skrev: Han er egentlig en af de få i den nuværende trup, som jeg virkelig føler har Real Madrid-DNA helt dybt i sig. Ligemeget hvor frustrerende og tåbelige nogle af hans røde kort er, så slår det mig altid, at når han går på banen, er han ligeså stolt af at spille i den hvide trøje, som vi fans ville være det.
Og så kan det egentlig ikke siges meget bedre.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también