Ancelotti: Jeg er sikker på, at vi kan vinde resten af kampene
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Carlo Ancelotti var naturligvis glad for sejren over Almería, men på det efterfølgende pressemøde var den italienske træner nødt til at tage et par af sine spillere i forsvar, nemlig Cristiano Ronaldo, som ikke kunne skjule sin skuffelse over ikke at komme på måltavlen og Asier Illarramendi, som leverede en sløj præstation i går.
Om Cristiano Ronaldo sagde han:
- Min personlige mening er, at om så Cristiano Ronaldo ikke scorer mere i denne sæson, så vil jeg fortsat være tilfreds med ham, for jeg har aldrig haft en spiller, som scorer 50 mål pr. sæson. Han har det rigtig godt, restituerer hurtigt og er ikke træt. Han er frisk. I dag fik han ikke scoret, men han forsøgte og han arbejdede godt og at han ikke fik scoret i dag, betyder bare at han får en ny chance på lørdag.
Om Asier Illarramendi:
- Jeg er ikke bekymret, for han spillede rigtig godt mod Celta og i dag var niveauet ikke så højt. Han har trænerens fulde tillid.
Om selve kampen:
- Vi har spillet med kvalitet efter en uge med hård fysisk og mental belastning. Det var en kamp, hvor vi kunne trække vejret lidt, uden at spille med høj intensitet, men hele tiden i kontrol. Vi har en meget vigtig periode med kampe og i Sevilla tænker vi ikke på at rotere, men på at stille med stærkeste hold. Bale har trænet for sig selv om i morgen (i dag, red.) kan han træne med holdet. Karim har forbedret sig meget og vi tænker at han kan rejse med til Torino.
Om mesterskabs-mulighederne:
- Vi er ikke overbeviste om, at Barcelona sætter points til, men derimod at vi kan vinde de fire resterende kampe. Jeg har ingen personlige ambitioner, for mit pokalskab er fyldt, jeg har kun ambitioner for Real Madrid og mine spillere.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Gribben skrev: Jeg forstår simpelthen ikke Carlo's sidste kommentar. Hvorfor udtale sådan noget? Det kan nemt tolkes som ligegyldighed overfor titler, hvilket jeg ikke kan forstille mig skulle være tilfældet. Er der gået noget galt i oversættelsen eller kan han være fejlciteret eller misforstået? Jeg forstår i hvert fald ikke hans bevæggrunde for at sige sådan noget.
Det er dette, der er oversat:
-No estamos convencidos de que el Barcelona va a perder puntos, pero sí en que podemos ganar los cuatro partidos que nos quedan. No tengo ninguna ambición personal porque mi vitrina ya está llena, solo por el club, el Real Madrid y mis jugadores.
Mon ikke, at det skal tolkes i den sammenhæng, at der har været rygter om en fyreseddel til Ancelotti, hvis ikke der kommer en titel hjem og der siger han så bare, at man ikke skal gå ud og vinde for ham, men for klubben.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Storken
- Gæst
-
- Inspektøren
- Gæst
-
Storken skrev: Det er sjovt, at journalisterne spørger ind til Ronaldo hver gang han går målløs fra banen. Det er nærmest en mindre scoringskrise, hvilket der skal tages hånd om. Ronaldo er jo på en derout, hvis han ikke scorer 2 kampe i træk :)
Grunden til, at der er ekstra meget fokus på CR7 og hans "scoringskrise", er jo ikke fordi, at han ikke har scoret tre kampe i streg, men fordi han bare i det hele taget ikke har haft et stærkt 2015. Manden bombede løs mod alle on enhver inden FIFA Ballon D'or skulle uddeles. Jeg, inklusiv en masse andre, troede faktisk på, at han ville nå mellem de 60-65 mål, i ligaen alene, med det efterår/start vinter, som han jo havde. Men siden han modtog FIFA Ballon D'or, så har han bare "været i frit fald", som en anden har sagt. Det er januar, februar, marts og april - med undtagelse af få kampe - hvor han faktisk ikke har spillet godt. Han er jo en skygge af sig selv sammenlignet med hans 2014.
Og så er der selvfølgelig også ekstra meget fokus fordi, at Messi er ved, igen at overhæle CR7 på topscorerlisten i ligaen.
Jeg syntes i øvrigt, at Marca har lavet en meget god illustration af Messis og CR7s sæson:
www.marca.com/2015/04/30/multimedia/graficos/1430381991.html
Den er på spansk, men man kan under "Número de goles jornada a jornada", se hvordan CR7 dominerede starten af sæsonen, og hvordan Messi så har domineret siden årskiftet med undtagelse af en enkelt runde, hvor CR7 scorede 5 mål mod den med længder dårligte defensiv vi har set i en kamp i denne sæson. No offence, CR7.
Men kan det ikke hænge sammen med, at vores spil ikke har nået 2014-niveau på noget tidspunkt i 2015? Jeg ved godt, at vi var lidt oppe at køre over Granada kampen, men vores spil har vel ikke for alvor ramt det niveau, vi var blevet forvænt med fra sidste år. Ret beset er vi måske lidt for gode til at fremhæve enkelte spillere, når det ikke kører (Ronaldo, Bale, etc.), når vi istedet burde fokusere på kollektivet. Det er jo ikke kun Ronaldos skyld, at han er i en mindre krise. Han får ikke de rigtige bolde, der har været skader til mange af stramspillerne, hvis løbemønstre han kender til hudløshed, så nu kommer der nogen med andre løbemønstre og optager hans rum. Bedst eksemplificeret ved Chicharito i hjemmekampen mod Atletico. Det var tydeligt, at Ronaldo havde svært ved at finde sin plads i den kamp.
Ronaldo skal - sammen med resten af holdet - nok komme igen.
"Maybe they hate me because I'm too good."