Referat: Juventus udnyttede Madrids fejl
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Det er sket så ofte i fodboldhistorien, og skete igen her til aften. Et spansk hold gæster et italiensk og er på papiret bedst, men det italienske hold hiver det bedste resultat hjem i sidste ende. I dag var ingen undtagelse.
På trods af en fin indledning, kunne Real Madrid-opdragede Alvaro Morata allerede efter 9 minutter score kampens første mål, da han prikkede en returbold ind få meter fra mål. Sympatisk nok fejrede Morata ikke målet. Det skete efter en situation, hvor Varane og Ramos så svage ud i Madrid-defensiven, da Tevez let løb ind i et helt frit rum.
Herefter stillede Juventus sig tilbage og her blev de resten af kampen. Derfor kunne Real Madrid overtage spil og chancer i resten af første halvleg. Her begyndte Carlo Ancelottis tropper endelig at vise gode takter, da de et par gange udspillede Juventus' defensiv. Særligt omkring Cristiano Ronaldos mål, men også ved en kæmpe-chance til James Rodriguez, der headede på overliggeren kort fra mål, viste man fodboldspil af høj kaliber og tempo.
Anden halvleg startede egentlig som første sluttede. Real Madrid-dominans og Juventus i den afventende rolle, men dog med flere skud i bøssen på kontramulighederne. Sådan en fik man efter en lille time, da Marcelos skud blev blokeret af en italiensk forsvarer. Direkte herefter var Juventus 2 mod 2 i en omstilling. På trods af at Marcelo kluntet nedlagde Morata i omstillingen, fortsatte Carlos Tevez med bolden mod Dani Carvajal. Som så ofte før dummede spanieren sig defensivt – denne gang ved at begå et tåbeligt straffespark. Et spark argentineren selv udførte til perfektion, 2-1.
Resten af kampen udviklede sig til en mere jævnbyrdig affære. Den Gamle Dames spillere lurede konstant på omstillinger og de mange opspilsfejl Madrid begik. Omvendt forsøgte de forsvarende mestre sig med et tungere og tungere pres, uden for alvor at komme til mulighederne.
Derfor står Real Madrid nu over for en yderst vanskelig opgave i næste uge, når man på hjemmebane skal vende et truende nederlag. Heldigvis kan man trøste sig over et vigtigt udebanemål, hvilket betyder at man lidt tidligere end ellers kan satse frem i banen.
Kampfakta
Juventus 2-1(1-1) Real Madrid
0-1: Morata (9')
1-1: Cristiano Ronaldo (27')
2-1: Tevez (57')
Gule kort:
Bonucci, Tevez, Vidal, Chiellini (Juventus)
Marcelo, Carvajal, James (Real Madrid)
Røde kort:
Ingen (Juventus)
Ingen(Real Madrid)
Dommer: Martin Atkinson
Juventus' hold: Buffon; Evra, Chiellini, Bonucci, Lichsteiner; Sturaro(64, Barzagli), Pirlo, Vidal, Marchisio; Morata(78, Llorente), Tevez(86, Pereyra)
Real Madrids hold: Casillas; Carvajal, Varane, Pepe, Marcelo; James, Ramos, Kroos, Isco(63, Chicharito); Bale(86, Jesé), Cristiano Ronaldo
Kampens spiller: Cristiano Ronaldo, endnu et vigtigt mål i Madrid-trøjen
Kampens badebold: Ramos, det eksperiment på midtbanen er vist dødt.
Kampens detalje: Da Marcelo lavede en 'Arbeloa' på Morata. Det var bare en af de dage.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FigoJensen
- Gæst
-
- areal001
- Gæst
-
Jeg forstår dog ikke noget af kampens spiller? Ja det var et utroligt vigtigt mål, men Pepe og Kroos holdte trods alt niveauet igennem hele kampen.
Florentino Pérez
- FigoJensen
- Gæst
-
Sahinovic skrev: Et Real Madrid mandskab som skal vende slaget hjemme på Bernabeu er vidst det hold jeg aller bedst kan lide. Det er nu heller ikke slemmere end at vi ''bare'' skal vinde 1-0 hjemme.
Jeg forstår dog ikke noget af kampens spiller? Ja det var et utroligt vigtigt mål, men Pepe og Kroos holdte trods alt niveauet igennem hele kampen.
Pepe spillede da ikke en speciel god kamp. Han var helt klart under sit vanlige niveau. Hele forsvaret sejlede. Han har spillet mindre godt de tre sidste kampe i træk. Kroos spillede heller ikke super. Har han ikke gjort i en periode. Men dog på et rimelig niveau i dag dog. Men han skaber for lidt på midtbanen.
Sahinovic skrev: Et Real Madrid mandskab som skal vende slaget hjemme på Bernabeu er vidst det hold jeg aller bedst kan lide. Det er nu heller ikke slemmere end at vi ''bare'' skal vinde 1-0 hjemme.
Pepe siger du...prøve at gense første mål og læg mærke til, hvem der igen igen ophæver offsiden? Pepe skal på træningsbanen og kun træne en ting..offside.
FigoJensen skrev:
Pepe spillede da ikke en speciel god kamp. Han var helt klart under sit vanlige niveau. Hele forsvaret sejlede. Han har spillet mindre godt de tre sidste kampe i træk. Kroos spillede heller ikke super. Har han ikke gjort i en periode. Men dog på et rimelig niveau i dag dog. Men han skaber for lidt på midtbanen.
Pepe spillede altså en næsten fejlfri kamp, jeg ved ikke hvad han skal gøre bedre? Ingen af målene var jo hans skyld, og det samme gælder Kroos, han laver ikke mange fejlafleveringer idag og det i sig selv er vel meget godt i forhold til hvad alle de andre idag præsterede,- jeg siger ikke de spiller deres bedste kamp, men de var trods alt de to eneste spillere som holder et stabilt niveau igennem hele kampen.
Florentino Pérez
ElMadrid skrev:
Pepe siger du...prøve at gense første mål og læg mærke til, hvem der igen igen ophæver offsiden? Pepe skal på træningsbanen og kun træne en ting..offside.
Så hvis du endeligt skulle analysere fejlen ved det første mål så ville det være at Pepe ophævede offsiden, på et skudforsøg af Tevez som Casillas uheldigvis vipper videre til Morata?
Florentino Pérez
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Er han skadet eller gider Real ikke bruge ham mere fordi han ikke vil forlænge?
Sahinovic skrev:
ElMadrid skrev:
Så hvis du endeligt skulle analysere fejlen ved det første mål så ville det være at Pepe ophævede offsiden, på et skudforsøg af Tevez som Casillas uheldigvis vipper videre til Morata?
Er det ikke noget med, at en forsvarspiller altid skal holde linjen? Både Varane og Pepé koster det første mål. Varane var af taktiske årsager, da det kom fuldstændig bag på dem, at Tevez søgte det frie rum. For det var ikke første eller sidste gang i kampen, at Tevez stod helt umarkeret imellem kæderne.
Pepé skal selvfølgelig bare træde 2-3 meter frem i situationen, og ikke stå så tæt på mål, og dække en Morata op, som så ville være dømt offside.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Inspektøren
- Gæst
-
Men: "Exceptionally, all yellow cards and pending yellow-card suspensions expire on
completion of the play-offs. They are not carried forward to the group stage. In
addition, all yellow cards expire on completion of the quarter-finals. They are
not carried forward to the semi-finals".
Kilde: www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Re...2141174_DOWNLOAD.pdf
Med hensyn til kampen, så er det laaaaaangt fra at være overstået. Der venter et helvede for Juventus på Bernabeu. Det er stensikkert. Det ene mål som CR7 scorede kan i sidste ende vise sig at være meget afgørende i den forbindelse. 1 mål, og så er vi videre.
Men Juventus har på den anden side også vist, at de sagtens kan spille under meget fjendske omgivelser: 0-3 sejren i Dortmund. Vi er dog et langt, langt bedre mandskab og derudover, så tror jeg også, at man vil se meget af det samme, som det man så mod Atletico på Bernabeu; Juventus vil pakke sig og vi vil ha' bolden langt det meste af kampen. Derfor håber jeg også, at Benzema bliver klar, da vi har brug for flere end CR7, at lægge indlæg til i et felt fyldt af fysisk stærke og høje Juventus forsvarer.