Ancelotti får lov til at opfylde sin kontrakt
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Ifølge spanske Marca får Carlo Ancelotti lov til at opfylde sin kontrakt med Real Madrid.
Den udløber i 2016, men i løbet af foråret har der været rygter om, at italieneren kunne være færdig til sommer, hvis han ikke skaffede nogen titler til Real Madrid, men Florentino Pérez har nu slået fast over for ham, at han også har et arbejde i klubben i den kommende sæson.
Florentino Pérez menes at være fuldt ud bevidst om, at der på nuværende tidspunkt ikke findes bedre alternativer til italieneren, som da også nyder stor respekt i klubben og i spansk presse.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FigoJensen
- Gæst
-
- Raúl 7
- Gæst
-
FigoJensen skrev: Sørgeligt! Fyr nu det fjols. Holdet spiller af helvede til og har gjort det i et halvt år efterhånden. Han har overhovedet ikke kontrol over taktikken eller udskiftningerne. Med en historisk dårlig placering i La Liga sidste sæson og ingen titler i år, så skal han sendes langt væk! Hvis han vinder La Liga eller CHL så kan han måske overleve. Jeg ser ham nu gerne væk uanset hvad, tror jeg.
Stop dig selv.
Hvis du mener en 3. plads sidste år var historisk dårlig, så skal du nok lige slå op i historiebogen en gang til kammerat. Truppen er lige smal nok, og de breddespillere man har satset på har ikke slået til (Illara, Silva, Jese osv.) krydret med en dobbeltskade til Modric og en forfærdelig sæson af Bale, så har Carlo ikke fantastiske betingelser. Men faktum er, at vi stadig har en fin mulighed for at gå i endnu en CL finale. Og mesterskabet er heller ikke væk. Skulle mesterskabet glippe er det mere pg.a. en åndssvag julekamp i Dubai (Doha? whatevs) og en smal trup end det er Ancelottis skyld.
Vi spillede noget af det bedste fodbold nogensinde i efteråret, det glemmer folk lovlig hurtigt.
EDIT Carlo er ikke uden fejl, men hvilken træner eller hvilket menneske er det? Hvis man ikke kan se, at han er glimrende træner så er der noget galt. Hvem skulle gøre det bedre? Mourinho? Han havde vist chancen. Klopp? Må jeg være fri. Nævn mig én.
- FigoJensen
- Gæst
-
Det er ikke tit Real Madrid ikke ligger helt i toppen af tabellen, når sæsonen er ovre. Jeg synes en 3. plads er for dårlig en placering. Vi skal tilbage omkring årtusindeskiftet for at finde en lige så dårlig placering sidst. Altså 13-15 år siden. Så det er ikke noget som sker hvert år.
Jeg synes det er tydeligt, hvilket også udtrykkes af en del på dette forum, at Ancelotti har nogle opsigtsvækkende valg i sine taktiske dispositioner - og det er ofte ikke til det bedre. Jeg synes ikke, at man kan give skader eller en kamp tilbage i juletiden skylden for, at man begår de samme tåbeligheder gang på gang og spiller helt forkert mod et hold som Atlético 6-7 gange i træk eksempelvis. Det må ligge på trænerens kappe, ligesom beslutninger om at bruge Ramos på midtbanen pludselig (som slet ikke fungerer) også gør.
Ingen trænere eller mennesker er uden fejl. En stor del af skylden hviler mindst lige så meget på spillerne på banen, som når Ramos gang på gang svigter holdet ved at begå straffespark og få dumme røde kort eller når Marcelo bare flopper totalt med sit elendige forsvarsarbejde. Men i sidste ende er det trænerens ansvar. Han vælger, at de skal spille, selvom de ikke spiller godt. Desuden synes jeg ikke det virker til, at Ancelotti er særlig god til at opildne sine spillere. Som i dag fx. De er overhovedet ikke mentale klar til kampen og spiller af røven til i starten, hvilket også koster et mål. Det er trænerens ansvar. Jeg mener personligt, at der er bedre trænere derude ja. Det er svært at spekulere på forhånd, hvem som kan gøre det bedre. Det kan der ikke spås om. Det kan kun tiden vise, hvis de får chancen. Men jeg vil personligt foretrække Mourinho fremfor Ancelotti enhver dag, men det er min holdning. I øvrigt så håbede jeg hellere på Klopp, Joacim Löw, Heynckes eller Mourinho som træner for Real igen dengang Ancelotti blev valgt. En Löw eller Heynckes tror jeg kunne gøre rigtig godt. Men det er spekulationer.
Ancelotti er også træner for Real Madrid i næste sæson, alt andet ville være absurd. Giv ham en bedre og bredere trup, og hvis det så heller ikke skulle fungere så kan der blive talt om en fyring. Men tag den nu lidt med ro, vi er ikke langt fra at komme i en Champions League finale og vi er heller ikke meget langt fra at overhale et super godt Barcelona hold.
Jeg deler dine frustrationer efter dagens præstation, men der er andre metoder at formidle dem på end at skrige fyring til Ancelotti.
Florentino Pérez
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Han har en stor del af ansvaret for gårsdagens nederlag med sin holdopstilling og manglende vilje til at skifte ud på de positioner, som tydeligvis ikke fungerede.
Han sidder selv og braldrer op med, at han har verdens bedste trup og alligevel står det tydeligere og tydeligere, at spillerne fra nr. 12 til nr. 23 er han flintrende ligeglad med. Hvorfor er Khedira ikke med i truppen, bare fordi han skifter på en fri transfer til sommer? Hvorfor benyttes Coentrao ikke, bare fordi han sandsynligvis skifter væk til sommer?
Jeg er med på at alt ovenstående kan være glemt om en måned, hvis vi står med et spansk mesterskab og/eller La Undécima, men lige nu er jeg ikke voldsomt imponeret over italieneren.
Hvordan kan man tillade sig at spille så satset til sådan en kamp? Det ligner at jeg personligt har overvurderet Ancelotti's italienske kynisme i hans taktiske indstilling til disse kampe. Nu er vi tvunget til at kontrollere og skabe kampen på Bernabeu, hvilket ikke just bliver en nem opgave.
Forudsætningen for en remontada er at man starter med at være bagud. Drama, drama, drama.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Han stiller satset op siges det? Med en forsvarer på midtbanen, uden angriber og en ekstra midtbanespiller i forhold til den normale idealopstilling. Hvordan skulle han satse mindre?
Han plaprer om verdens bedste trup. Hvad skulle han ellers gøre? Svine sine spillere til? Det er ikke italienerens stil og jeg tror heller ikke på den slags holder i længden. Mangler bør tages internt.
Khedira var ikke udtaget. Har I set ham spille i denne sæson? Tyskerens få optrædener har været en katastrofe og det stinker langt væk af, at Khedira blot hæver lønchecken og ellers ser frem til et sommerskifte. Jeg anser det faktisk som en styrke, at man som træner udelader sådan en spiller. Den slags skal selvfølgelig ikke tolereres i verdens største klub.
Reelt set synes jeg faktisk vi stod fornuftigt i banen i går. Med undtagelse af 1-0-målet, som er defensivt personlige fejl, krydret med et klasseryk af Tevez, er alle Juventus' chancer udtryk for personlige fejl. Personlige fejl er oftest svære at kritisere træneren for. Han kan trods alt ikke gå ind og sparke til bolden. Og ja, han kunne have taget Coentrao med i stedet for Marcelo, det havde jeg gjort. Det er dog interessant, at Coentrao i sidste sæson jævnligt blev kritiseret i heftige vendinger, når han var udtaget i stedet for brasilianeren, ligesom Coentrao heller ikke har haft den mest fantastiske sæson. Mon ikke man så på modstanderens højre side og tænkte, at man kunne true dem defensivt med Marcelos offensive raids. Dermed ikke sagt, at det endegyldigt var den bedste løsning.
I min optik begik Ancelotti kun én graverende fejl i går. At beholde Ramos på den centrale midtbane i hele kampen. Spanieren var svag samtlige 90 minutter og fandt sig aldrig til rette. Men når jeg så kigger på truppen, så er alternativt en evigt skræmt og elendig Illarramendi, Lucas Silva, der endnu ikke har haft en kamp over middel eller Khedira, der mentalt ikke befinder sig i Madrid.
Primært synes jeg dog, at folk overser, at vi faktisk sidder på Juventus i store dele af kampen. At et James hovedstød fra 2 meter kunne have givet os det perfekte udgangspunkt, samt at personlige fejl er svære for en træner at gardere sig imod.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
raul7=kongen skrev: Tjah, men igen er det let at kritisere - men sværere at komme med svar.
Han stiller satset op siges det? Med en forsvarer på midtbanen, uden angriber og en ekstra midtbanespiller i forhold til den normale idealopstilling. Hvordan skulle han satse mindre?
Han plaprer om verdens bedste trup. Hvad skulle han ellers gøre? Svine sine spillere til? Det er ikke italienerens stil og jeg tror heller ikke på den slags holder i længden. Mangler bør tages internt.
Khedira var ikke udtaget. Har I set ham spille i denne sæson? Tyskerens få optrædener har været en katastrofe og det stinker langt væk af, at Khedira blot hæver lønchecken og ellers ser frem til et sommerskifte. Jeg anser det faktisk som en styrke, at man som træner udelader sådan en spiller. Den slags skal selvfølgelig ikke tolereres i verdens største klub.
Reelt set synes jeg faktisk vi stod fornuftigt i banen i går. Med undtagelse af 1-0-målet, som er defensivt personlige fejl, krydret med et klasseryk af Tevez, er alle Juventus' chancer udtryk for personlige fejl. Personlige fejl er oftest svære at kritisere træneren for. Han kan trods alt ikke gå ind og sparke til bolden. Og ja, han kunne have taget Coentrao med i stedet for Marcelo, det havde jeg gjort. Det er dog interessant, at Coentrao i sidste sæson jævnligt blev kritiseret i heftige vendinger, når han var udtaget i stedet for brasilianeren, ligesom Coentrao heller ikke har haft den mest fantastiske sæson. Mon ikke man så på modstanderens højre side og tænkte, at man kunne true dem defensivt med Marcelos offensive raids. Dermed ikke sagt, at det endegyldigt var den bedste løsning.
I min optik begik Ancelotti kun én graverende fejl i går. At beholde Ramos på den centrale midtbane i hele kampen. Spanieren var svag samtlige 90 minutter og fandt sig aldrig til rette. Men når jeg så kigger på truppen, så er alternativt en evigt skræmt og elendig Illarramendi, Lucas Silva, der endnu ikke har haft en kamp over middel eller Khedira, der mentalt ikke befinder sig i Madrid.
Primært synes jeg dog, at folk overser, at vi faktisk sidder på Juventus i store dele af kampen. At et James hovedstød fra 2 meter kunne have givet os det perfekte udgangspunkt, samt at personlige fejl er svære for en træner at gardere sig imod.
Jeg er ikke enig med dig, i hvert fald ikke i det hele.
Naturligvis skal han ikke svine sine spillere til, men alt andet lige har han selv været med til at skabe denne trup og så er det hans forbandede forpligtigelse at bruge truppen og rette op, når der er noget, der er fuldstændig galt.
Og det var (igen) helt galt med Marcelo. Altså, hvor mange tomme pizza-bakker har den dorske brasilianer hobet op hjemme hos sig selv. Han er jo på ingen måde i form fysisk som psykisk til fodbold på topplan. Det er jo den rene galimatias at blive ved med at bruge ham på den venstre back-position.
Sergio Ramos var også helt skidt i går og det kunne Ancelotti naturligvis ikke forudse efter et par udmærkede kampe på den centrale midtbane, men når det er så skidt, som det var, så må italieneren altså også grave dybere i posen med taktiske ændringer. Illarramendi eller Lucas Silva (eller Khedira) kunne bestemt ikke have gjort det dårligere.
Carvajal..........Ja, den kan Ancelotti jo heller ikke forudse, at han træffer en så umulig beslutning og begår så dumt et straffespark, men det var jo heller ikke pragende, hvad han ellers foretog sig. Så kan det da godt være, at man ikke har den store tiltro til Arbeloa, men så kunne man måske have prøvet Sergio Ramos dernede.
Men generelt mangler jeg en større tiltro til spillerne fra nr. 12 til nr. 23 og der er ingen grund til ikke at have det, når han selv har været med til at præge truppens sammensætning.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Siempre Madrid skrev: Jeg er ikke enig med dig, i hvert fald ikke i det hele.
Naturligvis skal han ikke svine sine spillere til, men alt andet lige har han selv været med til at skabe denne trup og så er det hans forbandede forpligtigelse at bruge truppen og rette op, når der er noget, der er fuldstændig galt.
Og det var (igen) helt galt med Marcelo. Altså, hvor mange tomme pizza-bakker har den dorske brasilianer hobet op hjemme hos sig selv. Han er jo på ingen måde i form fysisk som psykisk til fodbold på topplan. Det er jo den rene galimatias at blive ved med at bruge ham på den venstre back-position.
Sergio Ramos var også helt skidt i går og det kunne Ancelotti naturligvis ikke forudse efter et par udmærkede kampe på den centrale midtbane, men når det er så skidt, som det var, så må italieneren altså også grave dybere i posen med taktiske ændringer. Illarramendi eller Lucas Silva (eller Khedira) kunne bestemt ikke have gjort det dårligere.
Carvajal..........Ja, den kan Ancelotti jo heller ikke forudse, at han træffer en så umulig beslutning og begår så dumt et straffespark, men det var jo heller ikke pragende, hvad han ellers foretog sig. Så kan det da godt være, at man ikke har den store tiltro til Arbeloa, men så kunne man måske have prøvet Sergio Ramos dernede.
Men generelt mangler jeg en større tiltro til spillerne fra nr. 12 til nr. 23 og der er ingen grund til ikke at have det, når han selv har været med til at præge truppens sammensætning.
Vi er i bund og grund enige omkring Ramos og delvist omkring Marcelo. Min pointe omkring venstrebacken er bare, at Ancelotti har vist massere tiltro til Coentrao tidligere, så det undrer mig egentlig, at portugiseren ikke spiller, men der kan jo være årsager vi ikke kender.
Hvad angår den manglende brug. Selvfølgelig kan man argumentere for et vist ansvar, men jeg placerer det bare mere hos ledelsen(som jeg finder langt mere inkompetent end træneren). Det er sportsdirektørens(ledelsens) job at skabe en stærk og konkurrencedygtig trup - selvfølgelig med sparring hos træneren.
Derudover havde de færreste nok forudset, at Jesé ikke ville genfinde bare en snert af sit niveau, at Lucas ikke var bedre og at Khedira ikke gad. Ja, man kunne have roteret mere, men reserverne har ikke niveauet. Her kan man måske klandre træneren, for ikke at give dem mere spilletid.
Jeg har dog ét spørgsmål. Hånden på hjertet. Ville I gerne have set mere til Illarra, Jesé og Khedira i denne sæson, med det niveau de har vist?
Dios skrev: En bedre og bredere trup? Er han ikke selv manden som har bestemt denne trup? Er han ikke manden som mener, at hans trup ikke skal være bredere?
Hvis du selv tror på at Ancelotti har det sidste ord hvad angår transferpolitik i Real Madrid så er du en smule naiv.
Florentino Pérez