Real Madrid skal have nyt hold

11 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid skal ikke blot spekulere i mulig ny træner og tilgangen af nye spillere til den kommende sæson.

Man står nemlig over for lidt af en revolution i klubben, idet man selv vil stå for ansættelsen af lægestab og fysiske trænere i klubben og i fremtiden bliver det altså ikke den ansatte træner, som selv medbringer sin stab til klubben.

Baggrunden skal findes i en række år med uholdbart mange skader til flere af klubbens spillere og på ledelsesgangen mener man simpelthen ikke, at de folk som ankommer med træneren er dygtige nok og derfor vil man selv ansætte de bedste folk, som skal indgyde spillerne tillid og ikke, som det angiveligt har været i denne sæson med masser af mistillid, hvor spillerne har benyttet egne fysioterapeuter mv.

Modellen har tidligere været brugt i Real Madrid og blev startet op i 2006, da Valter di Salvo ankom sammen med Fabio Capello. Valter di Salvo var i gang med at skabe et videnscenter for klubben, men blev midt i det hele headhuntet af NASA og siden gik projektet i sig selv.

I denne sæson har Real Madrid været ramt af ikke mindre end 17 muskelskader, som tilsammen har holdt spillerne ude i 62 uger og det er naturligvis uhørt for en klub af Real Madrids størrelse og det endte da også med at koste cheflæge Jesús Olmo muligheden for at være sammen med spillerne hver eneste dag.

Til den kommende sæson skal et nyt hold af læger og fysiske trænere være klar i Real Madrid og det menes at være et af de punkter, som Carlo Ancelotti skal acceptere, hvis han skal gøre sig nogen forhåbninger om at fortsætte i klubben.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #2 af Fondo_Sur
Nyt nyt nyt

11 år 2 måneder siden #3 af M_linding

Fondo_Sur skrev: Nyt nyt nyt

Du mener at det er en dårlig idé, at man får en fast stab?

Jeg synes det lyder fornuftigt, og som et tiltag der kan skabe stabilitet, i spillernes hverdag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, andreashn

11 år 2 måneder siden #4 af Raul-rik
Jeg læste på AS, at man har hentet inspiration i NBA. Raul=kongen kan nok snakke bedre med her end mig...., men de seneste år har det været ekstremt populært i NBA blandt andet hos sidste års mestre Spurs at planlægge spillerens spiltid og give så meget hvil til de bedste spillere som overhovedet muligt. Netop noget, som Real Madrid og den kære Carlo ikke har haft særlig meget styr på. Man kunne jo håbe på, at vi lader os inspirere af amerikanerne og begynder at se spillere ala Kroos ikke blive slidt op over en hel sæson.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Raul-rik.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #5 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Real Madrid skal have nyt hold

Raul-rik skrev: Jeg læste på AS, at man har hentet inspiration i NBA. Raul=kongen kan nok snakke bedre med her end mig...., men de seneste år har det været ekstremt populært i NBA blandt andet hos sidste års mestre Spurs at planlægge spillerens spiltid og give så meget hvil til de bedste spillere som overhovedet muligt. Netop noget, som Real Madrid og den kære Carlo ikke har haft særlig meget styr på. Man kunne jo håbe på, at vi lader os inspirere af amerikanerne og begynder at se spillere ala Kroos ikke blive slidt op over en hel sæson.

Nu følger jeg meget med i NBA og følger især Coach Pops mandskab. Men grunden til, at de sørger for at hvile deres bedste spillere: Tim Duncan, Manu Ginobili og Tony Parker så meget som overhovedet muligt er, for at de kan blive klar til slutspillet (Playoffs). Du skal huske på, at de alle tre er godt oppe i årene og derfor har brug for længere tid end normalt for at resititurere. Grunden til, at Popovich så overhovedet kan tillade sig at hvile sine tre profiler, er til gengæld også fordi, at han har en meget bred trup med masser af kvalitet og derudover, så han stoler han altså også på samtlige af sine spillere.

Og faktisk kan du egentlig sagtens drage nogle paraleller mellem Luis Enriques rotationsprincip og Popovichs, hvis du kigger på den måde, Enrique giver spilletid til de unge talenter og samtidig sparer de ældre spillere ofte, da de som sagt har brug for længere tid til at restiturere.

Men hvis man skulle hente inspiration fra Spurs, så ville det også betyde, at man gav en ordentlig chance til spillere som Illaramendi, Nacho, Hernandez, Lucas Silva og flere spillere fra ungdomsakademiet. Jeg ville personligt elske det. Men jeg tror ikke, at det bliver til noget, desværre.

11 år 2 måneder siden #6 af Fondo_Sur

M_linding skrev:

Fondo_Sur skrev: Nyt nyt nyt

Du mener at det er en dårlig idé, at man får en fast stab?

Jeg synes det lyder fornuftigt, og som et tiltag der kan skabe stabilitet, i spillernes hverdag.

Nej, jeg mener ikke at det er en dårlig idé. Skildrer bare den tilgang klubben har på modgang, hvor alt naturligvis må skiftes. Et lille sjovt indslag om man vil. I denne situation virker det dog som en fornuftig handling fra klubben.

Leveret af Kunena Forum