Officielt: Benítez får 3 år
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Verdens dårligst bevarede hemmelighed er nu en realitet. Rafa Benítez er ny Real Madrid-træner.
Spanieren præsenteres på Estadio Santiago Bernabéu i dag kl. 13.00 og han får en kontrakt af 3 års varighed.
Rafa Benítez har brugt de seneste par dage i Ciudad Real Madrid, hvor han har inspiceret verdens mest moderne træningsanlæg og haft samtaler med flere klubfolk, heriblandt Emilio Butragueño, Zinedine Zidane og José Ángel Sánchez.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
En lille analyse af vores nye træner. Lidt det billede jeg havde af ham. Men derfor er der ingen grund til at male fanden på vægen :)
FOR DEFENSIV FOR MADRID, FOR OFFENSIV FOR SERIE A: HVORDAN SER FOLK PÅ BENITEZ I SPANIEN, ITALIEN OG ENGLAND?
Vi giver dig svaret her!
Udnævnelsen af spanieren som træner for Real Madrid er ikke alt for populært hos mange af klubbens fans. Men hvordan er Rafa's omdømme i de tre lande, som han har arbejdet i?
I onsdags, blev Rafa Benitez bekræftet som ny træner for Real Madrid, efter at have underskrevet en tre år kontrakt med den spanske hovedstads klub.
Men udnævnelsen er ikke blevet modtaget lige godt blandt mange af klubbens fans, som var desperate for at Benitez's forgænger Carlo Ancelotti fik lov til at beholde sit job.
Tilhænger og journalister har stillet spørgsmålstegn om det var klogt at ansætte en træner, som ikke har vundet en liga titel siden 2004 (Med Valencia red.) og som har løftet én Champions League titel i det seneste årti.
Men hvad er Benitez' omdømme i de tre lande, som han har arbejdet i? Goal har spurgt tre af sine eksperter, som er bosat i Spanien, Italien og England om hvor respekteret den tidligere Valencia, Napoli og Liverpool træner egentlig er i deres respektive lande og vi bringer dig her svarene.
SPANIEN: RAFA ER FREMRAGENDE MEN FOR DYSTER TIL MADRID!
Goals ekspert Ben Hayward, bosat i Madrid havde følgende at sige om Benitez.
Rafa Benitez er husket i Spanien, for sin tid med Valencia, hvor et effektivt og taktisk klogt hold fik tilkæmpet sig to La Liga titler, i henholdsvis 2002 og 2004, samt vandt Uefa Cuppen (den nuværende UEFA Europa League red.) i den sidste sæson.
Han er anset som en fremragende træner i Spanien og hans skifte til Liverpool og tilgangen af mange af sine landsmænd til klubben fik mange i Spanien til at gøre ”spanske Liverpool” til deres andet hold. Men der er tvivl om han kan gøre det et sted, hvor det ikke bare forventes at han vinder, men at han gør det med stil og swag.
Den tidligere Valencia midtbanespiller David Albelda påstod denne uge at hans træninger er meget taktisk, med lidt af de små trænings kampe, som spillere elsker. Det er alt sammen meget fint et mindre sted, mente han, men for Madrid spillerene bliver det måske meget hurtigt kedeligt.
Samlet set er opfattelsen at det er positivt at Madrid klubben endnu engang har en spansk træner, men at Benitez formentlig ikke er god nok, eller spændende nok for en så stor klub som Real.
Real Madrid fans har været meget imod ansættelsen. Goal interviewede en række indflydelsesrige figurer fra forskellige Madrid fan grupper, og konsensus var, at Los Blancos var bedre stillet med Rafa's forgænger Carlo Ancelotti.
ITALIEN: RAFA ER FOR OFFENSIV FOR SERIE A!
Goals ekspert Sergio Chesi, bosat i Italien, havde følgende at sige om Benitez.
Italiens opfattelse af Rafa Benitez er generelt negativt. Hans første optræden i Serie A med Inter varede kun seks måneder. Han vandt to trofæer, men mislykkes med at videreudvikling Jose Mourinho's treble-sæson fra sæsonen forinden. Han havde problemer i omklædningsrummet, specielt med italienske Marco Materazzi (som I måske husker fra VM finalen 2006 red.) som fortsætter med at kritisere sin tidligere træner i medierne. Han blev anset som en skuffelse i Italien for sin tid på San Siro og han havde svært ved at ryste det af sig, da han overtog Napoli.
Han genopbyggede en smule af sit omdømme i sin første sæson i Campania, hvor han kvalificerede Napoli til Champions League playoff og vandt Coppa Italia. Han blev jævnligt rost af præsident Aurelio De Laurentiis i medierne. Men han sluttede sit ”good-will” i sin anden sæson. Inden afslutningen på sæsonen, var Napoli udfordrer til Europa League og Coppa Italia titler, samt en Champions League plads, men det kollapsede på alle tre fronter på få uger.
I begge hans sæsoner på San Paolo, var Napoli skræmmende ringe defensivt – de lukkede 54 liga scoringer ind i 2014-2015. Benitez insisterede fra dag et på, at hans ultra-offensive 4-2-3-1 kunne lykkes i Serie A, men medierne var suspekte om denne formel kunne lykkes i en så taktisk liga som Serie A. Til sidst viste det sig at medierne havde ret, da Rafa nægtede at skifte formation, selvom hans hold tydeligt led under systemet i mange af deres kampe. Han mistede også støtten fra den napolitanske presse i slutningen af sit regi.
Benitez forventede mere støtte på transfermarkedet sidste sommer, hvilket også var medvirkende til at han lod sin kontrakt løbe ud. Men de fleste eksperter var enige om at på trods af problemerne med at finde rytmen i 2014, Napolis hold var mere end stærkt nok til i det mindste af kvalificerer sig til Champions League. Han blev anset som en træner, som mangler en vinder-mentalitet, smed uendelige mange point mod mindre hold og efterlod Napoli i en dårligere position (5. pladsen og ingen Champions League fodbold) end da han overtog (2. pladsen og Champions League kvalifikation).
ENGLAND: BENITEZ KUN ELSKET I LIVERPOOL!
Goals ekspert Sam Lee, bosat i England, havde følgende at sige om Benitez.
Rafa Benitez er beundret i Liverpool takket være sin Champions League triumf i 2005 og ellers stortset udskældt i resten af England. Der er bestemt Liverpool fans, som ikke vil se tilbage på hans tid på Anfield så kærligt, men langt størstedelen af dem ville elske at se ham tilbage i klubben. På den sidste kamp i den netop overstået sæson, da Liverpool blev ydmyget af Stoke City, råbte tilhængerne den spanske træners navn.
Han forlod Liverpool, som en sjov person i størstedelen, ikke mindst på grund af hans ”fakta udfald” mod Manchester United's tidligere manager Sir Alex Ferguson i 2009, men også for hans strengt uforklarlige beslutninger i de sidste måneder af hans svindende Liverpool regi, som fremmedgjorde Steven Gerrard og Fernando Torres.
De fleste fans i England ville henvise ham, som en dyster, defensiv-tænkende træner. Måske endda en heldig en (som Jose Mourinho har forslået), taget i betragtning at hans to store trofæer han vandt med Liverpool var kaotiske affæres (Ikke den slags han ville værdsætte) anført af Steven Gerrard.
Da han overtog trænersædet i Chelsea var det en upopulær beslutning for langt størstedelen af klubbens fans. Det lykkes ham at vinde nogle af dem over på hans side ved at vinde Europa League, men samlet set bliver han i England betragtet som en slags gåde, og en overvurderet en af slagsen.
Det er ikke just udelukkenede positive ting, som bliver skrevet om Benitez. Jeg mener dog vi skal give manden en chance og selv gøre vores erfaringer. Indtil videre går det jo meget godt.:-D
Har manden et kælenavn? Det har vores sidste trænere haft. Benny? Rafle Benny, måske?:)
Solen skinder:-D
Jeg er her stadig XOXO
- Storken
- Gæst
-
JimmyBroe skrev: Fin læsning:)
Det er ikke just udelukkenede positive ting, som bliver skrevet om Benitez. Jeg mener dog vi skal give manden en chance og selv gøre vores erfaringer. Indtil videre går det jo meget godt.:-D
Har manden et kælenavn? Det har vores sidste trænere haft. Benny? Rafle Benny, måske?:)
Rafa er vel et kælenavn.
Storken skrev:
Rafa er vel et kælenavn.
Rafa må det være. Så kan det være mine fingre også kan lære det :)
- Real madrid emil
- Gæst
-
Jeg har ikke læst andet end hans kælenavn, bare er Rafa.
Jeg Læste også, at han har sagt, at han vil sætte ronaldo ud som bænkevarmer i nogle kampe, også selv om han er skadesfri.
Det skulle vist være fordi, han vil spare ham i nogle kampe.
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev: Har manden et kælenavn? Det har vores sidste trænere haft. Benny? Rafle Benny, måske?:)
Rafle Benny er jeg fandme med paa!
Den har jeg hermed taget til mig Jimmy! :-D