Sådan bliver Rafa Benítez´ Real Madrid
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Rafa Benítez blev i går præsenteret som ny Real Madrid-træner og efterfølgende fik han lejlighed til at fortælle nærmere om sine tanker om holdet under hans ledelse.
Han sagde blandt andet:
En klar ide om spillet:
- Mere end at snakke om stilen, skal vi have en klar ide om spillet, uafhængigt af systemet. Vi skal være konkurrencedygtige.
Systemet er ikke det vigtigste:
- Jeg vil hellere snakke om ideen. Spillerne skal tolke på det, de har foran sig. Ud fra denne præmis kan vi så begynde at vende tilbage til systemet.
Vinde, vinde og atter vinde:
- Min tid i Real Madrid har lært mig, at det eneste som tæller er at blive nr. 1, at blive nr. 2 tæller ikke. Målet er at vinde alt, hvad vi kan.
Til angreb:
- Når man har et hold med så megen kvalitet, så skal man angribe. Man skal score mål og vinde. Man siger, at jeg er defensiv, men vi har eksempelvis slået Napolis scorings-rekord to sæsoner i træk.
Et hold, som underholder:
- Jeg ønsker et Real Madrid, som underholder tilhængerne. Man skal spille på den bedst mulige måde for at vinde. Et Real Madrid-hold, som spiller godt og vinder kan jeg altid lide, jeg forventer at vores hold bliver sådan.
Spil med bold bliver afgørende:
- Arbejdsmetoden når vi træner er 80% af tiden med bold og naturligvis at finde den balance, som enhver træner søger. Vi vil give bolden høj prioritet i alt hvad vi foretager os, det er vores måde at arbejde med kontrol og grundighed på.
Alt for det bedste sammenhold:
- Der er så megen individuel kvalitet, at man skal stille det til rådighed for holdet. Førsteprioritet er, at kollektivet har det godt og ud fra dette skal vi udnytte vores styrker.
Ingen faste startere:
- Spillerne på dette hold er rigtig gode professionelle. Vi afgør hvem der skal spille afhængig af tidspunktet, hvem der er bedst til hvilken kamp.
Et øje på La Cantera:
- Mit ansvar ligger hos førsteholdet, men jeg vil holde øje og snakke med folkene i La Fábrica. I går snakkede jeg med Zidane.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det glæder mig at han siger dette. Vi bør ikke låse os fast på noget men istedet spille det smukke fodbold som vores spillere jo netop tillader. Det handler ikke kun om mål og scoringsrekorder.
"Ingen faste startere"
Den er jeg spændt på om han kan leve op til, eller om det blot er det traditionelle manuskript der bliver læst op ad når man bliver træner for Real Madrid. F.eks. hvis en af de dyre drenge spiller langt under niveau i en længere periode. Er Benitez så manden der tør smide dem på bænken. Jeg håber det.
Jeg er her stadig XOXO
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Også denne: "- Jeg ønsker et Real Madrid, som underholder tilhængerne."
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Real madrid emil
- Gæst
-
Pelle skrev: Der er jeg så endnu mere forhippet på ideen om kollektivet frem for individet. Vores spil i dag handler meget om individuelle præstationer. Specielt når man har spillere som Ronaldo og Bale. Kan man få alle mand til at kæmpe benhårdt for holdet, så er jeg solgt :-)
Han kommer også til at sørge for at de kæmpe mere som et hold, da Benitez går meget ind for, at holdet skal kæmpe hårdt sammen. men det vil nok også gøre spillerens mere trætte, da de skal slide hårdt sammen.
Der kommer sikkert også et rotationssystem ind over den spillestil.
Ancelotti formåede at få holdet til at arbejde som en enhed, så spillerne har vist at de kan - spørgsmålet er om Benitez evner det samme. Nogen der har viden omkring Benitez mandskabspleje og hans håndtering af stjernespillere, pressen mv.?
- Real madrid emil
- Gæst
-
SR4 skrev: Well hvis han tør henvise Bale til bænken, hvis han præsterer som han gjorde sidste sæson, er jeg allerede vild med ham.
Jeg har også hørt, at han tør henvise ronaldo til bænken.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Lyt nu til hvad manden siger i stedet for at skrive, at han skulle have sagt, hvad I håber.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Real madrid emil
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev: Han har vidst hverken sagt det ene eller det andet.
Lyt nu til hvad manden siger i stedet for at skrive, at han skulle have sagt, hvad I håber.
Ronaldo's henvisning til bænken
Det kan selfølgelig godt være det er et falsk rygte.
Bale ved jeg ikke, men regner med at SR4 ved hvor det kommer fra.
- Flere vil få spilletid og derfor vil man kunne tiltrække og fastholde flere stjerner (større bredde i rotationsstammen)
- De bærende kræfter vil sandsynligvis kunne holde hele sæsonen igennem
De store spørgsmål der fortsat er tilbage er, hvilken formation spilles der med og vil Perez kunne holde fingrene fra det sportslige område og overlade ansvaret til Rafa. Jeg tvivler stadig men håber virkelig